Skocz do zawartości

malowanie scian


ala06

Recommended Posts

Napisano
Witam
chcialabym sie dowiedziec jak pomalowac sciane...
zaczne od tego ,ze sciana byla pomalowana jakas farba ale odchodzila platami , takze razem z mezem usunelismy stara farbe w calym pokoju , teraz sciana jest biala to chyba gips(nie znam sie na tym) icon_smile.gif i jest bardzo nierowna i poharatana od skrobania ,jak moge to wyrownac przed malowaniem ?Naczytalam sie tyle o tym i w kazdym radza co innego, takze zglupialam:/ jesli potrzebne beda fotki to moge wstawic...
Napisano
Obmieć scianę z resztek pozostałych po skrobaniu, zagruntuj, np. Unigruntem, po dokładnym wyschnięciu wyrównaj powierzchnię ścian gładzią gipsową, np. gotową - ATLAS GIPS RAPID http://atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/ka...d.html?sef=hcfp , albo rozrabianą z proszku (ściśle wg zaleceń wydrukowanych na worku, chodzi przede wszystkim o ilość wody w stosunku do suchej masy) GIPSAR PLUS http://atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/ka...o.html?sef=hcfp , po wyschnięciu zeszlifuj na gładko, pouzupełniaj ewentualne niedoróbki i niedokładności gładzią, wysusz, wyszlifuj, zagruntuj gruntem zalecanym przez producenta farby, którą masz zamiar wykańczać ostatecznie ściany, a potem maluj wałkiem na wybrany przez Ciebie, najpiękniejszy kolor icon_lol.gif
Nie ukrywam, że równanie gładzią wymaga trochę wprawy i cierliwości icon_confused.gif trochę narzędzi, niekoniecznie znajdujących się w posiadaniu przeciętnego domownika, podpowiedzi jak szpachlować znajdziesz w Youtube, albo na stronach producenta gładzi, np. NIDA.
Albo zleć gipsowanie komuś, kto się tym zajmuje...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam
chcialabym sie dowiedziec jak pomalowac sciane...
zaczne od tego ,ze sciana byla pomalowana jakas farba ale odchodzila platami , takze razem z mezem usunelismy stara farbe w calym pokoju , teraz sciana jest biala to chyba gips(nie znam sie na tym) icon_smile.gif i jest bardzo nierowna i poharatana od skrobania ,jak moge to wyrownac przed malowaniem ?Naczytalam sie tyle o tym i w kazdym radza co innego, takze zglupialam:/ jesli potrzebne beda fotki to moge wstawic...



Szanowna Pani,

Najpierw należy usunąć ze ściany pozostałości po skrobaniu – najlepiej zrobić to mechanicznie, za pomocą szpachelki. Tak przygotowaną powierzchnie trzeba zagruntować. Gruntowanie zmniejszy chłonność podłoża, zwiększy przyczepność gładzi i zredukuje możliwość powstawania przebarwień przy malowaniu. Najlepiej zastosować tutaj grunt głęboko penetrujący, np. Grunt Polimerowy Głęboko Penetrujący ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/75/grunt-polimerow...oko-penetrujacy który głęboko wnika w podłoże i wzmacnia jego strukturę. Po zagruntowaniu, ubytki i nierówności w ścianie należy uzupełnić gładzią szpachlową – może tu Pani wykorzystać np. śnieżnobiałą masę szpachlową ACRYL-PUTZ® START http://www.acrylputz.pl/34/acryl-putz-start Po wyschnięciu gładzi, należy ją przeszlifować i dokładnie odpylić. Na odpylone ściany należy jeszcze raz zaaplikować cienką warstwę preparatu gruntującego. Gdy sufit dobrze wyschnie, może go Pani pomalować farbą nawierzchniową.

Praktyczne wskazówki odnośnie szpachlowania i szlifowania gładzi znajdzie Pani na stronie internetowej http://www.acrylputz.pl w zakładce „Instrukcje”. Należy również pamiętać o stosowaniu się do zaleceń producenta umieszczonych na opakowaniu.
Napisano
i bardzo ważne:
im dokładniej położysz gładź tym mniej musisz szlifować.
A powierzchnie wygładzone dobrze oświetl (najlepiej z każdej strony) aby zauważyć wszystkie niedoróbki bo po malowaniu będzie je widać .
Napisano
Cytat

Dobrze by było nadmienić, że istnieją również inne grunty, jak również inne gładzie, nadające się tak samo dobrze do tego celu, chociaż produkowane przez inne firmy.




he,he ;)
dokładnie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

byle nie trafić na "flachowca"


A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę?
Napisano
Cytat

A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę?


