ala06 Napisano 20 sierpnia 2012 Udostępnij #1 Napisano 20 sierpnia 2012 Witamchcialabym sie dowiedziec jak pomalowac sciane...zaczne od tego ,ze sciana byla pomalowana jakas farba ale odchodzila platami , takze razem z mezem usunelismy stara farbe w calym pokoju , teraz sciana jest biala to chyba gips(nie znam sie na tym) i jest bardzo nierowna i poharatana od skrobania ,jak moge to wyrownac przed malowaniem ?Naczytalam sie tyle o tym i w kazdym radza co innego, takze zglupialam:/ jesli potrzebne beda fotki to moge wstawic... Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 21 sierpnia 2012 Udostępnij #2 Napisano 21 sierpnia 2012 Oskrobaną ścianę trzeba zagruntować i nałożyć gładź gipsową. Po stwardnieniu i oszlifowaniu gładzi malować. Link do komentarza
Gość stach Napisano 21 sierpnia 2012 Udostępnij #3 Napisano 21 sierpnia 2012 Obmieć scianę z resztek pozostałych po skrobaniu, zagruntuj, np. Unigruntem, po dokładnym wyschnięciu wyrównaj powierzchnię ścian gładzią gipsową, np. gotową - ATLAS GIPS RAPID http://atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/ka...d.html?sef=hcfp , albo rozrabianą z proszku (ściśle wg zaleceń wydrukowanych na worku, chodzi przede wszystkim o ilość wody w stosunku do suchej masy) GIPSAR PLUS http://atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/ka...o.html?sef=hcfp , po wyschnięciu zeszlifuj na gładko, pouzupełniaj ewentualne niedoróbki i niedokładności gładzią, wysusz, wyszlifuj, zagruntuj gruntem zalecanym przez producenta farby, którą masz zamiar wykańczać ostatecznie ściany, a potem maluj wałkiem na wybrany przez Ciebie, najpiękniejszy kolor Nie ukrywam, że równanie gładzią wymaga trochę wprawy i cierliwości trochę narzędzi, niekoniecznie znajdujących się w posiadaniu przeciętnego domownika, podpowiedzi jak szpachlować znajdziesz w Youtube, albo na stronach producenta gładzi, np. NIDA.Albo zleć gipsowanie komuś, kto się tym zajmuje... Link do komentarza
AgregatyElem Napisano 21 sierpnia 2012 Udostępnij #4 Napisano 21 sierpnia 2012 Powyżej masz dokładne wskazówki,nic dodać nic ująć. Daj tylko znać czy malowanie się udało:) Link do komentarza
Eksperci Śnieżka Napisano 24 września 2012 Udostępnij #5 Napisano 24 września 2012 Cytat Witamchcialabym sie dowiedziec jak pomalowac sciane...zaczne od tego ,ze sciana byla pomalowana jakas farba ale odchodzila platami , takze razem z mezem usunelismy stara farbe w calym pokoju , teraz sciana jest biala to chyba gips(nie znam sie na tym) i jest bardzo nierowna i poharatana od skrobania ,jak moge to wyrownac przed malowaniem ?Naczytalam sie tyle o tym i w kazdym radza co innego, takze zglupialam:/ jesli potrzebne beda fotki to moge wstawic... Rozwiń Szanowna Pani,Najpierw należy usunąć ze ściany pozostałości po skrobaniu – najlepiej zrobić to mechanicznie, za pomocą szpachelki. Tak przygotowaną powierzchnie trzeba zagruntować. Gruntowanie zmniejszy chłonność podłoża, zwiększy przyczepność gładzi i zredukuje możliwość powstawania przebarwień przy malowaniu. Najlepiej zastosować tutaj grunt głęboko penetrujący, np. Grunt Polimerowy Głęboko Penetrujący ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/75/grunt-polimerow...oko-penetrujacy który głęboko wnika w podłoże i wzmacnia jego strukturę. Po zagruntowaniu, ubytki i nierówności w ścianie należy uzupełnić gładzią szpachlową – może tu Pani wykorzystać np. śnieżnobiałą masę szpachlową