Skocz do zawartości

Projekt domu do oceny


Recommended Posts

Napisano
Witam Wszystkich,

Jakiś czas temu zacząłem przeglądać całą masę gotowych projektów dostępnych w katalogach i portalach budowlanych. Niestety większość z nich zupełnie mi się nie podoba. Postanowiłem "naszkicować" coś sam... tyle, że z architekturą nie mam nic wspólnego. Dlatego prosił bym o kilka wskazówek i ocenę "projektu". Co jest nie tak, czy układ przestrzenny pomieszczeń jest ok, rozmieszczenie okien itd...Jest to szkic zrobiony na szybko.

Powierzchnia (bez tarasu) ok 240m2. Domek jednokondygnacyjny, z niezagospodarowanym niskim poddaszem.
S - sypialnia
Ł - łazienka
Sa - salon
K - kuchnia
G - gabinet
g - garderoba
Ta - taras

Dziękuje i pozdrawiam

fr.pdf

fr.pdf

Napisano
Taras skierowany jest w stronę południową... to w kwestii oświetlenia.
Jeśli chodzi o pozostałe pytania to rodzina jak na razie 1+1, natomiast w przyszłości chcielibyśmy mieć 2-3 dzieci.
Tryb życia... chyba całkiem zwyczajny. Do południa praca, popołudniu rodzina i hobby (rower i bieganie)
Nie wiem co jeszcze mogło by się przydać. Wszystko jest na razie w fazie wczesno koncepcyjnej i żadnych konkretnych decyzji jeszcze nie pojęliśmy.

Dziękuję za odpowiedź
Napisano
Tak patrząc, to dość spory dom ci się szykuje - ile m2 tak mniej więcej liczysz ? I jakie masz WZ - u mnie np max szerokość elewacji frontowej 15m +/- 20% - dlatego wiaty nie mogłem mieć z boku domu. Jakbyś mógł rzut działki zamieścić i planowane usytuowanie domu na niej.
Napisano
Więc tak... nie mamy jeszcze działki, projektu itd. Zaczęliśmy rozmawiać o budowie domu, przeglądać katalogi (od czegoś trzeba zacząć). Wydaje mi się, że dopiero po wybraniu projektu można zacząć szukać odpowiedniej działki.

Mi bardziej chodziło, czy taki układ pomieszczeń ma sens, czy 2 łazienki (do tego w sumie niedaleko siebie) na jednej kondygnacji to nie przesada itd. Teraz zastanawiam się gdzie zrobić wejście do kotłowni... przy rysowaniu nie przyszło mi to do głowy. Bardziej chodzi mi o wskazówki i podpowiedzi co i jak pozmieniać, czego brakuje, na co zwrócić uwagę.
Później podam powierzchnie poszczególnych pomieszczeń.
Napisano (edytowany)
Wiesz, tak patrząc gabarytowo, na okna i ilość załamań to ten twój projekt tak wstępnie to można wycenić w przybliżeniu na minimum 1mln -1,2mln złotych. Jeżeli dysponujesz taką gotówką, to nawet tu na forum ogłaszał się architekt.
Dlatego też myślę, że przy takiej kwocie budowy domu warto wziąć już profesjonalistów, którzy uwzględnią wszelkie twoje zainteresowania i potrzeby życiowe.

Jeżeli natomiast miałeś pasję tworzenia domu marzeń, to krój bracie krój ten dom i się nie przejmuj. Mi np początkowy projekt domu wyniósł ok 360m2 icon_smile.gif - ale ja wstawialem najpierw meble a dopiero potem obrysowywałem je ścianami ;) Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Przeskalowałem dom do 204 m4. Faktycznie więcej jest bez sensu. Nie sądziłem, że ilość załomów aż tak podnosi koszty. Powiesz mi dlaczego?
Miliona oczywiście nie mam... ale myślałem, żeby się w około 500-600 tyś zmieścić.
W załączniku poprawiony rysunek z wrysowanymi wymiarami i powierzchniami pomieszczeń

f2.pdf

f2.pdf

Napisano (edytowany)
Pomyśl o dachu jako konstrukcji, o docinkach materiałów, odpadach z tym związanych, czasie robocizny, mostkach termicznych. Dużo by pisać.
To twój gust i nie mi z tym polemizować, ale ciekawi Mnie czemu się tak uparłeś na te załamania ? S1( sypialnia ) chyba odrobinę za duża.

