Skocz do zawartości

Mam źle dobrany system grzewczy


Recommended Posts

Gość Damian
Na prawdę współczuję, ale tak to się robi domek letniskowy, a nie dom całoroczny. Przecież na chwilę obecną to Państwo nie pobierają żadnej przyjemności z posiadania domu zwłaszcza zimą.. Myślę, że te wszystkie pieniążki, które zostały wydane na dodatkowe grzejniki, prąd, klimatyzatory to już prawie możnaby było zrobić modernizację systemu grzewczego. Pozdrawiam ciepło..
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Mogę polecić tapety docieplające. Nazywają się Thermovlies i są z takiej włókniny przypominającej filc. Dają dużą oszczędność w nagrzewaniu pomieszczenia - 2-3 razy szybciej niż bez nich a ciepło utrzymuje się bardzo długo. W razie konieczności firma posiada też płyty izolacyjne, docieplające od wewnątrz. Zaleca się je tam, gdzie jest bardzo zimno, wilgotno itp. Jedne i drugie chronią ściany przed pleśnią i świetnie "dogrzewają", dzięki czemu można zredukować wydatki na ogrzewanie....
Link do komentarza
A najlepiej z JOGI z kolega BUBU.

Ten domek musi być fatalnie izolowany skoro kominek o mocy 14kW nie jest wstanie sobie poradzić ogrzaniem powierzchni 120m2.
Może zamiast dalej reanimować trupa i smarkać po kawałku dokładając coraz to nowe elementy wykonać termodernizację domu.
Damo przyłączenie gazu, o czym myślą właściciele nie rozwiąże problemu.
Gaz też ma swoją cenę, a dom będzie go zużywał w całkiem sporych ilościach.
Link do komentarza
15 lat temu zrobiłem sobie w domu podobne ogrzewanie, czyli kominek DGP z grzejnikami elektrycznymi. Chyba mój dom był znacznie lepiej docieplony bo nie była to dla mnie trauma jak dla bohatera artykułu. Największym problemem było przerzucanie drewna przez salon oraz lawinowo rosnące koszty prądu. Skończyło się na montażu układu CO z kotłem na pelet ze sterowaniem pogodowym. Pelet kosztuje mnie znacznie taniej niż drewno + prąd, jest czysto i prawie bezobsługowo. Polecam wszystkim gorąco!.
Link do komentarza
PRZECIEŻ KOMINEK NIE MOŻE BYĆ JEDYNYM ŹRÓDŁEM CIEPŁA.
Ja mój dom parterowy (100 m2) w zimę 2011/2012 (od października do kwietnia) ogrzałem za 1200 PLN. Mam kominek 14 kW z zainstalowanym wymiennikiem spalin typu MAGIC (koszt 1450 zł). Szukałem tego wymiennika w całej Europie a znalazłem w Stanach gdzie ludzie używają go od min 30 lat
Wspomagany jest on poprzez wentylator sufitowy
(90% ciepła ucieka nam do góry) Oprócz tego w rezerwie jest kocioł na olej ( pracuje przy wyjazdach i przygotowuje ciepłą wodę użytkową) Koszt 1 m przestrzennego drewna (dąb,brzoza ) z dowozem na miejsce ,oczywiście połupanego wyniósł 160 zł. Próbowałem kupować u leśniczego. Cena dąb 1m - 120 zł, olcha 160 zł. Stwierdziłem iż się nie opłaca (trzeba samemu pociąć,przywieść itp). Po roku użytkowania wiem jakie popełniłem błędy : I - nigdy wkład kominkowy (koszt wkładu ok 3000 + zabudowa tłumiąca ciepło ok 5000 razem ok 8000 ) Zamiast tego piękna KOZA nie zabudowana i na wylocie wymiennik MAGIC oraz wentylator sufitowy.
Link do komentarza
Należy zastosować piec elektryczny indukcyjny i tradycyjne c.o., przy taryfie nocnej, jest najtaniej i całkowicie bezobsługowo. Nie wiem co to za problem z ciepłem czy ciepłą wodą i całkowicie zapomniałem że istnieje coś takiego jak kotłownia. Ciepło musi być bez mojej ingerencji, wszystko załatwia elektronika. Koszt wydaje się minimalny, czytając jakie pieniądze ludzie wydają na inne systemy i ciągle czegoś brakuje do szczęścia...
Link do komentarza
kto wam projrktowal system..ja od 20 lat robie ogrzeania i moim zadaniem jest przemyslec system pod katem jak najmniejszego zuzycia opalu...problemem sa ludzie ktorzy naczytali sie w internecie roznych bzdur\' Powiem tyle nawet po kilkunastu latach po zmianie numerow telefonow klienci w jakis sposob znajduja mnie i zlecaja domy dla dzieci i znajomych szukajcie dobrych fachowcow zamiaszt tanich leszkow spod posredniaka , ze spoldzielni mieszkaniowej czy cwaniaczkow chcacych skroic klienta...
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Gość Piotr Nicosia
Taki dojrzały Pan, a połączył dwa najgorsze rozwiązania: prąd - najdroższy i kominek w salonie - najbrudniejszy!!! Opalam 180mk +300l cwu, piecem defro 15kW z podajnikiem. ostatnia zima 3 tony x 800zł ekogroszeu - taniej niż u tego Pana, komfort cieplny doskonały. Ponad to śmiem twierdzić, że budowa szkieletowa a polskich warunkach to nieporozumienie. przenikalność to jedno, ale taki dom nie ma bezwładności cieplnej, dobrze że ten kominek chociaż poprawili na szamotowy....
Link do komentarza
Cytat

