Skocz do zawartości

naprawa podmurówki i słupków - FOTO


Recommended Posts

Witam Wszystkich.

Niestety po zimie wyszła fachowość wykonania ogrodzenia (oczywiście kontakt z wykonawcą ucichł). Płytki elewacyjne odpadają razem z warstwą betonu jedna po drugiej. Beton jest raczej słabej jakości, poniewaz na niektórych słupkach sypie się pod palcami. Z płytkami już się pożegnałem (zrywam wszystko do końca), ale chciałbym uniknąć rozbierania całego ogrodzenia i stąd mam parę pytań. Może dordzicie coś w tym temacie?

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg



1. Czy można naprawić jakoś ten beton, uzupełnić ubytki lub położyć kolejna wastwę?
2. Czy sa jakieś preparaty, po których zastosowaniu będzie można położyć np. płytke klinkierową?
3. Całość podmurówki jest wilgotna. Jak ją zaizolować?
4. I czy wogóle jest sens naprawiać? Niestety rozebranie wiążę się z dużymi kosztami ze wzgledu na konieczność rozebrania chodnika i dewastacji ogrodu.

Z góry dziękuje za wszystkie porady

jarek1216



Link do komentarza
Wobec tego, że podmurówka nie ma pewnie izolacji poziomej, wszelkie naprawy - próby gruntowania głęboko penetrujęcymi preparatami, nakładania kolejnej warstwy zaprawy - wydają mi się na dłuższą metę nieopłacalne, bo woda i tak, prędzej czy później (a na pewno prędzej icon_confused.gif ) tą obmurówkę wysadzi...
Można by injekcyjnie podmurówkę izolować (ze 30 - 40 otworów na metr bieżący podmurówki, roztwór IZOHANa - dość drogi - w te otwory, czas icon_rolleyes.gif ) potem grunt, właśnie głęokopenetrujący, równanie powierzchni, hydroizolacja i dopiero wtedy płytki na dobry klej...
Pewnie miało być TANIO i DOBRZE icon_rolleyes.gif icon_neutral.gif
Link do komentarza
Cytat

Wobec tego, że podmurówka nie ma pewnie izolacji poziomej, wszelkie naprawy - próby gruntowania głęboko penetrujęcymi preparatami, nakładania kolejnej warstwy zaprawy - wydają mi się na dłuższą metę nieopłacalne, bo woda i tak, prędzej czy później (a na pewno prędzej icon_confused.gif ) tą obmurówkę wysadzi...
Można by injekcyjnie podmurówkę izolować (ze 30 - 40 otworów na metr bieżący podmurówki, roztwór IZOHANa - dość drogi - w te otwory, czas icon_rolleyes.gif ) potem grunt, właśnie głęokopenetrujący, równanie powierzchni, hydroizolacja i dopiero wtedy płytki na dobry klej...
Pewnie miało być TANIO i DOBRZE icon_rolleyes.gif icon_neutral.gif




No niestety nie było tanio i dlatego powiedziałem, że nie popuszczę wykonawcy. Rok walczyłem i miesiąc temu wygrałem sprawę w sądzie, ale pewnie na zwrot pieniędzy jeszcze przyjdzie mi czekać (bez komornika się nie obejdzie).

Czy do tej metody injekcyjnej trzeba odkrywać całą podmurówkę? Całość jest w ziemi na 70cm.
Jak sprawdzić czy podmurówka ma izolację poziomą?
Link do komentarza
Niestety nie można liczyć na długowieczną naprawę uszkodzeń bez rozbierania całego ogrodzenia ze względu na brak poziomej izolacji przeciwwilgociowej i prawdopodobnie niską jakość betonu.

Brak izolacji powoduje podciąganie wilgoci z gruntu, która w zależności od pory roku zamarza lub paruje, co w obu przypadkach oddziałuje niszcząco na strukturę materiałów.

Jeśli betonowe podłoże jest w miarę twarde (można sprawdzić jaki opór stawia przy wierceniu) możliwa będzie naprawa, ale trudno określić na jak długi czas.

Po usunięciu luźno związanych fragmentów podłoża i wyrównaniu powierzchni zaprawa klejową należy nałożyć izolację z tzw. płynnej folii na całej powierzchni przewidzianej do obłożenia płytkami.

Ewentualnie podłoże można jeszcze wzmocnić owijając siatką z włókna szklanego wtopioną w zaprawę klejową. Na tak przygotowane podłoże można będzie przyklejać płytki używając elastycznej zaprawy klejowej.
Link do komentarza
Nie wiem na jak długo wystarczy, ale ja obrzuciłbym to betonem ze szkłem wodnym, tyle ile da się odkryć.

Ewentualne płytki, należy położyć tak, aby nie było pustek między „ścianą” a płytkami – wszystko musi być wypełnione. Na wszelki wypadek do zaprawy (kleju) też dodałbym szkła wodnego.
Link do komentarza
Cytat

Dopóki nie wykona się dobrej izolacji poziomej, nic nie da stosowanie folii płynnej (która nota bene zalecana jest raczej do wewnętrznych izolacji) - spróbowałbym raczej zastosować produkty sredniego i ciężkiego typu, jak np. WODER S, jeszcze lepiej WODER DUO.
http://www.atlas.com.pl/pl/oferta-produkto...cje.html?sef=hc




Czy muszę odkopać całość i wtedy zastosować z każdej strony taki produkt?
Czy może tylko na część wystającą nad ziemię?
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Cytat

Niestety nie można liczyć na długowieczną naprawę uszkodzeń bez rozbierania całego ogrodzenia ze względu na brak poziomej izolacji przeciwwilgociowej i prawdopodobnie niską jakość betonu.

Brak izolacji powoduje podciąganie wilgoci z gruntu, która w zależności od pory roku zamarza lub paruje, co w obu przypadkach oddziałuje niszcząco na strukturę materiałów.

Jeśli betonowe podłoże jest w miarę twarde (można sprawdzić jaki opór stawia przy wierceniu) możliwa będzie naprawa, ale trudno określić na jak długi czas.

Po usunięciu luźno związanych fragmentów podłoża i wyrównaniu powierzchni zaprawa klejową należy nałożyć izolację z tzw. płynnej folii na całej powierzchni przewidzianej do obłożenia płytkami.

Ewentualnie podłoże można jeszcze wzmocnić owijając siatką z włókna szklanego wtopioną w zaprawę klejową. Na tak przygotowane podłoże można będzie przyklejać płytki używając elastycznej zaprawy klejowej.



Witam po długiej przerwie.

Przyszedł czas na rozpoczęcie naprawy ogrodzenia.
Skułem wszystko do gołego betonu.
Zagruntowałem całość i następnie wszystko wyrównałem zaprawą klejową wtapiając w to siatkę z włókna. Powstała nowa, w miarę równa warstwa. Poczekam aż porządnie wyschnie i nałożę na to folię w płynie.
Następnię ponownie zagruntuję i chcę połozyć tynk.
Tylko nie wiem jaki będzie właściwy i czy powinienem coś jeszcze przed nałożeniem tynku zrobić?

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam



Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...