Skocz do zawartości

Zabezpieczenie murowanej i ocieplonej ściany tarasu


Recommended Posts

Napisano
Cytat

Czy ja wiem ogólnie wykonuje się te same czynności można być jednym i drugim , wszystko zależy od tego dlaczego je spełniasz z miłości czy ze strachu .


Widzę, że dobrze znasz to zagadnienie. Cieszę się, że odnalazłem zrozumienie icon_smile.gif .
Żona spełniona to i mąż szczęśliwy. Wypada od czasu do czasu stworzyć sytuację, w której kobiecie wydaje się, że decyzje które podjęła były wyłącznie jej autorstwem.
Napisano (edytowany)
Cytat

Cieszę się, że odnalazłem zrozumienie. icon_smile.gif
Żona spełniona to i mąż szczęśliwy. Wypada od czasu do czasu stworzyć sytuację, w której kobiecie wydaje się, że decyzje które podjęła były wyłącznie jej autorstwem.



Święte słowa . icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Brak obrazka


Szukałem czegoś gotowego na fasetę. Próbowałem nawet z pozostałości suporka powycinać trójkąty, ale dzień mi zejdzie na zaspokojenie całego tarasu. Nie nadaje się nic, co palnik zgrzewający papę mógłby stopić. Macie jakieś sugestie poza zaprawą i klejem?
Napisano
Cytat

Proponował bym jednak pozbyć się 2 murków dać rynienki i kryte balustrady ,budynek nabierze lekkości a tak jak teraz jakaś strzelnica ,gniazdo cekaemów.Masz bramę garażową w kolorze drewna możesz wstawić balustradkę w drewnie nad nią .
Mi suporeks nie przeszkadza, odpowiednio osłonięty przed wilgocią , jeżeli zrobisz według mojej koncepcji to jest odcięty od budynku izolacją możesz go nawet polewać z wiadra najwyżej wymienisz murek za 20 lat jak nie będziesz dbał o niego .


Nie zmarnowałem Waszego czasu poświęconego, aby mi pomóc. Murek od frontu został w 99% pożegnany. 1% pozostał na poniedziałek. Z murkiem na zapleczu jeszcze się waham - cena balustrady.
Właśnie kwestia balustrady - znacie jakiś bezpieczny system mocowania pochwytów balustrady na murku? Montaż do lica ściany wysunięty poza ocieplenie będzie wyglądał niezbyt estetycznie, natomiast montaż do lica ściany pod warstwę styro (równo z licem) spowoduje również prawdopodobieństwo nieszczelności. Zwykły taras, a zabezpieczenień więcej, aniżeli pod prysznicem bez-brodzikowym icon_smile.gif
[attachment=13809:Budowa_domu081.jpg]
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Nie zmarnowałem Waszego czasu poświęconego, aby mi pomóc. Murek od frontu został w 99% pożegnany. 1% pozostał na poniedziałek. Z murkiem na zapleczu jeszcze się waham - cena balustrady.
Właśnie kwestia balustrady - znacie jakiś bezpieczny system mocowania pochwytów balustrady na murku? Montaż do lica ściany wysunięty poza ocieplenie będzie wyglądał niezbyt estetycznie, natomiast montaż do lica ściany pod warstwę styro (równo z licem) spowoduje również prawdopodobieństwo nieszczelności. Zwykły taras, a zabezpieczenień więcej, aniżeli pod prysznicem bez-brodzikowym



Brak obrazka
PAPA ZGRZEWALNA SUPERMOST
SUPERMOST to papa asfaltowa zgrzewalna, modyfikowana SBS, na osnowie z włókniny poliestrowej. Od wierzchniej strony papa pokryta jest drobnoziarnistą posypką mineralną, jej spodnia strona zabezpieczona jest folią z tworzywa sztucznego. Papę stosuje się wraz ze środkami gruntującymi SIPLAST PRIMER lub ICOPAL PRIMER CLASSIC. Grubość papy ? 5,0 mm. Papa przeznaczona jest do wykonywania jednowarstwowych hydroizolacji na betonowych i stalowych obiektach mostowych, drogowych i kolejowych, a także stropach parkingów. SUPERMOST nie wymaga stosowania warstwy ochronnej pod nawierzchnie drogowe z betonu asfaltowego. Bezpośrednio na hydroizolacji wykonanej z papy możliwe jest mechaniczne układanie nawierzchni drogowej z gorących mieszanek mineralno-bitumicznych.

http://www.netweber.pl/zaprawy-techniczne-...bertec-901.html Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Chciałem przedyskutować obróbkę blacharską krawędzi tarasu.
Warstwy tarasu wyglądają następująco:
1. płyta stropowa
2. warstwa spadkowa,
3. papa termo-zgrzewalna na całości wywinięta przy murkach i budynku wyżej niż warstwy wyższe,
4. folia 0,2 mm atest,
5. styropian,
6. folia 0,2 mm atest,
7. posadzka
8. hydroizolacja np. mapelastic (?)
9. sztuczna trawa, gres czy cokolwiek co zażyczy sobie moja luba

