Skocz do zawartości

Czy pompa ciepła w ogóle wystarczy do ogrzania domu?


Recommended Posts

Napisano
Wybudowałem dom ok. 160 m + garaż; ogrzewam go pompą ciepła - dolne źródło pionowe + podłogówka w całym domu; ubiegły sezon grzewczy - ogrzewanie odpalone pod koniec października, dom wychłodzony, duża ilość wilgoci technologicznej - całe opłaty za energię elektryczną za 4 miesiące to 2 400 zł - w tym oświetlenie, TV, komputer, piekarnik, płyta ceramiczna, pralka. Zaznaczam - pierwsza taryfa. W tym roku sezon letni - całość opłat za enrgię - 214 zł/miesiąc. Niestety jest jedna sprawa - dom musi być ciepły - mój wybudowałem z pustaka EDER + 15 cm wełny, ocieplenie podłogi na gruncie min. 15 cm styropianu, okna 3-szybowe na dobrym profilu, ocieplenie dachu min. 20 cm wełny. Temperatura w domu 22 stopnie przy temperaturze zasilania ok. 32 stopni - temperatura zewnętrzna w tym momencie była minus 20 stopni. Pompa dzieła rewelacyjnie - Viessman; bufor 800 litrów.
Napisano
dom około 130m2 powierzchni użytkowej(150m2) po podłogach grzane do 23C, piwnica 75m2, z tego 65m2 dogrzewane do 16C,okna trzyszybowe, dom ocieplony 20cm styropianu, piwnica 15cm styropianu,dach 30cm wełny, wentylacja mechaniczna, PC 8kw...
zużycie prądu na potrzeby PC(CO,CWU,pompy obiegowe) wg podlicznika za okres 1.11.2010 do 20.10.2011 czyli prawie cały rok to 4881kwh, co dla taryfy G12 daje koszt około 1910zł.

więcej szczegółow można znaleźć tutaj
https://forum.budujemydom.pl/Dom-Ewy-Adrian...sia-t10962.html
https://budujemydom.pl/budowlane-abc/reportaze/a/13993-adiqq-i-ewiq0-buduja-dom-z-pompa
Gość Dom z pompą
Napisano
Opinia klienta o gruntowej pompie ciepła. Połączenie niskich rachunków i ekologii. Bardzo ładny projekt domu. youtu.be/lxoWYVJHT6w Tutaj Państwo na emeryturze też zamontowali - powietrzną pompę ciepła. Pierwszy sezon grzewczy, dom 150m jakieś 2500 pln za wszystko. youtu.be/05Mu22Z7AZc...
Gość Legallet, Prefa i pompa Zirius 2
Napisano
dom 140 mkw. ogrzewanie podłogowe na parterze i poddaszu, zamieszkały obecnie przez 5 osób, całość zasilana prądem na taryfie G12 koszty opłat za prąd mają się następująco: teraz po prawie trzech pełnych latach mieszkania w domu mogę napisać "śmieszne ilości" jednak nie wiem dokładnie ile sama pompa a ile reszta domu jednak wygląda to tak: rachunki pokrywają całościowe zużycie prądu bytowego dla kuchni indukcyjnej i całego sprzętu domowego którego jest sporo - kilkanaście żarówek (energooszczędnych), 2 komputery, telewizor , 2 lodówki etc. i prace pompy ciepła: rok 2008/2009 - 3145 kW taryfy dziennej i 4786 kW taryfy nocnej na ogólną kwotę zapłaconą za rachunki 2038,77 zł czyli średnio około 170 zł miesięcznie (w tym wykańczanie domu bo prąd był już używany od 5.10.2008r.) rok 01.01 - 31.12.2010 - 2787 kW taryfy dziennej i 3535 kW taryfy nocnej na ogólną kwotę zapłaconą za rachunki 2697,14 zł czyli średnio około 225 zł miesięcznie rok 01.01 - 30.09.2011 - 2159 kW taryfy dziennej i 2761 kW taryfy nocnej na ogólną kwotę zapłaconą za rachunki 2062,44 zł czyli średnio około 230 zł miesięcznie, Jakieś pytania jeszcze kogoś dręczą - proszę pytać??? Piotr P..
Napisano
dom Lawenda II, pompa Vailant + rekuperator. Dom nowy, początkowo wilgotny. Po dwóch miesiącach całkowicie wyłączyłem grzałkę (ona nabiła mi najwięcej). Kominek z płaszczem podłączony do bufora, rozpalany okazyjnie. Zużycie od 1.11.2010. do 20.10.2011. - 4400 kW...
  • 2 tygodnie temu...
Gość Szkoda czasu
Napisano
Szkoda czasu, żeby to czytać. Ambitny wstęp i jak zwykle żadnych konkretów. Wnioski końcowe? B R A K..
  • 2 miesiące temu...
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Dom parterowy+poddasze, 200m2, styropian: -podłoga 20cm,-ściany 15cm, dach 30cm wełny. Okna dwuszybowe, bez podłogówki, bez rekuperacji. Ogrzewanie gazowe(kondensat DE DIETRICH)+kominek z płaszczem+sterownik. CW+CO+gotowanie+drewno do kominka 2000zł za pół roku. Drugie pół roku 350zł (CW+gotowanie) na gaz, w sumie 2350zł+12*80zł(prąd)=3310 opłat.A teraz koszty: komin i tak był w projekcie, rura kwasówka około 1000zł, kocioł- zakup przez internet 3600, przyłącze gazowe 1600+1000(projekt)+5000(wykonanie) +1000 przyłączenie kotła, co daje w sumie:13200. Niech się teraz wypowiedzą koledzy ile zapłacili za pompę z przyłączem? bo jak ja robiłem swoją kotłownię to cena pc+bufor+odwierty dla mojego domu wynosiła około 80000zł. A zatem (80000-13200)/30(lat)=2226,60. Więc aby zbilansować koszty zakupu powinienem płacić miesięcznie za ogrzewanie (3310-2226,60)/12=89,45zł trochę jest to nie realne. Pomijam celowo koszty przeglądu, ewentualnych napraw itp. bo jak przyjdzie komuś na myśl wymienić kilka set litrów glikolu w wymienniku, zalać nowy, zutylizować stary a zalecana wymiana jest co 5 lat..
Napisano (edytowany)
drogi kolego Misiek - jak ja budowałem dom, to za PC z DZ i kotłownią zapłaciłem 36,6tys.
dodam dodatkowo, że gazownia przyłącze gazowe kilka lat temu wyceniła na okrągła kwotę 12tys.
pisałem to niedawno w innym wątku - każdy przypadek jest inny i trzeba go traktować indywidualnie

