Skocz do zawartości

Druga warstwa ocieplenia wełną na poddaszu


Recommended Posts

Napisano
Jestem na etapie ocieplania poddasza. Pierwsza warstwa to wełna Isover 18cm (lambda 0,39), druga to Isover 5cm (lambda 0,37 - taki jest plan). Pytanie dotyczy drugiej warstwy. W związku z tym, że dach jest czterospadowy a ścianka kolankowa to jedynie jeden pustak postanowiłem postawić przedścianki (oparte o płotwy więźby na słupkach). Pierwsza warstwa ocieplenia idzie od murłaty między krokwiami do wysokości jętek. Jak położyć drugą warstwę ocieplenia? Zacząć tak samo jak przy pierwszej warstwie od poziomu murłat czy może wstawić tą drugą warstwę w przedściankę na całej wysokości a później przejść znów na krokwie i jechać dalej po pierwszej warstwie aż do jętek? Myślałem, o tym pierwszym rozwiązaniu, ale montaż profili, które i tak nie zostaną wykorzystane do montażu płyt, bo to będzie przestrzeń zamknięta i niewykorzystana. Druga sprawa to chyba i tak w przedścianki trzeba by dodatkowo dać wełnę w celu wygłuszenia. Jak to poprawnie rozwiązać? Pzdr
Napisano (edytowany)
Cytat

Jestem na etapie ocieplania poddasza. Pierwsza warstwa to wełna Isover 18cm (lambda 0,39), druga to Isover 5cm (lambda 0,37 - taki jest plan). Pytanie dotyczy drugiej warstwy. W związku z tym, że dach jest czterospadowy a ścianka kolankowa to jedynie jeden pustak postanowiłem postawić przedścianki (oparte o płotwy więźby na słupkach). Pierwsza warstwa ocieplenia idzie od murłaty między krokwiami do wysokości jętek. Jak położyć drugą warstwę ocieplenia? Zacząć tak samo jak przy pierwszej warstwie od poziomu murłat czy może wstawić tą drugą warstwę w przedściankę na całej wysokości a później przejść znów na krokwie i jechać dalej po pierwszej warstwie aż do jętek? Myślałem, o tym pierwszym rozwiązaniu, ale montaż profili, które i tak nie zostaną wykorzystane do montażu płyt, bo to będzie przestrzeń zamknięta i niewykorzystana. Druga sprawa to chyba i tak w przedścianki trzeba by dodatkowo dać wełnę w celu wygłuszenia. Jak to poprawnie rozwiązać? Pzdr



Zrób to tak :
Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzięki za odpowiedź. Jest jeden problem. Pierwsza warstwę ocieplenia mam już położona. Patrząc od szczytu (jętek) idzie ona do samych murłat. Ty proponujesz by szła jedynie do tej ślepej ścianki (stolcowej) i dalej po niej. Za późno. Pytanie jak położyć drugą warstwę w takiej sytuacji? Pzdr
Napisano
Cytat

Dzięki za odpowiedź. Jest jeden problem. Pierwsza warstwę ocieplenia mam już położona. Patrząc od szczytu (jętek) idzie ona do samych murłat. Ty proponujesz by szła jedynie do tej ślepej ścianki (stolcowej) i dalej po niej. Za późno. Pytanie jak położyć drugą warstwę w takiej sytuacji? Pzdr



Musisz przerobić odciąć nadmiar , wełna musi wysychać latem więc łatwiej będzie jej odparować, woda paruje do góry .
Napisano
robiąc w sposób przedstawiony na rysunku, zostawiasz sobie radiator - kawałek stropu między przedscianką a murłata...aha, teraz zobaczyłem że wełna jest też na stropie...chociaż z rysunku wynika że wełna jest stropem icon_biggrin.gif
nie za duża komplikacja całości? nie lepiej dać normalnie ocieplenie po całości dachu w 2 warstwach?!?
Napisano
ja zrobiłem tak jak adiqq radzi
przynajmniej strop jest po całości lepiej zaizolowany
zdeka trzeba się było pomęczyć z wełną za słupkami ale się dało
Napisano
Zostawiłem szczelinę pomiędzy folią a wełną ok 3cm, by ocieplenie nie miało z nią bezpośredniego styku.
Załóżmy, że dam podwójną warstwę wełny po całości połaci, ale co z tą przedścianką? nie trzeba jej również obłożyć wełną w celu wygłuszenia? wystarczy sama płyta K+G, ewentualnie podwójna płyta?
Napisano (edytowany)
Cytat

...chociaż z rysunku wynika że wełna jest stropem



Ten rysunek robiłem dla stropu drewnianego z belkami wystającymi na zewnątrz budynku dla innej osoby dlatego "wełna jest stropem" widzisz gdzie jest murłata?