Szerokość domu masz 25m - wierz Mi to naprawdę dużo - ja mam 17m ( zerknij sobie tutaj i dolicz do tego co widzisz jeszcze połowę długości muru) i jak dla mnie jest to już ogromny obszar, a po wsi ludzie gadajom żem dwór buduje ;).
Żeby twój dom dobrze się prezentował na działce to powinna mieć ona szerokość minimum 40m ( ja mam 56m). Nie wiem czy łatwo znaleźć taką szeroką działkę, być może już masz taką na oku. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
prz takich zakrętach, narożnikach i boh wie co jeszcze, proponowałbym w tym szkicu uwzględnić/przeanalizować grubość ścian zewnątrznych jakie planujesz, bo wyjdzie Ci gargamel nie dom marzeń

jest pewien dom, gdzie takie uskoczki sobie panowie architekci wymyślili i na jednej z takich ścian (b. krotkich) wynyślili okno - doświetle bodajże kuchi, ale full wypas otwierane i rozwierane
no i zamontowali panowie budowlańcy takie okno - po odjęciu ościeżnicy, ramy skrzydła pozostało 5 centów na szkło :hahaha2:
Napisano
Inne aspekty – upraszczając.

- trudno będzie ogrzać taki (ten) dom, oceniam, że zużycie energii na ogrzanie nijak nie będzie mniejsze niż 25.000kWh za sezon grzewczy.

- etat dla sprzątaczki ?

- taki (ten) dom wymusza zastosowanie wentylacji mechanicznej dość rozbudowanej, czyli kosztownej.

- taki (ten) dom potrzebuje dużej działki, minimum 1500m2 (z uwagi na powierzchnię biologicznie czynną, która z reguły nie jest mniejsza jak 50% działki).

