Skocz do zawartości

Czy temp. w garażu na poziomie -2st. przy temperaturze zewnętrznej - 14st. to normalna sprawa ?


Recommended Posts

Mam bramę garażową - podobno ocieplaną - Wiśniowskiego i garaż który znajduje się w bryle budynku . Ściany zewnętrzne są z Porothermu 25 cm. + 15 cm. styropianu , pow. garażu to ok. 21m.kw. i znajdują się tam składane schody na strych i zamiast okna luksfer o pow. 1,2 m.kw . Teraz pytanie czy temp. w garażu na poziomie -2st. przy temperaturze zewnętrznej - 14st. to normalna sprawa ? Mam tam grzejnik ale wiadomo że przy ogrzewaniu gazowym nie działa non stop i boję się że może zamarznąć .
Link do komentarza
Cytat

Mam bramę garażową - podobno ocieplaną - tego producenta i garaż który znajduje się w bryle budynku . Ściany zewnętrzne są z Porothermu 25 cm. + 15 cm. styropianu , pow. garażu to ok. 21m.kw. i znajdują się tam składane schody na strych i zamiast okna luksfer o pow. 1,2 m.kw . Teraz pytanie czy temp. w garażu na poziomie -2st. przy temperaturze zewnętrznej - 14st. to normalna sprawa ? Mam tam grzejnik ale wiadomo że przy ogrzewaniu gazowym nie działa non stop i boję się że może zamarznąć .



Obecnie to gazowy dział więcej niż nie działa wiec bym był spokojny. Inna sprawa to nie najlepszy pomysł aby w garażu był grzejnik. Tylko go nie zamykaj termostatem. A co masz w podłodze?
Link do komentarza
Cytat

Obecnie to gazowy dział więcej niż nie działa wiec bym był spokojny. Inna sprawa to nie najlepszy pomysł aby w garażu był grzejnik. Tylko go nie zamykaj termostatem. A co masz w podłodze?



Jak napalę w kominku to mi się nic nie włącza , grzejnik ma funkcję że jak jest zimno to zawór sam sie otwiera . A w podłodze poza 5 cm. styropianu to nic nie ma .
p.s. przy tych mrozach zwiększam temp. na czujniku w domu i przepalam gazem , zastanawiam się nad demontażem tego grzejnika ale mi chodzi o tą temp. czy to normalne ?
Link do komentarza
Cytat

Szkoda ze dałeś te 5 cm, mógłbyś mieć juz sprawę załatwioną. Przy takich mrozach temperatura w garażu jest raczej normalna.

Z tym grzejnikiem, to pamiętaj żeby przy demontażu także zdemontować rurki.



Za mało dałem styropianu ? , kurcze z rurkami nic nie da rady zrobić bo juz kafelki położone w garażu .
Link do komentarza
Cytat

Grzejnik mniej ważny i tak jak mówiłeś nie potrzebny , za ścianą ( pustak max 220 ) tego garażu jest pokój w którym jest nie za ciepło i zastanawiam się czyta ściana powinna zostać ocieplona bo chyba te zimno przenika przez nią .


Nie inaczej
Cytat

Ściany zewnętrzne są z Porothermu 25 cm. + 15 cm.


Przy takim ociepleniu całościowym budynku 10cm styro powinno być OK
Pamiętaj tylko że obecnie ta ściana działa jako grzejnik w garażu, i między innymi dzięki niej masz takie temperatury a nie inne.
Po ociepleniu garaż się ochłodzi.
Jeśli zdecydujesz się na odcięcie grzejnika w garażu, znajdź pierwsze dostępne miejsce na zasilaniu, i zmostkuj je z powrotem.
po odcięciu przedmuchaj rury żeby pozbyć się resztek wody. Taki zabieg pozwoli Ci uniknąć rozerwania obiegu garażowego w momencie jego zamknięcie.
Drugim sposobem jest zmostkowanie w miejscu podłączenia grzejnika i zostawienie obiegu drożnego.
Ten mostek można zaizolować termicznie co zminimalizuje straty ciepła tego pustego obiegu.
Link do komentarza
Dzięki za porady , dla mnie najważniejsze jest ciepło w tym pokoju za ścianą garażu a póżniej to żeby grzejnik nie pękł . Domek mam taki że jak napalę w kominku to piec nie włącza się wcale i tak jak pisałem wcześniej wymuszam jego pracę przy większych mrozach .
Link do komentarza
A zanim zaczniesz nerwowe manewry przy grzejniku sprawdź bramę. Miałem dziś okazję być przy jednej. Odchodziła od płaszczyzny pionowej o średnio 3mm niemal na całej wysokości, nie dochodziła górą o ok 5mm, i dołem jednym bokiem o ok 5mm. Jakby nie patrzeć - dość duża szczelina wentylacyjna. Po lekkich regulacjach sądzę że temperatura w tym garażu podniesie się o 2-3 stopnie:)
Link do komentarza
Cytat

