Skocz do zawartości

Bliźniak - izolacja akustyczna od sąsiada


Recommended Posts

Napisano
Witam,
przymierzam się do kapitalnego remontu połówki bliźniaka. Lata 60-te. Jednym z dwóch podstawowych problemów, które spędzają mi sen z powiek ( drugim jest wspólne przyłącze elektryczne ze skrzynką bezpiecznikową na bocznej scianie mojej połowy przy zjeździe do garażu i kablem do sąsiada poprowadzonym piwnicą brr..) jest cienka pojedyncza sciana działowa, przez którą słychać rozmowy, kroki itd. Schody z obu stron przylegają też do tej właśnie ściany i jak wynajmował rodzinie z 3-ką dzieci ich tupot po schodadch był aż zbyt świetnie słyszalny.

Ściana działowa stoi w całości na mojej części działki ( poza częścią kominową). Połówki nie powstawały jednocześnie, moja była pierwsza a ta druga jak powstała, została " doklejona". Może tam jest jedna warstwa cegieł, a może i to nie - trudno sprawdzić, bo z sąsiadem stosunki są delikatnie mówiąc nienajlepsze, ale widać, że pomieszczenia od strony okien najbliższych ściany działowej u niego są większe tzn od okna nie widać od razu ściany, tylko jest miejsce na powieszenie szafki. Akustyka pogorszyła się jeszcze po przeprowadzonym przez niego 10 lat temu remoncie, kiedy chyba, aby powiększyć pomieszczenia, jeszcze coś chyba skuł.

Ponieważ na sąsiada absolutnie nie ma co liczyć, moje pytanie jest o radę czym to i w ogóle czy się da taką ścianę wyciszyć od mojej strony podczas remontu i do kogo się zwrócić o fachową ekspertyzę? ( Warszawa).

Drugie pytanie dotyczy pozbycia się kabla elektrycznego z piwnicy. Zgłosiłam już do RWE wniosek o usunięcie kolizji i mam zielone swiatło, ale co dalej? zakładam wyprowadzenie przyłącza w linię ogrodzenia, ale ono dalej będzie wspólne, co wtedy z kablem do sąsiada, kto ma obowiązek go poprowadzić?

z góry dziękuję i pozdrawiam
Napisano
Kolego - w wafce to naprawdę nie ma problemu
pierwsze z brzegu np tu

a co do kabla, to ma sąsiad służebność na coś takiego?
no i te zielone światło - do tego chyba również wydają warunki huh.gif
Napisano
Wyciszenie ściany od dźwięków takich jak rozmowa, muzyka, itd. będzie
stosunkowo proste. Ścianę można pokryć "ekranem" akustycznym z płyt
gipsowo-kartonowych mocowanych do stelaża przykrywających izolację
akustyczną z wełny mineralnej.

Ścianka powinna stanowić oddzielną konstrukcję odsuniętą od wyciszanej ściany o 3 - 4 cm. Skuteczność izolacji zależeć będzie od grubości izolacji (min 5 cm) i liczby warstw pokrycia z płyt g-k (zalecane pokrycie dwuwarstwowe).

Znacznie trudniej będzie wyciszyć na przykład odgłosy kroków na schodach, jeśli te konstrukcyjnie związane ze ścianą.

Skuteczne ich wyciszenie wymaga ingerencji w schody sąsiada - np. usztywnienie ich konstrukcji, elastyczne pokrycie stopni).

Oczywiście ścianka akustyczna zredukuje w pewnym stopniu i te hałasy, ale nie gwarantuje pełnego wyciszenia.

Co do przyłącza elektrycznego - rejon energetyczny wykonuje we własnym zakresie jedynie odcinek od sieci do skrzynki przyłączeniowej, a pozostała część instalacji zasilającej należy do właściciela posesji.

Kwestię rozdzielenia zasilania od przyłącza trzeba więc uzgodnić z sąsiadem. Najlepszym rozwiązaniem będzie rozdzielenie przyłączy (dwie skrzynki przyłączeniowe z licznikami w ogrodzeniu), ale wtedy sąsiad poniesie koszty na rzecz rejonu związane z taką modernizacją.
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Ale że temu sąsiadowi (z którymi są złe stosunki) nie przeszkadza ta nadmiernie przepuszczająca dźwięki ściana?


Sąsiad od wielu lat tam nie mieszka, wynajmował a teraz jego połówka stoi pusta no, ale wiadomo że tak zawsze nie będzie .Remont podczas którego prawdopodobnie usunął od swojej strony warstwę supremy aby powiększyc pomieszczenia miał miejsce na początku lat 90-tych. Od tego czasu zaczęły być słyszalne dżwięki przez scianę, a kroki po schodach zaczęły być dokuczliwe.
Ostatni lokatorzy w części sąsiada to była rodzina z czworgiem dzieciaków, a w mojej byli moi starzy rodzice, to chyba tłumaczy dlaczego sąsiadom niewiele przeszkadzało.

Sciana działowa wg projektu budowlanego z 59 r miała mieć 27 cm. Nie jestem niestety w stanie ustalić jej faktycznej grubości. Dopiero w czasie prac okaże sie też czy to są lite cegły, czy pustaki.

Do redakcji: jeśli wełna mineralna- to jaka w miejsce supremy którą bym usunęła? Słyszałam, że zbyt rzadka wełna może działac jak pudło rezonansowe.