kto wam projrktowal system..ja od 20 lat robie ogrzeania i moim zadaniem jest przemyslec system pod katem jak najmniejszego zuzycia opalu...problemem sa ludzie ktorzy naczytali sie w internecie roznych bzdur'
Powiem tyle nawet po kilkunastu latach po zmianie numerow telefonow klienci w jakis sposob znajduja mnie i zlecaja domy dla dzieci i znajomych
szukajcie dobrych fachowcow zamiaszt tanich leszkow spod posredniaka , ze spoldzielni mieszkaniowej czy cwaniaczkow chcacych skroic klienta...



przykro to mówić, ale u mnie prawdopodobnie nie znalazłby pan pracy
z doświadczenia wiem, że fachowcy wykonujący od 20 lat ogrzewania, dalej robią je dokładnie tak samo jak 20 lat temu....a trochę się przez te 20 lat temu zmieniło jeśli chodzi o systemy grzewcze i zapotrzebowanie domów na ciepło...więc akurat dla mnie, te pana 20 lat doświadczenia, to tylko zbędny bagaż...
Link do komentarza
Cytat

A najlepiej z JOGI z kolega BUBU.

Ten domek musi być fatalnie izolowany skoro kominek o mocy 14kW nie jest wstanie sobie poradzić ogrzaniem powierzchni 120m2.
Może zamiast dalej reanimować trupa i smarkać po kawałku dokładając coraz to nowe elementy wykonać termodernizację domu.
Damo przyłączenie gazu, o czym myślą właściciele nie rozwiąże problemu.
Gaz też ma swoją cenę, a dom będzie go zużywał w całkiem sporych ilościach.



14kW powinno spokojnie wystarczyć na większy dom, gdzieś to ciepło ucieka. Dobrze by było wynająć kamerę termowizyjną i zobaczyć, w których miejscach dom "świeci" i pomyśleć na naprawie tych miejsc.
Link do komentarza
  • 8 lata temu...
Dnia 30.08.2012 o 11:47, Jani_63 napisał:

A najlepiej z JOGI z kolega BUBU.

Ten domek musi być fatalnie izolowany skoro kominek o mocy 14kW nie jest wstanie sobie poradzić ogrzaniem powierzchni 120m2.
Może zamiast dalej reanimować trupa i smarkać po kawałku dokładając coraz to nowe elementy wykonać termodernizację domu.
Damo przyłączenie gazu, o czym myślą właściciele nie rozwiąże problemu.
Gaz też ma swoją cenę, a dom będzie go zużywał w całkiem sporych ilościach.

Tak bardzo ważny jest wskaźnik EU [kWh/m²/rok]. Zużycie energii, przy kotłach indukcyjnych lub zużycie opału przy kotłach na paliwo stałe zależy nie tylko od mocy kotła, ale również od stanu termicznego budynku.