ACRYL-PUTZ® START http://www.acrylputz.pl/34/acryl-putz-start Po wyschnięciu gładzi, należy ją przeszlifować i dokładnie odpylić. Na odpylone ściany należy jeszcze raz zaaplikować cienką warstwę preparatu gruntującego. Gdy sufit dobrze wyschnie, może go Pani pomalować farbą nawierzchniową.Praktyczne wskazówki odnośnie szpachlowania i szlifowania gładzi znajdzie Pani na stronie internetowej http://www.acrylputz.pl w zakładce „Instrukcje”. Należy również pamiętać o stosowaniu się do zaleceń producenta umieszczonych na opakowaniu. Link do komentarza
retrofood Napisano 24 września 2012 Udostępnij #6 Napisano 24 września 2012 Dobrze by było nadmienić, że istnieją również inne grunty, jak również inne gładzie, nadające się tak samo dobrze do tego celu, chociaż produkowane przez inne firmy. Link do komentarza
vip42 Napisano 24 września 2012 Udostępnij #7 Napisano 24 września 2012 i bardzo ważne:im dokładniej położysz gładź tym mniej musisz szlifować. A powierzchnie wygładzone dobrze oświetl (najlepiej z każdej strony) aby zauważyć wszystkie niedoróbki bo po malowaniu będzie je widać . Link do komentarza
bobiczek Napisano 24 września 2012 Udostępnij #8 Napisano 24 września 2012 Cytat Dobrze by było nadmienić, że istnieją również inne grunty, jak również inne gładzie, nadające się tak samo dobrze do tego celu, chociaż produkowane przez inne firmy. Rozwiń he,he ;)dokładnie Link do komentarza
prospektinwestycje Napisano 27 września 2012 Udostępnij #9 Napisano 27 września 2012 najlepiej to wziąć fachowca Link do komentarza
vip42 Napisano 27 września 2012 Udostępnij #10 Napisano 27 września 2012 byle nie trafić na "flachowca" Link do komentarza
Marty87 Napisano 27 września 2012 Udostępnij #11 Napisano 27 września 2012 Cytat byle nie trafić na "flachowca" Rozwiń A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę? Link do komentarza
Gość stach Napisano 27 września 2012 Udostępnij #12 Napisano 27 września 2012 Cytat A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę? Rozwiń Trochę pordzewiałe rury możesz pomalować farbą - najpierw podkładową, po oskrobaniu odstających popękanych kawałków starej farby, zeszlifowaniu rdzy, odtłuszczeniu - bezpośrednio, ALE uzyskasz paskudną, nierówną powierzchnię ze strupami różnymi Dlatego lepiej jest najpierw dokładnie oczyścić rury ze starej farby, wyrównać jej powierzchnię, odtłuścić, pomalować farbą podkładową, a potem emalią docelową. Oczyścić rury ze starej farby można na różne sposoby, od skrobania szpachelką, oszlifowania papierem, właściwie płótnem ściernym ( od 40 począwszy, potem doczyścić 80, dogładzić np. 150), poprzez wypalenie farby (palnikiem albo opalarką), albo chemiczne rozmiękczenie farby, zeskrobanie i potem doczyszczenie papierem ściernym.Widziałem rurkę w łazience u tak cierpliwego gospodarza, że wyglądała jak nowa, chromowana, meblowa rurka Czyścił ją kilka dni, szlifował, nieomal wypolerował, gruntował, polerował i pomalował piękną farbą srebeną z areozola, a potem jeszcze lakierował Link do komentarza
Eksperci Śnieżka Napisano 8 października 2012 Udostępnij #13 Napisano 8 października 2012 Cytat A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę? Rozwiń Szanowna Pani,najlepiej jeśli przed malowaniem usunie Pani z rur rdzę i fragmenty starej farby, które można stosunkowo łatwo zeskrobać. W zależności od stopnia korozji powłoki, do usunięcia rdzy i farby może Pani wykorzystać szpachelkę bądź też papier ścierny. Takie przygotowanie powierzchni pozwoli na podniesienie estetyki powłoki i poprawi krycie nowej warstwy farby. Link do komentarza
