Skocz do zawartości

Markizy tarasowe w praktyce


Recommended Posts

Napisano
czy markizę powinienem zdjąć na zimę, czy może mogę ją zostawić zwiniętą przy samej ścianie zewnętrznej budynku ?.
  • 4 lata temu...
Gość Jerzy Bednarski
Napisano
Witam.
Czytam o demontażu markiz na zimę.
Niech mi Pan redaktor powie w jakim celu demontować markizę np. 700 cm x 360 cm .
Tak markiza może ważyć grubo ponad 100 kg.
Gdzie i w jakich warunkach przechowywać.
Moim zdaniem to czysta głupota.
Wybierając markizę należy po prostu trochę posłuchać opinii doświadczonych firm.
Moje ponad 20 -letnie doświadczenie pozwala na wskazanie wad i zalet różnych rozwiązań , zarówno9 co do umiejscowienia markizy, jej wymiarów i typów.
Montaż - tylko profesjonalna firma chyba, że właściciel prowadzi firmę budowlaną.
Montaż wykonany przez firmę w większości zapewnia fachową usługę . W przypadku montażu markizy z silnikiem poparty 5 --cio letnia gwarancją na silnik. Ale tego silnika nie powinien montować Pan Stasio elektryk .
Moje propozycje ; markiza na belce montażowej tradycyjna lub pół kaseta .
Pełna kaseta ma zaletę w postaci designu i to koniec walorów.
Pozdrawiam
Jerzy Bednarski
  • 1 rok temu...
Gość Maciek
Napisano

Dlatego zawsze lepiej spytać w sklepie, w którym się kupuje. Nie mówię tutaj o "sieciówkach" tylko rzetelnych firmach, które typowo zajmują się markizami.

  • 1 rok temu...
Gość Mariusz
Napisano

Witam czytelników. Z tym demontażem markizy to bym rzeczywiście rozważał przemyśleć. Najlepiej zainwestować w lepszą markizę z dobrą tkaniną, którą spokojnie przeschnie rozwinięta i można ją spokojnie zamknąć w kasecie. Robię tak od 2 sezonów i wszystko jest w porządku.

  • 4 tygodnie temu...
Napisano
witam, a co z zabrudzeniami z odchodow ptakow, gdy markiza jest rozlozona z zamonowanym sterownikiem do zamykania sie automatyznie pod czas wiatru czy deszczu w pelnej kasecie i sie zamknie pod nie obecnosc domownikow i przez jakis czas nie bedzie uzywana co bedzie sie dzialo z materialem

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...