Skocz do zawartości

sciana z porothermu 24cm czy 38cm ?


Recommended Posts

witam !
chcialbym zbudowac dom z porothermu. nie jestem jednak zdecydowany czy sciane robic z 24cm porothermu czy 38cm. wiaze sie to z kwestiami finansowymi. wiadomo 38cm jest drozszy, dodatkowo trzebaby bloczki betonowe w piwnicy stawiac z "glowki" wiec koszty bylyby znacznie wyzsze.
pytanie o oplacalnosc i koszty ogrzewania w przyszlosci - oplaca sie kupowac drozszego pustaka 38cm czy lepiej 24cm ? tak czy inaczej sciana bedzie docieplana min 12cm styropianem. czy ewentualna doplata do drozszego pustaka zwroci sie w czasie ?
Link do komentarza
moze jeszcze dodam, ze :
1. 38cm sciana porotherm - 16szt - 1m^2, sztuka po 3.85zl. 16x 300m^2scian * 3.85zl daje 18.480zl
2. 25cm sciana porotherm - 11szt - 1m^2, sztuka po 3.65zl. 11x 300m^2scian * 3.65zl daje 12.045zl

w przypadku cienszej sciany mamy oszczednosc 6.400zl. nie mowie juz o bloczkach betonowych w piwnicy bo tu oszczednosci beda jeszcze wieksze.

tylko teraz :

25cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 1,00 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 0,86 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,31 W/mK

38cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 0,40 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 2,45 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,16 W/mK

z tego co sie orientuje ktores U jest porzebne czy tez wymagane przez przepisy. o ile zmniejszy U styropian 12cm ?


jeszcze jedno : w najnowszym budujemydom jest artykul o dociepleniach. cytuje "izolacja takiej grubosci (20cm) wykonana ze styropianu daje spolczynnik U na poziomie 0.2W/m^2*K. " dalej jest napisane :"dom o powierzchni 200M^2, sciany U=0.75W/m^2*K. dodajac 15cm izolacji uzyskamy U=0.2W/m^2*K"

jak to w koncu jest - izolacja 15cm obniza U sciany o 0.2 W czy daje w rezyltacie U=0.2W praktycznie nie zaleznie od sciany ? Edytowano przez allshaq (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  Cytat

poszukaj sobie odpowiedzi na forum, to nie boli
czyli m.in. jak się liczy U, nie raz o tym było

i przeczytaj dokładnie to co cytujesz, bo chyba to kuleje u Ciebie

Rozwiń  


oczywiscie pewnie bylo nie raz, ale po co masz mi wyjasniac/dac bezposredniego linka do takiego tematu skoro mozna sie wymadrzac.

cytaty kuleja ? niby czemu ? przepisalem bezposrednio z gazety
Link do komentarza
  Cytat

oczywiscie pewnie bylo nie raz, ale po co masz mi wyjasniac/dac bezposredniego linka do takiego tematu skoro mozna sie wymadrzac.

cytaty kuleja ? niby czemu ? przepisalem bezposrednio z gazety

Rozwiń  


ale po co sobie zadać trochę trudu, skoro myslenie jest takie bolesne...lepiej zapytać na forum...i potem zdziwko bo nikt nie odpowiedział...
Link do komentarza
  Cytat

25cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 1,00 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 0,86 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,31 W/mK

38cm porotherm :
Współczynnik przenikania ciepła [U]: 0,40 W/m2K
Obliczeniowa wartość oporu cieplnego wyrobu R: 2,45 m2K/W
Wartość współczynnika przewodzenia ciepła wyrobu U: 0,16 W/mK

z tego co sie orientuje ktores U jest porzebne czy tez wymagane przez przepisy. o ile zmniejszy U styropian 12cm ?

Rozwiń  


Na starcie wartosć wspólczynnika rpzewodzenia ciepła wyrobu to LAMBDA a nie U icon_smile.gif

Co do wartości wymaganej to U<=0,3 W/m2K, przy czym nie jest to wartość która uwezglednia ekonomikę oraz zbliżające się zmiany w przepisach jak również nie uwzględnia wpływu mostków (jest liczona bez poprawek). Od 2020 wszystkie nowe budynki będą musiały być prawie zero energetyczne czyli jak sie narazie szacuje, o zapotrzebowaniu na energię pierwotną <50kWh/m2rok.

Co do wyliczeń i wpływu izolacji na zmiany U:
Uc=U+deltaU
deltaU - wartość poprawek wynikająca z nieszczelnosci i mostków punktowych
U=1/R
R=Rsi+Rse+R(przegrody)
Rsi+Rse = 0,17 dla ścian zewnętrznych
R=d/LAMBDA
d- grubość wartswy w m

Resztę już sobie dasz radę sam icon_smile.gif
Link do komentarza
ba, wystaczy wklepać w gugle jak sieliczy, to jest zwykłe dodawanie (również zwykłych) ułamków
wybacz, ale nie będę Ci szukał linków, nie chce mi się

  Cytat

.....

jeszcze jedno : w najnowszym budujemydom jest artykul o dociepleniach. cytuje "izolacja takiej grubosci (20cm) wykonana ze styropianu daje spolczynnik U na poziomie 0.2W/m^2*K. " dalej jest napisane :"dom o powierzchni 200M^2, [b]sciany U=0.75W/m^2*K[/b]. [b]dodajac 15cm [/b]izolacji uzyskamy U=0.2W/m^2*K"

jak to w koncu jest - izolacja 15cm obniza U sciany o 0.2 W czy daje w rezyltacie U=0.2W praktycznie nie zaleznie od sciany ?

Rozwiń  

czyli dwadzieścia centów to 20, a piętnaście to 15,
dla 0,2 masz same styro gr 20 centów, lub 0,2 dla 15 centów styro na istniejacą już ścianę o jakiś tam parametrach

ot i tyle
Link do komentarza
  Cytat

Na starcie wartosć wspólczynnika rpzewodzenia ciepła wyrobu to LAMBDA a nie U icon_smile.gif

Co do wartości wymaganej to U<=0,3 W/m2K, przy czym nie jest to wartość która uwezglednia ekonomikę oraz zbliżające się zmiany w przepisach jak również nie uwzględnia wpływu mostków (jest liczona bez poprawek). Od 2020 wszystkie nowe budynki będą musiały być prawie zero energetyczne czyli jak sie narazie szacuje, o zapotrzebowaniu na energię pierwotną <50kWh/m2rok.

Co do wyliczeń i wpływu izolacji na zmiany U:
Uc=U+deltaU
deltaU - wartość poprawek wynikająca z nieszczelnosci i mostków punktowych
U=1/R
R=Rsi+Rse+R(przegrody)
Rsi+Rse = 0,17 dla ścian zewnętrznych
R=d/LAMBDA
d- grubość wartswy w m

Resztę już sobie dasz radę sam icon_smile.gif

Rozwiń  



mhm, policzone, dzieki icon_smile.gif

  Cytat

ba, wystaczy wklepać w gugle jak sieliczy, to jest zwykłe dodawanie (również zwykłych) ułamków
wybacz, ale nie będę Ci szukał linków, nie chce mi się


czyli dwadzieścia centów to 20, a piętnaście to 15,
dla 0,2 masz same styro gr 20 centów, lub 0,2 dla 15 centów styro na istniejacą już ścianę o jakiś tam parametrach

ot i tyle

Rozwiń  


sprawa wyjasniona, dziekuje za odpowiedz icon_smile.gif
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...