bobiczek Napisano 8 października 2012 Udostępnij #14 Napisano 8 października 2012 a potem tak.... Link do komentarza
prospektinwestycje Napisano 10 października 2012 Udostępnij #15 Napisano 10 października 2012 woow woow niezle graffiti Link do komentarza
Adam123 Napisano 30 października 2012 Udostępnij #16 Napisano 30 października 2012 (edytowany) Cytat Szanowna Pani,najlepiej jeśli przed malowaniem usunie Pani z rur rdzę i fragmenty starej farby, które można stosunkowo łatwo zeskrobać. W zależności od stopnia korozji powłoki, do usunięcia rdzy i farby może Pani wykorzystać szpachelkę bądź też papier ścierny. Takie przygotowanie powierzchni pozwoli na podniesienie estetyki powłoki i poprawi krycie nowej warstwy farby. Rozwiń Najpierw zalecam użyć FARBY PODKŁADOWEJ ANTYKOROZYJNEJ a dopiero potem farba nawierzchniowa.Śnieżka zarówno produkty jak i porady na najwyższym poziomie marketuSensowne porady na przygotowanie ściany http://www.majic.pl/2012/06/jak-prawidlowo...rudne/#more-747 Edytowano 30 października 2012 przez Adam123 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
DekorLid Napisano 3 listopada 2012 Udostępnij #17 Napisano 3 listopada 2012 istotą długoletniego efektu podczas malowania ścian i rur jest to, zeby dokładnie przygotowac sobie powieszchnię. Warto zwrócic tutaj uwagę, ze przygotowanie powierzchni pod malowanie zarówno farbami emulsyjnymi jak i ftalowymi nie polega tutaj na przetarciu ich szmatką, ale pozbyciu się wszelkich luźnych i zardzewiałych elementów. Przy malowaniu ściany prawidłowym jest odpowiednie zmoczenie ściany, tak aby sprawdzić, czy farba nie dostaje pęcherzy. Nieprawidłowym jest równiez skrobanie szpachelką po gładzi - robienie w niej dziur poprzez zbyt mozne skropbanie spowoduje również ściągniecie farby - jednak ta farba nie zawsze okazuje się słabą powierzchnia. Warto jest też zagruntować ścianę preparatem gruntującym. Podczas remontu dużo ludzi nie przywiązuje do tego uwagi. Co do malowania rur i rdzy... rdza jest efektem działania wilgotnego powietrza... dlatego też często właśnie w łazienkach obserwowany jest ten efekt... Warto przy tym zwrocic uwagę na wentylację gdyż ona jest niejednokrotnie przyczyną powstawania rdzy lub pecznienia farby właśnie w tych miejscach. Link do komentarza
kalafior13 Napisano 8 listopada 2012 Udostępnij #18 Napisano 8 listopada 2012 Ja raczej samodzielnie nie podjąłbym się zrobienia gładzi. Myślę, że jest to robota raczej dla fachowca (byle nie dla flachowca jak powiedzieliście wcześniej ) Link do komentarza
Spednet Napisano 10 listopada 2012 Udostępnij #19 Napisano 10 listopada 2012 Sama gładź to nie problem,tylko właśnie trzeba mieć odpowiednie doświadczenie oraz narzędzia. W przeciwnym razie faktycznie lepiej skorzystać z pomocy fachowca. Link do komentarza
retrofood Napisano 10 listopada 2012 Udostępnij #20 Napisano 10 listopada 2012 (edytowany) Oglądałem fachowców w akcji przez kilka miesięcy. A potem spróbowałem zrobić sam w domu...Wygoniłem dzieci czym prędzej, żeby nie słyszały moich komentarzy. Mniej więcej po tygodniu zrozumiałem o co chodzi. Zrozumiałem - nie znaczy, że już mi się udawało. Tylko czasami. Teraz, po latach i tak potrzebuję kilku godzin, żeby wejść w te "ruchy rąk", które pozwalają pozostawiać warstwę nie za cienką i nie za gruba, nie ściągają poprzedniej i w ogóle, żeby to miało przyzwoity wygląd.Bo jak polowa szpachli jest potem do zeszlifowania to o kant d... można potłuc takie szpachlowanie. Po specjalistach nawet odkurzacz nie jest potrzebny. Edytowano 10 listopada 2012 przez retrofood (zobacz historię edycji) Link do komentarza