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witaj. My kładziemy według naszego projektu folię na XPS, nie na podbudowę. Na styrodurze jest folia a wyżej już zbrojenie. Pozdrawiam  
    • Witam Trafiłem na forum przypadkiem i oglądając tematy natrafiłem na Wasze dzienniki budowy. Jako, że zacząłem nagrywać amatorsko i tworzyć sobie pamiątkę z budowy uznałem, że podzielę się tym również z Wami Może kogoś zainspiruje do samodzielnej budowy domu. Projekt jaki budujemy to Dostępny D45 Wariant 2 z garażem w bryle budynku. Jesteśmy młodym małżeństwem i póki co staramy się ciągnąć powoli bez kredytu, być może kiedyś gdy zabraknie już funduszy - pomyślimy o kredycie. Na razie bez pośpiechu i wszystko własnymi rękami przy pomocy rodziców. Poniżej kilka filmików z dotychczasowych prac. Pozdrawiam serdecznie Sprawdź jak przygotowywaliśmy działkę pod budowę płyty :     Podbudowy ciąg dalszy   Walka z kanalizacją      Maszynka do styropianu - ZRÓB TO SAM!   Burty płyty fundamentowej - zobacz jak wykonaliśmy ten etap     Równamy podbudowę pod XPS - niedługo układanie podłogi     Układamy styrodur XPS na dnie płyty fundamentowej. Płyty są z frezem, mają 10cm grubości. Na burty natomiast używaliśmy 15cm XPS'a     Zajęliśmy się rozkładaniem folii budowlanej, po czym na całej powierzchni płyty można było rozrzucić podkłady betonowe 3cm. Taką grubość otuliny mamy w projekcie.     Rozpoczynamy kolejny etap jakim jest rozkładanie prętów zbrojeniowych. W naszym przypadku pręt fi12. Po wrzuceniu wszystkiego do środka - bierzemy klucze w dłonie i kręcimy      Uziemienie w przypadku płyty fundamentowej:  
    • Nie wiem ile masz lat i nie znam Twojej sytuacji rodzinnej, ale zaręczam, że wielu ojców rodzin kiedyś usłyszy w swoim życiu od żony "to ma tutaj wisieć i zrób mi tu haczyk!". Jeszcze gorzej, jeśli usłyszy to dorosły syn, który pojęcia nie ma, że pod spodem są rurki z przewodami. Sam w młodości przewierciłem dwa przewody w swoim mieszkaniu, bo w  życiu się nie spodziewałem, że tam idą przewody. Z przeciwnej strony ściany niż był wyłącznik. Oczywiście, nie ja robiłem instalację, tylko elektrycy firmy budowlanej.     To jest złota zasada dupochronowa, wynikająca z prawa Murphy'ego. Brzmi ono mniej więcej tak, że jeśli coś może się spieprzyć, to spieprzy się na pewno i to w najbardziej nieodpowiadającym nam momencie. A więc unikając łączenia na ścianach - likwidujemy potencjalne miejsce awarii. Bo przewody nie palą się i nie topią na swojej długości, a jedynie w miejscach połączeń. Proste.     Takie rzeczy pisze się w pierwszym poście. Bo jeśli przedstawiasz sytuację w sposób niepełny, to i odpowiedź dostajesz niepełną. Polecam Ci wstęp do jednego z poniższych artykułów: Sposób wykonawstwa instalacji elektrycznych w domu drewnianym różni się od tego, który stosujemy w budynkach murowanych. Chcąc zrealizować instalację funkcjonalną, a zarazem bezpieczną i niezawodną, instalator elektryk musi te wszystkie uwarunkowania uwzględnić, opierając się na normach ogólnych, swojej wiedzy teoretycznej, doświadczeniu, a także na zdrowym rozsądku i wyobraźni.   https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/21930-zasady-projektowania-i-wykonawstwa-instalacji-elektrycznych-w-drewnianym-domu https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/21971-sposoby-prowadzenia-przewodow-elektrycznych-w-budownictwie-drewnianym    
    • @retrofood przeczytałem "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury..." 2 razy i wróciłem jeszcze do artykułów, które podałeś wcześniej. Teraz rozumiem dlaczego nie mogłeś na pisać, że jest źle skoro: "zasadę prowadzenia tras przewodów elektrycznych w liniach prostych, równoległych do krawędzi ścian i stropów" i tyle.  Nie ma nigdzie napisane, że "...A w prowadzeniu przewodów przestrzeganie zasady niełączenia przewodów na ścianach." chyba, że się mylę... To są jakby założenia z obecnych czasów i doświadczenia pewnie. Jakbym miał mieszkanie w nowoczesnym budownictwie lub budował się to pewnie bym do tego dożył. Mam stropy drewniane i unikam prowadzenia przewodów przy nich(może nie słusznie). Ja jakby układ chce zachować ze starych czasów, robiąc jednocześnie bezpuszkową instalację. Co prawda teraz jest więcej zabezpieczeń niż kiedyś, np.: różnicówka...kiedyś chyba tego nie było. I ważąc przewiercenie kabla w ścianie, jakieś zwarcie przy stropie, czyli może pożar stropu, może = całej kamienicy...wybrałem tak jak wybrałem.   Ostatnie moje pytanie dotyczyło prawej strony kuchni, gdzie większość przewodów będzie wychodziła mniej więcej w środkowej szerokości szafki. Te które będą używane będą miały gniazdko więc będzie można przewidzieć bieg trasy przewodów. A dlaczego miałbym za parę lat tu wiercić?...przecież obrazka nie będę tu montował. Ale zgadzam się gdyby było mniej przewodów na ścianie to było by bezpieczniej.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...