Skocz do zawartości

osuszacz do łazienki?


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie.

Zastanawiam się czy kupić osuszacz do łazienki. Łazienka ma 2,8x3,6m. Mieszkam w kamienicy gdzie jest dość zimno. W łazience często rozwieszam pranie i niestety słabo schnie. Znalazłam w internecie takie coś: osuszacz
Czy taki osuszacz jak pokazałam wystarczy? Jest dość ładny poza tym łazienka jest biała więc chciałabym kupić biały osuszacz.

Napisano
Wentylacja, wentylacja i jeszcze raz wentylacja, a nie taki wynalazek (zresztą służący innym celom niż osuszanie łazienki).

Sprawdź kratkę wentylacyjna w łazience – przyłożona kartka papieru nie powinna spaść. Jak spada, to albo kanał zapchany, albo brak dopływu powietrza do mieszkania – czyli rozszczelnić okna.
Napisano
Kolega wyżej ma rację - wentylacja jest najważniejsza, ale jednak taki osuszacz warto jest kupić, jeśli nie do łazienki to przyda się w innych pokojach. My przynajmniej używamy w korytarzu, gdzie suszymy pranie i jest wiecznie wilgotno. Mamy firmy DH-711 (też biały).
Napisano
Dziękuje za odpowiedzi icon_smile.gif

Ma Pan racje wentylacja jest słaba w łazience ale nie chce jej robić bo mieszkanko jest wynajmowane - nie wiem ile w nim będę mieszkała.
  • 3 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Wybór tego urządzenia był podyktowany dobrymi opiniami w sieci oraz uznaną marką na rynku osuszaczy. Cena co prawda wykraczała poza założony budżet, ale zdecydowałem się nieco dołożyć, aby otrzymać produkt, który spełni moje oczekiwania oraz - przede wszystkim - będzie skuteczny. O tym czy to się udało oraz czy Master DH 711 jest w stanie pomóc w walce z wilgocią w mieszkaniu, możecie przeczytać w dalszej części opisu.

Osuszacz dostajemy w żółtym, niewiele wiekszym od samego urządzenia pudełku, które bez problemu powinno zmieścić się w bagażniku nawet małego samochodu. W jego środku, oprócz naszego cacka zawiniętego w folię i zapakowanego w styropiany, znajdziemy również instrukcję obsługi w wielu językach (w tym w polskim) oraz zapakowany w osobny foliowy woreczek filtr węglowy do samodzielnego montażu.
Napisano
Osuszacz w takiej łazience i tak by się nie sprawdził ze względu właśnie na dużą wilgotność i słabą wentylację. W łazience musi być po prostu swobodny ruch powietrza - to powinno wystarczyć.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Wentylacja, wentylacja i jeszcze raz wentylacja, a nie taki wynalazek (zresztą służący innym celom niż osuszanie łazienki).

Sprawdź kratkę wentylacyjna w łazience – przyłożona kartka papieru nie powinna spaść. Jak spada, to albo kanał zapchany, albo brak dopływu powietrza do mieszkania – czyli rozszczelnić okna.




"czyli rozszczelnić okna" - rozszczelnienie nie pomoże ponieważ w okresie zimowym nikt tego nie zrobi z powodu dużej straty ciepła. Proponuje montaż nawiewników okiennych w pokojach w celu usprawnienia wentylacji nawiewnej.

Nawiewniki okienne posiadają również ręczną regulacje co powoduję że możemy wielokrotnie zmniejszać wielkość przepływu powietrza

POCHŁANIACZE WILGOCI (osuszacze elektryczne) NIE POWODUJĄ WYELIMINOWANIA NAWILGACANIA MIESZKAŃ CO SKUTKUJE KONIECZNOŚĆ WYKONYWANIA CZĘSTYCH REMONTÓW W POMIESZCZENIACH.

Napisano
Może warto zastanowić się nad suszeniem prania w innym pomieszczeniu? Ja często rozkładam suszarkę balkonową w pokoju czy korytarzu - jak pranie wyschnie chowam ją ;)
Napisano
Cytat

Wentylacja, wentylacja i jeszcze raz wentylacja, a nie taki wynalazek (zresztą służący innym celom niż osuszanie łazienki).

Sprawdź kratkę wentylacyjna w łazience – przyłożona kartka papieru nie powinna spaść. Jak spada, to albo kanał zapchany, albo brak dopływu powietrza do mieszkania – czyli rozszczelnić okna.




Otóż to.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
No tutaj samo suszenie prania w innym pomieszczeniu na niewiele się zda,problem tkwi w wentylacji,pisałem powyżej o nawiewnikach i to także zdaje egzamin,ale pod warunkiem że dane pomieszczenie posiada odpowiednią ku temu izolację i nie będzie występował problem z utratą ciepła.
Napisano
Cytat

....,ale pod warunkiem że dane pomieszczenie posiada odpowiednią ku temu izolację i nie będzie występował problem z utratą ciepła.



icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif a co ma piernik do wiatraka ? Odpowiedź - więcej niż w opisywanym przypadku.