Co do przyłącza: mam zgode ZE na jego wyprowadzenie w linię ogrodzenia. ale co z kablem do sąsiada, który dotychczas biegł od złącza na ścianie najpierw w murze, a dalej w mojej piwnicy, przez całą szerokość mojej połówki? Powinien być jakoś poprowadzony od skrzynki przyłączeniowej zmienioną trasą, kto ma to zrobić i ponieść koszt tego? Czy mam zawiadamiać sąsiada?(Oczywiście, wtedy, w 60-tym roku, kiedy to było kładzione nikt nie troszczył się o żadne umowy czy służebności, była komuna).

@Barbossa:
>>Kolego - w wafce to naprawdę nie ma problemu
pierwsze z brzegu np tu

a co do kabla, to ma sąsiad służebność na coś takiego?
no i te zielone światło - do tego chyba również wydają warunki <<

Ta firma -znam, robi pomiary hałasu. mnie bardziej chodziłoby o specjalistów od materiałów wygłuszających.
Dostałam warunki, ale to jest bardzo ogólne chyba z 15 stron a tak naprawdę sprowadza się do tego że mam wyznaczyć elektryka z uprawnieniami projektowymi który wykona konkretny projekt i będzie mnie reprezentować w kontaktach z RWE. Edytowano przez przed_remontem (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Sciana działowa wg projektu budowlanego z 59 r miała mieć 27 cm. Nie jestem niestety w stanie ustalić jej faktycznej grubości. Dopiero w czasie prac okaże sie też czy to są lite cegły, czy pustaki.

Do redakcji: jeśli wełna mineralna- to jaka w miejsce supremy którą bym usunęła? Słyszałam, że zbyt rzadka wełna może działac jak pudło rezonansowe.



Można wziąć pod uwage następujące produkty licząc się z faktem, że niektóre z nich zapewniają maksymalna ochronę akustyczna pod warunkiem, ze stosuje się je ściśle z zaleceniami producenta. Temat do większej analizy. Wspomniał o tym Pan Cezary Jankowski na początku swej wypowiedzi.

ROCKTON (Rockwool)
TI 140 decibel, TP 116, TP 115 (Knauf Insulation)

Aku-Płyta, Sonic-Mata w systemie Optima Sonic (Isover)
PAROC UNS 37z (Paroc)
Napisano
ta firma nie tylko robi pomiary, wskazuje też sposoby zabezieczenia, widocznie czytać Ci się nie chciało
moim zdaniem zdiagnozowanie sposobu przenoszenia hałasu to jest clou, ale to już Twoja sprawa, co i jak zrobisz

co do warunków, to rzeczywiście iście barokowe muszą być, skoro 15 stron się do tego sporwadza


aha
w ostateczności - odpłatnie- SANEPID (wafka, Żelazna) może Ci to zdiagnozować, ale już niekoniecznie wskażą Ci co dalej zrobić (mało pewne)
podobnież sprzęt mają z górnej półki

lub złóż skargę
wtedy robią to za darmo, a obciążają kosztami winowajcę icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

ta firma nie tylko robi pomiary, wskazuje też sposoby zabezieczenia, widocznie czytać Ci się nie chciało
moim zdaniem zdiagnozowanie sposobu przenoszenia hałasu to jest clou, ale to już Twoja sprawa, co i jak zrobisz

co do warunków, to rzeczywiście iście barokowe muszą być, skoro 15 stron się do tego sporwadza


aha
w ostateczności - odpłatnie- SANEPID (wafka, Żelazna) może Ci to zdiagnozować, ale już niekoniecznie wskażą Ci co dalej zrobić (mało pewne)
podobnież sprzęt mają z górnej półki

lub złóż skargę
wtedy robią to za darmo, a obciążają kosztami winowajcę icon_biggrin.gif



masz rację,że zdiagnozwanie przenoszenia hałasu to jest clou , ale do tego jest potrzebna współpraca "żródła", przynajmniej tak mi sie wydaje.
Co do firmy to jeszcze raz powtarzam nie czytać mi sie nie chciało, tylko znam tę firmę z autopsji i wiem na czym sie koncentrują.
Skargi nie wchodzą w gre , jak pisałam, nikt nie mieszka tam obecnie to i żadnych dźwięków przenoszonych, nie mówiąc o prawdziwych hałasach, nie ma. Edytowano przez przed_remontem (zobacz historię edycji)
Napisano
Walka z hałasem od strony „odbiorcy” jest kosztowna i niezwykle trudna – przy stosunkowo małej skuteczności.

Moim zdaniem, najlepszym rozwiązaniem jest naklejenie na istniejącą ścianę, mat akustycznych – najlepiej samochodowych, a na to suchy tynk (albo 5cm bloczki MULTIPOR, ale to drogie, choć skuteczne rozwiązanie).

Wyłożenie istniejącej ściany panelami korkowymi, też znacznie obniży poziom „przenikania” dźwięków z za ściany.



http://www.elektrodor.pl/category/maty-wygluszajace
http://matoplast.pl/
http://www.car-audio.waw.pl/
Napisano (edytowany)
Cytat

no to czego oczekujesz? bo nie kumam huh.gif
wal tę ściankę akustyczną "w ciemno" i tyle


Napisałam, czego oczekuję. Porad odnośnie z jakich materiałów i jak dokładnie najlepiej jest to " w ciemno" wykonać.
@bajbaga, dziękuję. Edytowano przez przed_remontem (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...