zozololek Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #1 Napisano 5 grudnia 2012 Jestem na etapie ocieplania poddasza. Pierwsza warstwa to wełna Isover 18cm (lambda 0,39), druga to Isover 5cm (lambda 0,37 - taki jest plan). Pytanie dotyczy drugiej warstwy. W związku z tym, że dach jest czterospadowy a ścianka kolankowa to jedynie jeden pustak postanowiłem postawić przedścianki (oparte o płotwy więźby na słupkach). Pierwsza warstwa ocieplenia idzie od murłaty między krokwiami do wysokości jętek. Jak położyć drugą warstwę ocieplenia? Zacząć tak samo jak przy pierwszej warstwie od poziomu murłat czy może wstawić tą drugą warstwę w przedściankę na całej wysokości a później przejść znów na krokwie i jechać dalej po pierwszej warstwie aż do jętek? Myślałem, o tym pierwszym rozwiązaniu, ale montaż profili, które i tak nie zostaną wykorzystane do montażu płyt, bo to będzie przestrzeń zamknięta i niewykorzystana. Druga sprawa to chyba i tak w przedścianki trzeba by dodatkowo dać wełnę w celu wygłuszenia. Jak to poprawnie rozwiązać? Pzdr Link do komentarza
animus Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #2 Napisano 5 grudnia 2012 (edytowany) Cytat Jestem na etapie ocieplania poddasza. Pierwsza warstwa to wełna Isover 18cm (lambda 0,39), druga to Isover 5cm (lambda 0,37 - taki jest plan). Pytanie dotyczy drugiej warstwy. W związku z tym, że dach jest czterospadowy a ścianka kolankowa to jedynie jeden pustak postanowiłem postawić przedścianki (oparte o płotwy więźby na słupkach). Pierwsza warstwa ocieplenia idzie od murłaty między krokwiami do wysokości jętek. Jak położyć drugą warstwę ocieplenia? Zacząć tak samo jak przy pierwszej warstwie od poziomu murłat czy może wstawić tą drugą warstwę w przedściankę na całej wysokości a później przejść znów na krokwie i jechać dalej po pierwszej warstwie aż do jętek? Myślałem, o tym pierwszym rozwiązaniu, ale montaż profili, które i tak nie zostaną wykorzystane do montażu płyt, bo to będzie przestrzeń zamknięta i niewykorzystana. Druga sprawa to chyba i tak w przedścianki trzeba by dodatkowo dać wełnę w celu wygłuszenia. Jak to poprawnie rozwiązać? Pzdr Zrób to tak : Edytowano 5 grudnia 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
zozololek Napisano 5 grudnia 2012 Autor Udostępnij #3 Napisano 5 grudnia 2012 Dzięki za odpowiedź. Jest jeden problem. Pierwsza warstwę ocieplenia mam już położona. Patrząc od szczytu (jętek) idzie ona do samych murłat. Ty proponujesz by szła jedynie do tej ślepej ścianki (stolcowej) i dalej po niej. Za późno. Pytanie jak położyć drugą warstwę w takiej sytuacji? Pzdr Link do komentarza
animus Napisano 5 grudnia 2012 Udostępnij #4 Napisano 5 grudnia 2012 Cytat Dzięki za odpowiedź. Jest jeden problem. Pierwsza warstwę ocieplenia mam już położona. Patrząc od szczytu (jętek) idzie ona do samych murłat. Ty proponujesz by szła jedynie do tej ślepej ścianki (stolcowej) i dalej po niej. Za późno. Pytanie jak położyć drugą warstwę w takiej sytuacji? Pzdr Musisz przerobić odciąć nadmiar , wełna musi wysychać latem więc łatwiej będzie jej odparować, woda paruje do góry . Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #5 Napisano 6 grudnia 2012 robiąc w sposób przedstawiony na rysunku, zostawiasz sobie radiator - kawałek stropu między przedscianką a murłata...aha, teraz zobaczyłem że wełna jest też na stropie...chociaż z rysunku wynika że wełna jest stropem nie za duża komplikacja całości? nie lepiej dać normalnie ocieplenie po całości dachu w 2 warstwach?!? Link do komentarza
