Skocz do zawartości

Tynkowanie zewnętrznych ścian


Recommended Posts

Napisano
Witam
Będę miał w kwietniu ekipę która będzie mi tynkować ściany zewnętrzne, i mam krótkie pytanie. Chodzi o to aby te tynki odrazu były w jakims kolorze. Czy da się to jakoś odrazu zrobić??
Dzięki za odpowiedzi

P.s. Jeżeli to nie ten dział to proszę o jego przesunięcie
Napisano
Jak najbardziej o tym - są różne wykończenia w zależności od materiału z jakiego wykonana jest ściana.
Przy tradycyjnym tynku nie znam sposobu aby jednocześnie nadać mu kolor... choć w Danii spotkałem się z białym tynkiem cienkowarstwowym, nakładanym bezpośrednio na cegłę, a zachowującym strukturę muru z cegły. Musiałbyś popytać w składach budowlanych czy mają coś takiego. Nakłada się go blachą bezpośrednio na cegłę - tak jak przy nakładaniu tynku na ocieplenie styropianem
Napisano
  Cytat

Witam
Będę miał w kwietniu ekipę która będzie mi tynkować ściany zewnętrzne, i mam krótkie pytanie. Chodzi o to aby te tynki odrazu były w jakims kolorze. Czy da się to jakoś odrazu zrobić??
Dzięki za odpowiedzi

P.s. Jeżeli to nie ten dział to proszę o jego przesunięcie

Rozwiń  


Oczywiście jest taka możliwość. Są to tzw. tynki barwione w masie - silikatowy lub silikonowy.
Zanim wybierzesz kolor możesz skorzystać z programu do kolorowania (wczytując swoje zdjęcie) i modyfikując kolory.
http://www.rockwool.pl/produkty-rozwiazani...rowania-ecorock
Napisano
Nie jestem pewien, czy przedstawiciel ROCKWOOLA w swojej radosnej twórczości zapoznał się z pytaniem...
obawiam się, że potraktował je jako pretekst do zamieszczenia reklamy, która z zapytaniem niewiele ma wspólnego...

Tynki cienkowarstwowe mogą stanowić wyprawę końcową ściany... na równych i odpowiednio przygotowanych podłożach mineralnych , a pytanie wyraźnie określa podłoże jako mur z cegły i możliwość zastosowania bez dodatkowych zabiegów tynku barwionego w masie... Heh, machnąć ręką, przecież ja jestem tylko "specjalistą od słomy" :-)



Napisano
Nie przesadzaj!
Jak czytam - kumaty jesteś.
icon_lol.gif
Tynki perlirtowe da się barwić w masie.
Ale...
Trzeba sobie od razu cała potrzebną masę przygotować, na sucho.
Można kupić, jak się kto uprze, ale tanio nie wychodzi.

Adam M.
Napisano
Znam jednego producenta, a to co on sam pisze o swoim produkcie nie do końca spełniłoby chyba wymagania pytającego:

  Cytat

W celu uzyskania odpowiedniej, gładkiej struktury oraz zamknięcia porów zaleca się wykonanie na powierzchni tynku perlitowego ostatecznego narzutu tynkiem maszynowym.
Dla poprawienia właściwości mechanicznych tynku oraz ograniczenia szkodliwego wpływu warunków atmosferycznych, a w szczególności penetracji wodą zaleca się impregnowanie tynku specjalistycznym środkiem gruntującym lub pomalowanie ogólnodostępnymi farbami elewacyjnymi.

Rozwiń  

Napisano
"Znam jednego producenta..."

Ale on jest od produkowania a nie od składania kompozytów...
icon_lol.gif
Dodatek szkła wodnego robi to, co te spec uszczelniacze i grunty.
Są i inne dodatki, co spełniają takie funkcje a kosztują symbolicznie.

Adam M.
Napisano
Ale sieczki drobnej to chyba sporo byś uzbierał...
Dołek wykopać, gliny nabrać... pomieszać...
Sporo z tego ciekawych rzeczy da się zrobić.
icon_lol.gif

Mój "Malbork" mnie zmusza do szukania rozwiązań.
Ciut za duży, aby polecieć i kupić tyle i tego, co zalecają jako "najlepsze"
To siedzę, myślę, coś se nabełtam i... sprawdzam co wyszło i czy się nadaje...
Sporo się oczytałem i naogladałem różnych technologii.
Dawniej nie mieli takich materiałów (surowców) jak dziś a budowali DOBRZE z tego co mieli.
Drobne modyfikacje tamtych receptur sprawiają, że wychodzą mi kompozyty tanie i lepsze niż to, co kiedyś stosowano.
Oczywiście, sporo chłamu też się zdarza, bo coś z czymś się np. nie łączy (z zimna, z wilgoci, z innych nieprzewidzianych powodów).
Ale bywa, ze powstają materiały o zaskakujących własnościach!
icon_lol.gif

Adam M.
Napisano
Ha, to dla mnie pieśń przyszłości!
Tymczasem zwykle udawało mi się przerwę świąteczno/noworoczną zrobić, bo poza tym w biegu z jednego końca Europy na drugi...

Wyobraź sobie co się dzieje w tej chwili, kiedy "przysiadłem w blokach startowych" w połowie lutego i śnieg mnie zasypał, a mamy marzec! :(
Gdyby nie internet to pewnie zacząłbym fiksować, a może już zacząłem icon_confused.gif icon_confused.gif
Napisano
Mam to samo...
Wszyscy wściekli...
Gratów cały warsztat. Nowych nie ma gdzie stawiać, bo "stare" nie wyjechały...
Co rano w niebo patrzę i zgrzytam zebami.
Co wlezę na prognozę pogody - to wiosnę o tydzień przesuwają !
To powinno być karalne!

Adam M.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...