Skocz do zawartości

Stan surowy otwarty


Recommended Posts

Napisano
Witam

Kupiłem dom w stanie jak wyżej. Czy znajdę gdzieś kolejność wykonywania poszczególnych etapów wykończenia? Żeby niczego nie przeoczyć itd.

Pozdrawiam
Jarek
Napisano
icon_smile.gif
Sprzedawca Twojego domu nie ma żadnych propozycji?
Nie wiem jak w kwestiach formalnych (pozwolenia, kierowik budowy itp).
ale w praktycznych: stan surowy trzeba zamknąć (okna+drzwi+brama) icon_smile.gif ale wcześniej też dobrze jest poszukać wykonawców instalacji: wentylacji, hydrauliki, elektryki.
Napisano
Cytat

Witam

Kupiłem dom w stanie jak wyżej. Czy znajdę gdzieś kolejność wykonywania poszczególnych etapów wykończenia? Żeby niczego nie przeoczyć itd.

Pozdrawiam
Jarek



Zamknąć budynek (okna, drzwi),
-zrobić instalację elektryczną (zasilanie, inst. alarmowa, telekomunikacyjna),
-wentylacyjną (najlepiej mechaniczną z rekuperatorem icon_biggrin.gif ),
-kanalizacyjną i część zasilania w wodę, ewentualnie centralny odkurzacz,
-położyć tynki (cementowo-wapienny w łazienkach, pralniach, kotłowniach, kuchniach, ewentualnie gipsowy w -pozostałych pomieszczeniach),
-ewentualnie grzanie podłogowe,
-wylać posadzki (miksokretem),
-suszyć budynek i w tym czasie robić resztę wody, piece i resztę ogrzewania centralnego,
-robić łazienki i kuchnie (glazury, wyposażenie, białe montaż) na dolnej kondygnacji,
-po wyschnięciu wody z posadzek i tynków wykończyć poddasze (wełna, płyty GK na skosach),
-łazienki (i ewentualnie kuchnie) - glazury, wyposażenie - na poddaszu
-malować wnętrza, układać podłogi, montować ościeżnice i drzwi,
-ocieplić - jeśli potrzeba - z zewnątrz,
-wprowadzić się i szczęśliwie mieszkać
Napisano
Cytat

Zamknąć budynek (okna, drzwi),
-zrobić instalację elektryczną (zasilanie, inst. alarmowa, telekomunikacyjna),
-wentylacyjną (najlepiej mechaniczną z rekuperatorem icon_biggrin.gif ),
-kanalizacyjną i część zasilania w wodę, ewentualnie centralny odkurzacz,
-położyć tynki (cementowo-wapienny w łazienkach, pralniach, kotłowniach, kuchniach, ewentualnie gipsowy w -pozostałych pomieszczeniach),
-ewentualnie grzanie podłogowe,
-wylać posadzki (miksokretem),
-suszyć budynek i w tym czasie robić resztę wody, piece i resztę ogrzewania centralnego,
-robić łazienki i kuchnie (glazury, wyposażenie, białe montaż) na dolnej kondygnacji,
-po wyschnięciu wody z posadzek i tynków wykończyć poddasze (wełna, płyty GK na skosach),
-łazienki (i ewentualnie kuchnie) - glazury, wyposażenie - na poddaszu
-malować wnętrza, układać podłogi, montować ościeżnice i drzwi,
-ocieplić - jeśli potrzeba - z zewnątrz,
-wprowadzić się i szczęśliwie mieszkać



A czy w kolejności nie wystąpił błąd? tynki i później podłogowe ogrzewanie? Bo mój harmonogram wyglada nastepujaco:
1. Okna i drzwi
2. Instalacje (elektryczna, wentylacyjna, Wod-Kan, C.O. gaz)
2a. W między czasie izolacja poddasza (wełna, płyty GK)
3. Wylewki
4. Tynki
5. Glazura itp
6. Malować
7. Ocieplić
8. Dożyć spłaty kredytu icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A czy w kolejności nie wystąpił błąd? tynki i później podłogowe ogrzewanie? Bo mój harmonogram wyglada nastepujaco:
1. Okna i drzwi
2. Instalacje (elektryczna, wentylacyjna, Wod-Kan, C.O. gaz)
2a. W między czasie izolacja poddasza (wełna, płyty GK)
3. Wylewki
4. Tynki
5. Glazura itp
6. Malować
7. Ocieplić
8. Dożyć spłaty kredytu icon_biggrin.gif



Tak sie składa , że to własnie stach podał poprawną kolejność.
Zwróć uwagę (ważne) , że wełna i zabudowy kg PO WSZYSTKICH MOKRYCH ROBOTACH ..
Wylewki


Wylewki zawsze po tykach .
Napisano
Cytat

Dobrze wiedzieć.

I tak na logikę biorąc... Nie może być tak, że wilgoć z wylewk wchodzi do ocieplenia. Więc też uważam, że rację ma stach.




