Skocz do zawartości

Czy temp. w garażu na poziomie -2st. przy temperaturze zewnętrznej - 14st. to normalna sprawa ?


Recommended Posts

Mam bramę garażową - podobno ocieplaną - Wiśniowskiego i garaż który znajduje się w bryle budynku . Ściany zewnętrzne są z Porothermu 25 cm. + 15 cm. styropianu , pow. garażu to ok. 21m.kw. i znajdują się tam składane schody na strych i zamiast okna luksfer o pow. 1,2 m.kw . Teraz pytanie czy temp. w garażu na poziomie -2st. przy temperaturze zewnętrznej - 14st. to normalna sprawa ? Mam tam grzejnik ale wiadomo że przy ogrzewaniu gazowym nie działa non stop i boję się że może zamarznąć .
Link do komentarza
Cytat

Mam bramę garażową - podobno ocieplaną - tego producenta i garaż który znajduje się w bryle budynku . Ściany zewnętrzne są z Porothermu 25 cm. + 15 cm. styropianu , pow. garażu to ok. 21m.kw. i znajdują się tam składane schody na strych i zamiast okna luksfer o pow. 1,2 m.kw . Teraz pytanie czy temp. w garażu na poziomie -2st. przy temperaturze zewnętrznej - 14st. to normalna sprawa ? Mam tam grzejnik ale wiadomo że przy ogrzewaniu gazowym nie działa non stop i boję się że może zamarznąć .



Obecnie to gazowy dział więcej niż nie działa wiec bym był spokojny. Inna sprawa to nie najlepszy pomysł aby w garażu był grzejnik. Tylko go nie zamykaj termostatem. A co masz w podłodze?
Link do komentarza
Cytat

Obecnie to gazowy dział więcej niż nie działa wiec bym był spokojny. Inna sprawa to nie najlepszy pomysł aby w garażu był grzejnik. Tylko go nie zamykaj termostatem. A co masz w podłodze?



Jak napalę w kominku to mi się nic nie włącza , grzejnik ma funkcję że jak jest zimno to zawór sam sie otwiera . A w podłodze poza 5 cm. styropianu to nic nie ma .
p.s. przy tych mrozach zwiększam temp. na czujniku w domu i przepalam gazem , zastanawiam się nad demontażem tego grzejnika ale mi chodzi o tą temp. czy to normalne ?
Link do komentarza
Cytat

Szkoda ze dałeś te 5 cm, mógłbyś mieć juz sprawę załatwioną. Przy takich mrozach temperatura w garażu jest raczej normalna.

Z tym grzejnikiem, to pamiętaj żeby przy demontażu także zdemontować rurki.



Za mało dałem styropianu ? , kurcze z rurkami nic nie da rady zrobić bo juz kafelki położone w garażu .
Link do komentarza
Cytat

Grzejnik mniej ważny i tak jak mówiłeś nie potrzebny , za ścianą ( pustak max 220 ) tego garażu jest pokój w którym jest nie za ciepło i zastanawiam się czyta ściana powinna zostać ocieplona bo chyba te zimno przenika przez nią .


Nie inaczej
Cytat

Ściany zewnętrzne są z Porothermu 25 cm. + 15 cm.


Przy takim ociepleniu całościowym budynku 10cm styro powinno być OK
Pamiętaj tylko że obecnie ta ściana działa jako grzejnik w garażu, i między innymi dzięki niej masz takie temperatury a nie inne.
Po ociepleniu garaż się ochłodzi.
Jeśli zdecydujesz się na odcięcie grzejnika w garażu, znajdź pierwsze dostępne miejsce na zasilaniu, i zmostkuj je z powrotem.
po odcięciu przedmuchaj rury żeby pozbyć się resztek wody. Taki zabieg pozwoli Ci uniknąć rozerwania obiegu garażowego w momencie jego zamknięcie.
Drugim sposobem jest zmostkowanie w miejscu podłączenia grzejnika i zostawienie obiegu drożnego.
Ten mostek można zaizolować termicznie co zminimalizuje straty ciepła tego pustego obiegu.
Link do komentarza
Dzięki za porady , dla mnie najważniejsze jest ciepło w tym pokoju za ścianą garażu a póżniej to żeby grzejnik nie pękł . Domek mam taki że jak napalę w kominku to piec nie włącza się wcale i tak jak pisałem wcześniej wymuszam jego pracę przy większych mrozach .
Link do komentarza
A zanim zaczniesz nerwowe manewry przy grzejniku sprawdź bramę. Miałem dziś okazję być przy jednej. Odchodziła od płaszczyzny pionowej o średnio 3mm niemal na całej wysokości, nie dochodziła górą o ok 5mm, i dołem jednym bokiem o ok 5mm. Jakby nie patrzeć - dość duża szczelina wentylacyjna. Po lekkich regulacjach sądzę że temperatura w tym garażu podniesie się o 2-3 stopnie:)
Link do komentarza
Cytat

Mam bramę garażową - podobno ocieplaną - Wiśniowskiego i garaż który znajduje się w bryle budynku . Ściany zewnętrzne są z Porothermu 25 cm. + 15 cm. styropianu , pow. garażu to ok. 21m.kw. i znajdują się tam składane schody na strych i zamiast okna luksfer o pow. 1,2 m.kw . Teraz pytanie czy temp. w garażu na poziomie -2st. przy temperaturze zewnętrznej - 14st. to normalna sprawa ? Mam tam grzejnik ale wiadomo że przy ogrzewaniu gazowym nie działa non stop i boję się że może zamarznąć .




