Skocz do zawartości

sciana ogniowa-pomocy!!!!!!!!!!!!!


Recommended Posts

Napisano
wlasnie dzwonilam cena jednej rolety to 11000 wiec niestety nie stac mnie na taki luksus.... chyba zmienimy rozklad pomieszczen i okna ztamtej strony zlikwidujemy . mam nadziejeze jezeli chodzi o okna dachowe to nie bedzie takich problemow.
Napisano (edytowany)
Cytat

a co to znaczy fixy? znalazlam firme jedno okno 150x150cm- cena 4000. otwierane z certyfikatem. to na razie najtaniej



Cytat

fixy (naświetla)


okno nieotwierane


A na tych ławach dało by się zrobić "odbicie lustrzane" chałupy ? Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Mam takie pytanie – za co zapłaciłaś projektantowi adaptującemu ?

Jeśli chcesz zachować funkcjonalność tego domu, to możesz do wyboru:

1. Zainstalować nieotwierane okna (fix) o „odporności” E 30 (w zasadzie każde „metalowe" spełnia ten warunek), przy czym ich łączna powierzchnia na tej ścianie nie może być większa niż 5m2 (to jest 10% powierzchni ściany)
2. W drzwiach w salonie (wejście na taras), zainstalowanie żaluzji p.poż.


Lub

1. Tak jak wyżej.
2. „Przeniesienie” wejścia na taras na lewą ścianę w salonie.



Przy czym – bardzo ważne:
1. Albo, wentylacja mechaniczna.
2. Albo, w oknach zainstalowane nawiewniki o wydajności nie mniejszej niż 30m3/h
3. Wszystkie zmiany muszą być naniesione na projekcie przez projektanta. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
chyba przeniesiemy te wszystkie okna na te inne sciany bo wbijac sie w takie koszty to dla mnie troche za duzo... my wiedzielismy ze to wszystko bedzie kosztowac wiecej ale nie przypuszczalam ze az tyle:(( jakby mogly mi ktos pomoc w sprawie dachu- tzn czy kazda blachodachowka moze byc i co z oknami to bede bardzo wdziecana
Napisano
Cytat

chyba przeniesiemy te wszystkie okna na te inne sciany bo wbijac sie w takie koszty to dla mnie troche za duzo... my wiedzielismy ze to wszystko bedzie kosztowac wiecej ale nie przypuszczalam ze az tyle:(( jakby mogly mi ktos pomoc w sprawie dachu- tzn czy kazda blachodachowka moze byc i co z oknami to bede bardzo wdziecana



szkoda że nie zainteresowałaś się tematem wcześniej, zanim ławy wylaliście - wtedy by było większe pole manewru....
Napisano
Niestety- bylam u wszystkich urzednikow w powiecie i niestety- okna albo w klasie E30 albo zadne. A jezeli chodzi o luksfery w scianie z odpowiednia klasa ogniowa to musze miec na to jakies kolejne pozwolenie bez sensu czy moge je sobie wstawic gdzie chce- chodzi mi oczywiscie o sciane zewnetrzne. czy musze kupic i ewentualnie adaptowac projekt jescze raz jak mi to zasugerowal inspektor budowlany?
Napisano
q...! - ręce opadają
to okolice Garwolina? takie żłoby icon_eek.gif
ma sa kra zalamka.jpg
na zbity pysk takich popapranców/urzędasów bym wyp....

proponowałbym zacząć pisemnie prosić o te ich złote myśli

luksfery bez łachy - załatwia to projektant jednym wpisem
Napisano
my kupilismy gotowy projekt z biura projektowego. wiec teraz musimy prosic o zgode na te luksfery w tym biurze? nasz pan od adaptacji powidzial ze drugi raz projektu kupowac nie musimy- zmiany wprowdzi na juz istniejacym pod kontrola kierownika budowy. te wymogi przecwpozarowe to niestety nie wymysl powiatu- takie prawo i tak w warunkach niestety okreslil rzeczoznawca- nie dalo sie tego obejsc w zaden sposob....
Napisano (edytowany)
Cytat

No to jedna sprawa wyjaśniona ? linia lasu LsVI pokrywa się z granica działki.
Biorąc to pod uwagę, oraz obowiązujące przepisy (Rozporządzenie w sprawie WT?, § 232):
1. Ściana (ściany) powinny być oddzielenia p.poż. (R E I 60) bez otworów (okiennych, drzwiowych), lub
2. Ściana oddzielenia p.poż (R E I 60) + otwory (zamknięcia) o odporności E I 30 (mogą być żaluzje oddzielenia p.poż), lub
3. Ściana oddzielenia p.poż (R E I 60) + wypełnienie otworów materiałem przepuszczającym światło, takim jak luksfery, cegła szklana lub inne przeszklenie, jeżeli powierzchnia wypełnionych otworów nie przekracza 10% powierzchni ściany, przy czym klasa odporności ogniowej wypełnień nie powinna być niższa niż E 30.
4. W każdym przypadku dach z materiału nierozprzestrzeniającego ognia.



Ale to należy do projektanta ? powinno to być uwzględnione w projekcie !!!!!!
Za jaja go!!!!!



