Skocz do zawartości

co wybrać wiertarko-wkętarka (z udarem) czy wkrętarka


compan

Recommended Posts

Napisano
Witam
robię remont mieszkania
i chce kupić bardzo dobrą wiertarkę
tylko nie wiem czy osobno kupić wiertarkę z udarem, czy może wkrętarkę
czy kupić 2 w 1 wiertarko - wkrętarkę z udarem
wkrętarka jest mi potrzebna do wkręcania śrub w blachach, ścianie, drewnie, metalu itp

a wiertarka do wywiercenia dziur
cena nie gra roli

z góry dziękuje bardzo za odpowiedz
Napisano
Jeżeli cena nie gra roli to lepiej kup osobno. Dobra wiertarka z udarem to taka aby przekładnia wraz z udarem była w obudowie metalowej,przeważnie jest to stop aluminium ,żadne obudowy plastykowe nie wytrzymają dłużej pracy z udarem, co do wkrętarki to zwróć uwagę aby była na baterię litowo-jonową jest mocniejsza i szybciej się ona ładuje w porównaniu do bateri NiCd.
Napisano
a np bosch ma wiertarko-wkrętarkę niebieską, zieloną co to oznacza
jaka firma najlepsza
zamierzam kupić wkrętarkę na 18v w castorama, praktiker, obi, leroymerlin.pl innych sklepów nie znam w Częstochowie
Napisano
Cytat

a np bosch ma wiertarko-wkrętarkę niebieską, zieloną co to oznacza
jaka firma najlepsza
zamierzam kupić wkrętarkę na 18v w castorama, praktiker, obi, leroymerlin.pl innych sklepów nie znam w Częstochowie


Niebieska to linia profesjonalna a zielona to linia amatorska ,hobystyczna. Jaką byś nie kupił będzie działać i spełniać swoje zadanie.
Napisano
Wiertarkę wybieraj z udarem pneumatycznym, o energii udaru ponad 2 J, najlepiej z linii profesjonalnej z uchwytem SDS+. Najlepsza wiertarka z udarem mechanicznym nie dorównuje w wynikach pracy takiej, wyposażonej w udar pneumatyczny icon_rolleyes.gif I do tego dokup sobie wiertarko-wkrętarkę dwubiegową z 2 akumulatorami litowo-jonowymi o pojemności ponad 2 Ah.
Napisano
Cytat

Wiertarkę wybieraj z udarem pneumatycznym, o energii udaru ponad 2 J, najlepiej z linii profesjonalnej z uchwytem SDS+. Najlepsza wiertarka z udarem mechanicznym nie dorównuje w wynikach pracy takiej, wyposażonej w udar pneumatyczny icon_rolleyes.gif I do tego dokup sobie wiertarko-wkrętarkę dwubiegową z 2 akumulatorami litowo-jonowymi o pojemności ponad 2 Ah.



W ostatnim czasie zmienialiśmy cały sprzęt w firmie. Zdecydowaliśmy się na młotowiertarki HITACHI DH 24PC3 (cena oscyluje w granicy 480zł) - udar elektropneumatyczny 3,2J i wkrętarki BOSCH GSR 12V z dwoma zapasowymi akumulatorami 2Ah (cena ok. 450zł). Dla niezdecydowanych - szczerze polecamy. Sprzęt sprawdzony niejednokrotnie.
Napisano (edytowany)
Cytat

W ostatnim czasie zmienialiśmy cały sprzęt w firmie. Zdecydowaliśmy się na młotowiertarki HITACHI


