jarek1216 Napisano 12 kwietnia 2012 Udostępnij #1 Napisano 12 kwietnia 2012 Witam Wszystkich.Niestety po zimie wyszła fachowość wykonania ogrodzenia (oczywiście kontakt z wykonawcą ucichł). Płytki elewacyjne odpadają razem z warstwą betonu jedna po drugiej. Beton jest raczej słabej jakości, poniewaz na niektórych słupkach sypie się pod palcami. Z płytkami już się pożegnałem (zrywam wszystko do końca), ale chciałbym uniknąć rozbierania całego ogrodzenia i stąd mam parę pytań. Może dordzicie coś w tym temacie? 1. Czy można naprawić jakoś ten beton, uzupełnić ubytki lub położyć kolejna wastwę? 2. Czy sa jakieś preparaty, po których zastosowaniu będzie można położyć np. płytke klinkierową?3. Całość podmurówki jest wilgotna. Jak ją zaizolować?4. I czy wogóle jest sens naprawiać? Niestety rozebranie wiążę się z dużymi kosztami ze wzgledu na konieczność rozebrania chodnika i dewastacji ogrodu.Z góry dziękuje za wszystkie poradyjarek1216 Link do komentarza
Gość stach Napisano 12 kwietnia 2012 Udostępnij #2 Napisano 12 kwietnia 2012 Wobec tego, że podmurówka nie ma pewnie izolacji poziomej, wszelkie naprawy - próby gruntowania głęboko penetrujęcymi preparatami, nakładania kolejnej warstwy zaprawy - wydają mi się na dłuższą metę nieopłacalne, bo woda i tak, prędzej czy później (a na pewno prędzej ) tą obmurówkę wysadzi...Można by injekcyjnie podmurówkę izolować (ze 30 - 40 otworów na metr bieżący podmurówki, roztwór IZOHANa - dość drogi - w te otwory, czas ) potem grunt, właśnie głęokopenetrujący, równanie powierzchni, hydroizolacja i dopiero wtedy płytki na dobry klej... Pewnie miało być TANIO i DOBRZE Link do komentarza
jarek1216 Napisano 12 kwietnia 2012 Autor Udostępnij #3 Napisano 12 kwietnia 2012 Cytat Wobec tego, że podmurówka nie ma pewnie izolacji poziomej, wszelkie naprawy - próby gruntowania głęboko penetrujęcymi preparatami, nakładania kolejnej warstwy zaprawy - wydają mi się na dłuższą metę nieopłacalne, bo woda i tak, prędzej czy później (a na pewno prędzej ) tą obmurówkę wysadzi...Można by injekcyjnie podmurówkę izolować (ze 30 - 40 otworów na metr bieżący podmurówki, roztwór IZOHANa - dość drogi - w te otwory, czas ) potem grunt, właśnie głęokopenetrujący, równanie powierzchni, hydroizolacja i dopiero wtedy płytki na dobry klej... Pewnie miało być TANIO i DOBRZE No niestety nie było tanio i dlatego powiedziałem, że nie popuszczę wykonawcy. Rok walczyłem i miesiąc temu wygrałem sprawę w sądzie, ale pewnie na zwrot pieniędzy jeszcze przyjdzie mi czekać (bez komornika się nie obejdzie).Czy do tej metody injekcyjnej trzeba odkrywać całą podmurówkę? Całość jest w ziemi na 70cm.Jak sprawdzić czy podmurówka ma izolację poziomą? Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 12 kwietnia 2012 Udostępnij #4 Napisano 12 kwietnia 2012 Niestety nie można liczyć na długowieczną naprawę uszkodzeń bez rozbierania całego ogrodzenia ze względu na brak poziomej izolacji przeciwwilgociowej i prawdopodobnie niską jakość betonu. Brak izolacji powoduje podciąganie wilgoci z gruntu, która w zależności od pory roku zamarza lub paruje, co w obu przypadkach oddziałuje niszcząco na strukturę materiałów. Jeśli betonowe podłoże jest w miarę twarde (można sprawdzić jaki opór stawia przy wierceniu) możliwa będzie naprawa, ale trudno określić na jak długi czas.Po usunięciu luźno związanych fragmentów podłoża i wyrównaniu powierzchni zaprawa klejową należy nałożyć izolację z tzw. płynnej folii na całej powierzchni przewidzianej do obłożenia płytkami. Ewentualnie podłoże można jeszcze wzmocnić owijając siatką z włókna szklanego wtopioną w zaprawę klejową. Na tak przygotowane podłoże można będzie przyklejać płytki używając elastycznej zaprawy klejowej. Link do komentarza