kalumet Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #6 Napisano 6 grudnia 2012 ja zrobiłem tak jak adiqq radziprzynajmniej strop jest po całości lepiej zaizolowanyzdeka trzeba się było pomęczyć z wełną za słupkami ale się dało Link do komentarza
zozololek Napisano 6 grudnia 2012 Autor Udostępnij #7 Napisano 6 grudnia 2012 Zostawiłem szczelinę pomiędzy folią a wełną ok 3cm, by ocieplenie nie miało z nią bezpośredniego styku.Załóżmy, że dam podwójną warstwę wełny po całości połaci, ale co z tą przedścianką? nie trzeba jej również obłożyć wełną w celu wygłuszenia? wystarczy sama płyta K+G, ewentualnie podwójna płyta? Link do komentarza
animus Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #8 Napisano 6 grudnia 2012 (edytowany) Cytat ...chociaż z rysunku wynika że wełna jest stropem Ten rysunek robiłem dla stropu drewnianego z belkami wystającymi na zewnątrz budynku dla innej osoby dlatego "wełna jest stropem" widzisz gdzie jest murłata? Cytat Zostawiłem szczelinę pomiędzy folią a wełną ok 3cm, by ocieplenie nie miało z nią bezpośredniego styku.Załóżmy, że dam podwójną warstwę wełny po całości połaci, ale co z tą przedścianką? nie trzeba jej również obłożyć wełną w celu wygłuszenia? wystarczy sama płyta K+G, ewentualnie podwójna płyta? Nie da się tak,ale rób jak uważasz , jak położysz wełnę jeszcze na stropie lub w dorobioną ściankę kolankową to jak odprowadzisz z niej wodę ? woda będzie parować w wełnę położoną powyżej. Edytowano 6 grudnia 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
vip42 Napisano 6 grudnia 2012 Udostępnij #9 Napisano 6 grudnia 2012 Cytat Nie da się tak,ale rób jak uważasz , jak położysz wełnę jeszcze na stropie lub w dorobioną ściankę kolankową to jak odprowadzisz z niej wodę ? woda będzie parować w wełnę położoną powyżej. Tak samo jak odprowadza się woda ze ścian ocieplonych wełną, będzie parować bokiem Link do komentarza
zozololek Napisano 6 grudnia 2012 Autor Udostępnij #10 Napisano 6 grudnia 2012 Już bardzo dużo włożonej pracy w to ocieplenie więc nie widzi mi się wnoszenie jakiś poprawek jeśli nie jest to konieczne. Podpowiedzcie, czy opcja podwójnej warstwy ocieplenia (18+5) na całej połaci (od murłat do jętek) i do tego ta przedścianka z samej podwójnej płyty K+G będzie ok? Na zdjęciu widać jak obecnie to wygląda. Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #11 Napisano 7 grudnia 2012 powiem tak - ale z góry uprzedzam, że jestem trochę skrzywiony pod kątem energooszczędności - uważam że dzisiaj 30cm to absolutne minimum....ok może i będzie, ale pieniądze zainwestowane w ocieplenie to najlepsza inwestycja...i tylko nie pisz - że "wszyscy tyle dają" 2 Link do komentarza
vip42 Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #12 Napisano 7 grudnia 2012 ja bym ocieplił przedściankę i jak możesz to daj trochę więcej niż te 5 cm w drugiej warstwie Link do komentarza
