Skocz do zawartości

Jak wykonac kosztorys


Recommended Posts

Napisano
Planuje budowe domu i zdecydowalem sie na wykonanie projektu indywidualnego. Architekt powoli konczy prace, a ja zaczynam sie zastanawiac na kosztorysem. Czy ktos moze mi doradzic jak sie do tego zabrac? W przypadku projektow gotowych kosztorys jest juz zazwyczaj dolaczony, ale jak sie to odbywa przy projektach indywidualnych?
Z gory dzieki za pomoc.
Napisano
Dzieki za odpowiedz. Chyba jednak zdecyduje sie zlecic wykonanie kosztorysu specjaliscie. Czy ktos moze podpowiedziec jakimi kryteriami powinienem sie kierowac przy wyborze takiej osoby? A moze macie namiary na sprawdzonego fachowca od kosztorysow?
Napisano
Trochę od tyłu zaczynasz -najpierw robisz projekt a dopiero potem się zastanawiasz ile będzie TO kosztować ?
Mój kolega z ojcem zajmują się kosztorysowaniem - podeślij namiary na PW do Mnie.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Najpierw zdecyduj z czego będziesz budował, a potem możesz kosztorysować. Ceny materiałów są zróżnicowane. Inne są też ilości i wymiary materiałów budowlanych. Ja mam gotowy projekt ale w innej technologii niż będę budował i mając wymiary budynku wyliczyłem ile będę jakich materiałów potrzebował. Dodatkowo zmieniałem strop i część materiałów wyleciało ale pojawiły się nowe na to miejsce.
Proces nie jest szybki i łatwy ale nawet jak nie wyliczyłem precyzyjnie ile będę czego potrzebował to mam przynajmniej w zarysie z dużą, moim zdaniem, dokładnością wyliczone co i ile i za ile.
Zrobiłem sobie arkusik w excel który po wprowadzeniu danych o ilości, cenie jednostkowej i cenie wykonawcy aktualizuje mi dane. W ten sposób będę konfrontował plan z wykonaniem.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Polecam jednak zlecić to zadanie profesjonaliście, samemu czasami można się nieźle pomylić, a tak będziesz mieć większą pewność, że kosztorys pokryje się z faktycznymi wydatkami. W Polsce fachowców nie brakuje, rozejrzyj się troszkę icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Polecam jednak zlecić to zadanie profesjonaliście, samemu czasami można się nieźle pomylić, a tak będziesz mieć większą pewność, że kosztorys pokryje się z faktycznymi wydatkami. W Polsce fachowców nie brakuje, rozejrzyj się troszkę icon_smile.gif



Wydaje mi się jednak że na tym forum większość jednak potrafi sobie policzyć zapotrzebowanie materiałów na dom. W końcu wszędzie znajdziemy informacje ile wychodzi cegieł na m2 czy też betonu na dany przekrój materiałów. Ja uważam że kosztorysowanie można przeprowadzać w stosunku do dużych obiektów. Pomyłka w domu rzędu kilku cegieł czy też za dużo betonu o 0,5 m3 nie jest dramatem. Poza tym przekonałem się przy poprzedniej budowie że dobry kierownik + sensowna ekipa budowlana wystarczy aby dobrze policzyć czego i gdzie potrzeba.

Innym rozwiązaniem jest tez zakup towaru z usługą. Ja tak dach kupowałem (łaty, kontrłaty, folia, dachówka, okna, obróbki i rynny). Płaciłem za m2 gotowego dachu, a nie moją sprawą był brak lub nadmiar kilku dachówek.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Najprościej będzie chyba podstawić pod gotowca, przeliczając i wpisując swoje wartości.



Ja właśnie tak zrobiłem tylko musiałem uwzględnić nieco zmian w fundamentach, ścianach nośnych i działowych oraz konstrukcji dachu. Co do materiałów wykończeniowych to i tak zazwyczaj kupuje się wszystko jak dom stoi więc nie ma problemu z wymierzaniem. Szacunki zużycia materiałów i robocizny i tak dają tylko zgrubny koszt budowy. Jak ktoś robi na potrzeby banku niech nie zapomni dać 10 - 15% na nieprzewidziane wydatki i powinno się dopiąć.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Pod projekt można wyliczyć dopiero kosztorys, więc znajdź kogoś kto wykona kosztorys, a sam jeżeli nie miałeś nigdy z tym do czynienia lepiej się za to nie bierz.

Pozdrawiam.



fiddle.gif
Napisano
Cytat

Pod projekt można wyliczyć dopiero kosztorys, więc znajdź kogoś kto wykona kosztorys, a sam jeżeli nie miałeś nigdy z tym do czynienia lepiej się za to nie bierz.

Pozdrawiam.



Dlaczemu? KNR-y w dłoń i jazda!
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Ja dla swoich celów i wiedzy co ile może kosztować wykonałem samodzielnie kosztorys na bazie zestawienia materiałów. To co zrobiłem daje mi orientację ile to może kosztować, oczywiście zakładam pewne błędy ale nie będzie to 100% błędu jeżeli będę trzymał się pierwotnych założeń co do tego czym i jak wykończę. Od razu zaznaczę że zakładam średni standard i wiele samodzielnej pracy stąd koszt domu. Niemniej będzie to druga chałupa więc chyba się wiele nie pomyliłem. Zainteresowanych szczegółami odsyłam >>> tutaj

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...