Skocz do zawartości

Okna tarasowe przesuwne HS, HSK, a może jeszcze coś ?


Recommended Posts

Napisano
Małe sprostowanie:
zdarzyło mi się w tym roku wymieniać wózki w HS. Jeden był wytarty (tak jakby ktoś na siłę przeciągnął przy zblokowanym kole) a drugi - zatarty..
tak czy inaczej - po 8 latach użytkowania padły. Ale traktuję to jako wyjątek potwierdzający regułę.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam, odświeżę temat z premedytacją ponieważ od ostaniego postu na temat systemów przesuwnych minęło już trochę czasu. Prawdopodobnie systemy te zdążyły zyskac na popularności.

Na początek proponuję zapoznać się z ofertą firmy Budvar Centrum. Kilka rozwiązań w temacie systemów przesuwnych.





Szanowni państwo nasza firma wprowadziła innowacyjny system przesuwny o nazwie T-Slide. System ten to doskonała termoizolacja i całkowita likwidacja barier uzyskana dzięki zastosowaniu niskiego progu w standardzie oraz autorskiemu systemowi produkcji Titanium Technology.Cicha praca gwarantująca niespotykany komfort użytkowania, nawet wpomieszczeniach o dużym natężeniu ruchu.


https://www.facebook.com/BudvarCentrumPL/vi...13673712141141/

https://www.facebook.com/BudvarCentrumPL/vi...10009692507543/ Edytowano przez Eksperci Budvar Centrum (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Drzwi balkonowe przesuwne 100% szczelne nie istnieją. Chyba, że w reklamie Budvar. Kiepsko myślę o takiej reklamie i reklamie takiej reklamy.



To jest wskazanie oferty na stronie Budvar a nie reklama reklamy a już z pewnością nie sąd kapturowy. Skoro Pan siedzi w tym temacie od zarania dziejów, z pewnością spotkał się Pan nie raz z takimi danymi.
Napisano
Panowie i Panie odszczekuję wszelkie zarzuty o kasowanie czegokolwiek. Gapa ze mnie po prostu i nie wiedzieć dlaczego nie zauważyłem, że wątek się rozwinął i ma więcej niż 1 stronę. Ta pierwsza kończy się właśnie tym nieszczęsnym linkiem, a ja w swym gapiostwie próbowałem znaleźć swoje wpisy na stronie nr 1 a nie na stronie nr 2. Serdecznie przepraszam Wszystkich za wywołane zamieszanie i niepotrzebną irytację Waszą i moją.

Nie zmienia to wcale mojego stanowiska, co do treści informacji ukrytych pod linkiem. W mojej opinii mogą one wprowadzać nabywców w błąd, co w świetle obowiązujących przepisów jest niedozwolone.

Ciśnienia w jakim stwierdzono tę 100% szczelność firma Budvar rzeczywiści nie podaje, ale tym gorzej dla niej. Badania przepuszczalności powietrza prowadzi się zgodnie w wymaganiami odpowiednich Polskich Norm. Brak wartości ciśnień sugeruje, że są 100% szczelne w pełnym zakresie ciśnień próbnych. Osobiście nie spotkałem się jeszcze z drzwiami HST lub HKS, które byłby aż tak szczelne.

Nie bardzo wiem jak usunąć własne posty z forum, więc proszę Administratora o pomoc w tym zakresie. Proszę usunąć na moją prośbę dwa moje wpisy ten wczorajszy z 21:01 i dzisiejszy z 2:38 za które jeszcze raz przepraszam.

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Panowie i Panie odszczekuję wszelkie zarzuty o kasowanie czegokolwiek. Gapa ze mnie po prostu i nie wiedzieć dlaczego nie zauważyłem, że wątek się rozwinął i ma więcej niż 1 stronę. Ta pierwsza kończy się właśnie tym nieszczęsnym linkiem, a ja w swym gapiostwie próbowałem znaleźć swoje wpisy na stronie nr 1 a nie na stronie nr 2. Serdecznie przepraszam Wszystkich za wywołane zamieszanie i niepotrzebną irytację Waszą i moją.

Nie zmienia to wcale mojego stanowiska, co do treści informacji ukrytych pod linkiem. W mojej opinii mogą one wprowadzać nabywców w błąd, co w świetle obowiązujących przepisów jest niedozwolone.

Ciśnienia w jakim stwierdzono tę 100% szczelność firma Budvar rzeczywiści nie podaje, ale tym gorzej dla niej. Badania przepuszczalności powietrza prowadzi się zgodnie w wymaganiami odpowiednich Polskich Norm. Brak wartości ciśnień sugeruje, że są 100% szczelne w pełnym zakresie ciśnień próbnych. Osobiście nie spotkałem się jeszcze z drzwiami HST lub HKS, które byłby aż tak szczelne.

Nie bardzo wiem jak usunąć własne posty z forum, więc proszę Administratora o pomoc w tym zakresie. Proszę usunąć na moją prośbę dwa moje wpisy ten wczorajszy z 21:01 i dzisiejszy z 2:38 za które jeszcze raz przepraszam.

Pozdrawiam



Kolega Marcin zaraz pozamiata.
Wracając do wypowiedzi oknotest - I to jest klasa sama w sobie - przyznać się do błędu.
Teraz, skoro wszystko się wyjaśniło, możemy przejść do sedna zagadnienia.
Napisano
Cytat

Kolega Marcin zaraz pozamiata.
Wracając do wypowiedzi oknotest - I to jest klasa sama w sobie - przyznać się do błędu.
Teraz, skoro wszystko się wyjaśniło, możemy przejść do sedna zagadnienia.



Panie Aleksandrze proszę mnie dodatkowo nie zawstydzać tą klasą. Starzeję się i tyle, co gorsze chyba robię się gwałtowny.. Sam siebie zaczynam się bać:-). A co do sedna sprawy, jeśli wolno... .

Przepuszczalność powietrza konstrukcji okiennych powinna być podawana przy użyciu klas wynikających z normy PN-EN 12207:2001 albo jako wartość przepuszczalności odniesienia, czyli przepuszczalności powietrza w odniesieniu do długości linii stykowej bądź powierzchni konstrukcji okiennej przy ciśnieniu 100 Pa. Posługiwanie się klasami bywa zwodnicze, bo przedziały klas określone są bardzo szerokimi widełkami. W najlepszej klasie 4 może znaleźć się okno które przepuszcza 0m3/hm i takie które przepuszcza 0,75m3/hm. Jak by nie patrzeć różnica szczelności wynosi 75%. Ostatnimi czasy wiele na ten temat pisałem na naszej stronie bowiem inwestorzy całkiem zapominają, że zanim ciepło zacznie im z domów uciekać za przyczyną UW muszą je wcześniej wytworzyć. Po co? Ano po to by ogrzać infiltrujące powietrze. Im go mniej tym mniejsze nakłady, a co za tym idzie straty ciepła. Tu w tle pojawia się oczywisty konflikt systemów wentylacji naturalnej i energooszczędności o czym jakoś niechętnie się mówi, a prawda jest brutalna. Masz dom z wentylacją naturalną i chcesz by działała? Zapomnij o oszczędności energii. To niewykonalne i nawet Budvar tego nie zmieni :-)
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...