Przed utratą ciepła "wentylacyjnego" ochroni tylko rekuperacja (do 90%). icon_lol.gif
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Wentylacja będzie podstawą,zresztą świadczą o tym także inne watki na forum w kwestii urządzenia łazienki,warto do nich zajrzeć i poczytać. Sam osuszacz powietrza na nic się nie przyda,nie zobaczysz żadnego efektu.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Mieszkania w kamienicach są bardzo zawilgocone. U siebie mam ogrzewanie na prąd, więc wiadomo, że korzystam głównie z trzeciej taryfy, a w ciągu dnia jest wyłączone, do tego stare, drewniane okna i problem z wilgocią, który trudno zwalczyć. Osuszacz jest dobrym rozwiązaniem, trochę pomaga, zwłaszcza w łazience. Trzeba pamiętać, żeby osuszacz był dobrany do wielkości pomieszczenia, coś takiego może posłużyć dobrze na 10 m2, na większe powierzchnie trzeba się bardziej wykosztować.
Napisano
Cytat

Mieszkania w kamienicach są bardzo zawilgocone. U siebie mam ogrzewanie na prąd, więc wiadomo, że korzystam głównie z trzeciej taryfy, ...............



icon_eek.gif icon_eek.gif

Chęć zamieszczenia swojej reklamy, zaciemnia Ci ostrość widzenia i wypisujesz głupoty.
Napisano
Nie znacie trzeciej taryfy icon_eek.gif ? To ciągnięcie prądu na lewo icon_biggrin.gif i ona występuje przeważnie tylko w nocy icon_mrgreen.gif
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Miałem podobny problem, (choć nie mieszkam w kamienicy). Na początku szukałem rozwiązać typu osuszacze i te chemiczne i te ze wspomaganiem mechanicznym (reklama dobrze drenuje kieszeń icon_smile.gif ). Po kilku próbach skupiłem się na wentylacji, która w tym pomieszczeniu okazała się minimalna. W moim przypadku sytuację trochę rozwiązał wentylator elektryczny z możliwością ustawień czasu pracy po wyłączeniu światła oraz poziomu wilgotności, po przekroczeniu którego wentylator samoczynnie się włączał. Jest oczywiście możliwość, że ten wentylator będzie bardzo często pracował a co za tym idzie to parę złotych do rachunku za prąd no i wymiana takiego wentylatora (jak w moim przypadku) co 3 lata.
  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A ile kosztuje taki wentylator? I czy można go zamontować samemu, czy potrzebna pomoc fachowca?


Można go zamontować samemu i nie trzeba fachowca, warto jednak się poradzić sprzedawcy w jakimś markecie aby wybrać odpowiedni.
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

W moim przypadku sytuację trochę rozwiązał wentylator elektryczny z możliwością ustawień czasu pracy po wyłączeniu światła oraz poziomu wilgotności, po przekroczeniu którego wentylator samoczynnie się włączał. Jest oczywiście możliwość, że ten wentylator będzie bardzo często pracował a co za tym idzie to parę złotych do rachunku za prąd no i wymiana takiego wentylatora (jak w moim przypadku) co 3 lata.



jeżeli zastostoaliście wentylator higrosterowany w łazience to:
- czujnik higro wentylatora jest prawdopodobnie w obudowie a więc na wysokości ok 2m. Jeżeli wilgoć będzie na dole to w jaki sposób będzie usuwana ?
- jeżeli posiadasz urządzenia np. gazowe typu piec z otwartą komora spalania to możesz doprowadzić do zagrożenia występowania groźnego czadu (tlenku węgla) ponieważ wentylator będzie cofał spaliny z wywiewu !!!
Napisano
Cytat

jeżeli zastostoaliście wentylator higrosterowany w łazience to:
- czujnik higro wentylatora jest prawdopodobnie w obudowie a więc na wysokości ok 2m. Jeżeli wilgoć będzie na dole to w jaki sposób będzie usuwana ?
- jeżeli posiadasz urządzenia np. gazowe typu piec z otwartą komora spalania to możesz doprowadzić do zagrożenia występowania groźnego czadu (tlenku węgla) ponieważ wentylator będzie cofał spaliny z wywiewu !!!




Reprezentujesz tu producenta.
Po przeczytaniu tego co napisałeś - nie polecam tych produktów, bo jaki pan, taki kram.
  • 3 lata temu...
Napisano

zrobienie wentylacji w kamienicy czy bloku może nie być takim łatwym i tanim rozwiązaniem.. wydaje mi się, że lepiej byłoby kupić osuszacz powietrza.

