Skocz do zawartości

Projekt jest -okna narozne warto?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam, Mam juz prawie wybrany projekt taki http://www.nndom.pl/projekty/dom-dom-rozsadny.html , lecz moja połówka chce powiekszyc garaż tzn wydłużyc i gdyby sie dalo poszerzyć troche-tylko co z tym dachem -w jednym biurze doardzono ze moglby byc plaski nad garazem jak np ten projekt ma http://www.z500.pl/projekt/Z202,Funkcjonal...-od-frontu.html. Co o tym myślicie czy może inne propozycje? Edytowano przez Kasia555 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam, Mam juz prawie wybrany projekt taki http://www.nndom.pl/projekty/dom-dom-rozsadny.html , lecz moja połówka chce powiekszyc garaż tzn wydłużyc i gdyby sie dalo poszerzyć troche-tylko co z tym dachem -w jednym biurze doardzono ze moglby byc plaski nad garazem jak np ten projekt ma http://www.z500.pl/projekt/Z202,Funkcjonal...-od-frontu.html. Co o tym myślicie czy może inne propozycje?



...strzał w kolano

Słowo - klucz - śnieg ...tudzież deszcz obwity icon_confused.gif

Pierwszy projekt ,w porównaniu z drugim jest problemo-odporny.
Napisano (edytowany)
Ma byc taki jak rozsadny dom tylko wydłuzony garaz a jezeli jest wydluzony garaz to musi miec inne rozwiazanie z dachem. Dach nad garazem ma być lekko z ukosa, ktore nie bedzie widoczne. Moze jak architekt zrobi wizualizacje to wrzuce ja Edytowano przez Kasia555 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

...strzał w kolano

Słowo - klucz - śnieg ...tudzież deszcz obwity icon_confused.gif

Pierwszy projekt ,w porównaniu z drugim jest problemo-odporny.


Można spróbować zrobić dach nad garażem dwuspadowy (naczółek) z kątem pochylenia 8-12 st i osłonięty attyką (od frontu lub na około), lub naczółek pozostawiony na widoku.
Wizualizacja będzie raczej potrzebna żeby ocenić proporcje takiej przeróbki względem budynku.
Swoją drogą Rozsądny ma już w projekcie podstawowym bardzo duży garaż jak na domek tej wielkości.
Napisano (edytowany)
W sumie to zmienila sie wizualizacja zewnetrzna a srodek zostal z rozsadnego domu-tylko jest pytanie czy warto zamykac te garderobe co znajduje sie obok kotlowni http://www.nndom.pl/projekty/dom-dom-rozsadny-rzuty.html Reasumujac jezeli bede chciala zamknac garderobe w koncowym korytarzu prowadzacym do sypialni pozostanie szerokosc korytarza metrowa czy to wystarczy aby bylo wygodnie czy jednak za malo i pozostawic jak jest? I pytanie bo w pomieszczeniu gospodarczym 2,7 m -wystarczajaco aby byla pralnia? Moge wyslac na priv wizualizacje ze wzgledu na to,ze indywidualny Edytowano przez Kasia555 (zobacz historię edycji)
Napisano
A co myslicie o oknach w salonie-czytam czytam i jakie powinny być chodzi o wymiary-salon+jadalnia 35m. Nurtuję mnie okna na scianie, ktorej szerokosc wynosi 485 cm-jest wstepnie 270 x 220 i to ma byc zarazem wyjscie na taras. Nie wiem czy to nie jest za szerokie czy zmniejszyc o jedno i byloby 180 x 220?
Napisano
Ja w projekcie mam 320x230 i wycenę okna tarasowego podnoszono - przesuwnego HS (czy jakoś tak) około 6 tys z montażem (przy reszcie stolarki w tej firmie).

Pytanie jak z ekspozycją na strony świata? południe, poł-zachód jest najkorzystniej i tam dawał bym duże szklenia. północ najlepiej nic
Napisano (edytowany)
Salon z jdalania mam południe-zachód i na stronie zachodniej mam 270x230 a na stronie południowej gdzie znajduje sie jadalnia dwa okna po 90x200.


Jak podoba sie wizualizacja. Płaski dach nad garażem jest ukryty za attyką Edytowano przez Kasia555 (zobacz historię edycji)
Napisano
Ja bym nie zmniejszał. Sam mam największe okna na zachód (nawet lekko w stronę północną) i nie zmniejszam. Od strony południowej mam 180x230 (zastanawiam się czy nie powiększyć) i 2 razy po 90x90.

Masz tam użytkowe poddasze?
Napisano
Okna energooszczędne na elewacji południowej niezacienionej mają bilans energetyczny na "+"
Na elewacjach zachodniej i wschodniej bilans energetyczny powinien wyjść neutralny lub z na lekkim "-"

Cytat

[attachment=14788:Wizualizacja.JPG]
Jak podoba sie wizualizacja. Płaski dach nad garażem jest ukryty za attyką


Całkiem ładnie wyszło (jak sugerowałem). Dodanie przęsła wspartego z jednej strony na filarze zgubiło dominującą bryłę garażu.
Napisano (edytowany)
Cytat

Okna energooszczędne na elewacji południowej niezacienionej mają bilans energetyczny na "+"
Na elewacjach zachodniej i wschodniej bilans energetyczny powinien wyjść neutralny lub z na lekkim "-"


Całkiem ładnie wyszło (jak sugerowałem). Dodanie przęsła wspartego z jednej strony na filarze zgubiło dominującą bryłę garażu.