Cytat

Zostawiłem szczelinę pomiędzy folią a wełną ok 3cm, by ocieplenie nie miało z nią bezpośredniego styku.
Załóżmy, że dam podwójną warstwę wełny po całości połaci, ale co z tą przedścianką? nie trzeba jej również obłożyć wełną w celu wygłuszenia? wystarczy sama płyta K+G, ewentualnie podwójna płyta?



Nie da się tak,ale rób jak uważasz , jak położysz wełnę jeszcze na stropie lub w dorobioną ściankę kolankową to jak odprowadzisz z niej wodę ? woda będzie parować w wełnę położoną powyżej. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie da się tak,ale rób jak uważasz , jak położysz wełnę jeszcze na stropie lub w dorobioną ściankę kolankową to jak odprowadzisz z niej wodę ? woda będzie parować w wełnę położoną powyżej.



Tak samo jak odprowadza się woda ze ścian ocieplonych wełną, będzie parować bokiem icon_biggrin.gif
Napisano
Już bardzo dużo włożonej pracy w to ocieplenie więc nie widzi mi się wnoszenie jakiś poprawek jeśli nie jest to konieczne. Podpowiedzcie, czy opcja podwójnej warstwy ocieplenia (18+5) na całej połaci (od murłat do jętek) i do tego ta przedścianka z samej podwójnej płyty K+G będzie ok? Na zdjęciu widać jak obecnie to wygląda.

DSC01446.jpg

Napisano
powiem tak - ale z góry uprzedzam, że jestem trochę skrzywiony pod kątem energooszczędności - uważam że dzisiaj 30cm to absolutne minimum....
ok może i będzie, ale pieniądze zainwestowane w ocieplenie to najlepsza inwestycja...

i tylko nie pisz - że "wszyscy tyle dają" icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

powiem tak - ale z góry uprzedzam, że jestem trochę skrzywiony pod kątem energooszczędności - uważam że dzisiaj 30cm to absolutne minimum....



Bo nalezy mieć na uwadze, że to nie tylko o zimę chodzi, bo teoretycznie można podkręcić na poddaszu ogrzewanie. Ale latem ? Albo klimuszka, albo udawanie, ze lubimy tak wysokie temperatury. icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Już bardzo dużo włożonej pracy w to ocieplenie więc nie widzi mi się wnoszenie jakiś poprawek jeśli nie jest to konieczne. Podpowiedzcie, czy opcja podwójnej warstwy ocieplenia (18+5) na całej połaci (od murłat do jętek) i do tego ta przedścianka z samej podwójnej płyty K+G będzie ok? Na zdjęciu widać jak obecnie to wygląda.



Z konstrukcji dachu widać że ta ścianka kolankowa była już wcześniej zaplanowana, co teraz ? zatkałeś przestrzeń wentylacyjną pomiędzy dachem a murłatą dla wełny położonej na stropie i w ściance kolankowej ,a te 30 cm wełny to faktycznie powinieneś położyć .
Napisano
Cytat

Bo nalezy mieć na uwadze, że to nie tylko o zimę chodzi, bo teoretycznie można podkręcić na poddaszu ogrzewanie. Ale latem ? Albo klimuszka, albo udawanie, ze lubimy tak wysokie temperatury. icon_biggrin.gif



Jak sami wiecie temat "grubości" ocieplenia był już nie raz poruszany. Opinie są różne. Jedni zakładają Taniego Knaufa gdzie lambda to 0,44, inni zaś robią wedle założeń domu energooszczędnego (30 cm). Nie wiem, być może faktycznie zdecyduję 10 cm drugiej warstwy.

Cytat

Z konstrukcji dachu widać że ta ścianka kolankowa była już wcześniej zaplanowana, co teraz ? zatkałeś przestrzeń wentylacyjną pomiędzy dachem a murłatą dla wełny położonej na stropie i w ściance kolankowej ,a te 30 cm wełny to faktycznie powinieneś położyć .



