Skocz do zawartości

Prosze o pomo


Recommended Posts

Witam
Jestem juz bliski sprzedazy mojego domku ale warunkiem sprzedazy jest zalozenie rekuperacji-wystepowaly problemy z wilgocia.
Mam na to 14 dni.
Domek parterowy z poddaszem nieuzytkowym o pow 127mkw i kubaturze okolo 550m3

Sama instalacja nie bedzie problematyczna. Umieszcze wszystko na poddaszu-wystarczy ze tylko ocieple.

pytanie to jaki rekuperator bylby ok. Jaki koszt. Licze mniejwiecej 3k na reku,3kmaterialy i 2k robota

czy zmieszcze sie w tym?

na jaka firme sie zdecydowac? jaki model?

beze wdzieczny za kazda odpowiedz.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Mozliwe ze pomylilem sie z kubatura.
Nie zalezy mi na wysokiej sprawnosci. Domek sam w sobie jest dosc oszczedny,ale ma problem od zawsze z wentylacja.

Bardziej mi zalezy na niskim zuzyciu pradu niz na wysokiej sprawnosci.Rozbudowane funkcjie tez zbedne.
Nieduzy ,sredniej klasy rekuperator o malym zuzyciu pradu i wysokiej niezawodnosci do tego prosty w obsludze bylby idealny.

Kubatura z projektu >> Edytowano przez kianek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
U mnie własnie wczoraj skończyli rozprowadzenie kanałów do reku.
Mam około 350m3 i montuje Brinka 300.

Myslę że u ciebie musiałby być 400 i to tyle.

Co do kosztów to 5600zł materiały kolejne 4400zł rekuperator i robocizna 2900. Czy li 12900 netto wyjdzie na gotowo. Czy drogo hmmm wydaje się że nie jak otrzymałem z innych firm wyceny to i przeszło 20k było.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony bo widac że dobra firma i maja pojęcie o tym co robią. Wszystko na sztywnych ocieplonych kanałach-kanały sztywne także do samch anemostatów. Zrobili mi także inst centralnego odkurzacza 6 gniazd za 900zł materiały+robocizna-taniej bo wziołem od nich rekuperacje.

Nie będę tu wrzucał co to za firma bo wkoncu to nie kącik reklamowy - jak zrobie foty to w dziennik budowy wrzuce i napisze jaka firma wykonała:)


A wogóle to jak masz 127m2 domek to kubatury nie możesz mieć 550m3 więc 300 w zupełności.
Jeżeli już masz kupca to może warto byłoby z nim pogadać i dołoży do rekuperatora. Wkońcu można kupić za 2k i za 10k i skoro chce lepszy to niech dołoży bo założysz najtańszym kosztem i tyle:) Edytowano przez Przemo1977 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Spokojnie, nowy czy stary, wszystko jest w porządku. Forum jest od pytań właśnie.       I już wiemy, że można.      Dobrze kombinujesz. Chociaż jeśli w przewodach nie ma gruzu to ja bym to lekkie wydmuchał.        
    • Jest to dom jednorodzinny. (Jestem nowy na na tym forum i za błędy w odpowiedziach przepraszam)
    • 1. Kodeks cywilny (KC) stanowi: Art. 154 KC: Określa, że ogrodzenia między sąsiednimi nieruchomościami powinny być stawiane na granicy, a koszty budowy i utrzymania ponoszą właściciele sąsiednich działek po połowie, chyba że strony ustalą inaczej. A jeśli sąsiadowi coś nie pasuje, to wystarcza cofnąć się na swoją stronę 10 cm żeby stawiać to co się chce. Do wysokości 2,2 metra. Art. 144 KC: Zakazuje działań, które nadmiernie ingerują w korzystanie z sąsiedniej nieruchomości (np. zbyt wysokie ogrodzenie zasłaniające światło). Właśnie te 2,2 metra   2. Prawo budowlane (Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r.) stanowi: Zgłoszenie lub pozwolenie: Ogrodzenia o wysokości powyżej 2,2 m wymagają zgłoszenia do odpowiedniego organu administracji architektoniczno-budowlanej (starostwo powiatowe lub urząd miasta). W niektórych przypadkach, np. przy ogrodzeniach od strony dróg publicznych, może być wymagane pozwolenie na budowę. Art. 29 ust. 1 pkt 23: Ogrodzenia o wysokości do 2,2 m nie wymagają zgłoszenia, chyba że znajdują się w szczególnych lokalizacjach (np. przy zabytkach lub drogach publicznych). Art. 30: Zgłoszenie musi zawierać informacje o rodzaju, zakresie i sposobie wykonania prac oraz terminie rozpoczęcia budowy.   3. Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego (MPZP): MPZP może określać szczegółowe wymagania dotyczące ogrodzeń, np. ich wysokości, materiału, kolorystyki czy prześwitu (np. zakaz pełnych ogrodzeń w określonych strefach). Jeśli działka nie jest objęta MPZP, stosuje się ogólne przepisy prawa budowlanego.   4. Warunki techniczne (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie):  § 41: Ogrodzenia nie mogą stwarzać zagrożenia dla bezpieczeństwa ludzi i zwierząt (np. ostre elementy na górze ogrodzenia są dopuszczalne tylko powyżej 1,8 m wysokości). § 43: Bramy i furtki muszą otwierać się do wewnątrz działki, jeśli znajdują się przy drodze publicznej.   Okna sąsiada nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście, jesli ogrodzenie bedzie miało poniżej 220 cm.
    • Komentarz dodany przez Jacek80: Eko House - OSZUŚCI !!! Publikują fałszywe "rankingi", sprzedają kiepsko działające oczyszczalnie, kupują pozytywne komentarze i straszą prawnikami za pisanie niewygodnej prawdy na temat ich produktów oraz metod działania. Uważajcie na tych oszustów i manipulatorów!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...