Tak dziekuje, w miedzyczasie rozmow i sugesti dostalam od projektanta wizualke i spodobala mi sie. Jeszcze gdybyscie mogli spojrzec na srodek byloby super gdyz musze do jutra zaakceptowac projekt. A ze jest indywidualny -moge poszarpac sie jeszcze ;) ogólnie to bardziej podobałby mi sie dach wielospadowy -ale jest bez porównania droższy od dwuspadowego. A ze ma być projekt w miare tani w budowie bez wykuszy,lukarn wiec bez tych urozmaiceń podobał mi sie ten projekt icon_smile.gif Edytowano przez Kasia555 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Okna energooszczędne na elewacji południowej niezacienionej mają bilans energetyczny na "+"
Na elewacjach zachodniej i wschodniej bilans energetyczny powinien wyjść neutralny lub z na lekkim "-"



Pod warunkiem, że jest precyzyjne niecentralne ogrzewanie lub, z mniejszym skutkiem, każde pomieszczenie sterowane jest termo zaworem.
Przy dużej bezwładności ogrzewania np. podłogowe, zupełna iluzja.

Moim zdaniem – oczywiście. icon_cool.gif
Napisano
a oto i wnętrze, troszke zmienione od poprzedniego gdyz usunelam drzwi zamykajace garderobe-zawsze gdyby cos mozna dostawic, pomieszczenie pomocnicze to bedzie pralnia

DSC01446.jpg

Napisano
Jak dla mnie - nie warto. Mam teraz takie w mieszkaniu, troche zimno w tym kącie. I żeby nie było to nie tylko moja opinia bo co rozmawiam z kimś kto użytkuje takie narożne okna ma podobne odczucia
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

jeszcze pytanie gdybym jednak zdecydowala sie na te okna narozne to na jakiej wysokosci najlepiej?



1) zmierz na jakiej wysokości chcesz mieć blat w kuchni
2) zastanów się czy blat chcesz mieć na wysokości okna czy (wg mnie lepsze rozwiązanie) okno wyżej blatu
Napisano
Cytat

Ma być na wysokości 90 cm a jezeli powyżej to ile cm powyżej sugerujesz?



jeśli h blatu kuchennego 90cm i

a) ma być na równi to h parapetu 90cm

b) chcesz coś postawić na blacie pod parapetem to myślę, że 15-20cm wystarczy

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
    • Skąd ten wymóg 2.5-3m od kratki do wylotu ponad dach? Nie widziałem jeszcze żeby w domu ktoś miał tak wysoki komin, a niejedna osoba ma łazienkę na piętrze.
    • Cześć wszystkim, Mam problem z ogrzewaniem podłogowym, które chyba nie działa do końca tak jak powinno. Chodzi o to, że jest duża różnica temperatury pomiędzy zasileniem (temp mierzona na belce zasilającej rozdzielacza), a powierzchnią podłogi - tak jakby podłoga się nie nagrzewała w pełni.   Bardziej szczegółowy opis: Mam podłogówkę wykonaną w systemie suchym. W tym celu uży te zostały płyty Sander System Standard Alu, tj. EPS300 z rowkami i aluminium. W rowkach ułożone zostało ~71mb rury PERT Wawin Kameleon (co 15cm). Na wierzch ułożony został suchy jastrych Fermacell EE20. Na jastruchy jeszcze nic nie ma, podłoga nie została wykończona. Chodząc po takiej podłodze, czuć ciepło w stopy i jest przyjemnie, w pomieszczeniu jest 20*C. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko działa prawidłowo. Jednak pirometr wskazuje, iż powierzchnia podłogi ma "tylko" 25-28*C, w zależności od miejsca w którym sprawdzam temperaturę. W miejscu prowadzenia rur 27-28*C, pomiędzy rurami 25-26*C. Ale ten sam pirometr pokazuje, że belka zasilająca rozdzielacza ma 39*C. To ogromna różnica i spodziewałbym się, że powierzchnia podłogi powinna mieć przynajmniej 30-32*C, jak nie więcej. Temperatura belki powrotnej jest ok 3*C niższa. Przepływ przez tę pętlę ustawiony jest na 2.5l. Obecnie jest to jedyna pętla, pozostałe zostaną ułożona w przyszłym roku. I może dobrze bo jak widać nie grzeje to tak jakbym się tego spodziewał.   Na ten moment nie wykańczam podłogi. Mam obawy, że po położeniu podkładu i paneli temperatura będzie jeszcze niższa - w końcu to dodatkowe warstwy, a wówczas spadnie temperatura w pokoju. Obecnie mimo "tylko" 20*C jest przyjemnie, ale właśnie spodziewałem się wyższej temperatury i możliwości zmniejszenia krzywej grzewczej po uruchomieniu podłogówki w całym domu.    Dlaczego podłoga tak słabo grzeje?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...