Skocz do zawartości

warunki zabudowy nie do przyjecia


Recommended Posts

Napisano
witam,
dostałam pismo o wszczęciu postępowania w sprawie uzyskania warunków zabudowy. Tu zaczęły się schody..
We wstępnych warunkach zabudowy określono, że mogę wybudować dom o szerokości frontu od strony drogi maksymalnie 12 m, długość domu nie może przekroczyć 9 m, wysokość domu max 9 m. Starałam się o uzyskanie warunków na domek o wymiarach 16 m szer x 12 m dług (dom z garażem dwustanowiskowym w bryle budynku). Działka ma 15 arów, 30 m szerokości. Teren nie ma planu zagospodarowania przestrzennego, pod uwagę do analizy wybrano 7 domów oddalonych około 80 m od mojej działki, sa to domki przedwojenne stare...
Mam pytanie co mogę zrobić w tej sprawie? jest szansa na uzyskanie "normalnych" warunków zabudowy? Czy w naszym kraju nie można wybudować domu na miare swoich mozliwosci i planow? Wokół mojej działki sa puste pola, najblizszy dom znajduje się około 70-80 m...
Napisano
Ja WZ dostałem 15m szer. el. frontowej. Działkę mam szeroką 56m więc mam możliwości icon_smile.gif

Na moje pytanie dlaczego nie moge 23m ( projekt domu Z21 z pracowni z500 ) padła odpowiedź, że jestem pierwszy w okolicy i muszą zadbać o ład przestrzenny icon_smile.gif
Ja wywalczyłem:

- że mogę mieć studnię
- że do szerokości 15m dopisali +/- 2m albo 20% ( już nie pamiętam icon_smile.gif )
Napisano
Cytat

Ja WZ dostałem 15m szer. el. frontowej. Działkę mam szeroką 56m więc mam możliwości icon_smile.gif

Na moje pytanie dlaczego nie moge 23m ( projekt domu Z21 z pracowni z500 ) padła odpowiedź, że jestem pierwszy w okolicy i muszą zadbać o ład przestrzenny icon_smile.gif
Ja wywalczyłem:

- że mogę mieć studnię
- że do szerokości 15m dopisali +/- 2m albo 20% ( już nie pamiętam icon_smile.gif )


Ciekawe, że nie zadbali o ład przestrzenny ustalając PZP.
Napisano
Często w WZ podają szerokość elewacji frontowej z tolerancją np.20%. i o tę tolerancję możesz powalczyć .Jest jeszcze możliwość odwołania do SKO.Próbuj.
Napisano
Nie żart, tylko obowiązujące przepisy – czyli:

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
A w nim:

Cytat

§ 3. 1. W celu ustalenia wymagań dla nowej zabudowy i zagospodarowania terenu właściwy organ wyznacza wokół działki budowlanej, której dotyczy wniosek o ustalenie warunków zabudowy, obszar analizowany i przeprowadza na nim analizę funkcji oraz cech zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie warunków, o których mowa w art. 61 ust. 1-5 ustawy.
2. Granice obszaru analizowanego wyznacza się na kopii mapy, o której mowa w art. 52 ust. 2 pkt 1 ustawy, w odległości nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki objętej wnioskiem o ustalenie warunków zabudowy, nie mniejszej jednak niż 50 metrów.
§ 6. 1. Szerokość elewacji frontowej, znajdującej się od strony frontu działki, wyznacza się dla nowej zabudowy na podstawie średniej szerokości elewacji frontowych istniejącej zabudowy na działkach w obszarze analizowanym, z tolerancją do 20%.
2. Dopuszcza się wyznaczenie innej szerokości elewacji frontowej, jeżeli wynika to z analizy, o której mowa w § 3 ust. 1.



I uprzedzając wypowiedź na temat przepisów urbanistycznych, obowiązujących u nas – w innych państwach jest jeszcze gorzej, np. w Anglii nie dość, ze w takim przypadku budynek musiałby być identyczny co do bryły, to jeszcze z takich samych materiałów co budynki z najbliższego otoczenia.
Napisano
czyli mam rozumieć, że Pani architekt mogła sobie wybrać ilość i wielkość domów do tej analizy? Widziałam te domki, które wzięto pod uwagę i zastanawia mnie fakt że obok stoją domy o wiele większe i ich już nie wzieła do analizy. Poza tym około 100 m dalej od analizowanych domów jest kilka nowoczesnych, szerokich domów i tamci już nie mieli problemów z wybudowaniem ich. A ja mam się podporządkować takim kryteriom. nie pozostaje mi nic innego jak odwoływanie się.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...