Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
jarek1216

naprawa podmurówki i słupków - FOTO

Recommended Posts

Witam Wszystkich.

Niestety po zimie wyszła fachowość wykonania ogrodzenia (oczywiście kontakt z wykonawcą ucichł). Płytki elewacyjne odpadają razem z warstwą betonu jedna po drugiej. Beton jest raczej słabej jakości, poniewaz na niektórych słupkach sypie się pod palcami. Z płytkami już się pożegnałem (zrywam wszystko do końca), ale chciałbym uniknąć rozbierania całego ogrodzenia i stąd mam parę pytań. Może dordzicie coś w tym temacie?

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



1. Czy można naprawić jakoś ten beton, uzupełnić ubytki lub położyć kolejna wastwę?
2. Czy sa jakieś preparaty, po których zastosowaniu będzie można położyć np. płytke klinkierową?
3. Całość podmurówki jest wilgotna. Jak ją zaizolować?
4. I czy wogóle jest sens naprawiać? Niestety rozebranie wiążę się z dużymi kosztami ze wzgledu na konieczność rozebrania chodnika i dewastacji ogrodu.

Z góry dziękuje za wszystkie porady

jarek1216



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość stach
Wobec tego, że podmurówka nie ma pewnie izolacji poziomej, wszelkie naprawy - próby gruntowania głęboko penetrujęcymi preparatami, nakładania kolejnej warstwy zaprawy - wydają mi się na dłuższą metę nieopłacalne, bo woda i tak, prędzej czy później (a na pewno prędzej icon_confused.gif ) tą obmurówkę wysadzi...
Można by injekcyjnie podmurówkę izolować (ze 30 - 40 otworów na metr bieżący podmurówki, roztwór IZOHANa - dość drogi - w te otwory, czas icon_rolleyes.gif ) potem grunt, właśnie głęokopenetrujący, równanie powierzchni, hydroizolacja i dopiero wtedy płytki na dobry klej...
Pewnie miało być TANIO i DOBRZE icon_rolleyes.gif icon_neutral.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wobec tego, że podmurówka nie ma pewnie izolacji poziomej, wszelkie naprawy - próby gruntowania głęboko penetrujęcymi preparatami, nakładania kolejnej warstwy zaprawy - wydają mi się na dłuższą metę nieopłacalne, bo woda i tak, prędzej czy później (a na pewno prędzej icon_confused.gif ) tą obmurówkę wysadzi...
Można by injekcyjnie podmurówkę izolować (ze 30 - 40 otworów na metr bieżący podmurówki, roztwór IZOHANa - dość drogi - w te otwory, czas icon_rolleyes.gif ) potem grunt, właśnie głęokopenetrujący, równanie powierzchni, hydroizolacja i dopiero wtedy płytki na dobry klej...
Pewnie miało być TANIO i DOBRZE icon_rolleyes.gif icon_neutral.gif




No niestety nie było tanio i dlatego powiedziałem, że nie popuszczę wykonawcy. Rok walczyłem i miesiąc temu wygrałem sprawę w sądzie, ale pewnie na zwrot pieniędzy jeszcze przyjdzie mi czekać (bez komornika się nie obejdzie).

Czy do tej metody injekcyjnej trzeba odkrywać całą podmurówkę? Całość jest w ziemi na 70cm.
Jak sprawdzić czy podmurówka ma izolację poziomą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety nie można liczyć na długowieczną naprawę uszkodzeń bez rozbierania całego ogrodzenia ze względu na brak poziomej izolacji przeciwwilgociowej i prawdopodobnie niską jakość betonu.

Brak izolacji powoduje podciąganie wilgoci z gruntu, która w zależności od pory roku zamarza lub paruje, co w obu przypadkach oddziałuje niszcząco na strukturę materiałów.

Jeśli betonowe podłoże jest w miarę twarde (można sprawdzić jaki opór stawia przy wierceniu) możliwa będzie naprawa, ale trudno określić na jak długi czas.

Po usunięciu luźno związanych fragmentów podłoża i wyrównaniu powierzchni zaprawa klejową należy nałożyć izolację z tzw. płynnej folii na całej powierzchni przewidzianej do obłożenia płytkami.

Ewentualnie podłoże można jeszcze wzmocnić owijając siatką z włókna szklanego wtopioną w zaprawę klejową. Na tak przygotowane podłoże można będzie przyklejać płytki używając elastycznej zaprawy klejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem na jak długo wystarczy, ale ja obrzuciłbym to betonem ze szkłem wodnym, tyle ile da się odkryć.

Ewentualne płytki, należy położyć tak, aby nie było pustek między „ścianą” a płytkami – wszystko musi być wypełnione. Na wszelki wypadek do zaprawy (kleju) też dodałbym szkła wodnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dopóki nie wykona się dobrej izolacji poziomej, nic nie da stosowanie folii płynnej (która nota bene zalecana jest raczej do wewnętrznych izolacji) - spróbowałbym raczej zastosować produkty sredniego i ciężkiego typu, jak np. WODER S, jeszcze lepiej WODER DUO.
http://www.atlas.com.pl/pl/oferta-produkto...cje.html?sef=hc




Czy muszę odkopać całość i wtedy zastosować z każdej strony taki produkt?
Czy może tylko na część wystającą nad ziemię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Niestety nie można liczyć na długowieczną naprawę uszkodzeń bez rozbierania całego ogrodzenia ze względu na brak poziomej izolacji przeciwwilgociowej i prawdopodobnie niską jakość betonu.

Brak izolacji powoduje podciąganie wilgoci z gruntu, która w zależności od pory roku zamarza lub paruje, co w obu przypadkach oddziałuje niszcząco na strukturę materiałów.

Jeśli betonowe podłoże jest w miarę twarde (można sprawdzić jaki opór stawia przy wierceniu) możliwa będzie naprawa, ale trudno określić na jak długi czas.

Po usunięciu luźno związanych fragmentów podłoża i wyrównaniu powierzchni zaprawa klejową należy nałożyć izolację z tzw. płynnej folii na całej powierzchni przewidzianej do obłożenia płytkami.

Ewentualnie podłoże można jeszcze wzmocnić owijając siatką z włókna szklanego wtopioną w zaprawę klejową. Na tak przygotowane podłoże można będzie przyklejać płytki używając elastycznej zaprawy klejowej.



Witam po długiej przerwie.

Przyszedł czas na rozpoczęcie naprawy ogrodzenia.
Skułem wszystko do gołego betonu.
Zagruntowałem całość i następnie wszystko wyrównałem zaprawą klejową wtapiając w to siatkę z włókna. Powstała nowa, w miarę równa warstwa. Poczekam aż porządnie wyschnie i nałożę na to folię w płynie.
Następnię ponownie zagruntuję i chcę połozyć tynk.
Tylko nie wiem jaki będzie właściwy i czy powinienem coś jeszcze przed nałożeniem tynku zrobić?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam



Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Temat stary, to pewnie dawno jest "po rybach"...
Poczytaj o epoksydach.
Stosuje się wylewki i pokrycia epoksydowe. Przemysłowe...
Z wiaderka wprost do zastosowania...

Adam M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Temat stary, to pewnie dawno jest "po rybach"...
Poczytaj o epoksydach.
Stosuje się wylewki i pokrycia epoksydowe. Przemysłowe...
Z wiaderka wprost do zastosowania...

Adam M.



Witam,

Dziękuję za odpowiedź.
Poczytam i dam znać po robocie.

pozdrawiam
jarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...