Wykonawca tarasu jest przekonany, że obróbka blacharska powinna być pod papą termozgrzewalną. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie stosuje się przy drenażowym odprowadzaniu wody. W moim przypadku będzie to powierzchniowe odprowadzanie wody.
Jak to poprawnie wykonać?
[attachment=14202:Obr_bka_...asu_opis.JPG]
[attachment=14201:Obr_bka_...a_tarasu.JPG]
Napisano (edytowany)
Cytat

Chciałem przedyskutować obróbkę blacharską krawędzi tarasu.
Warstwy tarasu wyglądają następująco:
1. płyta stropowa
2. warstwa spadkowa,
3. papa termo-zgrzewalna na całości wywinięta przy murkach i budynku wyżej niż warstwy wyższe,
4. folia 0,2 mm atest,
5. styropian,
6. folia 0,2 mm atest,
7. posadzka
8. hydroizolacja np. mapelastic (?)
9. sztuczna trawa, gres czy cokolwiek co zażyczy sobie moja luba

Wykonawca tarasu jest przekonany, że obróbka blacharska powinna być pod papą termozgrzewalną. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie stosuje się przy drenażowym odprowadzaniu wody. W moim przypadku będzie to powierzchniowe odprowadzanie wody.
Jak to poprawnie wykonać?



Warstwy tarasu:
1. płyta stropowa
2. warstwa spadkowa,
3. papa termo-zgrzewalna na całości wywinięta przy murkach i budynku wyżej niż warstwy wyższe,
4. folia kubełkowa
5. styropian,
6. folia 0,2 mm atest,
7. posadzka
8. hydroizolacja
9. sztuczna trawa, gres czy cokolwiek co zażyczy sobie moja luba

A co to ma być ?
Mostek termiczny .
Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

O zachowaniu ciągłości izolacji wiem. Pytam o obróbkę blacharską krawędzi tarasu nad garażem. Podzielisz się doświadczeniem?

Kubełkowa folia pod styropian Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_eek.gif"> ? Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.polyard.pl/pk2.htm


Więc narysuj - naszkicuj prawidłowy rysunek żeby było wiadomo co tam chcesz położyć warstwami i przymocować .

Jak przymocujesz tą listwę drewnianą tą co masz na tym rysunku brak izolacji zewnętrznej rysunek odbiega od rzeczywistości.

Kubełkowa pod lub Dorken Delta - Terraxx nad ,chodzi o to żeby w razie przecieku woda nie stała na papie termozgrzewalnej w styropianie tylko wydostała się na zewnątrz nie nawilgacając całej powierzchni styropianu .


Napisano
[attachment=14203:Obr_bka_...rasu_new.JPG]
[attachment=14205:hydroiz4a.JPG]

Listwa drewniana lub profil systemowy, ale za cho...rę nie mogę znaleźć na necie rozwiązania, które zastąpiłoby nabijanie deski, do której będzie mocowana rynna.
Na górnym rysunku obróbka blacharska jest nad izolacją termo, na dolnym jest ... (?) pod + coś, czego nie mogę rozszyfrować.
Napisano (edytowany)
Cytat

[attachment=14203:Obr_bka_...rasu_new.JPG]
[attachment=14205:hydroiz4a.JPG]

Listwa drewniana lub profil systemowy, ale za cho...rę nie mogę znaleźć na necie rozwiązania, które zastąpiłoby nabijanie deski, do której będzie mocowana rynna.
Na górnym rysunku obróbka blacharska jest nad izolacją termo, na dolnym jest ... (?) pod + coś, czego nie mogę rozszyfrować.



Na górnym rysunku nie ma obróbki blacharskiej jest za to profil systemowy a tu całkowite uszczelnienie znajduje się jako korek przy okładzinie ceramicznej (prawie cała woda płynie po powierzchni ) resztę wyłapuje Samoprzylepna izolacja bitumiczna spływa po niej :

http://www.muratorplus.pl/technika/hydroiz...czna_63490.html


A umożliwia z niej wydostanie wody warstwa drenażowa. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Cytat

A jakie rozwiązanie zastosowano na dolnym rysunku (zaznaczone kołem)?

Ja posiłkowałem się tymi artykułami:

Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika...ow_-_cz__i,4122

Array="" target="_blank" rel="nofollow">http://www.inzynierbudownictwa.pl/technika...w_-_cz__ii,4170



Odpowiada Ci takie ?
0002.jpg
Brak obrazka
http://ebooki.salonprasowy.pl/Fachowy%20Wy...seo/page21.html
http://www.abc-sciany.pl/img/publikacje/75_z6.jpg
http://www.abc-sciany.pl/img/publikacje/75_z7.jpg
http://www.technologie-budowlane.com/Izola...-1-50-_10-.html
http://www.ekspertbudowlany.pl/images/edit...tarasu_fot1.jpg
http://www.muratorplus.pl/technika/konstru...tems_69819.html

Rynna montowana do termoizolacji :
http://www.dachyplaskie.info.pl/mphoto.php...4/izolmat/1.jpg
http://www.dachyplaskie.info.pl/technika-i...e/trwaly-taras/ Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...