Skocz do zawartości

Olejowanie podłogi sosnowej na biało


Recommended Posts

Napisano
OLEJOWANIE PODŁOGI NA BIAŁO icon_smile.gificon_smile.gif
Witam. Proszę o radę w temacie olejowania podłogi. Wycyklinowałem deski sosnowe chcę je ługować i olejować na biało. Zrobiłem "badanie rynku" i zastanawiam się teraz nad trzema producentami:
- Osmo
-Maximus
-Flugger
Ług chyba kupię Fluggera. 16,5/l to cena kilkanaście razy niższa w porównaniu do innych producentów. Czy miał ktoś do czynienia z ługiem Fluggera? Warto kupić? Czy ług odbarwi mi oprócz deski wypełniacz szczelin (ten który sie miesza z pyłem z cyklinowania)?
Czy mógłby się ktoś wypowiedzić też na temat olejów tych producentów?
Za Fluggerem przemawia cena 170zl/3l oleju, gdyż w przypadku Maximusa to ok 140zl/l. Maximus zaleca na olej biały nanieść jeszcze olej wykańczający (127zł/2l).
Flugger nic takiego nie ma. Maluję olejem i tyle. Zastanawia mnie czy brak tej warstwy wykańczającej nie sprawia ze podłoga bedzie słabiej zabezpieczona?
Osmo to już w ogóle porażka cenowa. 134/l słabo wydajnego oleju + wosk olejny twardy 2,5l/393zł.
Pan od Osmo właściwie odradzał nam ługowanie. Podobno wystarczy sam olej biały na surową deskę. Wg niego olejowana deska jest nieodporna na zabrudzenia, nie da się jej doolejować (co każdy inny sprzedawca wskazywał jako atut olejowany podłogi). Sam już nie wiem jaka jest prawda?
Jeszcze jedno - czy po ługowaniu, a przed olejowaniem należy padem zeszlifować deskę? Słyszałem wiele wersji, chętnie poznam kolejną. Flugger oczywiście nic nie mówi na ten temat, a Maximus i Osmo piszą ęe to bardzo ważne.
Ponadto wyczytałem, że olej Fluggera wcale nie jest typowym olejem tylko wnikającym lakierem - informacja z forum więc może być zagadkowa.
Proszę mi podpowiedzieć o warstwach wykańczających np., maximusa oraz osmo - czy mają one za zadanie stworzyć dodatkową WARSTWĘ OCHRONNĄ "przykrywającą" drewno czy to po prostu warstwa normalnego oleju naniesiona ponownie.
Bardzo proszę o rady
Napisano
Cytat

OLEJOWANIE PODŁOGI NA BIAŁO icon_smile.gificon_smile.gif
Witam. Proszę o radę w temacie olejowania podłogi. Wycyklinowałem deski sosnowe chcę je ługować i olejować na biało. Zrobiłem "badanie rynku" i zastanawiam się teraz nad trzema producentami:
- Osmo
-Maximus
-Flugger
Ług chyba kupię Fluggera. 16,5/l to cena kilkanaście razy niższa w porównaniu do innych producentów. Czy miał ktoś do czynienia z ługiem Fluggera? Warto kupić? Czy ług odbarwi mi oprócz deski wypełniacz szczelin (ten który sie miesza z pyłem z cyklinowania)?
Czy mógłby się ktoś wypowiedzić też na temat olejów tych producentów?
Za Fluggerem przemawia cena 170zl/3l oleju, gdyż w przypadku Maximusa to ok 140zl/l. Maximus zaleca na olej biały nanieść jeszcze olej wykańczający (127zł/2l).
Flugger nic takiego nie ma. Maluję olejem i tyle. Zastanawia mnie czy brak tej warstwy wykańczającej nie sprawia ze podłoga bedzie słabiej zabezpieczona?
Osmo to już w ogóle porażka cenowa. 134/l słabo wydajnego oleju + wosk olejny twardy 2,5l/393zł.
Pan od Osmo właściwie odradzał nam ługowanie. Podobno wystarczy sam olej biały na surową deskę. Wg niego olejowana deska jest nieodporna na zabrudzenia, nie da się jej doolejować (co każdy inny sprzedawca wskazywał jako atut olejowany podłogi). Sam już nie wiem jaka jest prawda?
Jeszcze jedno - czy po ługowaniu, a przed olejowaniem należy padem zeszlifować deskę? Słyszałem wiele wersji, chętnie poznam kolejną. Flugger oczywiście nic nie mówi na ten temat, a Maximus i Osmo piszą ęe to bardzo ważne.
Ponadto wyczytałem, że olej Fluggera wcale nie jest typowym olejem tylko wnikającym lakierem - informacja z forum więc może być zagadkowa.
Proszę mi podpowiedzieć o warstwach wykańczających np., maximusa oraz osmo - czy mają one za zadanie stworzyć dodatkową WARSTWĘ OCHRONNĄ "przykrywającą" drewno czy to po prostu warstwa normalnego oleju naniesiona ponownie.
Bardzo proszę o rady



Ten ług w jakim celu????

Tu malutki MANUAL.

Napisano
Cytat

- wybiela drewno,
- zabezpiecza przed ?żółknięciem?,
- ?wydobywa? słoje,
- teoretycznie, utwardza powierzchnię drewna.




Pytanie za 100 punktów - czy chcemy mieć kolor drewna czy nie?? Jeżeli pokryjemy drewno lakierem/olejem - nie powinno juz chyba żółknąć. Tak na logikę.