Tak, była zaplanowana. Położenie wełny w ten sposób wynika z niewiedzy, ale za to między pierwszą warstwą ocieplenia (od murłaty) a membraną dachową pozostawiłem wolną przestrzeń 4cm - ograniczyłem wełnie drogę za pomocą sznurków także cyrkulacja powietrza będzie zachowana. Z tego co wypatrzyłem na stronach producentów wełny moje rozwiązanie wcale nie jest nieprawidłowe, owszem, można było to rozwiązać tak jak wy piszecie, ale teraz już chyba za późno. Pytanie czy ta przedścianka z podwójnej płyty K+G będzie wystarczająca - chodzi o konieczność wygłuszenia.

Już sam nie wiem. Chodzi mi jedynie o najlepsze wyjście z tej sytuacji.
Napisano
Cytat

Z tego co wypatrzyłem na stronach producentów wełny moje rozwiązanie wcale nie jest nieprawidłowe,


Prawidłowe ? Będzie generować straty ciepła , jak zamontujesz folię przeciwwiatrową ?
Napisano
Cytat

Prawidłowe ? Będzie generować straty ciepła , jak zamontujesz folię przeciwwiatrową ?



O której i gdzie folii dokładnie piszesz? Na stronie Pracowni "Domy z Wizją" znalazłem podobny projekt do mojego gdzie sprawa została rozwiązana tak jak planowałem za pierwszym razem. Niestety Wasze negatywne podejście do tego rozwiązania powstrzymuje mnie przed przystąpieniem do dalszych prac icon_smile.gif

Poniżej przekrój projektu o którym piszę:

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
Cytat

O której i gdzie folii dokładnie piszesz? Na stronie Pracowni "Domy z Wizją" znalazłem podobny projekt do mojego gdzie sprawa została rozwiązana tak jak planowałem za pierwszym razem. Niestety Wasze negatywne podejście do tego rozwiązania powstrzymuje mnie przed przystąpieniem do dalszych prac
Poniżej przekrój projektu o którym piszę:


Jeżeli wiesz lepiej po co pytasz to buduj powodzenia .
Dla twojej informacji izolacja z samej wełny, bez foli wiatroszczelnej z jednej strony tej izolacji, lub innego materiału takiego jak mur itd... o dużym oporze dyfuzji, to tak jakbyś się przykrył drabiną do spania .

Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

O której i gdzie folii dokładnie piszesz? Na stronie Pracowni "Domy z Wizją" znalazłem podobny projekt do mojego gdzie sprawa została rozwiązana tak jak planowałem za pierwszym razem. Niestety Wasze negatywne podejście do tego rozwiązania powstrzymuje mnie przed przystąpieniem do dalszych prac icon_smile.gif

Poniżej przekrój projektu o którym piszę:

[attachment=15035:poddasze.jpg]




A wiesz co oznaczają te czarno białe linie ?

To jest izolacja przeciwwilgociowa, czyli rzeczona folia.
Napisano
Ps. Przy rozwiązaniu ze szczeliną wentylacyjną w połaci, folia od strony dachu powinna być nisko lub średnio paroprzepuszczalna, natomiast od strony pomieszczenia (przed płytą GK), powinna być folia paroizolacyjna.
Napisano
Cytat

Jeżeli wiesz lepiej po co pytasz to buduj powodzenia .
Dla twojej informacji izolacja z samej wełny, bez foli wiatroszczelnej z jednej strony tej izolacji, lub innego materiału takiego jak mur itd... o dużym oporze dyfuzji, to tak jakbyś się przykrył drabiną do spania .

Brak obrazka


a jakby dołożyć folię?

DSC01446.jpg



Zamykamy drogę
Napisano (edytowany)
Cytat

a jakby dołożyć folię?

Zamykamy drogę



Tak zamykamy ,też drogę do odparowania wilgoci ,w okresie dodatnich temperatur w ściance kolankowej, nagromadzonej przez zimę.
To są trudne miejsca do obrabiania i sytuacja zaczyna się jeszcze bardziej komplikować jak to posklejać w jedną całość, wiatr testuje to latami i nie uznaje półśrodków .

A można przecież tak prosto to zrobić z b.dobrym odprowadzeniem wilgoci więc pytam w czym problem ?.
Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

Tak zamykamy ,też drogę do odparowania wilgoci ,w okresie dodatnich temperatur w ściance kolankowej, nagromadzonej przez zimę.
To są trudne miejsca do obrabiania i sytuacja zaczyna się jeszcze bardziej komplikować jak to posklejać w jedną całość, wiatr testuje to latami i nie uznaje półśrodków .

A można przecież tak prosto to zrobić z b.dobrym odprowadzeniem wilgoci więc pytam w czym problem ?.
Brak obrazka


folia paroprzepuszczalna odprowadza wilgoć, a ocieplenie zachowuje ciągłość


Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...