Napisano
45 minut temu, ErniR napisał:

Taki aby wyciągał wilgotność, a dodatkowo może pomóc w suszeniu prania

posyp wszystko wapnem palonym. Wyciągnie wilgoć, wysuszy pranie, nagrzeje lekko w pomieszczeniu i nawet robale wybije!

Napisano

Jeżeli mieszkanie jest w bloku i jest zapchana wentylacja to trzeba zgłosić do administracji żeby wezwali kominiarza. W łazience najważniejsze jest odpowiednie grzanie i sprawna wentylacja. Dodatkowo zainwestowałabym w porządną farbę do łazienki, żeby nie rozwijał się grzyb

  • 2 tygodnie temu...
Napisano

Łazienka jest pomieszczeniem „wilgotnym”, dlatego trzeba w niej zapewnić odpowiednią wentylację i ogrzewanie. Dobrym rozwiązaniem jest również zastosowanie dedykowanych do tego rodzaju wnętrz materiałów wykończeniowych. W łazience sprawdzi się gładź wapienna ACRYL-PUTZ® RV 13 RENOVA, a także farba Śnieżka Kuchnia-łazienka – są to wyroby o podwyższonej odporności na wilgoć, skutecznie ograniczające rozwój grzybów i pleśni.

Pozdrawiam serdecznie,

E-rzecznik FFiL Śnieżka

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Odnośnie ogrzewania oraz wentylacji w łazience to oczywiście prawda i również uważam, że warto odpowiednio zadbać właśnie o te detale. Sam osuszacz może okazać się zwyczajnie za słaby i nie poradzi sobie z nadmiarem wilgoci.

  • 2 lata temu...
Napisano

Dobry osuszacz bez problemu ogarnie wilgoć a co odkryliśmy po zakupie skraca tez suszenie prania. Ogólnie wilgoć może być niebezpieczna i warto wybrać dobrą metodę i dobry sprzęt. Przyczyn wilgoci może być kilka:

1. Kapilarne podciąganie wilgoci
2. Przecieki wody lub nieszczelności rur
3. Kondensacja

A potem pomyśleć o najlepszym rozwiązaniu.

Pozdro

 

  • 4 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
    • Skąd ten wymóg 2.5-3m od kratki do wylotu ponad dach? Nie widziałem jeszcze żeby w domu ktoś miał tak wysoki komin, a niejedna osoba ma łazienkę na piętrze.
    • Cześć wszystkim, Mam problem z ogrzewaniem podłogowym, które chyba nie działa do końca tak jak powinno. Chodzi o to, że jest duża różnica temperatury pomiędzy zasileniem (temp mierzona na belce zasilającej rozdzielacza), a powierzchnią podłogi - tak jakby podłoga się nie nagrzewała w pełni.   Bardziej szczegółowy opis: Mam podłogówkę wykonaną w systemie suchym. W tym celu uży te zostały płyty Sander System Standard Alu, tj. EPS300 z rowkami i aluminium. W rowkach ułożone zostało ~71mb rury PERT Wawin Kameleon (co 15cm). Na wierzch ułożony został suchy jastrych Fermacell EE20. Na jastruchy jeszcze nic nie ma, podłoga nie została wykończona. Chodząc po takiej podłodze, czuć ciepło w stopy i jest przyjemnie, w pomieszczeniu jest 20*C. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że wszystko działa prawidłowo. Jednak pirometr wskazuje, iż powierzchnia podłogi ma "tylko" 25-28*C, w zależności od miejsca w którym sprawdzam temperaturę. W miejscu prowadzenia rur 27-28*C, pomiędzy rurami 25-26*C. Ale ten sam pirometr pokazuje, że belka zasilająca rozdzielacza ma 39*C. To ogromna różnica i spodziewałbym się, że powierzchnia podłogi powinna mieć przynajmniej 30-32*C, jak nie więcej. Temperatura belki powrotnej jest ok 3*C niższa. Przepływ przez tę pętlę ustawiony jest na 2.5l. Obecnie jest to jedyna pętla, pozostałe zostaną ułożona w przyszłym roku. I może dobrze bo jak widać nie grzeje to tak jakbym się tego spodziewał.   Na ten moment nie wykańczam podłogi. Mam obawy, że po położeniu podkładu i paneli temperatura będzie jeszcze niższa - w końcu to dodatkowe warstwy, a wówczas spadnie temperatura w pokoju. Obecnie mimo "tylko" 20*C jest przyjemnie, ale właśnie spodziewałem się wyższej temperatury i możliwości zmniejszenia krzywej grzewczej po uruchomieniu podłogówki w całym domu.    Dlaczego podłoga tak słabo grzeje?    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...