Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam pytanie do drzewa ktore lezy sciete juz ponad 3 miesiace czyli od listopada mozna powiedziec czeka na przetarcie.wlasnie teraz w lutym ma byc przetarte.Drzewo jest nie okoronowane.Zima byla lagodna przez ten caly czas dopiero od paru dni jest mroz.Pytanie jest czy takie drzewo po przetarciu bedzie sie dalej nadawac na wiezbe dachowa.Dlatego pytam bo na forch do tej pory wyczytalem ze po scieciu powinno sie szybko tez przetrzec.Prosze o odpowiedz bede wdzieczny panu.
pozdrawiam
palopalo
Gość mhtyl
Napisano
A w tartakach to jak ujemna temperatura i drzewa leży o wiele dłużej aniżeli u Ciebie to nie przecierają?
Nic się nie stanie, przecieraj.
Napisano
Jak się przetrze to będzie widać. Zimą, nawet łagodną robaki raczej nie atakują a o przydatności decyduje wzrokowa ocena (np. liczba i układ sęków, ogniska zgnilizny, kanały żerowania owadów itd).
Gość mhtyl
Napisano
Wymóg korowania był i chyba dalej jest wiosną i latem właśnie po to aby robaki się nie zadomowiły, i to bardziej obowiązuje przy dłuższym składowaniu drzewa w lesie aniżeli na składnicy.
Napisano
To znaczy ze drzewo sciete przed zima moze lezec nie okorowane do wiosny.Na wiosne wtedy mozna przetrzec i ulozyc,poprzekladac do suszenia na dwa miesiace potem zainpregnowac i mozna montowac wiezbe dachowa.
To ze lezalo 4 czy 5 miesiecy bez okoronowania, bezposrednio na zemi nie ma wiekszego wplywu na pozniejsza jakosc.Poprostu sobie w pewnym stopniu" suszy sie"
Napisano
Tak,oczywiscie w tej klasie w durzej mierze jest uzywane do kratownic,krokwi itp.

Dziekuje, wszyskim zainteresowanym za wyczerpujace odpowiedzi.
Reszta sama sie sprawdzi w praniu icon_biggrin.gif
pozdrawiam forumowiczow
Napisano
Cytat

Witam
Mam pytanie do drzewa ktore lezy sciete juz ponad 3 miesiace czyli od listopada mozna powiedziec czeka na przetarcie.wlasnie teraz w lutym ma byc przetarte.Drzewo jest nie okoronowane.Zima byla lagodna przez ten caly czas dopiero od paru dni jest mroz.Pytanie jest czy takie drzewo po przetarciu bedzie sie dalej nadawac na wiezbe dachowa.Dlatego pytam bo na forch do tej pory wyczytalem ze po scieciu powinno sie szybko tez przetrzec.Prosze o odpowiedz bede wdzieczny panu.
pozdrawiam
palopalo




Drzewo musi być pocięte (przetarte) do wiosny, tak aby nie puściło soków. Nic nie szkodzi, że nie było okorowane (może i lepiej, jeżeli leżało na gołej ziemi), po przetarciu okorujcie, zaimpregnujcie (polecam impregnacje pod ciśnieniem my płaciliśmy ok. 100zł/kubik + transport), ułóżcie sztapel i przykrycie jakąś blachą z góry lub papą i deskami, będzie ładnie schło do czasu budowy icon_smile.gif
Napisano (edytowany)
Jani_63 dzieki za uwage,napewno zapamietam na przyszlosc.:)Komorowski jest lepszy:)
Ale czy to cos zmieni :(



benias2 dzieki za dodatkowe informacje.
ciekaw jestem jaki to tartak takie uslugi oferuje?
Ale nie wiem czy to bedzie mozliwe z ta impregnacja.
Czytalem ze Modrzew ma duzo zywicy w sobie i przez to kiepsko sie impregnuje.Moze po jakims dluzszym czasie jak zywica wyplynie to wtedy zaimpregnowac chyba ze sie myle.