Faktycznie Hitachi robi bardzo dobry sprzęt i nie mają żadnych linii profesjonalnych i amatorskich . Amatorskich , ech , cóż to znaczy ? że specjalnie z rozmysłem robimy badziewie które powinno dość szybko się rozlecieć . wink.gif
Sprzęt Hitachi ma trochę dziwny zielono czarny wygląd , który z wyglądu może niektórym kojarzyć się z tandetnymi zabawkami , ale to tylko pozory . Miałem okazję pracować młotem tej firmy 24 J , to jest niesamowite co to potrafi . Po dłuższej pracy był gorący jak piecyk i zapie.....ł dalej jak wściekły . Myślę że narzędzie innej firmy dawno by się zhajcowało a temu diabelstwu nic nie było . Dodam że młot był z wypożyczalni , a osobiście posiadam w/w młotowiertarkę ,też rewelacja .
Bosch zielony to syf , mam zakrętak , pali się i przerywa . Nie poważam firm robiących celowo dziadostwo . angry.gif
W dodatku sprzęt Hitachi na tle konkurencji jest cenowo o wiele bardziej przystępny , a kupując u autoryzowanych dilerów można bardzo fajne zniżki dostać sięgające nawet 30 i więcej % . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Polecam wam jeszcze oprócz Hilti czy Hitachi Metabo, DeWalt'a, apropo baterii litowo jonowych bym polemizował na temat dłuższego wiercenia wkrętarkami, niklowo kadmowa 2Ah zdecydowanie lepsza jest tylko jest poprostu cięzsza i to jest jej problem. Litówka w najmniej odpowiednim momencie poprostu przestaje działać, kadmowa będzie zwalniała poprostu.
Cena nie gra roli więc: icon_smile.gif
młotowiertarka pneumatyczna
METABO UHE 28 MULTI (około 1200zł)
wkrętarka
18V MAKITA 8391 D (około 700zł)
Napisano
Cytat

Polecam wam jeszcze oprócz Hilti czy Hitachi Metabo, DeWalt'a, apropo baterii litowo jonowych bym polemizował na temat dłuższego wiercenia wkrętarkami, niklowo kadmowa 2Ah zdecydowanie lepsza jest tylko jest poprostu cięzsza i to jest jej problem. Litówka w najmniej odpowiednim momencie poprostu przestaje działać, kadmowa będzie zwalniała poprostu.
Cena nie gra roli więc: icon_smile.gif
młotowiertarka pneumatyczna
METABO UHE 28 MULTI (około 1200zł)
wkrętarka
18V MAKITA 8391 D (około 700zł)



Dlatego najlepiej mieć dwa akumulatory, jeden do pracy, a drugi się ładuje i tak na zmianę. Przy systemie szybkiego ładowania możemy w zasadzie pracować non stop.
Napisano
Cytat

Polecam wam jeszcze oprócz Hilti czy Hitachi Metabo, DeWalt'a, apropo baterii litowo jonowych bym polemizował na temat dłuższego wiercenia wkrętarkami, niklowo kadmowa 2Ah zdecydowanie lepsza jest tylko jest poprostu cięzsza i to jest jej problem. Litówka w najmniej odpowiednim momencie poprostu przestaje działać, kadmowa będzie zwalniała poprostu.
Cena nie gra roli więc: icon_smile.gif
młotowiertarka pneumatyczna
METABO UHE 28 MULTI (około 1200zł)
wkrętarka
18V MAKITA 8391 D (około 700zł)


Bo baterie litono-jonowe maja taka charakterystykę ,ale nie ma na wpływ pracy bo jak się rozładowuje (zwalnia) ni-cd to już nie ma siły uciągnąć. A plus co do litowych to to ,że szybciej się ładują. Zresztą już powoli niklowo kadmowe pójdą w odstawkę.
Napisano
Masz rację, że pójdą w odstawkę ale kilka ładnych lat minie i zapomnimy o nich jak o Noki 3210 ;) co dodam jeszcze apropo wyboru baterii.. Nie kierujcie się Voltami tylko Amperażem. Czyli 18v 1,3Ah będzie "teoretycznie słabsza:" od 14,4V 2,0Ah itd.
Napisano
Cytat

... Czyli 18v 1,3Ah będzie "teoretycznie słabsza:" od 14,4V 2,0Ah itd...