kolega pisze o kominku z płaszczem i paleniu drewna, ale w kosztach go nie uwzględnia...pewnie za darmo był...

a co do wymiany glikolu w DZ, to coś koledze dzwoni, ale nie bardzo wie w którym kościele......

więc teraz na szybko wyliczenia takie jak kolega przedstawił( domy podobne wielkością)
koszta kolegi 13200+ kominek za darmo
moje koszta 36600zł

teraz 36600-13200/30lat = 780zł/rok
jedziemy dalej - 3310-780= 2530/rok
coż, nawet gdybym miał przyłącze gazu za darmo, to jestem niecałe 600zł/rok w plecy. bo teraz mam rachunki około 1950zł/rok
gdyby uwzględnić, że muszę jeszcze ponieść dodatkowo te 12tys za przyłącze gazu, to jestem w plecy jeszcze bardziej....
36600-25200=11400/30=380zł/rok
czyli 3310-380=2930 -->czyli 1000zł/rok w plecy..... Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Napisano
akurat tutaj podałem koszt bez podłogówki, specjalnie dla Miska icon_biggrin.gif
  • 6 miesiące temu...
Gość Janek
Napisano
świeżo wybudowany dom 250m2 pompa ciepła podłogówka w całym domu koszt instalacji z montażem 56tyś. uruchomiona w listopadzie na prądzie budowlanym do tej pory rachunek za prąd 2700. Oczywiści było wygrzewanie wylewki cały czas trwa wykańczanie w środku więc halogeny 500 świecą się na okrągło.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam,

Skąd tak wysokie koszty pompy ciepła?, ja się właśnie zastanawiam nad wkopaniem 300mb kolektora poziomego na dom 70m2, Za ruy zapłace mniej niż 1000 zł, za wykop podobnie, montaż samodzielnie, a pompę widziałem na allegro np: NeoGeoTherm NGT-GS za 12000 zł. Skąd te kwoty ponad 50 tyś?icon_smile.gif.
  • 3 lata temu...
Gość jurecki
Napisano
Miałem piece z podajnikiem, ale pompa ciepła jest bardziej ekonomiczna. Nie trzeba do niej latać kilka razy dziennie, nie trzeba kupować węgla. Trzeba w nią trochę zainwestować, ale wiadomo że szybko się zwróci.
  • 4 lata temu...
Napisano
Słaby jednostronnie traktujący artykuł. Dlaczego nie napiszesz, że jak do zamontowania jest pompa ciepła i ma pracować w górnym źródle 35 stopni, to potrzebujesz prawie dwa razy tyle powierzchni grzewczej czynnie oddającej ciepło niż te grzejniki 45-50 stopni. Znam wiele osób z opinią, że totalnie całą instalację grzewczą musieli przerobić przechodząc na pompę ciepła, bo zwyczajnie w domu zimno było, kto siedzi w 20 stopniach w łazience ?? Żenada z opisem, że osobne pomieszczenie nie potrzebne, jakby kto nie wiedział ile miejsca i urządzeń trzeba upchnąć, Panie nie ma takich garaży.
Napisano
12 godzin temu, Gość Damian napisał:

Słaby jednostronnie traktujący artykuł. Dlaczego nie napiszesz, że jak do zamontowania jest pompa ciepła i ma pracować w górnym źródle 35 stopni, to potrzebujesz prawie dwa razy tyle powierzchni grzewczej czynnie oddającej ciepło niż te grzejniki 45-50 stopni. Znam wiele osób z opinią, że totalnie całą instalację grzewczą musieli przerobić przechodząc na pompę ciepła, bo zwyczajnie w domu zimno było, kto siedzi w 20 stopniach w łazience ?? Żenada z opisem, że osobne pomieszczenie nie potrzebne, jakby kto nie wiedział ile miejsca i urządzeń trzeba upchnąć, Panie nie ma takich garaży.

Czyli pompa ciepła jest bez sensu bo przy temperaturze w obiegu grzewczym na poziomie 35-40 stopni nie da rady ogrzać dużego domu? Pokrętna logika

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...