bajbaga Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #13 Napisano 7 grudnia 2012 Cytat powiem tak - ale z góry uprzedzam, że jestem trochę skrzywiony pod kątem energooszczędności - uważam że dzisiaj 30cm to absolutne minimum.... Bo nalezy mieć na uwadze, że to nie tylko o zimę chodzi, bo teoretycznie można podkręcić na poddaszu ogrzewanie. Ale latem ? Albo klimuszka, albo udawanie, ze lubimy tak wysokie temperatury. Link do komentarza
animus Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #14 Napisano 7 grudnia 2012 Cytat Już bardzo dużo włożonej pracy w to ocieplenie więc nie widzi mi się wnoszenie jakiś poprawek jeśli nie jest to konieczne. Podpowiedzcie, czy opcja podwójnej warstwy ocieplenia (18+5) na całej połaci (od murłat do jętek) i do tego ta przedścianka z samej podwójnej płyty K+G będzie ok? Na zdjęciu widać jak obecnie to wygląda. Z konstrukcji dachu widać że ta ścianka kolankowa była już wcześniej zaplanowana, co teraz ? zatkałeś przestrzeń wentylacyjną pomiędzy dachem a murłatą dla wełny położonej na stropie i w ściance kolankowej ,a te 30 cm wełny to faktycznie powinieneś położyć . Link do komentarza
zozololek Napisano 7 grudnia 2012 Autor Udostępnij #15 Napisano 7 grudnia 2012 Cytat Bo nalezy mieć na uwadze, że to nie tylko o zimę chodzi, bo teoretycznie można podkręcić na poddaszu ogrzewanie. Ale latem ? Albo klimuszka, albo udawanie, ze lubimy tak wysokie temperatury. Jak sami wiecie temat "grubości" ocieplenia był już nie raz poruszany. Opinie są różne. Jedni zakładają Taniego Knaufa gdzie lambda to 0,44, inni zaś robią wedle założeń domu energooszczędnego (30 cm). Nie wiem, być może faktycznie zdecyduję 10 cm drugiej warstwy. Cytat Z konstrukcji dachu widać że ta ścianka kolankowa była już wcześniej zaplanowana, co teraz ? zatkałeś przestrzeń wentylacyjną pomiędzy dachem a murłatą dla wełny położonej na stropie i w ściance kolankowej ,a te 30 cm wełny to faktycznie powinieneś położyć . Tak, była zaplanowana. Położenie wełny w ten sposób wynika z niewiedzy, ale za to między pierwszą warstwą ocieplenia (od murłaty) a membraną dachową pozostawiłem wolną przestrzeń 4cm - ograniczyłem wełnie drogę za pomocą sznurków także cyrkulacja powietrza będzie zachowana. Z tego co wypatrzyłem na stronach producentów wełny moje rozwiązanie wcale nie jest nieprawidłowe, owszem, można było to rozwiązać tak jak wy piszecie, ale teraz już chyba za późno. Pytanie czy ta przedścianka z podwójnej płyty K+G będzie wystarczająca - chodzi o konieczność wygłuszenia.Już sam nie wiem. Chodzi mi jedynie o najlepsze wyjście z tej sytuacji. Link do komentarza
animus Napisano 7 grudnia 2012 Udostępnij #16 Napisano 7 grudnia 2012 Cytat Z tego co wypatrzyłem na stronach producentów wełny moje rozwiązanie wcale nie jest nieprawidłowe, Prawidłowe ? Będzie generować straty ciepła , jak zamontujesz folię przeciwwiatrową ? Link do komentarza
zozololek Napisano 8 grudnia 2012 Autor Udostępnij #17 Napisano 8 grudnia 2012 Cytat Prawidłowe ? Będzie generować straty ciepła , jak zamontujesz folię przeciwwiatrową ? O której i gdzie folii dokładnie piszesz? Na stronie Pracowni "Domy z Wizją" znalazłem podobny projekt do mojego gdzie sprawa została rozwiązana tak jak planowałem za pierwszym razem. Niestety Wasze negatywne podejście do tego rozwiązania powstrzymuje mnie przed przystąpieniem do dalszych prac Poniżej przekrój projektu o którym piszę: Link do komentarza
