Skocz do zawartości

naprawa podmurówki i słupków - FOTO


Recommended Posts

Napisano
Witam Wszystkich.

Niestety po zimie wyszła fachowość wykonania ogrodzenia (oczywiście kontakt z wykonawcą ucichł). Płytki elewacyjne odpadają razem z warstwą betonu jedna po drugiej. Beton jest raczej słabej jakości, poniewaz na niektórych słupkach sypie się pod palcami. Z płytkami już się pożegnałem (zrywam wszystko do końca), ale chciałbym uniknąć rozbierania całego ogrodzenia i stąd mam parę pytań. Może dordzicie coś w tym temacie?

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



1. Czy można naprawić jakoś ten beton, uzupełnić ubytki lub położyć kolejna wastwę?
2. Czy sa jakieś preparaty, po których zastosowaniu będzie można położyć np. płytke klinkierową?
3. Całość podmurówki jest wilgotna. Jak ją zaizolować?
4. I czy wogóle jest sens naprawiać? Niestety rozebranie wiążę się z dużymi kosztami ze wzgledu na konieczność rozebrania chodnika i dewastacji ogrodu.

Z góry dziękuje za wszystkie porady

jarek1216



Napisano
Wobec tego, że podmurówka nie ma pewnie izolacji poziomej, wszelkie naprawy - próby gruntowania głęboko penetrujęcymi preparatami, nakładania kolejnej warstwy zaprawy - wydają mi się na dłuższą metę nieopłacalne, bo woda i tak, prędzej czy później (a na pewno prędzej icon_confused.gif ) tą obmurówkę wysadzi...
Można by injekcyjnie podmurówkę izolować (ze 30 - 40 otworów na metr bieżący podmurówki, roztwór IZOHANa - dość drogi - w te otwory, czas icon_rolleyes.gif ) potem grunt, właśnie głęokopenetrujący, równanie powierzchni, hydroizolacja i dopiero wtedy płytki na dobry klej...
Pewnie miało być TANIO i DOBRZE icon_rolleyes.gif icon_neutral.gif
Napisano
Cytat

Wobec tego, że podmurówka nie ma pewnie izolacji poziomej, wszelkie naprawy - próby gruntowania głęboko penetrujęcymi preparatami, nakładania kolejnej warstwy zaprawy - wydają mi się na dłuższą metę nieopłacalne, bo woda i tak, prędzej czy później (a na pewno prędzej icon_confused.gif ) tą obmurówkę wysadzi...
Można by injekcyjnie podmurówkę izolować (ze 30 - 40 otworów na metr bieżący podmurówki, roztwór IZOHANa - dość drogi - w te otwory, czas icon_rolleyes.gif ) potem grunt, właśnie głęokopenetrujący, równanie powierzchni, hydroizolacja i dopiero wtedy płytki na dobry klej...
Pewnie miało być TANIO i DOBRZE icon_rolleyes.gif icon_neutral.gif




No niestety nie było tanio i dlatego powiedziałem, że nie popuszczę wykonawcy. Rok walczyłem i miesiąc temu wygrałem sprawę w sądzie, ale pewnie na zwrot pieniędzy jeszcze przyjdzie mi czekać (bez komornika się nie obejdzie).

Czy do tej metody injekcyjnej trzeba odkrywać całą podmurówkę? Całość jest w ziemi na 70cm.
Jak sprawdzić czy podmurówka ma izolację poziomą?
Napisano
Niestety nie można liczyć na długowieczną naprawę uszkodzeń bez rozbierania całego ogrodzenia ze względu na brak poziomej izolacji przeciwwilgociowej i prawdopodobnie niską jakość betonu.

Brak izolacji powoduje podciąganie wilgoci z gruntu, która w zależności od pory roku zamarza lub paruje, co w obu przypadkach oddziałuje niszcząco na strukturę materiałów.

