Skocz do zawartości

Jak wykończyć ścianę w łazience.


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Witam. Czym wykończyć ścianę w łazience nad płytkami. Mam tam sam tynk cementowo wapienny i nie wiem co tam się nadaje. Myślałem nad jakimś tynkiem ozdobnym lub czymś podobnym. Co by było dobre.
Pozdrawiam


Na tynk cementowo-wapienny nadaje się wszystko - jest to bardzo dobra baza icon_smile.gif
Jeśli ten tynk jest równo położony, bez łat, na całej powierzchni ma taką samą fakturę, która Ci się po pomalowaniu będzie podobała, to po prostu pomaluj na kolor albo zbliżony w tonacji do koloru płytek, albo jakiś kontrastowy,albo taki jak sufit... Jeśli tynk jest nierówny, łatany, możesz rzucić tam jakiegoś "kornika", czy coś innego, wybranego z wzornika tynków strukturalnych, który znajdziesz we wszystkich składach budowlanych. Możesz również wygładzić ścianę gładzią, najlepiej na bazie cementu, np. http://www.atlas.com.pl/oferta-produktow/k...d.html?sef=hcfp. Gładzi gipsowej nie powinno się w łazienkach stosować (łatwiej rozwijają się grzyby i pleśnie icon_confused.gif ), ale jeśli masz dobrze wentylowane pomieszczenie, to i pomalowana dobrą farbą gładź gipsowa utrzyma się przez długie lata icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Witam. Czym wykończyć ścianę w łazience nad płytkami. Mam tam sam tynk cementowo wapienny i nie wiem co tam się nadaje. Myślałem nad jakimś tynkiem ozdobnym lub czymś podobnym. Co by było dobre.
Pozdrawiam



Ja bym się zastanowił, czy dodatkowe ozdoby są Ci niezbędne... Prostota często wygląda najlepiej i nie trzeba ryzykować, że coś nie będzie pasowało. Jak na dole dasz ozdobne kafelki, powyżej ozdobny tynk to będzie brakowało jeszcze tylko kryształowego żyrandola do zupełnego kiczu icon_smile.gif Poczytaj trochę o wyborze glazury i terakoty w łazience, jak dobrze wybierzesz, to farba ponad nimi będzie wyglądała naprawdę dobrze icon_smile.gif
a jeżeli masz na to kasę, to nie zastanawiaj się, tylko ciągnij płytki pod sam sufit, to najlepsze rozwiązanie, nie tylko pod względem estetycznym, ale również praktycznym - większa trwałość
Napisano
Witam. Nie chiodzi mi aby ten tynk był np różowy, ma to byc ładne wykończenie ściany, a zarazem przedłużenie płytek. Ma to być tynk lub farba w spokojnej tonacji bez udziwnień. Myślałem coś nad jakąś strukturą dekoracyjną lub czymś podobnym coś jak pisze Stach.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

[...] ciągnij płytki pod sam sufit[...]


Kilka lat temu w mieszkaniu dwojga nauczycieli robiłem łazienkę i - zgodnie z wspólnie z inwestorami podjętą decyzją - płytki zostały położone tylko tam, gdzie były potrzebne, czyli w kabinie prysznicowej, nad wanną (ok. 50 cm), wokół umywalki, obudowany stelaż z WC, trochę przy wejściu, ponad płytkami gładź. Byłem już w fazie malowania sufitu i ścian, kiedy z niezapowiedzianą wizytą, na kontrolę, z podpuławskiej wioski wpadł ojciec inwestorki. Oglądał łazienkę i mówi: "Córeczko, trzeba było powiedzieć, że masz za mało pieniędzy, to dodałbym Ci na resztę płytek i wykończyłabyś ściany pod sam sufit"... Ona zaś odpowiedziała ojcu, że to jej wybór, że ona nie chce mieć ścian tak jak w rzeźni... Bardzo mi się ta odpowiedź podoba i często ją cytuję icon_smile.gif
Tak że widzisz, nie tylko brak pieniędzy decyduje o ciągnięciu płytek pod sam sufit, a Ty niawidoczniej masz takie same podejście jak ojciec mojej inwestorki icon_biggrin.gif
Napisano
Moja żona ma podobne podejście, chociaż od znajomej osoby też usłyszała podobne stwierdzenie o położeniu płytek pod sam sufit. W dolnej łazience będzie jeszcze mniej płytek niż taj któą teraz kończę, dlatego ściany bez płytek chciałbym wykończyć jakąś inną ciekawą masą, tynkiem.
Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Kilka lat temu w mieszkaniu dwojga nauczycieli robiłem łazienkę i - zgodnie z wspólnie z inwestorami podjętą decyzją - płytki zostały położone tylko tam, gdzie były potrzebne, czyli w kabinie prysznicowej, nad wanną (ok. 50 cm), wokół umywalki, obudowany stelaż z WC, trochę przy wejściu, ponad płytkami gładź. Byłem już w fazie malowania sufitu i ścian, kiedy z niezapowiedzianą wizytą, na kontrolę, z podpuławskiej wioski wpadł ojciec inwestorki. Oglądał łazienkę i mówi: "Córeczko, trzeba było powiedzieć, że masz za mało pieniędzy, to dodałbym Ci na resztę płytek i wykończyłabyś ściany pod sam sufit"... Ona zaś odpowiedziała ojcu, że to jej wybór, że ona nie chce mieć ścian tak jak w rzeźni... Bardzo mi się ta odpowiedź podoba i często ją cytuję icon_smile.gif
Tak że widzisz, nie tylko brak pieniędzy decyduje o ciągnięciu płytek pod sam sufit, a Ty niawidoczniej masz takie same podejście jak ojciec mojej inwestorki icon_biggrin.gif