Marcelina
przeciez jest już wszystko napisane...przez bajbage i barbosse

i tutaj reszta

Cytat

dla laika to masz dach opisany w "ochronie ppoż" i tego się trzymaj
reszta to przeczytaj post bajbagi
albo ślepa ściana
albo luksfery
ablo naświetla (okna nieotwierane) E30
albo zwykłe okna i rolety E30 zamykane automatycznie, sterowane alarmem ppoż

możesz blachodachówkę
a okna połaciowe nie więcej niż

jeżeli to prawda


Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
  • 9 lata temu...
Napisano

Witam!
Bardzo proszę o pomoc. Czy jeśli chcę wybudować dom bliżej niż wymagane 12 metrów od lasu to z materiałów o podwyższonej ogniotrwałości ma być cały dom czy tylko ściana sąsiadująca z tym lasem?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • poradź lepiej, pokaż sie profesjonalnie - zamiast wypisywania głupawych pierdół  
    • Historia wygląda tak, że mieszkanie kupiliśmy w marcu 2022. Było kupione od poprzedniego właściciela, który najprawdopodobniej flipowal mieszkaniami, kupił, wyremontował i ja się pojawiłem i kupiłem. Mieszkanie kupiłem świeżo po remoncie. Pierwsze problemy zaczęły pojawiać się w następną zimę, czyli na przełomie 2022/2023 bo sąsiad z dołu pokazał mi, że od sufitu pod naszym balkonem ma trochę mokre ściany. Na naszej ścianie o którą mi chodzi, zacząłem zauważać wilgoć już chyba na wiosnę 2023. Czy ściana przemarzala/przemakala przed remontem nie mam pojęcia i już do tego nie dotrę. Jeśli chodzi o ocieplenie budynku, jakieś prace na elewacji były robione w okolicach 2010 roku, ale budynek nie jest ocieplony styropianem. Drzwi balkonowe najprawdopodobniej nie były wymieniane w czasie tego remontu mieszkania sprzed mojego kupna, bo nie wyglądaly na nowe.  Co najlepiej zrobić w takiej sytuacji? Na ocieplenie elewacji nie mam co liczyć, bo jestem właścicielem jednego z wielu mieszkan w tym bloku. Dodam, że na ścianie gdzie się zbiera wilgoć nie ma kaloryfera a na ścianie po drugiej stronie kaloryfer jest i tam też taka wilgoć się pojawia ale w zdecydowanie mniejszym stopniu. 
    • Z OSB mi doradziło dwóch fachowców, a deski wiadomo że sztywniejsze, ale myślę że to, że OSB z GK będą razem ze sobą skręcone dadzą już dużo. A co do wyprostwania ścian czy skosów, to jest zrobione co do milimetra. Za pomocą dobrego lasera w zasadzie nie ma z tym większych problemów, ale trochę czasu na to trzeba poświęcić. Jakby ktoś chciał zrobić to "po łebkach", nie ma opcji później z tego wyjść, bo każdą płytę trzeba byłoby ciąć inaczej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Sam zastosowałem folię aktywną, bo piana PUR nie ma równej powierzchni, stąd do 10cm mam pustkę za folią, ale nie jest to aluminiowa. A co do tej aluminiowej to może jako aktywna to coś w tym może być, ale co ma dawać dodatkowa pustka to pojęcia nie mam. Według mnie trochę przerost treści nad formą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Nie jest to kluczowe już mi się wydaje. W każdym bądź razie zapoznając się w sieci z informacjami zazwyczaj faktycznie można znaleźć informację, że kładziemy wełnę na równi z folią. Nie spotkałem się z celowym zostawianiem tam np. 2-3 cm luzu. To, że ta wełna potem obsiądzie i wtedy będzie szczelina już chyba jest doszukiwaniem się jakiegoś sposobu bronienia tego, że tam musi być szczelina.   Co do tej foli srebrnej od wewnątrz. Właśnie doczytałem się o co chodzi. Kilka dni temu widziałem jakiś filmik majstrów z YT co mówili o tym i tam było wspomniane, że taka folia ma najlepsze swoje właściwości gdy zostawi się szczelinę. Teraz doczytałem. Szczelinę można tam zostawić ale też nie jest to koniecznie. Taka folia nazywa się folią aktywną i reguluje przenikanie pary wodnej w zależności od warunków. Pewnie kolejny temat rzeka...
    • Nie słyszałem o takich praktykach i nie wiem ile taka folia aluminiowa kosztuje i czy to się w ogóle opłaca, tzn koszt vs oszczędność energii. Z tego co wiem, najlepiej wykonana izolacja to taka, która bezpośrednio przylega do folli paroizolacyjnej, ponieważ każda pustka powietrzna, a w przypadku poddasza za płytą GK ma już w granicach 50% niższą temperaturę niż w pomieszczeniu, czyli stwarzają się idealne warunki do wykraplania. Dlatego jedyna pustka powietrzna w każdym przypadku skosów czy sufitu powinna się znajdować za ociepleniem tak jak pisze[mention=66843]rett[/mention] np przed deskowaniem, lub za membraną, która z zasady ma mieć wysoką paroprzepuszczalność, bo w przypadku piany PUR, którą klei się bezpośrednio do membrany inczej się nie da. Dlatego uważam że podstawowym błedęm jest dodatkowe ocieplanie przesztrzeni nad sufitem, bo nad sufitem powinna być już tylko wentylacja aż do kalenicy. Było tu już kilka tematów o wyciekach po ścianach szczytowych. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...