Skocz do zawartości

Prosze o pomo


Recommended Posts

Napisano
Witam
Jestem juz bliski sprzedazy mojego domku ale warunkiem sprzedazy jest zalozenie rekuperacji-wystepowaly problemy z wilgocia.
Mam na to 14 dni.
Domek parterowy z poddaszem nieuzytkowym o pow 127mkw i kubaturze okolo 550m3

Sama instalacja nie bedzie problematyczna. Umieszcze wszystko na poddaszu-wystarczy ze tylko ocieple.

pytanie to jaki rekuperator bylby ok. Jaki koszt. Licze mniejwiecej 3k na reku,3kmaterialy i 2k robota

czy zmieszcze sie w tym?

na jaka firme sie zdecydowac? jaki model?

beze wdzieczny za kazda odpowiedz.

Pozdrawiam
Napisano
Przelicz jeszcze raz ta kubaturą, bo wychodzi że masz pomieszczenia powyżej 4mm wysokie.
3000zł za reku to trochę sztuka dla sztuki jeśli chodzi o sprawność i funkcje.
Napisano (edytowany)
Mozliwe ze pomylilem sie z kubatura.
Nie zalezy mi na wysokiej sprawnosci. Domek sam w sobie jest dosc oszczedny,ale ma problem od zawsze z wentylacja.

Bardziej mi zalezy na niskim zuzyciu pradu niz na wysokiej sprawnosci.Rozbudowane funkcjie tez zbedne.
Nieduzy ,sredniej klasy rekuperator o malym zuzyciu pradu i wysokiej niezawodnosci do tego prosty w obsludze bylby idealny.

Kubatura z projektu >> Edytowano przez kianek (zobacz historię edycji)
Napisano
Cechy które wymieniasz wzajemnie się znoszą.
Energooszczędny rekuperator musi być wyposażony w silniki komutowane elektronicznie, a te tanie nie są.
Z kolei drogie silniki producenci raczej nie instalują najprostszych "krzyżowcach"
Napisano (edytowany)
U mnie własnie wczoraj skończyli rozprowadzenie kanałów do reku.
Mam około 350m3 i montuje Brinka 300.

Myslę że u ciebie musiałby być 400 i to tyle.

Co do kosztów to 5600zł materiały kolejne 4400zł rekuperator i robocizna 2900. Czy li 12900 netto wyjdzie na gotowo. Czy drogo hmmm wydaje się że nie jak otrzymałem z innych firm wyceny to i przeszło 20k było.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony bo widac że dobra firma i maja pojęcie o tym co robią. Wszystko na sztywnych ocieplonych kanałach-kanały sztywne także do samch anemostatów. Zrobili mi także inst centralnego odkurzacza 6 gniazd za 900zł materiały+robocizna-taniej bo wziołem od nich rekuperacje.

Nie będę tu wrzucał co to za firma bo wkoncu to nie kącik reklamowy - jak zrobie foty to w dziennik budowy wrzuce i napisze jaka firma wykonała:)


A wogóle to jak masz 127m2 domek to kubatury nie możesz mieć 550m3 więc 300 w zupełności.
Jeżeli już masz kupca to może warto byłoby z nim pogadać i dołoży do rekuperatora. Wkońcu można kupić za 2k i za 10k i skoro chce lepszy to niech dołoży bo założysz najtańszym kosztem i tyle:) Edytowano przez Przemo1977 (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Pomoze ktos?

Kazda rada jest wazna.



Jeśli dom ma być do sprzedaży to Luna będzie najbardziej odpowiednim rekuperatorem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...