Zawsze znajdziemy kogoś kto myśli inaczej, ale to nie neguje ogólnej tendencji do wykładania wszystkich ścian w łazience płytkami. Równie dobrze można pomalować łazienkę na zielono taką samą farbą jak resztę pomieszczeń, ale jaki będzie tego efekt można się spodziewać. Jeżeli nowe, dobrze dobrane płytki wyglądają jak rzeźnia, to gratuluję wyobraźni. Niektórzy ją posiadają icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Zawsze znajdziemy kogoś kto myśli inaczej, ale to nie neguje ogólnej tendencji do wykładania wszystkich ścian w łazience płytkami. Równie dobrze można pomalować łazienkę na zielono taką samą farbą jak resztę pomieszczeń, ale jaki będzie tego efekt można się spodziewać. Jeżeli nowe, dobrze dobrane płytki wyglądają jak rzeźnia, to gratuluję wyobraźni. Niektórzy ją posiadają icon_smile.gif


Nie do końca chodzi "o rzeźnię".
U ns płytek nie będzie do samej góry i dlatego pytam czym /jakim tynkiem lub innym materiałem to wykończyć aby ładnie to wyglądało.
Pozdrawiam
Napisano
Może farba strukturalna np. drobnoziarnista? Chociaż moim zdaniem najlepiej sprawdzi się jednak gładka ściana pomalowana farbą łazienkową dobrej jakości, to raczej ponadczasowe rozwiązanie które za chwilę się nie znudzi.
Napisano
Jeśli chodzi o wykończenie ściany w łazience to mogę polecić farbę, którą sam malowałem.
To farba "Kuchnia łazienka" Śnieżka. Jest ona właśnie specjalnie przeznaczona do łazienek, ponieważ ma zwiększoną odporność na wilgoć oraz chroni przed rozwojem bakterii i grzybów. Pomalowałem swoją łazienkę tą farbą i mam spokój jakiś czas, nic się nie dzieje ze ścianą.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam. Czym wykończyć ścianę w łazience nad płytkami. Mam tam sam tynk cementowo wapienny i nie wiem co tam się nadaje. Myślałem nad jakimś tynkiem ozdobnym lub czymś podobnym. Co by było dobre.
Pozdrawiam



Jeżeli poszukujesz tynku ozdobnego to możemy polecić Ci tynk cienkowarstwowy z efektem laserunku. W tym celu należy zastosować następujące produkty:
- preparat gruntujący Grunt PERMURO GT
- tynk akrylowy PERMURO TYNK ROLKOWY
- farba podkładowa PROLATEX
- farba laserunkowa LAZUR W

W razie pytań - pisz, chętnie pomożemy icon_smile.gif
Napisano
Tylko jak byłoby z kosztami wykonania takiego tynku porównując to np do położenia gładzi na ścianie nad płytkami i pomalowania dobrą farbą do pomieszczeń wilgotnych? Zależy mi na odpowiedzi na to pytanie ponieważ i ja z mężem nie mam pomysłu co zrobić na ścianie powyżej płytek.
Napisano
Z pewnością tynk byłby droższy od położenia gładzi oraz pomalowania farbą odporną na wilgoć i grzyby o której napisałem wyżej. To też zależy od ilości metrów do wygładzenia i pomalowania.
Napisano
Nie wiem czy tak zależy od wielkości powierzchni, skoro cena za jeden metr tynku będzie wyższa, to przy większej powierzchni to i tak wyjdzie większa kwota niż przy gładzi i malowaniu.
Napisano
Lucy20, przygotowaliśmy małe porównanie cenowe icon_smile.gif


