Skocz do zawartości

płytka klinkierowa na ogrzewana powierzchnie


huhra

Recommended Posts

Witam.
Na kuchnie węglową zbudowana z kafli ceramicznych chciałem przykleić płytkę klinkierową. To ze klej elastyczny ewentualnie masa kontaktowa to wiem. Ale pytanko czy klinkier nadaje się na powierzchnie podgrzewane? Kuchnia oczywiście w ciągłej eksploatacji w okresach zimowych.
Link do komentarza
do mocowania myślałem o zastosowaniu masy kontaktowej do powierzchni śliskich typu lastryko i elastycznego kleju atlas s1 albo cm17, skoro może być stosowany na powierzchnie podgrzewane oraz powierzchnie trudne typu osb, wiec myśle ze da rade i z tym...
Link do komentarza
Gość stach
  Cytat

do mocowania myślałem o zastosowaniu masy kontaktowej do powierzchni śliskich typu lastryko i elastycznego kleju atlas s1 albo cm17, skoro może być stosowany na powierzchnie podgrzewane oraz powierzchnie trudne typu osb, wiec myśle ze da rade i z tym...

Rozwiń  

Na powierzchnie podgrzewane, takie, jak na podłogówkach, tzn. osiągające temperatury 25-35 stopni C. A Twoja kuchnia w okresie zimowym na pewno rozgrzewa się tak, że ręki dłużej na piecu nie utrzymasz... Trudna powierzchnia, taka jak osb tak nie pracuje. Gdybyś tego pieca nie grzał, to Twój sposób klejenia byłby dobry, a tak na dłuższą metę przy grzaniu nie ma szans...
Link do komentarza
  Cytat

Na powierzchnie podgrzewane, takie, jak na podłogówkach, tzn. osiągające temperatury 25-35 stopni C. A Twoja kuchnia w okresie zimowym na pewno rozgrzewa się tak, że ręki dłużej na piecu nie utrzymasz... Trudna powierzchnia, taka jak osb tak nie pracuje. Gdybyś tego pieca nie grzał, to Twój sposób klejenia byłby dobry, a tak na dłuższą metę przy grzaniu nie ma szans...

Rozwiń  


więc jak i czym to zrobić?
Link do komentarza
Gość stach
  Cytat

więc jak i czym to zrobić?

Rozwiń  

Czy Ty chcesz, żeby to wszystko grzało, czy tylko "wyglądało"?
Można by zrobić zabudowę na stelażu, z parocentymetrowym odstępem dla cyrkulacli powietrza, ze szczelinami nad podłogą i w górnej części obudowy - podobnie jak robi się przy obudowie wkładów kominkowych. Można by pomyśleć nawet o jakimś niewielkim wentylatorku, wspomagającym cyrkulację powietrza za obudową i odbiór ciepła z powierzchni pieca - różnica temperatur jest mniejsza niż w przypadku wkładu kominkowego. A na odpowiednio skonstruowanej obudowie można sobie bezpiecznie naklejać, co się chce icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Napisano (edytowany)
tak to wygląda w chwili obecnej.

DSC01446.jpg



nie bardzo widzę tą zabudowę, myślę że to wcale za fajnie wyglądać nie będzie. powierzchnia grzewcza płyt się zmniejszy.

a jak zachowałby się klej do glazury kupowany w tubkach do wyciskacza? rozpuści się w takiej temp.?
a kleić na silikon temperaturowy?
a może zaprawa szamotowa na bazie cementu?
efekt ma być taki, że ma wyglądać i spełniać swoja rolę czyli grzać. Edytowano przez huhra (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość stach
Trzeba było od zamieszczenia tego zdjęcia zacząć icon_rolleyes.gif
Tak jak pisze joks trzeba to cacko "oldscoolowe" odczyścić, wyfugować i nie zawracać sobie głowy klinkierem icon_rolleyes.gif
Taki ciemny, ceglany piec tylko szpeciłby pomieszczenie.
Link do komentarza
no mi jakoś zbrzydła, oldschool nie w moim typie.
jeszcze gdyby była równo, prosto, estetycznie zbudowana to ok, a posiada wiele niedoskonałości
ale sugestię rozważe
płytka miała być klinkierowa szkliwiona z cerrad'u z utrzymaniem czystości nie było by różnicy

rozsądnie udało mi się tylko wynaleźć klej soudala w tubach do +70stopni

oczyścić i zafugować, czym? filc na szlifierke i pasta polerska, ok? fuga elastyczna starczy czy epoksydowa?
Link do komentarza
Gość stach
  Cytat

[...]
płytka miała być klinkierowa szkliwiona z cerrad'u z utrzymaniem czystości nie było by różnicy

rozsądnie udało mi się tylko wynaleźć klej soudala w tubach do +70stopni

oczyścić i zafugować, czym? filc na szlifierke i pasta polerska, ok? fuga elastyczna starczy czy epoksydowa?

Rozwiń  

A Ty swoje icon_eek.gif Tłumaczą Ci ludzie, że nie powinieneś kleic, albo grzać po oklejeniu, a Ty już znalazłeś klej szukasz fugi...
Poczytaj karty techniczny fug kilku producentów, popatrz na zalecane warunki eksploatacji i sam zadecyduj, tak jak robisz to do tej pory...
Tylko napisz za parę miesięcy jak toto grzeje, jak się trzyma, jak myje po usmażeniu ryby, albo frytek - może znajdziesz następców do chowania pieców.
Tylko żeby się nie okazało, że taniej byłoby rozwalić ten piec, zrobić jakieś inne grzanie i postawić kuchenkę ze sklepu...
Link do komentarza
W piecach stosuje się glinę i zaprawę szamotową - inne materiały odpadają (w każdym znaczeniu tego słowa).
Nie ma materiału, który zapewni odpowiednia (samoistną) "przyczepność" nowej "elewacji" do kafli pieca - nawet jeśli, miała to by być, tylko atrapa.

dopisałem:

Jak Ci nie pasi taki "wystrój" pieca kuchennego, zawsze możesz zastąpić go westfalką, lub kozą z fajerkami. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

tak to wygląda w chwili obecnej.
[attachment=15613:WP_000415.jpg]

Rozwiń  

Są farby do malowania porcelany/szkła np. firmy MARABU PORZELLAN-FARBENSET
Farby wodne do malowania po porcelanie niemieckiej firmy MARABU dają mocny, błyszczący kolor. Po zaschnięciu farby stają się odporne na zmywanie (nawet w zmywarce), nie wymagają obróbki termicznej.

Możesz kupić tylko tyle żeby uzupełnić ubytki zrobić renowację . Możesz pomalować wzory ozdoby na kaflach, lub pomalować całość.

http://www.sklepy24.pl/szukaj/farby+do+szk...celany+na+zimno Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...