pozdrawiam Edytowano przez palopalo (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.Czy ktoś jest w stanie powiedziec ile trzeba łat ( w metrach bieżących ) pod dachówke przy dachu którego powierzchnia wynosi 280 metrów?Ogólnie to policzyłem tylko nie wiem czy dobrze bo mi tego jakoś strasznie duzo wychodzi ( około 1200 metrów ).

pozdrawiam
Gość mhtyl
Napisano
Ja na swój dach 200 m2 kupiłem jakieś 580 mb łat i 250 mb kontrłat i powiem tak wszystkiego zostało z tym że łat dużo więcej aniżeli kontrłat. Ile to Ci teraz tego nie powiem bo nie pamiętam. Ile łat to zależy czym będziesz krył,na każde pokrycie są różne rozstawy łat.
Napisano
U mnie będzie Monza Plus . Kontrłaty też mi wychodzą w granicach 250 metrów ale łat mi wyszło około 1000 metrów i właśnie wydaje mi się że coś duzo.Liczyłem że bedą tak co 30 cm.
Napisano
Cytat

Żeby nie zakładać nowego tematu zapytam tutaj.Czy ktoś jest w stanie powiedziec ile trzeba łat ( w metrach bieżących ) pod dachówke przy dachu którego powierzchnia wynosi 280 metrów?Ogólnie to policzyłem tylko nie wiem czy dobrze bo mi tego jakoś strasznie duzo wychodzi ( około 1200 metrów ).

pozdrawiam



majster od dachu tego Ci nie policzy?
nie patrz tylko na powierzchnię dachu ale i na jego kształt
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

U mnie będzie Monza Plus . Kontrłaty też mi wychodzą w granicach 250 metrów ale łat mi wyszło około 1000 metrów i właśnie wydaje mi się że coś duzo.Liczyłem że bedą tak co 30 cm.


Ja też kładłem Monze Plus. Teraz nie pamiętam co ile były nabijane łaty, wiem że odległość zależy od kąta dachu. Wejdź na stronę Robena i tam znajdziesz odpowiednie informacje .
Gość mhtyl
Napisano
Wg informacji technicznej Robena odległość łaty od łaty licząc górną powierzchnię dolnej łaty z górna powierzchnia górnej łaty to 390 do 396 mm.
Napisano
Cytat

Wg informacji technicznej Robena odległość łaty od łaty licząc górną powierzchnię dolnej łaty z górna powierzchnia górnej łaty to 390 do 396 mm.




