Skocz do zawartości

Dom ociekający energooszczędnością


Recommended Posts

Napisano

"Działkę budowlaną znalazła w sieci Agnieszka” – mówi Jerzy, występujący na forum internetowym naszego miesięcznika pod nickiem piwopijca (wolałby bardziej eleganckie określenie piwosz, ale nazwa była już zajęta). "Pewnego wieczoru żona, jak zwykle przeglądała oferty i natknęła się na świeżo zamieszczony anons…".


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/reportaze/a/14899-dom-ociekajacy-energooszczednoscia

Gość Andrzej
Napisano
Uważam, że to nie jest prawda. Temperatura gruntu poniżej strefy przemarzania jest stała i ilość ciepła możliwa do pozyskania przez sondy pionowe też. Z praw fizyki wynika, że 120 mb odwiertów nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości ciepła do ogrzania 175 m2 [w sumie 215 m2] a w konsekwencji jakieś przynajmniej 650 m3. Oczywiście moc pompy też jest źle wyliczona. W moim domu [160 m2 + ogrzewany garaż] zainstalowałem Vissmana Vitocal + rekuperacja z GWC ale odwierty to 216 mb i pompa 10 kW. Działa bezbłędnie i przy taryfie G12w koszt co+cwu to ok. 1500 zł rocznie [6 miesięcy grzania]. Oczywiście dom z EDER'u + 15 cm wełny, okna 3-szybowe [współczynik na oknie 0,75], podłoga na gruncie 18 cm styropianu, dach wełna 15+10 cm. Ponad to z prostego wyliczenia wynika, że wydajecie miesięcznie na energię elektryczna pozostałą ok. 132 zł. Przy użytkowaniu kuchni elektrycznej [przy rekuperacji odpada gazowa] jest to niemożliwe no chyba, ze catering albo obiadki u teściowej..
Gość Tomasz Brżęczkowski
Napisano
Może nie przesadzajmy ! Dom 200 m2 przyzwoicie izolowany, zużywa bez pompy ciepła, przy niecentralnym ogrzewaniu - 3000 kWh - koszt założenia ogrzewania to poniżej 10 000 zł. Ten dom nie jest nawet izolowany, bo gdyby nie pompa ciepła zużywałby ponad 30kWh/m2 rocznie! Ciekawe też będzie obserwowanie wody gromadzącej się na szkle piankowym ! Brak paroizolacji w ścianie od wewnątrz, będzie przy tej izolacji skutkował przyrostem zawilgocenia styropianu. No chyba, że kosztem komfortu ustawimy wilgotność względną na poziomie do 35%..
Napisano
Mam pytanie: jak jest z głośnością wentylacji mechanicznej, czy słychać szumy?.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Odpowiedź na pytanie powyżej: Wentylacja mechniczna jest prawie bez głośna i nie trzeba się martwić o jakiekolwiek szumy.



Pod warunkiem, że została dobrze zaprojektowana i wykonana.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Uważam, że to nie jest prawda. Temperatura gruntu poniżej strefy przemarzania jest stała i ilość ciepła możliwa do pozyskania przez sondy pionowe też. Z praw fizyki wynika, że 120 mb odwiertów nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej ilości ciepła do ogrzania 175 m2 [w sumie 215 m2] a w konsekwencji jakieś przynajmniej 650 m3. Oczywiście moc pompy też jest źle wyliczona. W moim domu [160 m2 + ogrzewany garaż] zainstalowałem Vissmana Vitocal + rekuperacja z GWC ale odwierty to 216 mb i pompa 10 kW. Działa bezbłędnie i przy taryfie G12w koszt co+cwu to ok. 1500 zł rocznie [6 miesięcy grzania]. Oczywiście dom z EDER'u + 15 cm wełny, okna 3-szybowe [współczynik na oknie 0,75], podłoga na gruncie 18 cm styropianu, dach wełna 15+10 cm. Ponad to z prostego wyliczenia wynika, że wydajecie miesięcznie na energię elektryczna pozostałą ok. 132 zł. Przy użytkowaniu kuchni elektrycznej [przy rekuperacji odpada gazowa] jest to niemożliwe no chyba, ze catering albo obiadki u teściowej..



Odgrzewam kotleta poniewaz dopiero znalazlem temat icon_smile.gif

Nie wiem nawet jak mialbym skomentowac taki wpis....
Cuda Panie, cuda .... ;)

Oceniles po mb odwiertow czy bedzie dobre czy zle DZ i po m2 powierzchni.
Wydawalo mi sie, ze ludzie tutaj maja juz pojecie ze PCi dobiera sie do zapotrzebowania domu a nie do m2 czy m3 icon_smile.gif
BTW. Kubatura wynosi 500m3 a nie 650m3 - tak na marginesie bo chetnie drogi Andrzejku szastasz danymi wyssanymi z palca - a nie prosciej jest spytac niz "bladzic"? No, chyba ze nie to jest Twoja intencja

Kolejny cios, tegoroczny rachunek za PCi na co+cwu wyniosl ok. 1 400 zl (3 484 kWh)

Tabela zuzycia

Koszt nizszy poniewaz i zima byla "krotsza" niz poprzednia.

Pzdr.
  • 1 rok temu...
Gość lebero
Napisano
Efektywność i skuteczność pompy ciepła widać w 3 - 4 roku eksploatacji, jak ziemia jest już lekko wychłodzona. Jak zużycie energii kształtowało się w ostatnim sezonie grzewczym u Piwopijcy i Andrzeja?
Ciekawi mnie temat izolacji poliuretanowej?
Czy występują jakieś problemy typu zapach, zawilgocenie, korozja poliuretanu?
  • 3 miesiące temu...
Gość piwopijca
Napisano
Witam
Poliuretan jest niewyczuwalny, nie wiem czy są jakieś ubytki pod GK ale chyba nie ma skoro nie widzę przemarzań etc.
Teraz użytkujemy dom już 5 rok i koszty/zużycie ustabilizowało się.
Najdroższy sezon grzewczy był na przełomie 2012/2013 roku a zużycie wyniosło 3 836 kwh za co+cwu od 01/10/2012 do 30/09/2013.
W bieżącym roku co+cwu w okresie 01/10/2013 do 31/05/2014 zużyło ok. 2 955 kWh
Pzdr.
Gość piwopijca
Napisano
hehe
Dopiero po dwóch latach zauważyłem wpis Andrzeja :)
Drogi Panie Andrzeju, który punkt chcesz podważyć?
Kwota za en. elektr. na podstawie f-r z RWE, zużycie z liczników a koszty pozostałe to już podstawowa matematyka :)
3 117,5 - 1 381 = 1 736,5
Jak widać i na gotowanie wystarcza i na pozostałe uciechy życia :)
Pozdrawiam Wszystkich, którzy ośmielili się zbudować dom inaczej niż Pan Andrzej

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...