bajbaga Napisano 12 kwietnia 2012 Udostępnij #5 Napisano 12 kwietnia 2012 Nie wiem na jak długo wystarczy, ale ja obrzuciłbym to betonem ze szkłem wodnym, tyle ile da się odkryć.Ewentualne płytki, należy położyć tak, aby nie było pustek między „ścianą” a płytkami – wszystko musi być wypełnione. Na wszelki wypadek do zaprawy (kleju) też dodałbym szkła wodnego. Link do komentarza
Gość stach Napisano 12 kwietnia 2012 Udostępnij #6 Napisano 12 kwietnia 2012 Dopóki nie wykona się dobrej izolacji poziomej, nic nie da stosowanie folii płynnej (która nota bene zalecana jest raczej do wewnętrznych izolacji) - spróbowałbym raczej zastosować produkty sredniego i ciężkiego typu, jak np. WODER S, jeszcze lepiej WODER DUO.http://www.atlas.com.pl/pl/oferta-produkto...cje.html?sef=hc Link do komentarza
jarek1216 Napisano 12 kwietnia 2012 Autor Udostępnij #7 Napisano 12 kwietnia 2012 Cytat Dopóki nie wykona się dobrej izolacji poziomej, nic nie da stosowanie folii płynnej (która nota bene zalecana jest raczej do wewnętrznych izolacji) - spróbowałbym raczej zastosować produkty sredniego i ciężkiego typu, jak np. WODER S, jeszcze lepiej WODER DUO.http://www.atlas.com.pl/pl/oferta-produkto...cje.html?sef=hc Czy muszę odkopać całość i wtedy zastosować z każdej strony taki produkt? Czy może tylko na część wystającą nad ziemię? Link do komentarza
jarek1216 Napisano 9 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #8 Napisano 9 sierpnia 2012 Cytat Niestety nie można liczyć na długowieczną naprawę uszkodzeń bez rozbierania całego ogrodzenia ze względu na brak poziomej izolacji przeciwwilgociowej i prawdopodobnie niską jakość betonu. Brak izolacji powoduje podciąganie wilgoci z gruntu, która w zależności od pory roku zamarza lub paruje, co w obu przypadkach oddziałuje niszcząco na strukturę materiałów. Jeśli betonowe podłoże jest w miarę twarde (można sprawdzić jaki opór stawia przy wierceniu) możliwa będzie naprawa, ale trudno określić na jak długi czas.Po usunięciu luźno związanych fragmentów podłoża i wyrównaniu powierzchni zaprawa klejową należy nałożyć izolację z tzw. płynnej folii na całej powierzchni przewidzianej do obłożenia płytkami. Ewentualnie podłoże można jeszcze wzmocnić owijając siatką z włókna szklanego wtopioną w zaprawę klejową. Na tak przygotowane podłoże można będzie przyklejać płytki używając elastycznej zaprawy klejowej. Witam po długiej przerwie.Przyszedł czas na rozpoczęcie naprawy ogrodzenia.Skułem wszystko do gołego betonu.Zagruntowałem całość i następnie wszystko wyrównałem zaprawą klejową wtapiając w to siatkę z włókna. Powstała nowa, w miarę równa warstwa. Poczekam aż porządnie wyschnie i nałożę na to folię w płynie.Następnię ponownie zagruntuję i chcę połozyć tynk. Tylko nie wiem jaki będzie właściwy i czy powinienem coś jeszcze przed nałożeniem tynku zrobić?Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam Link do komentarza
adam_mk Napisano 18 sierpnia 2012 Udostępnij #9 Napisano 18 sierpnia 2012 Temat stary, to pewnie dawno jest "po rybach"...Poczytaj o epoksydach.Stosuje się wylewki i pokrycia epoksydowe. Przemysłowe...Z wiaderka wprost do zastosowania...Adam M. Link do komentarza
jarek1216 Napisano 20 sierpnia 2012 Autor Udostępnij #10 Napisano 20 sierpnia 2012 Cytat Temat stary, to pewnie dawno jest "po rybach"...Poczytaj o epoksydach.Stosuje się wylewki i pokrycia epoksydowe. Przemysłowe...Z wiaderka wprost do zastosowania...Adam M. Witam,Dziękuję za odpowiedź.Poczytam i dam znać po robocie.pozdrawiamjarek Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się