Jeśli betonowe podłoże jest w miarę twarde (można sprawdzić jaki opór stawia przy wierceniu) możliwa będzie naprawa, ale trudno określić na jak długi czas.

Po usunięciu luźno związanych fragmentów podłoża i wyrównaniu powierzchni zaprawa klejową należy nałożyć izolację z tzw. płynnej folii na całej powierzchni przewidzianej do obłożenia płytkami.

Ewentualnie podłoże można jeszcze wzmocnić owijając siatką z włókna szklanego wtopioną w zaprawę klejową. Na tak przygotowane podłoże można będzie przyklejać płytki używając elastycznej zaprawy klejowej.
Napisano
Nie wiem na jak długo wystarczy, ale ja obrzuciłbym to betonem ze szkłem wodnym, tyle ile da się odkryć.

Ewentualne płytki, należy położyć tak, aby nie było pustek między „ścianą” a płytkami – wszystko musi być wypełnione. Na wszelki wypadek do zaprawy (kleju) też dodałbym szkła wodnego.
Napisano
Cytat

Dopóki nie wykona się dobrej izolacji poziomej, nic nie da stosowanie folii płynnej (która nota bene zalecana jest raczej do wewnętrznych izolacji) - spróbowałbym raczej zastosować produkty sredniego i ciężkiego typu, jak np. WODER S, jeszcze lepiej WODER DUO.
http://www.atlas.com.pl/pl/oferta-produkto...cje.html?sef=hc




Czy muszę odkopać całość i wtedy zastosować z każdej strony taki produkt?
Czy może tylko na część wystającą nad ziemię?
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Niestety nie można liczyć na długowieczną naprawę uszkodzeń bez rozbierania całego ogrodzenia ze względu na brak poziomej izolacji przeciwwilgociowej i prawdopodobnie niską jakość betonu.

Brak izolacji powoduje podciąganie wilgoci z gruntu, która w zależności od pory roku zamarza lub paruje, co w obu przypadkach oddziałuje niszcząco na strukturę materiałów.

Jeśli betonowe podłoże jest w miarę twarde (można sprawdzić jaki opór stawia przy wierceniu) możliwa będzie naprawa, ale trudno określić na jak długi czas.

Po usunięciu luźno związanych fragmentów podłoża i wyrównaniu powierzchni zaprawa klejową należy nałożyć izolację z tzw. płynnej folii na całej powierzchni przewidzianej do obłożenia płytkami.

Ewentualnie podłoże można jeszcze wzmocnić owijając siatką z włókna szklanego wtopioną w zaprawę klejową. Na tak przygotowane podłoże można będzie przyklejać płytki używając elastycznej zaprawy klejowej.



Witam po długiej przerwie.

Przyszedł czas na rozpoczęcie naprawy ogrodzenia.
Skułem wszystko do gołego betonu.
Zagruntowałem całość i następnie wszystko wyrównałem zaprawą klejową wtapiając w to siatkę z włókna. Powstała nowa, w miarę równa warstwa. Poczekam aż porządnie wyschnie i nałożę na to folię w płynie.
Następnię ponownie zagruntuję i chcę połozyć tynk.
Tylko nie wiem jaki będzie właściwy i czy powinienem coś jeszcze przed nałożeniem tynku zrobić?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam



  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Temat stary, to pewnie dawno jest "po rybach"...
Poczytaj o epoksydach.
Stosuje się wylewki i pokrycia epoksydowe. Przemysłowe...
Z wiaderka wprost do zastosowania...

Adam M.
Napisano
Cytat

Temat stary, to pewnie dawno jest "po rybach"...
Poczytaj o epoksydach.
Stosuje się wylewki i pokrycia epoksydowe. Przemysłowe...
Z wiaderka wprost do zastosowania...

Adam M.



Witam,

Dziękuję za odpowiedź.
Poczytam i dam znać po robocie.

pozdrawiam
jarek

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...