Skocz do zawartości

warunki zabudowy nie do przyjecia


Recommended Posts

Napisano
witam,
dostałam pismo o wszczęciu postępowania w sprawie uzyskania warunków zabudowy. Tu zaczęły się schody..
We wstępnych warunkach zabudowy określono, że mogę wybudować dom o szerokości frontu od strony drogi maksymalnie 12 m, długość domu nie może przekroczyć 9 m, wysokość domu max 9 m. Starałam się o uzyskanie warunków na domek o wymiarach 16 m szer x 12 m dług (dom z garażem dwustanowiskowym w bryle budynku). Działka ma 15 arów, 30 m szerokości. Teren nie ma planu zagospodarowania przestrzennego, pod uwagę do analizy wybrano 7 domów oddalonych około 80 m od mojej działki, sa to domki przedwojenne stare...
Mam pytanie co mogę zrobić w tej sprawie? jest szansa na uzyskanie "normalnych" warunków zabudowy? Czy w naszym kraju nie można wybudować domu na miare swoich mozliwosci i planow? Wokół mojej działki sa puste pola, najblizszy dom znajduje się około 70-80 m...
Napisano
Ja WZ dostałem 15m szer. el. frontowej. Działkę mam szeroką 56m więc mam możliwości icon_smile.gif

Na moje pytanie dlaczego nie moge 23m ( projekt domu Z21 z pracowni z500 ) padła odpowiedź, że jestem pierwszy w okolicy i muszą zadbać o ład przestrzenny icon_smile.gif
Ja wywalczyłem:

- że mogę mieć studnię
- że do szerokości 15m dopisali +/- 2m albo 20% ( już nie pamiętam icon_smile.gif )
Napisano
Cytat

Ja WZ dostałem 15m szer. el. frontowej. Działkę mam szeroką 56m więc mam możliwości icon_smile.gif

Na moje pytanie dlaczego nie moge 23m ( projekt domu Z21 z pracowni z500 ) padła odpowiedź, że jestem pierwszy w okolicy i muszą zadbać o ład przestrzenny icon_smile.gif
Ja wywalczyłem:

- że mogę mieć studnię
- że do szerokości 15m dopisali +/- 2m albo 20% ( już nie pamiętam icon_smile.gif )


Ciekawe, że nie zadbali o ład przestrzenny ustalając PZP.
Napisano
Często w WZ podają szerokość elewacji frontowej z tolerancją np.20%. i o tę tolerancję możesz powalczyć .Jest jeszcze możliwość odwołania do SKO.Próbuj.
Napisano
Nie żart, tylko obowiązujące przepisy – czyli:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
A w nim:

Cytat

§ 3. 1. W celu ustalenia wymagań dla nowej zabudowy i zagospodarowania terenu właściwy organ wyznacza wokół działki budowlanej, której dotyczy wniosek o ustalenie warunków zabudowy, obszar analizowany i przeprowadza na nim analizę funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie warunków, o których mowa w art. 61 ust. 1-5 ustawy.
2. Granice obszaru analizowanego wyznacza się na kopii mapy, o której mowa w art. 52 ust. 2 pkt 1 ustawy, w odległości nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy, nie mniejszej jednak niż 50 metrów.
§ 6. 1. Szerokość elewacji frontowej, znajdującej się od strony frontu działki, wyznacza się dla nowej zabudowy na podstawie średniej szerokości elewacji frontowych istniejącej zabudowy na działkach w obszarze analizowanym, z tolerancją do 20%.
2. Dopuszcza się wyznaczenie innej szerokości elewacji frontowej, jeżeli wynika to z analizy, o której mowa w § 3 ust. 1.



I uprzedzając wypowiedź na temat przepisów urbanistycznych, obowiązujących u nas – w innych państwach jest jeszcze gorzej, np. w Anglii nie dość, ze w takim przypadku budynek musiałby być identyczny co do bryły, to jeszcze z takich samych materiałów co budynki z najbliższego otoczenia.
Napisano
czyli mam rozumieć, że Pani architekt mogła sobie wybrać ilość i wielkość domów do tej analizy? Widziałam te domki, które wzięto pod uwagę i zastanawia mnie fakt że obok stoją domy o wiele większe i ich już nie wzieła do analizy. Poza tym około 100 m dalej od analizowanych domów jest kilka nowoczesnych, szerokich domów i tamci już nie mieli problemów z wybudowaniem ich. A ja mam się podporządkować takim kryteriom. nie pozostaje mi nic innego jak odwoływanie się.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...