Skocz do zawartości

ciepła podłoga w łazience i kuchni


Recommended Posts

Wielce Szanowni, knuję nad podłogą w łazience i kuchni - rozważam zainstalowanie maty grzejnej DEVI za jakieś 270PLN/m2 + sterownik za 350 PLN/szt. i na to płytki ceramiczne, ale zastanawiam się także nad podłogą z korka zabezpieczonego lakierem poliuretanowym, wówczas już oczywiście bez maty grzejnej, przyszło mi także do głowy by zrobić podłogę z drewna egzotycznego, np. merbau.

Co myślicie o w/w koncepcjach? Może ktoś ćwiczy któreś z w/w rozwiązań?
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Wielce Szanowni, knuję nad podłogą w łazience i kuchni - rozważam zainstalowanie maty grzejnej DEVI za jakieś 270PLN/m2 + sterownik za 350 PLN/szt. i na to płytki ceramiczne, ale zastanawiam się także nad podłogą z korka zabezpieczonego lakierem poliuretanowym, wówczas już oczywiście bez maty grzejnej, przyszło mi także do głowy by zrobić podłogę z drewna egzotycznego, np. merbau.

Co myślicie o w/w koncepcjach? Może ktoś ćwiczy któreś z w/w rozwiązań?




Witam,
opcja 1 - bardzo uniwersalne rozwiązanie - tzreba jedynie zoptymalizować sterowanie, żeby nie zdziwić się trzymając w ręku rachunek z elektrowni.

Podłoga z korka - widziałem już ściany z korka i podłoge w kuchni - w łazience bym się nie odważył icon_smile.gif

Merbau - jak najbardziej - ciekawe rozwiązanie - tyle, że ceny tego drwna równiez sa "egzotyczne" Jeżeli powierzchnia podłogi w kuchni jest znaczna, efekt może być "powalający" - cena również icon_smile.gif

Dwa ostatnie rozwiązanie odbiegają założeniami od pierwszego - nie ma tu czynnego ogrzewania a jedynie bierny efekt grzewczy.
Wszystko to jednak kwestia gustu, oczekiwań i portfela..
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
Cytat

Też zdecydowanie polecam drewno icon_smile.gif mimo ogrzewania podłogowego wolę chodzić po deskach niż po gresie jakoś przyjemniej no i efekt wizualny jest zupełnie inny.




Poczekaj do lata - zapragniesz chłodu i "przeprosisz się" z gresem icon_smile.gif A inne gfestie to już wyłącznie gust, o którym podobno się nie dyskutuje.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...