W sumie ... cenna uwaga ;)
I właśnie dlatego zapytałem ... dzięki za pomoc ... reszta bez zarzutu?
Napisano
Cytat

Małe sprostowanie:
stolarka drewniana najczęściej wymaga wykonania prac mokrych (tynki - wylewki) więc ten harmonogram może ulegać czasem zmianie:)


No nie przesadzajmy - ileż jest tych mokrych materiałów w obróbce zamontowanych elementów stolarki drewnianej?
Montujesz na piankę po zamocowaniu kołkami i uchwytami blaszanymi, pozostaje trochę zaprawy, czy gipsu do dopasowania do ścian... Montujesz na położone - zafugowane terakoty, czy gresy, polakierowane deski i parkiety - podłogi.
Oczywiście zakładam, że w czasie tynkowania przygotowujesz otwory dopasowane wymiarami do wielkości zalecanych przez producenta otworów,więc np. wysokość 207 cm, szerokość odpowiednia do szerokości ościeżnic, więc 81, 91, 101 cm dla drzwi 70, 80, 90 cm, itd. icon_lol.gif
Napisano
R-32 podał montaż okien na początku, przed tynkami i wylewkami. A to nie zawsze jest zgodne z WARUNKAMI GWARANCJI, które określa Producent. I nie chcę wdawać się tu w polemikę, czy to zassadne czy nie, bo wielokrotnie o tym mówiłem.
Często spotykam tynkarzy którzy mówią, że nic się nie stanie. Ale to nie oni będą adresatami ewentualnych reklamacji i za nie nie zapłacą.
Napisano
Cytat

R-32 podał montaż okien na początku, przed tynkami i wylewkami. A to nie zawsze jest zgodne z WARUNKAMI GWARANCJI, które określa Producent. I nie chcę wdawać się tu w polemikę, czy to zassadne czy nie, bo wielokrotnie o tym mówiłem.
Często spotykam tynkarzy którzy mówią, że nic się nie stanie. Ale to nie oni będą adresatami ewentualnych reklamacji i za nie nie zapłacą.



Przeczytaj jeszcze raz cały wątek i Zacytuj gdzie tak napisałem - Pozdrawiam .
Napisano
Cytat

Przeczytaj jeszcze raz cały wątek i Zacytuj gdzie tak napisałem - Pozdrawiam .


Ach tak?Przepraszam, Twój nick mi się rzucił po oczach bo zacytowałeś taką wypowiedź icon_smile.gif
Chodziło mi o zaakcentowanie pewnych wyjątków od ogólnych zasad.
Napisano
Uważam ,że to bardzo przydatny temat i należy go aktualizować.

Wielu początkujących chętnie z niego skorzysta , więc proszę kompetentne osoby do udzielania się .

Jeszcze raz dla jasności kolejność prac .

Zacytuję stach'a

Zamknąć budynek (okna, drzwi),
-zrobić instalację elektryczną (zasilanie, inst. alarmowa, telekomunikacyjna),
-wentylacyjną (najlepiej mechaniczną z rekuperatorem ),
-kanalizacyjną i część zasilania w wodę, ewentualnie centralny odkurzacz,
-położyć tynki (cementowo-wapienny w łazienkach, pralniach, kotłowniach, kuchniach, ewentualnie gipsowy w -pozostałych pomieszczeniach),
-ewentualnie grzanie podłogowe,
-wylać posadzki (miksokretem),
-suszyć budynek i w tym czasie robić resztę wody, piece i resztę ogrzewania centralnego,
-robić łazienki i kuchnie (glazury, wyposażenie, białe montaż) na dolnej kondygnacji,
-po wyschnięciu wody z posadzek i tynków wykończyć poddasze (wełna, płyty GK na skosach),
-łazienki (i ewentualnie kuchnie) - glazury, wyposażenie - na poddaszu
-malować wnętrza, układać podłogi, montować ościeżnice i drzwi,
-ocieplić - jeśli potrzeba - z zewnątrz,
-wprowadzić się i szczęśliwie mieszkać

Napisano
Bardzo cenne informacje:
Każdemu laikowi przyda się to przy planowaniu robót i umawianiu fachowców!
Ja też nie wiedziałam że trzeba przed wylewkami pod ogrzewanie podłogowe zrobić tynki(aby potem prawidłowo wykonać dylatację w wylewce).Dowiedziałam się przypadkowo i trzeba było zmienić plany.A wiadomo skoro pierwsze tynki to najpierw elektryka.Dlatego po wykonaniu wod-kan, zabraliśmy się za elektrykę, która się właśnie kończy(własnorecznie).
No i dzięki Waszej cennej radzie zakupiona wełna na ocieplenie poczeka aż do wyschnięcia mokrych robót icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Bardzo cenne informacje:
Każdemu laikowi przyda się to przy planowaniu robót i umawianiu fachowców!
Ja też nie wiedziałam że trzeba przed wylewkami pod ogrzewanie podłogowe zrobić tynki(aby potem prawidłowo wykonać dylatację w wylewce).Dowiedziałam się przypadkowo i trzeba było zmienić plany.A wiadomo skoro pierwsze tynki to najpierw elektryka.Dlatego po wykonaniu wod-kan, zabraliśmy się za elektrykę, która się właśnie kończy(własnorecznie).
No i dzięki Waszej cennej radzie zakupiona wełna na ocieplenie poczeka aż do wyschnięcia mokrych robót icon_biggrin.gif