TYNKU DEKORACYJNEGO Z EFEKTEM LASERUNKU

- Preparat gruntujący pod tynk Grunt PERMURO GT biały - 9,23 zł/l x 0,2 l/m2 = 1,85 zł/m2

- Akrylowa masa tynkarska PERMURO TYNK ROLKOWY biały - 9,47 zł/kg x 1,0 kg/m2 = 9,47 zł/m2

- Farba lateksowa PROLATEX biały - 21,59 zł/l x 0,14 l/m2 = 3,02 zł/m2

- Farba lazurująca LAZUR W w kolorze z30% dopłatą - 25,59 zł/l x 0,11 l/m2 = 2,81 zł/m2

Łączny koszt brutto materiałów na 1 m2 ściany wynosi: 17,15 zł/m2



GŁADKIEJ ŚCIANY MALOWANEJ FARBĄ LATEKSOWĄ

- Masa szpachlowa PROFINISZ przy gr. 2,0 mm - 2,34 zł/kg x 3,60 kg/m2 = 8,42 zł/m2

- Podkład gruntujący AQUALIT biały - 11,56 zł/l x 0,10 l/m2 = 1,16 zł/m2

- Farba lateksowa PROLATEX w kolorze z 30% dopłatą - 28,06 zł/l x 0,22 l/m2 = 6,17 zł/m2

Łączny koszt brutto materiałów na 1 m2 ściany wynosi: 15,75 zł/m2



Jak widać z powyższej kalkulacji koszt materiałów do wykonania tynku dekoracyjnego z efektem laserunku nie

jest znacząco wyższy od kosztu materiałów do wykonania gładzi i powłoki lateksowej

a efekt dekoracyjny zdecydowanie jest bardziej atrakcyjny.

Napisano
w temacie - "Jak wykończyć ścianę w łazience"
Prosto.
Nie zrób izolacji w kabinie prysznicowej i zaufaj glazurnikowi.
Masz wykończoną ścianę- na bank...
Tak jak ja.....
Napisano
Cytat

No koncertowo - zwłaszcza po jej drugiej stronie. Wyrazy .................



pamięć to Ty masz.....niezgorszą icon_biggrin.gif

Dobrze.
Wiesz o czym piszesz.
Podoba mi się icon_smile.gif
Napisano
Farby Kabe, ale jak widać nie pomyliłam się w tym, że koszt będzie większy.


bobiczek - niestety każdego fachowca trzeba pilnować, bo takich samozwańczych fachowców jest bardzo dużo, tylko nie rozumiem jak można nie dać hydroizolacji pod płytki w kabinie prysznicowej, ja sobie tego nie wyobrażam. Jedną możliwość tylko widzę - materiał był mu potrzebny do domu albo do innego klienta i tak się to skończyło.
Napisano
Cytat

nie rozumiem jak można nie dać hydroizolacji pod płytki w kabinie prysznicowej, ja sobie tego nie wyobrażam.



tak ja ja teraz - nie wyobrażam sobie i nie rozumie jak można było nie dać....
teraz - nie wyobrażam sobie
  • 3 lata temu...
Napisano (edytowany)

My polecamy oczywiście farbę Kuchnia-Łazienka. Kolor dopasowany do płytek (uniwersalnie) lub (indywidualnie) w zależności od stylu wnętrza, charakteru płytek lub pomysłu na aranżację. Jeśli wnętrze jest minimalistyczne to kolorystyka powinna być wyważona, jeśli jednak jest to styl boho to można odważniej, jednak ze znajomością tematu, planować jej wybarwienie.

Bez względu jednak na kolor nad płytkami najlepiej pomalować śnieżką Kuchnia-Łazienka! :)

Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Edytowano przez Eksperci Śnieżka (zobacz historię edycji)
Napisano

Odnośnie kładzenia płytek ceramicznych pod sam sufit i argumentu "rzeźni" to częściowo się z tym zgadzam, zwłaszcza w dużych łazienkach, ale to też zależy od rodzaju płytek. W swojej małej łazience mam płytki pod sam sufit i nie czuję się jak w rzeźni. Uważam, że dużo zależy od samych płytek, moje mają satynową powierzchnię, która bardzo mi się tam podoba i jest fajna w dotyku, i nawet na większej powierzchni dobrze by wyglądały :) 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...