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wie ktoś? Od ubiegłego roku ani widu, ani słychu, ani kukuryku. Wniosek zgłoszony, uznany za prawidłowy, przyjęty i... cisza. Może pieniądze gdzieś '"wyszły" i teraz ministerstwo czeka aż wrócą? Jak można tak lekceważyć ludzi? Jak się człowiek dzień spóźni z opłatą, to wielkie larum, procenty karne... A tu? Mamy was w doopie, mówi nam państwo. I miesiącami milczy.  A procenty na kredycie lecą.
    • Witam. Mam na oku działkę budowlaną. Dwa dni temu były robione badania geotechniczne i na ten moment sprawa wygląda tak, że w dwóch na trzy odwiertach wyszedł muł na głębokości 3,5m i 2,7m. W ostatnim z odwiertów były mady. Wody gruntowe na głębokości 2,5m. Na razie to tylko strzępki danych podanych na dzień po badaniu. Czekamy na dokumentację od geologa, ale jednak nieco mnie to zmartwiło - zwłaszcza te mady (nie wdawał się w szczegóły). Generalnie gość mówił, że dom da się postawić, ale trzeba wymienić muł, raczej zrobić płytę fundamentową. Na razie na opinię, jak wspomniałam, jeszcze musimy poczekać parę dni. Wiem, że bez konkretów ciężko coś wywróżyć. Niemniej, czy ktoś z obecnych miał styczność z takimi glebami i jest w stanie uchylić nieco rąbka tajemnicy, jak z takim fantem sobie poradził? Przekopałam wiele grup/forum i o ile o mule coś tam dało się wyczytać, tak na temat mad nie ma kompletnie nic. Z góry dzięki.  
    • A jak jest z grubością blachy? Pytam ze wzglądu na fakt, że w wielu przypadkach blacha stanowiła element instalacji piorunochronnej, a przy zmniejszaniu jej grubości ta rola staje się mocno wątpliwa. Rzekłbym nawet, ze "jednorazowa" 
    • Dzień dobry,   Analizując wybór blachodachówki, kluczowe jest rozważenie typu zastosowanej powłoki: poliestrowej lub poliuretanowej. Różnica w cenie, gdzie poliuretan jest droższy o około 30-40%, wynika bezpośrednio z odmiennych właściwości użytkowych i przewidywanej trwałości tych rozwiązań.   Powłoka poliestrowa stanowi standardową i bardziej ekonomiczną opcję. Zapewnia ona podstawowy poziom ochrony antykorozyjnej, a producenci zazwyczaj oferują na nią gwarancję do 15 lat. Jednakże, istotną cechą poliestru jest jego niższa odporność na zarysowania i uszkodzenia mechaniczne. Może to skutkować pojawieniem się defektów estetycznych podczas transportu, montażu, a także w późniejszej eksploatacji, na przykład w wyniku gradobicia. Ponadto, w miarę upływu lat, powłoka poliestrowa jest bardziej podatna na matowienie i blaknięcie koloru pod wpływem ekspozycji na promieniowanie słoneczne, co może obniżać estetykę dachu. Jest to odpowiednie rozwiązanie w przypadku ograniczonych środków finansowych oraz dla obiektów, gdzie dach nie będzie narażony na ekstremalne warunki środowiskowe czy mechaniczne.   Z kolei powłoka poliuretanowa, choć wiąże się z wyższym kosztem początkowym, oferuje znacząco lepsze parametry użytkowe. Jej wyróżniającą cechą jest wyjątkowa odporność na zarysowania i ścieranie, co minimalizuje ryzyko uszkodzeń mechanicznych i zapewnia dłuższą żywotność powłoki. Poliuretan tworzy grubszą i bardziej elastyczną warstwę ochronną, co przekłada się na doskonałą ochronę antykorozyjną elementu. Kluczowym atutem jest również niezwykła odporność na promieniowanie UV, która gwarantuje długotrwałe zachowanie intensywności i świeżości koloru dachu. Gwarancje producentów na powłoki poliuretanowe często wynoszą 30 lat lub więcej, a po wieloletniej eksploatacji dachy te zazwyczaj zachowują niemal pierwotny wygląd.   Decyzja o wyborze między poliestrem a poliuretanem powinna być podyktowana bilansem między kosztem początkowym a długoterminową wartością. Jeśli priorytetem jest maksymalna trwałość, niezmienny wygląd estetyczny oraz minimalizacja przyszłych kosztów konserwacji czy ewentualnej wymiany, inwestycja w poliuretan jest uzasadniona, pomimo wyższego nakładu początkowego. W dłuższej perspektywie, jego superiorne właściwości mogą przynieść wymierne korzyści. W sytuacji, gdy budżet jest ściśle ograniczony i akceptowane są potencjalne, delikatne zmiany estetyczne w kolorze po kilku latach, wybór wysokiej jakości poliestru od renomowanego producenta może być wystarczającym kompromisem. _____________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa/
    • Jeśli tapeta jest rozciągliwa, to ten facet robi to źle. Ruchy raklą na połowie pasa rozciągają go i pas się wygina jak tory kolejowe na zakręcie. .  To się powinno robić rolką gumową,  Ale jeśli tapeta jest nierozciągliwa, to dobrze. Jednak nierozciągliwą tapetę klei się inna technologią. Klej nanosi się na powierzchnię (dużo kleju, tak żeby położoną tapetę można było przesuwać ręką), a tapeta jest sucha.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...