Skocz do zawartości

garaż dostawiony do budynku


Recommended Posts

Napisano
W związku z tym, że szukam różnych możliwości niewydawania pieniędzy, mocno zastanawiam się nad mozliwością połączenia budynku mieszkalnego wybudowanego w technologii 2W lub z klocków styropianowych z dostawionym garażem żelbetonowym. Ma to do celów podatkowych zaliczone być jako jeden budynek.
Brak obrazka Brak obrazka
Czy będą problemy na styku garaż-dom lub garaż-dach lub gdzie indziej?

Napisano
Mogą być kłopoty z interpretacją „garaż w bryle budynku”. To że nie jest to garaż wolnostojący, nie oznacza z automatu, że jest w bryle budynku.

Jeśli jest samodzielną konstrukcją, doklejoną do budynku, może nie być uznany za „garaż w bryle budynku”.
Napisano
Cytat

Mogą być kłopoty z interpretacją „garaż w bryle budynku”. To że nie jest to garaż wolnostojący, nie oznacza z automatu, że jest w bryle budynku.

Jeśli jest samodzielną konstrukcją, doklejoną do budynku, może nie być uznany za „garaż w bryle budynku”.


Bajbaga jak zwykle ma rację.
Zresztą estetyka takiego zmieszania pozostawia wiele do życzenia. Domu nie budujesz na rok czy dwa więc zastanów się czy warto oszczędzać na budowaniu, albo parę złotych na podatku i patrzeć na coś takiego całe życie.
Napisano (edytowany)
Cytat

Mogą być kłopoty z interpretacją ?garaż w bryle budynku?. To że nie jest to garaż wolnostojący, nie oznacza z automatu, że jest w bryle budynku.
Jeśli jest samodzielną konstrukcją, doklejoną do budynku, może nie być uznany za ?garaż w bryle budynku?.


Czym to się różni od murowanego razem z domem ?

Cytat

Bajbaga jak zwykle ma rację.
Zresztą estetyka takiego zmieszania pozostawia wiele do życzenia. Domu nie budujesz na rok czy dwa więc zastanów się czy warto oszczędzać na budowaniu, albo parę złotych na podatku i patrzeć na coś takiego całe życie.


nie proszę o ocenę estetyczną
"jeden woli blondynki, inny rude, trzeci brunetki a czwarty facetów"

Poza tym różnica kiludziesięciu tysięcy zł jest chyba warta zainteresowania?
garaż żelbetowy o pow 16-20 m2 ok 10-15 tys zł - garaż w bryle ok 40 tys zł Edytowano przez vip42 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Czym to się różni od murowanego razem z domem ?



Pośrednio sam sobie udzieliłeś odpowiedzi, rozróżniając:

Cytat

garaż żelbetowy o pow 16-20 m2 ok 10-15 tys zł - garaż w bryle ok 40 tys zł



A różnice są istotne , choćby:
- brak wspólnych fundamentów,
- brak wspólnej ściany,
- konstrukcyjnie, dwa niezależne budynki.

Można zaryzykować stwierdzenie, że różnica jest taka jak między budynkami jednorodzinnymi w zabudowie bliźniaczej i w zabudowie szeregowej.
Napisano
Cytat

A różnice są istotne , choćby:
- brak wspólnych fundamentów,
- brak wspólnej ściany,
- konstrukcyjnie, dwa niezależne budynki.

Można zaryzykować stwierdzenie, że różnica jest taka jak między budynkami jednorodzinnymi w zabudowie bliźniaczej i w zabudowie szeregowej.



przecież najlepiej jeśli garaż jest dylatowany od budynku

bardziej mnie interesuje odpowiedź na moje pytanie:
Czy będą problemy na styku garaż-dom lub garaż-dach lub gdzie indziej?
Napisano
Cytat

.......... Ma to do celów podatkowych zaliczone być jako jeden ......



Poprzez swój wpis, chciałem Ci ukazać drugą stronę medalu.
Ale skoro chcesz udawać, że rewers nie istnieje - Twoja decyzja, bo to Twój cyrk i Twoje małpy i to Ty jesteś ostatecznym płatnikiem, w każdej sytuacji.

Cytat

przecież najlepiej jeśli garaż jest dylatowany od budynku



Jak jest dylatacja, to nie jest w bryle. icon_biggrin.gif

Ps. A formalności związane z projektem, masz na uwadze ?
Napisano
Przecież nie ja, jako pierwszy na świecie mam mieć garaż przystawiony do budynku (z boku, z przodu itp). Pytam się o problemy na połączeniu a Ty skupiasz się na tym, czy jest to jeden budynek czy dwa.

Nazwijmy ścianę wspólną ścianą 3warstwową - będzie Ci to pasować?
Napisano (edytowany)
Przepraszam zatem, bo najwidoczniej źle zinterpretowałem to stwierdzenie:
Cytat

Ma to do celów podatkowych zaliczone być jako jeden budynek.


A może to kto inny pisał ?

Co do pytania, wyjdzie to z projektu, który tak czy siak jest niezbędny, bez względu na to czy garaż będzie w bryle, czy też dostawiony zostanie do ściany budynku.


uzupełniłem cytat Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Przepraszam zatem, bo najwidoczniej źle zinterpretowałem to stwierdzenie:

A może to kto inny pisał ?

Co do pytania, wyjdzie to z projektu, który tak czy siak jest niezbędny, bez względu na to czy garaż będzie w bryle, czy też dostawiony zostanie do ściany budynku.


uzupełniłem cytat




Bajbaga, wiesz dobrze że papier wszystko przyjmie, więc projekt swoją drogą a problemy inną drogą.

o "garażu w bryle" zacząłeś pisać Ty i że "dostawiony" nie jest w bryle. Projekt budynku jest z dostawionym garażem. I chcę ten garaż dostawić a nie wymurować. Rozumiem o co Tobie chodzi, ale proszę nie skupiajmy się na nazewnictwie i papierologii tylko na fizycznych problemach lub ich braku, ok?
Napisano
Projekt domu Z24GL (link w #1) jest typowym domem z garażem w bryle, a nie garażem dostawionym.
Zmiana na garaż dostawiony związana będzie ze zmianą i adaptacją tego projektu.
Samowolne zmiany, będą samowolą budowlaną, której koszty znacznie przekroczą oszczędności związane z dostawieniem garażu. Pytanie kto potwierdzi zgodność z projektem ?
Ja tylko wskazywałem ewentualne trudności i konsekwencje takiego podejścia do sprawy.

I to byłoby na tyle.
Napisano
Decydujące znaczenie ma projekt architektoniczny i wydane na jego budowę pozwolenie. Nie ma żadnego znaczenia, czy garaż będzie prefabrykowany, czy murowany, jeśli odpowiada wymiarom i usytuowaniu zgodnym z projektem.

Do celów podatkowych (chodzi o podatek gruntowy) może być istotne funkcjonalne powiązanie garażu z budynkiem np. jego dach pełni funkcje tarasu lub istnieje wewnętrzne połączenie pomieszczeń.

Pod względem technicznym problemy mogą być związane z odprowadzeniem wody i ochrony przed zawilgoceniem ściany domu na styku z dachem garażu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...