animus Napisano 8 grudnia 2012 Udostępnij #18 Napisano 8 grudnia 2012 (edytowany) Cytat O której i gdzie folii dokładnie piszesz? Na stronie Pracowni "Domy z Wizją" znalazłem podobny projekt do mojego gdzie sprawa została rozwiązana tak jak planowałem za pierwszym razem. Niestety Wasze negatywne podejście do tego rozwiązania powstrzymuje mnie przed przystąpieniem do dalszych prac Poniżej przekrój projektu o którym piszę: Jeżeli wiesz lepiej po co pytasz to buduj powodzenia .Dla twojej informacji izolacja z samej wełny, bez foli wiatroszczelnej z jednej strony tej izolacji, lub innego materiału takiego jak mur itd... o dużym oporze dyfuzji, to tak jakbyś się przykrył drabiną do spania . Edytowano 8 grudnia 2012 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 8 grudnia 2012 Udostępnij #19 Napisano 8 grudnia 2012 Cytat O której i gdzie folii dokładnie piszesz? Na stronie Pracowni "Domy z Wizją" znalazłem podobny projekt do mojego gdzie sprawa została rozwiązana tak jak planowałem za pierwszym razem. Niestety Wasze negatywne podejście do tego rozwiązania powstrzymuje mnie przed przystąpieniem do dalszych prac Poniżej przekrój projektu o którym piszę:[attachment=15035:poddasze.jpg] A wiesz co oznaczają te czarno białe linie ?To jest izolacja przeciwwilgociowa, czyli rzeczona folia. Link do komentarza
bajbaga Napisano 8 grudnia 2012 Udostępnij #20 Napisano 8 grudnia 2012 Ps. Przy rozwiązaniu ze szczeliną wentylacyjną w połaci, folia od strony dachu powinna być nisko lub średnio paroprzepuszczalna, natomiast od strony pomieszczenia (przed płytą GK), powinna być folia paroizolacyjna. Link do komentarza
vip42 Napisano 8 grudnia 2012 Udostępnij #21 Napisano 8 grudnia 2012 Cytat Jeżeli wiesz lepiej po co pytasz to buduj powodzenia .Dla twojej informacji izolacja z samej wełny, bez foli wiatroszczelnej z jednej strony tej izolacji, lub innego materiału takiego jak mur itd... o dużym oporze dyfuzji, to tak jakbyś się przykrył drabiną do spania . a jakby dołożyć folię? Zamykamy drogę Link do komentarza
animus Napisano 8 grudnia 2012 Udostępnij #22 Napisano 8 grudnia 2012 (edytowany) Cytat a jakby dołożyć folię? Zamykamy drogę Tak zamykamy ,też drogę do odparowania wilgoci ,w okresie dodatnich temperatur w ściance kolankowej, nagromadzonej przez zimę.To są trudne miejsca do obrabiania i sytuacja zaczyna się jeszcze bardziej komplikować jak to posklejać w jedną całość, wiatr testuje to latami i nie uznaje półśrodków .A można przecież tak prosto to zrobić z b.dobrym odprowadzeniem wilgoci więc pytam w czym problem ?. Edytowano 8 grudnia 2012 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
vip42 Napisano 9 grudnia 2012 Udostępnij #23 Napisano 9 grudnia 2012 (edytowany) Cytat Tak zamykamy ,też drogę do odparowania wilgoci ,w okresie dodatnich temperatur w ściance kolankowej, nagromadzonej przez zimę.To są trudne miejsca do obrabiania i sytuacja zaczyna się jeszcze bardziej komplikować jak to posklejać w jedną całość, wiatr testuje to latami i nie uznaje półśrodków .A można przecież tak prosto to zrobić z b.dobrym odprowadzeniem wilgoci więc pytam w czym problem ?. folia paroprzepuszczalna odprowadza wilgoć, a ocieplenie zachowuje ciągłość Edytowano 9 grudnia 2012 przez vip42 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się