Trochę pordzewiałe rury możesz pomalować farbą - najpierw podkładową, po oskrobaniu odstających popękanych kawałków starej farby, zeszlifowaniu rdzy, odtłuszczeniu - bezpośrednio, ALE uzyskasz paskudną, nierówną powierzchnię ze strupami różnymi icon_confused.gif
Dlatego lepiej jest najpierw dokładnie oczyścić rury ze starej farby, wyrównać jej powierzchnię, odtłuścić, pomalować farbą podkładową, a potem emalią docelową. Oczyścić rury ze starej farby można na różne sposoby, od skrobania szpachelką, oszlifowania papierem, właściwie płótnem ściernym ( od 40 począwszy, potem doczyścić 80, dogładzić np. 150), poprzez wypalenie farby (palnikiem albo opalarką), albo chemiczne rozmiękczenie farby, zeskrobanie i potem doczyszczenie papierem ściernym.
Widziałem rurkę w łazience u tak cierpliwego gospodarza, że wyglądała jak nowa, chromowana, meblowa rurka icon_rolleyes.gif
Czyścił ją kilka dni, szlifował, nieomal wypolerował, gruntował, polerował i pomalował piękną farbą srebeną z areozola, a potem jeszcze lakierował icon_eek.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę?



Szanowna Pani,

najlepiej jeśli przed malowaniem usunie Pani z rur rdzę i fragmenty starej farby, które można stosunkowo łatwo zeskrobać. W zależności od stopnia korozji powłoki, do usunięcia rdzy i farby może Pani wykorzystać szpachelkę bądź też papier ścierny. Takie przygotowanie powierzchni pozwoli na podniesienie estetyki powłoki i poprawi krycie nowej warstwy farby.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Szanowna Pani,

najlepiej jeśli przed malowaniem usunie Pani z rur rdzę i fragmenty starej farby, które można stosunkowo łatwo zeskrobać. W zależności od stopnia korozji powłoki, do usunięcia rdzy i farby może Pani wykorzystać szpachelkę bądź też papier ścierny. Takie przygotowanie powierzchni pozwoli na podniesienie estetyki powłoki i poprawi krycie nowej warstwy farby.



Najpierw zalecam użyć FARBY PODKŁADOWEJ ANTYKOROZYJNEJ a dopiero potem farba nawierzchniowa.

Śnieżka zarówno produkty jak i porady na najwyższym poziomie marketu

Sensowne porady na przygotowanie ściany http://www.majic.pl/2012/06/jak-prawidlowo...rudne/#more-747 Edytowano przez Adam123 (zobacz historię edycji)
Napisano
istotą długoletniego efektu podczas malowania ścian i rur jest to, zeby dokładnie przygotowac sobie powieszchnię. Warto zwrócic tutaj uwagę, ze przygotowanie powierzchni pod malowanie zarówno farbami emulsyjnymi jak i ftalowymi nie polega tutaj na przetarciu ich szmatką, ale pozbyciu się wszelkich luźnych i zardzewiałych elementów. Przy malowaniu ściany prawidłowym jest odpowiednie zmoczenie ściany, tak aby sprawdzić, czy farba nie dostaje pęcherzy. Nieprawidłowym jest równiez skrobanie szpachelką po gładzi - robienie w niej dziur poprzez zbyt mozne skropbanie spowoduje również ściągniecie farby - jednak ta farba nie zawsze okazuje się słabą powierzchnia. Warto jest też zagruntować ścianę preparatem gruntującym. Podczas remontu dużo ludzi nie przywiązuje do tego uwagi. Co do malowania rur i rdzy... rdza jest efektem działania wilgotnego powietrza... dlatego też często właśnie w łazienkach obserwowany jest ten efekt... Warto przy tym zwrocic uwagę na wentylację gdyż ona jest niejednokrotnie przyczyną powstawania rdzy lub pecznienia farby właśnie w tych miejscach.
Napisano
Sama gładź to nie problem,tylko właśnie trzeba mieć odpowiednie doświadczenie oraz narzędzia. W przeciwnym razie faktycznie lepiej skorzystać z pomocy fachowca.
Napisano (edytowany)
Oglądałem fachowców w akcji przez kilka miesięcy. A potem spróbowałem zrobić sam w domu...