Mam bramę garażową - podobno ocieplaną - Wiśniowskiego i garaż który znajduje się w bryle budynku . Ściany zewnętrzne są z Porothermu 25 cm. + 15 cm. styropianu , pow. garażu to ok. 21m.kw. i znajdują się tam składane schody na strych i zamiast okna luksfer o pow. 1,2 m.kw . Teraz pytanie czy temp. w garażu na poziomie -2st. przy temperaturze zewnętrznej - 14st. to normalna sprawa ? Mam tam grzejnik ale wiadomo że przy ogrzewaniu gazowym nie działa non stop i boję się że może zamarznąć .




Temperatura w garażu - jeśli pytasz o stan faktyczny - to za mało - powinno być na lekkiem plusie. Standardowo +7 - tak ustawia się temperature przeciwzamrożeniową - głownie chodzi o ochronę instalacji wodnej.

Z czego wynika taki stan - z przegród. Temat do większego liczenia - zagadnienie z fizyki budowli. Zmień system grzania i sprawdź ile się podniesie temperatura.
Link do komentarza
Cytat

Temperatura w garażu - jeśli pytasz o stan faktyczny - to za mało - powinno być na lekkiem plusie. Standardowo +7 - tak ustawia się temperature przeciwzamrożeniową - głownie chodzi o ochronę instalacji wodnej.

Z czego wynika taki stan - z przegród. Temat do większego liczenia - zagadnienie z fizyki budowli. Zmień system grzania i sprawdź ile się podniesie temperatura.



Chyba żle zadałem pytanie i nie chcę ogrzewać garażu . Czy ocieplenie ściany garażowej 10 cm. styro lub wełny poprawi sytuację w pokoju obok garażu ?

p.s. tak wygląda dom - http://www.galeriadomow.pl/projekt,upb219-...inajek,166.html Edytowano przez sosek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nie czytasz uważnie.
Skoro ściana garażu działa jako grzejnik, to ocieplenie jej wyłącza ją z tej funkcji a tym samym spowoduje podniesienie temperatury w pokoju.

Max'y mają lambdę 0,44Wm/K
Współczynnik przenikania ciepła "U" przy grubości ściany około 30 cm to 1,467W/mK
Dołożenie w formie ocieplenia 10cm "słabego" styropianu o lambdzie 0,04W/mK
obniży "U" tej ściany do poziomu 0,314W/mK.
Ściana będzie więc 4,5 raza cieplejsza niż obecnie.
Każdy lepszy (cieplejszy) styropian jeszcze dodatkowo poprawi ten wynik.