vip42 Napisano 10 listopada 2012 Udostępnij #21 Napisano 10 listopada 2012 ...gorzej jak się trafi na takiego co u Ciebie dopiero zacznie rozumieć o co w tym chodzi...Brać fachowców z polecenia lub z referencjami (i sprawdzać je) a nie pierwszy, tańszy z gazety/sieci Link do komentarza
retrofood Napisano 10 listopada 2012 Udostępnij #22 Napisano 10 listopada 2012 ja to odróżnię po kilku pierwszych ruchach... Muszę chyba napisać książkę: BYŁEM GASTARBEITEREM... Link do komentarza
vip42 Napisano 10 listopada 2012 Udostępnij #23 Napisano 10 listopada 2012 dla mnie (i dla wielu innych) są nie do odróżnienia - no chyba że ten "fachowiec" to będzie zupełny pierwiosnek, który nawet packi nie umie trzymać Link do komentarza
FarbyzMotylkiem Napisano 10 grudnia 2012 Udostępnij #24 Napisano 10 grudnia 2012 Witamy,Polecamy nasz grunt - służy do gruntowania płyt kartonowo-gipsowych, tynków gipsowych, wapienno-cementowych, cementowych, podłoży betonowych, itp. Stosowany pod farby, tynki, tapety, jastrychy, posadzki wyrównujące i samopoziomujące, płytki ceramiczne, szpachlówki, kleje wewnątrz i na zewnątrz budynków. Gruntem zaleca się również malować tapety papierowe, które można następnie zmywać. Dzięki swojej dużej zdolności penetracji wnika w głąb podłoża, wzmacnia i zabezpiecza przed wilgocią, poprawia przyczepność oraz znakomicie wyrównuje chłonność, jednocześnie ją zmniejszając. Dla wylewek stanowi ochronną powłokę ułatwiając konserwację oraz zapobiegając osadzaniu się kurzu. Jako dodatek do zapraw cementowych zapobiega ich ewentualnemu pękaniu. Po wyschnięciu tworzy przeźroczystą, bezbarwną powłokę, która charakteryzuje się dużą elastycznością, przepuszczalnością pary wodnej, jest niepalna. Stosowany do wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.http://www.farbyzmotylkiem.pl/39,193,194,4,GRUNTPozdrawiamy,Farby z Motylkiemwww.farbyzmotylkiem.plwww.facebook.com/inspiracjezmotylkiem Link do komentarza
jarek81 Napisano 15 sierpnia 2013 Udostępnij #25 Napisano 15 sierpnia 2013 Witam.Kiedy malujemy ściany i sufity przed położeniem płytek i paneli czy lepiej zrobić to po? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 15 sierpnia 2013 Udostępnij #26 Napisano 15 sierpnia 2013 Cytat Witam.Kiedy malujemy ściany i sufity przed położeniem płytek i paneli czy lepiej zrobić to po? Rozwiń Ściany i sufity lepiej pomalować przed położeniem paneli. Natomiast w łazience to lepiej pomalować po położeniu płytek bo i tak jest nieuniknione pewne błędy które trzeba potem jakoś zamaskować. Link do komentarza
vip42 Napisano 18 sierpnia 2013 Udostępnij #27 Napisano 18 sierpnia 2013 kładziesz płytki, później zabezpieczasz je taśmą malarską i malujesz ściany Link do komentarza
MyLed Napisano 30 sierpnia 2013 Udostępnij #28 Napisano 30 sierpnia 2013 Moim zdaniem najpierw malowanie,a potem panele- tak będzie po prostu bardziej praktycznie i nie pobrudzisz farbę nowo położonych paneli czy generalnie podłogi. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się