Nie wiem, z czego wynika to przeświadczenie... Podałeś napięcie i pojemność, a z tego w żaden sposób nie wynika, która z nich jest słabsza. Słabsza to taka, z której osiągnie się mniejszą moc, a moc to napięcie znamionowe (podane) i max prąd, jaki można pobrać z tego akumulatora (brak tego parametru). Pojemność nie wiąże się z max prądem - są akumulatory o małych pojemnościach, z których można pobrać bardzo duży prąd (ale krótkotrwale) jak również o dużych pojemnościach, ale max prądzie rzędu 100 mA do poboru przez wiele lat... Co kto lubi icon_biggrin.gif

Im większa pojemność akumulatora, tym lepiej, bo dłużej można korzystać ze sprzętu.
Im wyższe napięcie, tym lepiej, bo dla osiągnięcia wymaganej mocy prąd jest mniejszy, a im mniejszy prąd, tym mniejsze straty na rezystancji wewnętrzenej akumulatora, połączeń, uzwojeń, itp.
Im wyższy max pobierany prąd, tym lepiej, bo osiągnie się większą moc.
Ale ponieważ cudów nie ma, trzeba się zdecydować na jakiś kompromis... icon_cry.gif
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Witam, czy ktoś używał może młotowiertaki pneumatycznej Parkside z Lidla? jest mi potrzebna tak przydomowo.icon_smile.gif cena jest kusząca i słyszałem że ta firma ma dobry sprzęt ale wolę wiedzieć co kupuję! (jak na dyskont spożywczy oczywiście ) będę wdzięczny za jakieś sugestie:)
Gość mhtyl
Napisano
Jak do domowego użytku jest adekwatna za te pieniążki.Posłuży Ci dość długo pod warunkiem umiejętnego użytkowania.
Napisano
Cytat

Jak do domowego użytku jest adekwatna za te pieniążki.Posłuży Ci dość długo pod warunkiem umiejętnego użytkowania.



A to ok:) nie będę nią dziurawił całego domu:p dzięki za odpowiedźicon_smile.gif)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Do domowego użytku nie trzeba profesjonalnego sprzętu, dwa lata temu kupiłem hitachi i do dzisiaj śmiga jak nowa przy umiarkowanym korzystaniu icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Do domowego użytku nie trzeba profesjonalnego sprzętu, dwa lata temu kupiłem hitachi i do dzisiaj śmiga jak nowa przy umiarkowanym korzystaniu icon_smile.gif


Tyle tylko że hitachi to profesjonalny sprzęt i śmiało możesz korzystać do woli ze swojego .
Oni nie robią z premedytacją tańszej tandety , określanej eufemistycznie jako - narzędzia amatorskie . Tak mają .
Napisano
Szczerze mówiąc nie wydałem jakoś specjalnie dużo, także wydawało mi się, że wziąłem sprzęt dla amatora w sumie lepiej dla mnie skoro tak sprawa wygląda.
Napisano
metabo-niby niemieckie...,katowalem przy ukladaniu osb na poddaszu,ogrodzeniu(wiercenie w stalowych rurach),innych ogolnodomowych pracach=super i ladowarka swietna(ladowanie w godzinke niecala),acha i ja kupilem z dwoma bateriami wiec wygodnie bardzo.
Napisano (edytowany)
Cytat

metabo-niby niemieckie...



Potwierdzam,używam Metabo od wielu lat , nie tylko wkrętarek,także Kombimłotka ,szlifierki taśmowej i piły łańcuchowej,ma przede wszystkim znakomite silniki.Do majsterkowania mam też wkrętarkę Kinzo z OBI i zrobiłem nią całe poddasze stelaże i płyty KG , a myślałem,że padnie...podstawa to dobre jakościowo bity. Edytowano przez Staszk (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Często się okazuje, że sprzęt noname wytrzymuje całkiem długo. Mam wkrętarkę Dedra 12V z 2 aku Ni-Cd i działa już bardzo długo (6-7lat) i aku trzymają bdb. Ojciec dostał w prezencie zielonego boscha PSR 12V i aku totalnie padły po 2 latach. Niby Bosch bardzo ładny ze światełkiem ale aku do regeneracji. Często na budowach firmy używają tanich wkrętarek z kilku powodów.
1) Kradzieże sprzętu - zarówno przez pracowników jak i osoby postronne na budowie
2) Żaden sprzęt nie wytrzyma upadków z większych wysokości, a wkrętarek często używa się jedną ręką na drabinie icon_wink.gif
3) Gwarancja - jak się zepsuje taniocha to wymieniają na miejscu i nie pytają. Markowe sprzęty jadą do serwisu, a tam zawsze znajdują powód żeby nie uznać gwarancji.