No to troche przesadziłem licząc po 30cm.Myśle że w granicach 700-800 metrów powinno mi wystarczyć skoro u Ciebie poszło około 500 metrów przy dachu o powierzchni 200 m.
Gość mhtyl
Napisano
Z materiałem to tak jest albo zostanie albo braknie icon_smile.gif mało kiedy jest na styk. Myślę ,że 700 m będzie z zapasem.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przecież jeżeli nad warstwą szlamu izolacyjnego ułożymy jakąkolwiek warstwę materiału nieprzepuszczalnego dla pary wodnej to i tak pomiędzy szlamem i nią będzie się zbierać i następnie skraplać para wodna. Dla przykładu - pokrywamy chudziak szlamem izolacyjnym, na tym dajemy folię oraz styropian podłogowy, znowu folię oraz jastrych. Efekt jest taki, że górne warstwy gruntu pod chudziakiem i tak podciągają kapilarnie wilgoć z głębszych warstw. Wilgoć podciąga też beton chudziaka. Dobrze nałożony szlam izolacyjny nie będzie przepuszczał wody, ale nie wiemy czy będzie przepuszczał parę wodną. Jeżeli będzie przepuszczał parę, to będzie się ona skraplać poniżej pierwszej warstwy folii, bo to pierwsza warstwa nieprzepuszczalna dla pary.  Jeżeli zaś szlam nie będzie przepuszczał również pary wodnej (w co wątpię), to para wodna zacznie się skraplać poniżej niego, czyli jeszcze w warstwie betonu tworzącej chudziak.   Jeżeli natomiast nie damy szlamu, tylko szczelną warstwę folii, to będziemy mieć skraplającą się wilgoć poniżej tej folii. W związku z tym nie widzę istotnej różnicy pomiędzy wariantem ze szlamem lub bez niego. 
    • Niestety, trzeba odkuć i dać trójnik 90 stopni. Dali inny bo może akurat taki mieli pod ręką albo wydawało im się, że będzie dobrze. Jak widać, ktoś to przyjął w ramach odbioru. Jak się to już raz odkuje, to nie zalewałbym ponownie. I tak to miejsce będzie zasłonięte obudową stelaża, a nigdy nie wiadomo co trzeba będzie jeszcze kiedyś przerabiać lub naprawiać.  Na jaką wysokość wyprowadzony jest odpływ z pralki na swoim drugim końcu?
    • Zalecana długość kołka to 120 mm 45 mm tracimy przy takim montażu. Szyna to dobry wybór, większej liczbie punktów mocowania, uwaga szyny robią z coraz cieńszej blachy.
    • Wracamy wtedy do punktu wyjścia, czyli gromadzenia się wody pod izolacją,   Nakładamy hydroizolację ze szlamu, zadaniem jej jest: a) Zablokować wodę w stanie ciekłym. b) Pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodne.   Proponowane warstwy. Glina/Istniejący chudziak. Preparat gruntujący pod szlam. Dwie warstwy elastycznego szlamu dwuskładnikowego  z wywinięciem na ściany i  taśmami w narożnikach. Styropian podłogowy. EPS Zwykła folia budowlana PE 0,2 mm, warstwa poślizgowa dla wylewki. System ogrzewania podłogowego. Jastrych cementowy. Paroizolacja folia do paneli. Podłoga pływająca.   Czy pozwolić na powolne odparowanie wilgoci resztkowej z "chudziaka" w postaci pary wodnej? O tym decyduje pan.   Ja mam tak: Drenaż podposadzkowy. Chudy beton  10 cm. Warstwa betonu podkładowo-wyrównawczego. W tej warstwie zatopiona folia budowlana PE 0,3 mm, która pełni funkcję dodatkowej bariery przeciwwilgociowej. Uwaga, układanie folii bezpośrednio na stwardniałym chudym betonie naraża ją na łatwe przebicie, uszkodzenie. Hydroizolacja główna to papa. Na warstwie chudego betonu ułożona swobodnie papa. Została ona połączona szczelnie wyłącznie na zakładach o szerokości 10 cm oraz z izolacją poziomą ścian fundamentowych, tworząc ciągłą i szczelną wannę hydroizolacyjną. Na papie ułożona folia (z opakowań po styropianie), pełni funkcję warstwy poślizgowej i rozdzielającej. Izolacja termiczna, warstwa styropianu podłogowego 10 cm. Druga warstwa rozdzielająca, (Ponownie zastosowano folię z opakowań, która oddziela styropian od wylewki betonowej. Posadzka wylewka podłogowa zbrojona siatką fi 6 10 x 10. Terakota.       Potrzebna wentylacja, sprawna wentylacja, która  składa się z instalacji nawiewno/wywiewnej. 
    • Chudziak 10-30cm ponad gruntem.   To, że pod tą folią będzie gromadzić się woda nie będzie problemem? Bo jeśli chodzi tylko o to, żeby wilgoć nie przeszła do wyższych warstw to ja tam mogę i 5 warstw folii szczelnie ułożyć. Ale wilgoć będzie probować wyjść bokiem po ścianach prawda? Co z pleśnią? Wyciąganie 0,5m gruntu to jakieś 50 ton x2 do przerzucenia bez użycia ciezkiego sprzętu. Chyba wolałbym tego uniknąć.    Mogę sprawdzić wewnątrz pod chudziakiem jak to wygląda na glębokości 0,5m (czy woda się zbiera, czy to tylko para) To miejsce gdzie sprawdzałem ostatnio co jest pod chudziakiem jest własnie na wysokości 30cm ponad poziom gruntu (poziom gruntu na zewnątrz). Jest to 4m x 4m od krawędzi budynku (więc w samym centrum). Najlepiej byłoby sprawdzić przy zewnętrznej ścianie prawda?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...