Temperatura w garażu - jeśli pytasz o stan faktyczny - to za mało - powinno być na lekkiem plusie. Standardowo +7 - tak ustawia się temperature przeciwzamrożeniową - głownie chodzi o ochronę instalacji wodnej.

Z czego wynika taki stan - z przegród. Temat do większego liczenia - zagadnienie z fizyki budowli. Zmień system grzania i sprawdź ile się podniesie temperatura.
Link do komentarza
Cytat

Temperatura w garażu - jeśli pytasz o stan faktyczny - to za mało - powinno być na lekkiem plusie. Standardowo +7 - tak ustawia się temperature przeciwzamrożeniową - głownie chodzi o ochronę instalacji wodnej.

Z czego wynika taki stan - z przegród. Temat do większego liczenia - zagadnienie z fizyki budowli. Zmień system grzania i sprawdź ile się podniesie temperatura.



Chyba żle zadałem pytanie i nie chcę ogrzewać garażu . Czy ocieplenie ściany garażowej 10 cm. styro lub wełny poprawi sytuację w pokoju obok garażu ?

p.s. tak wygląda dom - http://www.galeriadomow.pl/projekt,upb219-...inajek,166.html Edytowano przez sosek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nie czytasz uważnie.
Skoro ściana garażu działa jako grzejnik, to ocieplenie jej wyłącza ją z tej funkcji a tym samym spowoduje podniesienie temperatury w pokoju.

Max'y mają lambdę 0,44Wm/K
Współczynnik przenikania ciepła "U" przy grubości ściany około 30 cm to 1,467W/mK
Dołożenie w formie ocieplenia 10cm "słabego" styropianu o lambdzie 0,04W/mK
obniży "U" tej ściany do poziomu 0,314W/mK.
Ściana będzie więc 4,5 raza cieplejsza niż obecnie.
Każdy lepszy (cieplejszy) styropian jeszcze dodatkowo poprawi ten wynik.


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
    • Nie trzymam się ale staram się trzymać...już mam przykłady za sobą w swoim mieszkaniu gdzie nie jest to możliwe. Do którego paragrafu, rozdziału doczytać? Możesz zasugerować, czy po prostu do końca?   @retrofooddzięki, teraz b. rzeczowo.  to jak to się ma do tego:? https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf trochę dziwne hierarchia hmmm.   Rozumiem, że dok z linku najważniejszy: "I to jest dokument podstawowy..."
    • No właśnie. Przepisami obowiązującymi w każdej sytuacji, jest Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Dz.U. 2002 nr 75 poz. 690, wraz z późniejszymi zmianami.   https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20220001225/O/D20221225.pdf Instalacji elektrycznej dotyczy rozdział 8, od paragrafu 180. A jednym z najważniejszych paragrafów jest ten z nr 183, ale radzę dokładnie przestudiować wszystkie.   I to jest dokument podstawowy. Bo nawet Polskie Normy nie są dokumentem obowiązującym, a jedynie zalecanym. Od postanowień normy można odstąpić w sytuacjach uzasadnionych. Przykład podałem wyżej. Nie da się prowadzić instalacji w strefach do siebie prostopadłych, jeżeli pomieszczenie ma ściany ukośne. Albo okrągłe. A takie są i wcale nierzadko. Innym przykładem był kiedyś nakaz obejmowania połączeniami wyrównawczymi wszelkich elementów metalowych w łazienkach. A więc literalnie go stosując, należało uziemiać zawiasy szafek, albo klucze w zamkach. Co jest absurdem totalnym.      Całej instalacji nie ma technicznego sensu prowadzić np. w podłodze, bo np. lampy wiszą najczęściej na suficie, albo na ścianach. Ale np. większość instalacji gniazdek wtyczkowych - już tak. Łatwiej i taniej prowadzić ją w podłodze. Nie wszystkie oczywiście, bo musimy mieć na uwadze postanowienia paragrafu 188, pkt 2: § 188.  1... 2. W instalacji elektrycznej w mieszkaniu należy stosować wyodrębnione obwody: oświetlenia, gniazd wtyczkowych ogólnego przeznaczenia, gniazd wtyczkowych w łazience, gniazd wtyczkowych do urządzeń odbiorczych w kuchni oraz obwody do odbiorników wymagających indywidualnego zabezpieczenia.   Bo zasadą jest prowadzenie przewodów w liniach prostych, równolegle do krawędzi ścian i stropów. A odległości,  czyli wymiary w strefach, to już jest wymysł speców z SEP. Natomiast Ty się tego trzymasz, jak rąbka mamusi spódnicy. Niepotrzebnie.        
    • @retrofood Dla mnie pod takim czymś kryją się przepisy:   Jeżeli Cię dobrze zrozumiałem to "...przepisach pomocniczych" to te strefy możemy traktować jako zalecenia...prowadź tak, jeżeli się da... Z Twojej wypowiedzi zrozumiałem również, że zastrzeżeniem jest, że w prawej stronie przewody/rurki mam co powiedzmy 5cm. Przy prowadzeniu tylko przewodów one byłby obok siebie.     Możesz wskazać jak albo krótko opisać co masz na myśli, może coś pominąłem w tych artykułach. Przy tak ogólnym sformułowaniu mogę rozumieć, że miałem prowadzić całą instalację np.: w podłodze lub w suficie w tedy tak, na pewno bardziej da się uniknąć prowadzenia w większości przewodów w ścianach.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...