Skocz do zawartości

Ogrzewanie gazowe czy węglowe


melisa123

Recommended Posts

Witam chciałabym prosić o fachowa poradę co do ogrzewania w mieszkaniu 48m2 .
Mieszkanie jest w bloku na trzecim ( ostatnim) piętrze , blok nie jest ocieplony . Co wybrać ogrzewanie gazowe czy węglowe ? Jak oba wychodzą cenowo w skali roku i miesiąca tak około . Jakie jest najkorzystniejsze w utrzymaniu? Dodam , że nie chodzi mi o wygodę a pieniądze . Jeśli potrzeba więcej informacji o mieszkaniu , aby mi doradzić to chętnie napiszę to co trzeba . Uprzejmie proszę wszystkie osoby (które mogą mi doradzić) o pomoc.
Link do komentarza
Cytat

Witam chciałabym prosić o fachowa poradę co do ogrzewania w mieszkaniu 48m2 .
Mieszkanie jest w bloku na trzecim ( ostatnim) piętrze , blok nie jest ocieplony . Co wybrać ogrzewanie gazowe czy węglowe ? