Skocz do zawartości

warunki zabudowy nie do przyjecia


Recommended Posts

Napisano
witam,
dostałam pismo o wszczęciu postępowania w sprawie uzyskania warunków zabudowy. Tu zaczęły się schody..
We wstępnych warunkach zabudowy określono, że mogę wybudować dom o szerokości frontu od strony drogi maksymalnie 12 m, długość domu nie może przekroczyć 9 m, wysokość domu max 9 m. Starałam się o uzyskanie warunków na domek o wymiarach 16 m szer x 12 m dług (dom z garażem dwustanowiskowym w bryle budynku). Działka ma 15 arów, 30 m szerokości. Teren nie ma planu zagospodarowania przestrzennego, pod uwagę do analizy wybrano 7 domów oddalonych około 80 m od mojej działki, sa to domki przedwojenne stare...
Mam pytanie co mogę zrobić w tej sprawie? jest szansa na uzyskanie "normalnych" warunków zabudowy? Czy w naszym kraju nie można wybudować domu na miare swoich mozliwosci i planow? Wokół mojej działki sa puste pola, najblizszy dom znajduje się około 70-80 m...
Napisano
Ja WZ dostałem 15m szer. el. frontowej. Działkę mam szeroką 56m więc mam możliwości icon_smile.gif

Na moje pytanie dlaczego nie moge 23m ( projekt domu Z21 z pracowni z500 ) padła odpowiedź, że jestem pierwszy w okolicy i muszą zadbać o ład przestrzenny icon_smile.gif
Ja wywalczyłem:

- że mogę mieć studnię
- że do szerokości 15m dopisali +/- 2m albo 20% ( już nie pamiętam icon_smile.gif )
Napisano
Cytat

Ja WZ dostałem 15m szer. el. frontowej. Działkę mam szeroką 56m więc mam możliwości icon_smile.gif

Na moje pytanie dlaczego nie moge 23m ( projekt domu Z21 z pracowni z500 ) padła odpowiedź, że jestem pierwszy w okolicy i muszą zadbać o ład przestrzenny icon_smile.gif
Ja wywalczyłem:

- że mogę mieć studnię
- że do szerokości 15m dopisali +/- 2m albo 20% ( już nie pamiętam icon_smile.gif )


Ciekawe, że nie zadbali o ład przestrzenny ustalając PZP.
Napisano
Często w WZ podają szerokość elewacji frontowej z tolerancją np.20%. i o tę tolerancję możesz powalczyć .Jest jeszcze możliwość odwołania do SKO.Próbuj.
Napisano
Nie żart, tylko obowiązujące przepisy – czyli:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
A w nim:

Cytat

§ 3. 1. W celu ustalenia wymagań dla nowej zabudowy i zagospodarowania terenu właściwy organ wyznacza wokół działki budowlanej, której dotyczy wniosek o ustalenie warunków zabudowy, obszar analizowany i przeprowadza na nim analizę funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie warunków, o których mowa w art. 61 ust. 1-5 ustawy.
2. Granice obszaru analizowanego wyznacza się na kopii mapy, o której mowa w art. 52 ust. 2 pkt 1 ustawy, w odległości nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy, nie mniejszej jednak niż 50 metrów.
§ 6. 1. Szerokość elewacji frontowej, znajdującej się od strony frontu działki, wyznacza się dla nowej zabudowy na podstawie średniej szerokości elewacji frontowych istniejącej zabudowy na działkach w obszarze analizowanym, z tolerancją do 20%.
2. Dopuszcza się wyznaczenie innej szerokości elewacji frontowej, jeżeli wynika to z analizy, o której mowa w § 3 ust. 1.



I uprzedzając wypowiedź na temat przepisów urbanistycznych, obowiązujących u nas – w innych państwach jest jeszcze gorzej, np. w Anglii nie dość, ze w takim przypadku budynek musiałby być identyczny co do bryły, to jeszcze z takich samych materiałów co budynki z najbliższego otoczenia.
Napisano
czyli mam rozumieć, że Pani architekt mogła sobie wybrać ilość i wielkość domów do tej analizy? Widziałam te domki, które wzięto pod uwagę i zastanawia mnie fakt że obok stoją domy o wiele większe i ich już nie wzieła do analizy. Poza tym około 100 m dalej od analizowanych domów jest kilka nowoczesnych, szerokich domów i tamci już nie mieli problemów z wybudowaniem ich. A ja mam się podporządkować takim kryteriom. nie pozostaje mi nic innego jak odwoływanie się.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...