Skocz do zawartości

Jak zlikwidować ten przeciek


Recommended Posts

Napisano
. Witam
Mam dom w stanie surowym zamkniętym. Na dachu więźba, membrana paro przepuszczalna, blacha. Dach pokryłem 3 lata temu. Pod gąsiory zastosowałem typową do tego celu uszczelkę z gąbki. Przez pierwsze 2 lata pod blachę nawiewało mi śniegu który zalegał na membranie. Odparowywał następnie i spływał po membranie w naturalny sposób nie robiąc widocznej szkody. Jednak aby zniwelować nawiewanie śniegu, w ubiegłym roku wymieniłem uszczelkę z gąbki pod gąsiorem na taśmę kalenicową dekarską. Nic nie pomogło, śniegu i tak nawiało. Tej zimy woda z topniejącego na membranie śniegu ciekła po gwoździach na kozły. W kilku miejscach pod nasiąkniętymi kozłami były mokre plamy na podłodze. Na dwóch kozłach nadmiar wody ciekł po nich do samego dołu, namaczając po drodze murłatę. Pod oknami dachowymi w górnym ich rogu również kapało na podłogę.
Przypuszczam że jest to efekt pogodowy a mianowicie;
Tej zimy u nas w ciągu dwóch dni spadło dużo mokrego śniegu. Trzeciego dnia przyszła nagła odwilż. Zsuwający się z dachu śnieg zaczopował rynny uniemożliwiając odpływ wody z topniejącego na membranie śniegu. Woda wykorzystała więc wszelkie inne ujścia. Co będzie jeśli położę ocieplenie i regips ? Ocieplenie zamoknie a na re gipsie powstaną plamy.
Dekarze proponowali mi zastosować pod gąsior taśmę dekarską do uszczelniania kominów. Ta taśma jest pełna bo nie ma strefy z wentylacją. Dlatego oni taką stosują bo jest szczelniejsza. Ale ja bałem się że przy braku wentylacji na kalenicy, będzie mi się utrzymywała wilgoć pod blachą. Zastosowałem więc typową taśmę kalenicową. Teraz to już nie wiem czy ja miałem rację cze dekarze.
Powiem szczerze że ręce mi opadły i nie wiem co w tej sytuacji robić. Tak sobie myślę że może po prostu założyć ocieplenie i regips i już. W tedy razie przecieku wodę zabsorbuje wata na ociepleniu a potem w naturalny sposób odparuje ją przez membranę na zewnątrz. Może tak się dzieje u wszystkich którzy już mieszkają, tylko o tym nie wiedzą bo tego nie widzą.
DORADŹCIE COŚ
Napisano
Czy na pewno śnieg nawiewany jest tylko przez kalenicę? Jakie jest nachylenie dachu?

Prawdopodobnie popełniono też błędy przy układaniu blachodachówki, obróbkach blacharskich lub kąt nachylenia jest zbyt
mały (poniżej 20 st). Spływanie wody po wkrętach (gwoździach???) świadczy o braku bądź niedociśnięciu podkładek uszczelniających.
Napisano
Dach jest dwuspadowy z wypustem też dwuspadowym nad facjatą. Zarówno dach główny jak i ten nad facjatą jest stromy pod kątem 45 stopni. Na początku myślałem że śnieg nawiewa pod kalenicą, ale teraz to już nie wiem. W miejscach opierzenia dachu jak i w miejscu połączenia dachu głównego z tym nad facjatą są podłożone rynienki pod blachodachówkę, ale uszczelek w tych miejscach nie ma. O jakie podkładki uszczelniające chodzi? Bo blachodachówka jest przykręcona wkrętami z podkładką, natomiast łaty i kontrłaty przybijane są do kozłów gwoździami bez żadnych podkładek.
Napisano (edytowany)
Ja mam również dach dwuspadowy o identycznym nachyleniu i od 9 lat jest ok , tylko że ja mam pełne deskowanie z płyty OSB i na to papę potem ruszt i blachodachówkę , stryszek wentyluje otworami w ścianach szczytowych kalenice mam szczelną Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

No to co ja mam teraz zrobić? Czy ktoś ma jakiś pomysł?


Usiąść i płakać
Napisano
Cytat

Usiąść i płakać




Zlokalizować przeciek czyli udac się na dach. Najlepiej dac tu zdjęcia i zasięgnąc opinii np. Witanda, Cezarego Jankowskiego lub forumowicza od Strzech. Inna droga - Polskie Stowarzyszenie Dekarzy i opinia techniczna - trzeba wypełnić formularz na ich stronie lub udać się do 1 z 12 oddziału terenowego.

Popłaczesz później.
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Trzy lata folia na poddaszu nie zakryta!!! Dach natychmiast nadaje się do kapitalnego remontu. Z całą pewnością popełniono błędy przy montażu. Blachodachółwka jest jednym ze szczelniejszych pokryć i tak duże ilości śniegu nie powinny się tam znaleźć. Stosowanie uszczelek z gąbki przy okapie i kalenicy to duży błąd. Twoim dachem powinna się zająć profesjonalna firma. Koszty będą duże. Pozdrawiam.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...