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem ile masz lat i nie znam Twojej sytuacji rodzinnej, ale zaręczam, że wielu ojców rodzin kiedyś usłyszy w swoim życiu od żony "to ma tutaj wisieć i zrób mi tu haczyk!". Jeszcze gorzej, jeśli usłyszy to dorosły syn, który pojęcia nie ma, że pod spodem są rurki z przewodami. Sam w młodości przewierciłem dwa przewody w swoim mieszkaniu, bo w  życiu się nie spodziewałem, że tam idą przewody. Z przeciwnej strony ściany niż był wyłącznik. Oczywiście, nie ja robiłem instalację, tylko elektrycy firmy budowlanej.     To jest złota zasada dupochronowa, wynikająca z prawa Murphy'ego. Brzmi ono mniej więcej tak, że jeśli coś może się spieprzyć, to spieprzy się na pewno i to w najbardziej nieodpowiadającym nam momencie. A więc unikając łączenia na ścianach - likwidujemy potencjalne miejsce awarii. Bo przewody nie palą się i nie topią na swojej długości, a jedynie w miejscach połączeń. Proste.     Takie rzeczy pisze się w pierwszym poście. Bo jeśli przedstawiasz sytuację w sposób niepełny, to i odpowiedź dostajesz niepełną. Polecam Ci wstęp do jednego z poniższych artykułów: Sposób wykonawstwa instalacji elektrycznych w domu drewnianym różni się od tego, który stosujemy w budynkach murowanych. Chcąc zrealizować instalację funkcjonalną, a zarazem bezpieczną i niezawodną, instalator elektryk musi te wszystkie uwarunkowania uwzględnić, opierając się na normach ogólnych, swojej wiedzy teoretycznej, doświadczeniu, a także na zdrowym rozsądku i wyobraźni.   https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/21930-zasady-projektowania-i-wykonawstwa-instalacji-elektrycznych-w-drewnianym-domu https://budujemydom.pl/instalacje/instalacje-elektryczne/a/21971-sposoby-prowadzenia-przewodow-elektrycznych-w-budownictwie-drewnianym    
    • @retrofood przeczytałem "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury..." 2 razy i wróciłem jeszcze do artykułów, które podałeś wcześniej. Teraz rozumiem dlaczego nie mogłeś na pisać, że jest źle skoro: "zasadę prowadzenia tras przewodów elektrycznych w liniach prostych, równoległych do krawędzi ścian i stropów" i tyle.  Nie ma nigdzie napisane, że "...A w prowadzeniu przewodów przestrzeganie zasady niełączenia przewodów na ścianach." chyba, że się mylę... To są jakby założenia z obecnych czasów i doświadczenia pewnie. Jakbym miał mieszkanie w nowoczesnym budownictwie lub budował się to pewnie bym do tego dożył. Mam stropy drewniane i unikam prowadzenia przewodów przy nich(może nie słusznie). Ja jakby układ chce zachować ze starych czasów, robiąc jednocześnie bezpuszkową instalację. Co prawda teraz jest więcej zabezpieczeń niż kiedyś, np.: różnicówka...kiedyś chyba tego nie było. I ważąc przewiercenie kabla w ścianie, jakieś zwarcie przy stropie, czyli może pożar stropu, może = całej kamienicy...wybrałem tak jak wybrałem.   Ostatnie moje pytanie dotyczyło prawej strony kuchni, gdzie większość przewodów będzie wychodziła mniej więcej w środkowej szerokości szafki. Te które będą używane będą miały gniazdko więc będzie można przewidzieć bieg trasy przewodów. A dlaczego miałbym za parę lat tu wiercić?...przecież obrazka nie będę tu montował. Ale zgadzam się gdyby było mniej przewodów na ścianie to było by bezpieczniej.    
    • Krótko mówiąc, instalacja nowoczesnej instalacji z grzejnikami i kotłem gazowym będzie kosztować średnio 20-30 tysięcy złotych. Więc cena jest odpowiednia.
    • Hierarchia nie jest dziwna, jest zwyczajna. Taka sama jak wszędzie na świecie. Podstawowym dokumentem prawnie obowiązującym są ustawy parlamentarne. I wydane na ich podstawie rozporządzenia. Bo żaden minister nie może edytować rozporządzeń, jeśli ustawa mu tego nie zleca i do tego nie upoważnia. I to są akty prawne, obowiązujące powszechnie! Wszystkich i zawsze.   Natomiast norma państwowa obowiązuje prawnie wtedy i tylko w takim zakresie, w jakim rozporządzenie do niej odsyła. Czy też na nią się powołuje. Są też normy branżowe (w instalatorstwie normy SEP-owskie), które kiedyś obowiązywały, ale to są już dawne dzieje. Teraz są to tylko zalecenia, które można stosować, ale obowiązku nie ma. Chociaż wypadałoby wtedy wiedzieć, dlaczego się od ich postanowień odstępuje.   Z tego powodu wyrobnicy ściśle stosują się do postanowień norm, bo tak jest po prostu bezpieczniej. Nie trzeba rozumieć dlaczego ma być tak, a nie inaczej, wystarcza stwierdzić, że tak stanowi norma.  Ale ci, którzy sami rozumieją co i po co robią, oraz w jakich warunkach, bywa  ze od norm odstępują, bo mają lepsze rozwiązania. I potrafią je uzasadnić.   Cały rozdział do końca. I to dokładnie!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...