Osobiście używam wkrętarek z udarem mechanicznym Ryobi serii ONE+ z bateriami litowymi 18V. Powód - mam jeszcze masę sprzętu działającego z tymi samymi bateriami. Makita, DeWalt też mają swoje serie tego typu, ale znacznie droższe.

Jako ciekawostka do pytania: W serii ONE+ jest też młot z udarem pneumatycznym na aku (cena w leroy ok 350zł + koszt baterii i ładowarki). Może spełnić funkcję dość dobrej wiertarki udarowej z SDS+ oraz wkrętarki po zamontowaniu przejściówki.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myślę, że nie odstaje. Podłoga się nie ugina, leży sztywno na całej powierzchni. W płytach jest opcja prowadzenia rury prostopadle w miejscu łuków, a łuki są dwa, tak aby moża było zrobić jednocześnie nawrót i poprowadzić rurkę w poprzek, albo zrobić tylko nawrót. W tych miejscach folia aluminiowa nie otula tak fajnie rurki jak w pozostałych.   Na zdjęciu widać czerwony kolor między łukiem a tą prostopadłą rurką i fioletowy chłodniejszy "trójkąt" między łukami. A ta prostopadła rurka leci praktycznie przy samej ścianie. Nawet w wariantach z aluminiowymi promiennikami - nie widziałem aby były dostępne w wersji na łuki, tylko proste odcinki. Swoją drogą, cały czas zastanawiam się czy i jak zmieniły by się temperatury gdybym dołożył takie promienniki.   Jednak na ten moment najgorzej, że obecnie podłoga ma 23-24*C max a panele w dotyku są poprostu chłodne. Może nie zimne, ale jednak chłodne, a bez paneli podłoga mimo sporej róznicy temperatur była jednak ciepła i przyjemna w dotyku. Mam wrażenie że zamiast ogrzewania podłogowego wyszedł tylko taki bajer, który sprawia że podłoga nie jest całkowicie zimna, tylko letnia. A wykonana została w zasadzie w takim samym standardzie jak na poniższym filmie (polecam od 2:30), tylko zamiast płyt Fermacell 12.5mm, został położony 20mm sklejony i skręcony na zakładkę (EE20).   Nie wiem co jest nie tak, ale jak dla mnie to troche śmieszne, że podłogówka, która w teorii ma dawać większy komfort termiczny przy niższej temperaturze zasilania, polecana do ogrzewania niskotemperaturowego jak pompy ciepła nie jest w stanie zagrzać tego pokoju, a robi to grzejnik Purmo C22 o długości 100cm.
    • Chodzi o to, że jastrych odstaje od ekranu z folii aluminiowej, tam przy ścianie, on musi do niej dotykać.  Widać rurkę, ale ciepło nie rozlewa się na ekran, nie widać przesyłu tak jak w środkowej części zdjęcia.   Przy ścianie pomiędzy ekranem a tą rurką jest większa Δ𝑇.
    • W lewym górnym rogu jest styk podłogi i ściany. Zdjęcie wykonane jeszcze przed położeniem podkładu i paneli. Widać rórkę idącą wzdłóż ściany, prostopadle do całości podłogówki.   Po położeniu całej podłogi, temperatury jak na drugim zdjęciu, czyli ok 3*C niższe niż na samym jastrychu. Niestety kamerkę musiałem oddać zanim podłoga została wykończona, ale porównywałem z pirometrem i różnice między pirometrem a kamerką termowizyjną wynosiły +/-0.5*C. Także mam tylko 1 zdjęcie pojedynczego panela leżącego na podkładzie, gdzie sam podkład był zwinięty w rolkę więc nieco odstaje miejscami od jastrychu - co widać na zdjęciu w postaci niższej temperatury podkładu. Ale po położeniu całej podłogi efekt jest taki sam na całej podłodze.
    • U góry w lewym rogu, to styk ze ścianą zewnętrzną? Gdzie podziała się folia, czy tam jest pustka, słabo ekran przylega do jastrychu? 
    • Jeżeli jest tam papa w ścianie to masa KMB też może być.   Mas KMB nie można kleić na mokro, przed nałożeniem wymagają czystego i suchego podłoża, dla ATK 812 nie ma to znaczenia.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...