Skocz do zawartości

Koparka na gaz


RTE

Recommended Posts

Napisano
Witam, nie znalazłem odpowiedniego działu dla maszyn budowlanych, jeżeli taki istnieje, to proszę o wyrozumiałość i przeniesienie. Otóż nie wiem, czy zetknęliście się kiedyś z zagadnieniem LPG do diesla i korzyściami jakie daje przeróbka. Wiem, że takie rozwiązanie coraz bardziej popularne staje się w przypadku samochodów ciężarowych, ale w przypadku koparek jest chyba rzadko stosowane. Chciałem zapytać, czy ktoś z was miał może styczność z takim sprzętem, i czy taka instalacja faktycznie generuje oszczędności. Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

Witam, nie znalazłem odpowiedniego działu dla maszyn budowlanych, jeżeli taki istnieje, to proszę o wyrozumiałość i przeniesienie. Otóż nie wiem, czy zetknęliście się kiedyś z zagadnieniem LPG do diesla i korzyściami jakie daje przeróbka. Wiem, że takie rozwiązanie coraz bardziej popularne staje się w przypadku samochodów ciężarowych, ale w przypadku koparek jest chyba rzadko stosowane. Chciałem zapytać, czy ktoś z was miał może styczność z takim sprzętem, i czy taka instalacja faktycznie generuje oszczędności. Pozdrawiam.



Ponoć taaaa ....

...osobiście miałem okazję z kia carn.. diesel na gaz blink.gif ... w kościach miała z milion , lało sie z niej jak z tatry icon_razz.gif
Napisano
Cytat

...osobiście miałem okazję z kia carn.. diesel na gaz blink.gif ... w kościach miała z milion , lało sie z niej jak z tatry icon_razz.gif



Nie wiem czy doczytałeś, ale chodziło mi o zagazowanie koparki. Osobówkę mam w gazie już od lat (Octavia) ale to benzyniak. Mnie interesuje przeróbka diesla.

Cytat

Słyszałem o przerabianiu (odprężaniu) starych traktorów.
Tyle że to było w czasach kiedy LPG kosztował 1,30-1,50zł zz litr



Też o tym słyszałem, nawet trochę czytałem. Ale na temat gazowania koparek póki co niewiele wiadomo. Na pewno to się opłaca przy ciągnikach siodłowych, bo przy spalaniu powiedzmy 32/100 oszczędności mogą być nawet powyżej 20%. Ale przy zwykłych "traktorach" czy koparkach w grę wchodzą motogodziny, a nie km. I właśnie dlatego liczyłem, że na forum budowlanym znajdzie się jakiś koleś, który sytuację naświetli.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Z punktu widzenia technologii nie ma żadnych problemów z założeniem instalacji LPG do koparki. Są przecież takie, które mają fabryczne instalacje.



tylko dołożenie poza fabryką instalacji do "diesla" trochę ciągnie po kieszeni i trzeba zbilansować kiedy koszt montażu instalacji zwróci się
Napisano
Cytat

tylko dołożenie poza fabryką instalacji do "diesla" trochę ciągnie po kieszeni i trzeba zbilansować kiedy koszt montażu instalacji zwróci się



W przypadku samochodu ciężarowego ma szansę w nawet w dwa miesiące się zwrócić: http://youtu.be/9CMs7QxzUn8. Jeżeli chodzi o koparkę, to myślę, że maszyna pracująca mniej więcej po 10 godzin i spalająca ok. 30 l/h dziennie ma szansę w 2-3 miesiące.
Napisano
Cytat

. Jeżeli chodzi o koparkę, to myślę, że maszyna pracująca mniej więcej po 10 godzin i spalająca ok. 30 l/h dziennie ma szansę w 2-3 miesiące.



możesz mi podać jaki koszt instalacji przyjąłeś do obliczeń i jak to liczyłeś ?
Napisano
Cytat

możesz mi podać jaki koszt instalacji przyjąłeś do obliczeń i jak to liczyłeś ?



Przyjąłem, że koszt instalacji będzie wynosił 12 tys. zł, tak jak w przypadku tego dafa z filmiku. Tylko że w dafie masz zwrot po 26 tys. km, a w koparce trzeba policzyć motogodziny. Drugie założenie, to cena ON = 5,80 zł (zaokroąglam, dzisiaj taką widziałem na stacji). Trzecie, że koparka będzie piła jakieś 30 l/h. Czwarte - że będzie pracowała przynajmniej 10 godzin dziennie.

30 l ON * 5,80 = 174 zł. Zakładając 15% oszczędności kwotowych = 26,10 zł oszczędności na godzinę. 12 000 zł / 26,1 = 459 godzin pracy / 10 godzin dziennie = 46 dni.

Napisano
Cytat

A jak wygląda sprawa z tankowaniem? Na jak długo może wystarczyć butla?



To zależy od tego, ile LPG będzie mieszane z ON i od wielkości butli. Myślę, że to jest tak pomyślane, żeby spokojnie starczyło na dzień pracy.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A jak wygląda sprawa z tankowaniem? Na jak długo może wystarczyć butla?



Tankowanie trwa tyle samo co wizyta w toalecie, ew. przerwa na papierosa (ale tego ostatniego nie polecam w trakcie tankowania LPG).
Napisano
Cytat

tylko dołożenie poza fabryką instalacji do "diesla" trochę ciągnie po kieszeni i trzeba zbilansować kiedy koszt montażu instalacji zwróci się



Oczywiście, że najpierw trzeba policzyć, czy taka inwestycja w ogóle się opłaci, bo koszty są niemałe. Z drugiej strony przy paliwożernych koparkach ma to sens, bo wtedy instalacja szybciej się zwróci.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...