Wygoniłem dzieci czym prędzej, żeby nie słyszały moich komentarzy. Mniej więcej po tygodniu zrozumiałem o co chodzi. Zrozumiałem - nie znaczy, że już mi się udawało. Tylko czasami. Teraz, po latach i tak potrzebuję kilku godzin, żeby wejść w te "ruchy rąk", które pozwalają pozostawiać warstwę nie za cienką i nie za gruba, nie ściągają poprzedniej i w ogóle, żeby to miało przyzwoity wygląd.
Bo jak polowa szpachli jest potem do zeszlifowania to o kant d... można potłuc takie szpachlowanie. Po specjalistach nawet odkurzacz nie jest potrzebny. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
...gorzej jak się trafi na takiego co u Ciebie dopiero zacznie rozumieć o co w tym chodzi...

Brać fachowców z polecenia lub z referencjami (i sprawdzać je) a nie pierwszy, tańszy z gazety/sieci
Napisano
dla mnie (i dla wielu innych) są nie do odróżnienia - no chyba że ten "fachowiec" to będzie zupełny pierwiosnek, który nawet packi nie umie trzymać
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Witamy,

Polecamy nasz grunt - służy do gruntowania płyt kartonowo-gipsowych, tynków gipsowych, wapienno-cementowych, cementowych, podłoży betonowych, itp. Stosowany pod farby, tynki, tapety, jastrychy, posadzki wyrównujące i samopoziomujące, płytki ceramiczne, szpachlówki, kleje wewnątrz i na zewnątrz budynków. Gruntem zaleca się również malować tapety papierowe, które można następnie zmywać. Dzięki swojej dużej zdolności penetracji wnika w głąb podłoża, wzmacnia i zabezpiecza przed wilgocią, poprawia przyczepność oraz znakomicie wyrównuje chłonność, jednocześnie ją zmniejszając. Dla wylewek stanowi ochronną powłokę ułatwiając konserwację oraz zapobiegając osadzaniu się kurzu. Jako dodatek do zapraw cementowych zapobiega ich ewentualnemu pękaniu. Po wyschnięciu tworzy przeźroczystą, bezbarwną powłokę, która charakteryzuje się dużą elastycznością, przepuszczalnością pary wodnej, jest niepalna. Stosowany do wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.
http://www.farbyzmotylkiem.pl/39,193,194,4,GRUNT

Pozdrawiamy,

Farby z Motylkiem
www.farbyzmotylkiem.pl
www.facebook.com/inspiracjezmotylkiem
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam.Kiedy malujemy ściany i sufity przed położeniem płytek i paneli czy lepiej zrobić to po?