Dokładnie ... ja też zapytałem chociaż (jak mi się wcześniej wydawało)znałem kolejność- jednak jak się później okazało to był dobry wybór...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
stach napisał poprawnie, ekipa tynkarska nie powinna deptać rurek centralnego ogrzewania a tym bardziej podłogówki.
Mariusz

Cytat

A czy w kolejności nie wystąpił błąd? tynki i później podłogowe ogrzewanie? Bo mój harmonogram wyglada nastepujaco:
1. Okna i drzwi
2. Instalacje (elektryczna, wentylacyjna, Wod-Kan, C.O. gaz)
2a. W między czasie izolacja poddasza (wełna, płyty GK)
3. Wylewki
4. Tynki
5. Glazura itp
6. Malować
7. Ocieplić
8. Dożyć spłaty kredytu icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
    • Witam, Temat stary jak świat ale może dowiem się czegoś nowego, tym bardziej, że jestem amatorem. Zastanawiam się nad wyborem ogrzewania dla nowobudowanego domu o powierzchni 137m2, ocieplonego z ogrzewaniem podłogowym w projekcie i ku takiemu też się skłaniam. Dodam jedynie, że szukam rozwiązania jak najbardziej samoobsługowego. Póki co waham się między pompą ciepła a gazem przy czym na razie faworyzuję pompę. W miejscu budowania nie ma instalacji gazowej więc zostaje mi zbiornik na gaz. 1. Instalacja gazowa tańsza od pompy ciepła     Często słyszę, że instalacja gazowa jest znacznie tańsza od pompy ciepła i rozwiązanie z pompą zwróci się za 100 lat:     link     Wysłałem oferty do kilku firm a poniżej zestawienie dwóch:     Pompa ciepła:     - Daikin Altherma - 33 480 zł     - konsola do montażu - 648 zł     - montaż kotłowni - 13 500 zł     - dofinansowanie - 7 000 zł     Łącznie: 40 628 zł     Kocioł gazowy:     - Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów - 11 098 zł (jedna z trzech opcji która została mi zaproponowana, ta jest tą średnią pod względem cenowym)     - prace ziemne - 1 700 zł     - butla własna - 14 944 zł     - instalacja wewnętrzna w budynku - 1630 zł     - dofinansowanie - 0 zł (chociaż gdzieś widziałem jakieś lokalne dofinansowanie 5 000 zł)     - dochodzą jeszcze jakieś  koszta kierownika budowy, wydania dokumentów, może coś jeszcze?     Łącznie: 30 074 zł     Generalnie różnica nieco ponad 10 000  zł na korzyść ogrzewania gazowego te "32 tysiące w kieszeni" to chyba nie w tym przypadku 2.  Prognozy cen      Zarówno gaz jak i prąd z roku na rok drożeją. Jednak ceny prądu nie rosną tak szybko jak ceny gazu. Poza tym biorąc pod uwagę, że Unia Europejska chce do 2040 roku zrezygnować całkowicie z korzystania z gazu na     korzyść energii ze źródeł odnawialnych można raczej się spodziewać, że ceny za prąd będą malały (coraz więcej prądu ze źródeł odnawialnych, zachęty poprzez dofinansowania do pomp czy innych źródeł odnawialnych i zniechęcanie do innych - ets) a ceny za gaz będą rosły. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na koszty gazu będą zapewne opłaty związane z ETS. Jakieś ostrożne wyliczenia, które znalazłem w sieci mówią, że będzie to koszt około 500 złotych rocznie dla gospodarstwa.    Z powyższego wynika, że jestem raczej zwolennikiem pompy ciepła ale z drugiej strony podkreślam, że jestem amatorem i słabo znam realia stąd też ten mail aby ktoś ewentualnie mnie uświadomił o błędzie. Albo ktoś podpowie jakąś inną technologię, ogrzewanie podczerwienią?   Co o tym sądzicie?
    • Czyli to ma być taki "Miś" na miarę Twoich możliwości... Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witam Kupilem panele Swiss Krono, napisane na nich jest ze to system angle-angle. Myslalem ze sa na zatrzask jednak chyba nie. Jak je ukladac, pytam dlatego ze bardzo ciezko sie je uklada juz od drugiego rzedu.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...