Skocz do zawartości

konstrukcja pod taras drewniany


Recommended Posts

Napisano
witam
Mam następujące pytanie:
Mam zamiar zrobić drewniany taras o wym. 3x7 wsparty na stopach (słupkach) fundamentowych. Na długości tarasu (7 m) będę miał cztery stopy fundamentowe w odległościach około 2,3 m (między osiami). Stopy te będą w dwóch rzędach - skrajnie na szerokości (3 m). Na długości tarasu czyli na tych stopach o rozstawie 2,3 m chcę umieścić podciągi w jednym i drugim rzędzie, a na tych podciągach chcę zamocować legary, wyjdzie ich 8 w odległościach około 0,8 m.
Nie wiem tylko jakie mają wymiary podciągów i legarów przy takich rozstawach. Proszę więc o radę kogoś kto zna się na takich rzeczach....

z góry dziękuję
Napisano
dzięki za odpowiedź.... ale to 10x10 to mówisz o pociągach czy o legarach? Jak to wogóle można sobie policzyć, jest jakiś wzór że przy takiej odległości takie belki a przy innej inne....?
Rozważam różne wersje....
Napisano
10x10 to nieekonomiczny przekrój, zawyczaj proporcje 1:3 są najbardziej optymalne, a jakie konkretnie?
a to już najlepiej zaprojektować
jeżeli masz dostęp do jakiegoś projektu budowlanego chałupy to tam są wzory przy liczeniu więźby (coś w stylu "dobór przekroju"); kwestia właściwego zebrania obciażeń i uważania na funkcje trygonometryczne
albo wklep sobie "belka drwniana obliczenia statyczne" w guglach
o np tu masz liczenie belki stropowej www.um.skoczow.pl/files/artykuly/Wislica-obliczenia.doc
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Rozsądny stosunek szerokości do grubości deski tarasowej to około od 1:3 do 1:6. Ma tu zastosowanie zasada, że "im mocniejsze/twardsze jest drewno tarasowe, tym ten stosunek może być mniejszy" np. bangkirai jest drewnem gęstym, bardzo trwałym i wytrzymałym, a więc przy użyciu bangkiraia można konstruować tarasy przy stosunku grubości do szerokości 1:5,8. Świerk polski impregnowany ciśnieniowo jest drewnem miękkim, mniej wytrzymałym i przy tarasach z tegoż surowca, stosunek grubości do szerokości powinien wynieść 1:4,3.

Cytat

dzięki za odpowiedź.... ale to 10x10 to mówisz o pociągach czy o legarach? Jak to wogóle można sobie policzyć, jest jakiś wzór że przy takiej odległości takie belki a przy innej inne....?
Rozważam różne wersje....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim! Jako przedstawiciel firmy matego.pl, chciałbym zaprosić Was do zapoznania się z naszą ofertą wynajmu i sprzedaży tymczasowych płyt drogowych z tworzywa sztucznego – idealnych do utwardzania dróg dojazdowych, placów budowy, parkingów tymczasowych czy zabezpieczania gruntu w trudnych warunkach. Dlaczego warto postawić na płyty z tworzywa zamiast tradycyjnych betonowych? ✅ Niższy koszt zakupu i wynajmu – nasze rozwiązania są znacznie bardziej ekonomiczne już na starcie. ✅ Tani transport – na jednego TIR-a wchodzi aż 400 sztuk naszych płyt, gdzie dla porównania betonowych tylko około 15 sztuk. ✅ Błyskawiczny montaż – bez potrzeby użycia ciężkiego sprzętu czy HDS-u. Wystarczy 1–2 osoby, żeby szybko i sprawnie ułożyć drogę tymczasową. ✅ Lekkość i poręczność – nasze płyty ważą od 25 kg do 49 kg, więc są łatwe do przenoszenia nawet w pojedynkę. ✅ Wysoka wytrzymałość – w zależności od modelu, płyty wytrzymują nawet do 80 ton obciążenia, więc spokojnie radzą sobie z ruchem ciężkiego sprzętu budowlanego czy samochodów dostawczych.   Oferujemy zarówno sprzedaż, jak i wynajem – z dostawą na terenie całej Polski. Szczegóły i kontakt znajdziecie na naszej stronie: www.matego.pl Jeśli macie pytania – śmiało, chętnie doradzę!
    • Miałem bardzo podobny problem z klamką i drzwiami balkonowymi – też kupiłem nową i po montażu nadal się nie domykały. U mnie winna była zasuwnica, która się już wyrobiła. Zamówiłem części za ~120 zł, próbowałem sam, ale nic z tego nie wyszło. Finalnie i tak wezwałem serwis okien – zapłaciłem 260 zł, ale zrobili wszystko szybko i profesjonalnie. Co ważne – samo wymienienie części to nie wszystko. Trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego skrzydło się ciężko domykało (u mnie był problem z luzem w zawiasach). Inaczej sytuacja szybko się powtórzy. Jeśli jesteś z okolic Poznania, to mogę polecić firmę, która mi to naprawiała: Integro Poznań
    • To dopiero będzie ładnie.
    • Nie kombinuj z kitowaniem/szpachlowaniem/akrylowaniem - wsadzisz kupę kasy, a efekt będzie nijaki   Dużo tej podbitki masz?     Najtaniej będzie, jak kupisz zwykłą płytę HDF  3mm drewnopodobną w odpowiednim kolorze, podocinasz  tak, aby wypełniły przestrzeń między belkami, czarnym markerem - dla picu - zaznaczysz niby-deski, przykręcisz do istniejącej podbitki i nikt nie zauważy różnicy, o ile nie pokażesz palcem... Szpary przestaną przeszkadzać...   Sugerowany laminat jest kilkukrotnie droższy, trudniejszy w obróbce i aplikacji, choć jest odporny na warunki zewnętrzne, a płyta HDF w takiej lokalizacji nie jest narażona na zmoknięcie, czy światło słoneczne i wytrzyma wiele lat...
    • Będziesz miał dużo więcej szpar, tyle ze mniejszych. Bez sensu. Kup arkusze laminatu i zakryj powierzchnię pomiędzy krokwiami. Albo szpary wypełnij akrylem i pomaluj.   Możesz też zrobić własny kompozyt, kup jakiś lakier do parkietu i wsyp do niego parę worków drobnych trocin z piły taśmowej, będziesz miał własny kit drzewny do wypełniania tych szpar.  Tylko trociny muszą być wysuszone!
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...