Wracajc do wybielania, sposób znajomego stolarza - woda utleniona 30% tzw. Perhydrol. Tylko nie ten fryzjerski icon_smile.gif

Dla bardziej zainteresowanych efektem białych schodó, mebli, podłóg polecam lekturkę - kilka postów z życia stolarzy.

I cytacik z pierwszego postu na temat tzw. wybielania

"Wybielałem dąb przy odnawianiu mebli kwasem szczawiowym- jest skuteczny przy usuwaniu plam kleju glutynowego i mocznikowego, plam powstałych w skutek reakcji garbnika, działania czynników zewn. i innych, niweluje nawet w miarę różnice w naturalnym zabarwieniu drewna. Drewno tak wybielone (k. szczawiowy, woda utleniona i amoniak też) podobno lepiej równiez przyjmuje barwniki i jest odporniejsze na czynniki atmoosferyczne ale ogólnie barwa nie zmienia sie znacznie. "
Napisano
Jest zasadnicza różnica miedzy ługowaniem, a wybielaniem.

Ług do drewna, to mieszanina; wody, sody kaustycznej i mydeł (roślinnych i wapiennych).
Pod wpływem ługowania, drewno może zmienić kolor (ługowanie barwiące) lub zachować naturalną barwę.

Ługowanie zmienia strukturę powierzchni drewna, przez co jest to też (dawny) sposób na jego impregnację – bardzo skuteczny.
Napisano
Cytat

Jest zasadnicza różnica miedzy ługowaniem, a wybielaniem.

Ług do drewna, to mieszanina; wody, sody kaustycznej i mydeł (roślinnych i wapiennych).
Pod wpływem ługowania, drewno może zmienić kolor (ługowanie barwiące) lub zachować naturalną barwę.

Ługowanie zmienia strukturę powierzchni drewna, przez co jest to też (dawny) sposób na jego impregnację – bardzo skuteczny.




OK OK, ale tu chodzi raczej o samo wybielenie. Jeżeli dobrze zinterpretowałem intencje forumowicza cyngiel
Napisano
witam,
niestety nie mogłem wcześniej nic napisać.

Ług doradzono mi w celu wybielenia żółtej sosny (po cyklinowaniu) oraz by zapobiec żółknięciu w przyszłości.
Ług zalecamy mi był do oleju Maximusa. Przy osmo nie trzeba niby go stosować, gdyż jest olejem kryjącym.

Orientowałem się w sklepach parkieciarskich w międzyczasie z zrezygnowałem z oleju Fluggera jednak. Postanowiłem wybrać Maxmus+ług (fluggera bo juz kupiłem) albo olej osmo.
Jednak nadal mam wątpliwość czy stosować maximus czy znacznie droższy osmo. Osmo widziałem w efekcie końcowym, natomiast Maximusa ogólnie "ludzie chwalą".

Dzięki za informacje.
Napisano
Cytat

witam,
niestety nie mogłem wcześniej nic napisać.

Ług doradzono mi w celu wybielenia żółtej sosny (po cyklinowaniu) oraz by zapobiec żółknięciu w przyszłości.
Ług zalecamy mi był do oleju Maximusa. Przy osmo nie trzeba niby go stosować, gdyż jest olejem kryjącym.

Orientowałem się w sklepach parkieciarskich w międzyczasie z zrezygnowałem z oleju Fluggera jednak. Postanowiłem wybrać Maxmus+ług (fluggera bo juz kupiłem) albo olej osmo.
Jednak nadal mam wątpliwość czy stosować maximus czy znacznie droższy osmo. Osmo widziałem w efekcie końcowym, natomiast Maximusa ogólnie "ludzie chwalą".

Dzięki za informacje.




Tu już raczej trzeba z zasięgnąć opinii z autopsji lub uczciwego polecenia. Ewentualnie przez dedukcje kupić produkt alternatywny. Zapraszam więc do dyskusji.


Jeszcze wtrącenie

Przeczytaj Kolego plik pdf z instrukcją olejowania Maximusem (popularny wśród wielu firm parkieciarskich)

"Gatunki chłonne jak buk czy sosna olejować dwa razy w odstępie 2-4 godzin. Po drugim olejowaniu resztki oleju polerować szmatą położoną pod pad. Następnie po wyschnięciu nałożyć Maximus Lios Balm Fissativo
utrwalający olej lub Maximus Lios Lack w 2 lub 3 warstwach
. Całkowite utwardzenie oleju nastpuje po 15 dniach."

Teraz tylko trzeba porównać technikę olejowania tym drugim olejem i ceny.

Maximus
Olej Maximus LIOS Bioil 241,97 PLN/2 litry - wydajność ok. 30 m2 z litra
Olej Maximus LIOS Fissativo 141,14 PLN/2 litry

System OSMO - to "wyższa szkoła jazdy" icon_smile.gif
LINK

Wszystko robimy produktami OSMO - woskujemy, pielęgnujemy etc. Do poduszki zainteresowani mogą sobie poczytać karty zawarte pod linkiem.
Napisano
Osobiście jestem zwolennikiem stosowania produktów firmy Woca. Ługowanie i olejowanie wykonałbym w systemie ług biały+olej ekstra biały, efekt gwarantowany. Nie jest to najtańszy system, ale godny polecenia. Nie zapomnij o jeszcze jednej kwestii, niewiele firm podejmuje się wykonania takiej usługi, a jeszcze mniej wie jak to dobrze zrobić.
  • 10 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Osmo wychodzi drogo, ale efekt końcowy nie do osiągnięcia innymi produktami.


zgadzam sie icon_biggrin.gif kolega stosowal osmo i powiem wam rewelacyjne efekty
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...