Ściany i sufity lepiej pomalować przed położeniem paneli. Natomiast w łazience to lepiej pomalować po położeniu płytek bo i tak jest nieuniknione pewne błędy które trzeba potem jakoś zamaskować.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Moim zdaniem najpierw malowanie,a potem panele- tak będzie po prostu bardziej praktycznie i nie pobrudzisz farbę nowo położonych paneli czy generalnie podłogi.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli pies nasiusiał na woskowaną podłogę i zostały plamy, to niestety – żadne preparaty czyszczące nie pomogą w 100%. Mocz zwykle wnika w drewno i trwale je przebarwia, więc jedyne naprawdę skuteczne rozwiązanie to miejscowe zeszlifowanie zniszczonych desek, a następnie ich ponowne wybarwienie i zabezpieczenie. Krok po kroku:   Zabezpieczenie sąsiednich desek Oklejamy dokładnie tylko te deski, które chcemy szlifować – najlepiej wzdłuż fug, używając dobrej jakości taśmy malarskiej. Nie chodzi tu o podciekanie (bo i tak robimy to w naturalnych liniach podziału), ale o to, żeby przy odrywaniu taśmy nie zerwać starego wosku z sąsiednich desek. Słaba taśma potrafi narobić więcej szkody niż pożytku. Szlifowanie Uszkodzone miejsce szlifujemy papierem 150–180, równomiernie, aż plama zniknie i kolor drewna będzie wyrównany. Nie trzeba schodzić głęboko, tylko do momentu, gdy drewno odzyska jednolity wygląd. Dobór koloru Trzeba dobrać kolor jak najbliższy reszcie podłogi. Sprawdzają się woski dekoracyjne Osmo, bejce lub ich mieszanki. Warto robić próby na kawałku drewna tego samego gatunku, żeby nie zepsuć efektu na gotowo. Zabezpieczenie Na koniec nakładamy warstwę (lub dwie) twardego wosku olejnego Osmo – najlepiej tę samą wersję, która była użyta wcześniej na całej podłodze. Daje to trwałe, estetyczne i jednolite wykończenie. Praca może być precyzyjna i czasochłonna, ale jeśli wszystko dobrze się dobierze i wykona starannie, efekt końcowy potrafi być niemal niewidoczny.
    • Dzień dobry. Jestem studentką kierunku Wzornictwo na Politechnice Bydgoskiej. W ramach pracy dyplomowej zbieram informację o meblach tarasowych i ich użytkowaniu. Byłabym bardzo wdzięczna za wypełnienie krótkiego formularza, znajdującego się pod linkiem:)   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeOvQz2W-S4ZiI0-XiNhwfsebG_Q9C2lab6VBYGZa37w-Os1Q/viewform?usp=header   Z góry dziękuję za poświęcony czas!
    • Cześć wszystkim! Jeśli ktoś z Was próbował kiedyś dobrać kolor nowego elementu do już istniejącej podłogi – wie, że to wcale nie jest takie proste, jak się wydaje. Zwłaszcza jeśli zależy nam, żeby wszystko wyglądało naturalnie, bez odcinających się plam i niepasujących odcieni. W przypadku produktów OSMO (bejce olejne, woski dekoracyjne) mamy kilka możliwości, ale trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, żeby nie stracić czasu, nerwów i materiału. Są dwa główne podejścia: Proste – gotowe kolory z palety OSMO. Wybierasz kolor z katalogu, wcierasz go delikatnie w drewno (tzw. metodą „półsuchego wycierania”) i zabezpieczasz bezbarwnym woskiem. Sprawdza się dobrze, ale... paleta kolorów jest ograniczona, więc czasem nie trafimy idealnie w odcień starej podłogi. Zaawansowane – mieszanie kolorów samodzielnie. To już wyższy poziom, ale daje większe możliwości. Można uzyskać bardzo zbliżony kolor – pod warunkiem, że mieszamy tylko bejce z bejcami lub tylko woski z woskami dekoracyjnymi. Nigdy na krzyż – mają inny skład chemiczny! 👉 Jeśli kogoś to interesuje, przygotowałem dokładny opis krok po kroku – jak dobrać kolor, jak mieszać, jak nakładać i jak zabezpieczać: Sprawdź szczegółową instrukcję tutaj → Dodałem też kilka praktycznych porad dla początkujących – m.in. jak testować kolory, czym najlepiej nakładać (szmatka, nie pędzel!) i na co uważać. Mam nadzieję, że się komuś przyda – jeśli macie swoje sposoby, też chętnie poczytam!
    • Komentarz dodany przez Gsds: Całe szczęście pozbyłem się badziewnej vh. Ciągle problemy od kad mam nową oczyszczalnie nie muszę pamiętać o jej istnieniu
    • Zakup przydomowej oczyszczalni ścieków to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. To inwestycja na dziesięciolecia, która wpłynie nie tylko na Twój budżet domowy, ale także na komfort codziennego życia i ochronę środowiska. Właściwy wybór pozwoli Ci uniezależnić się od miejskiej kanalizacji i znacznie ograniczyć koszty eksploatacji w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań, takich jak szambo. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/woda-i-kanalizacja/a/115715-jak-wybrac-przydomowa-oczyszczalnie-sciekow-kompletny-przewodnik-2025
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...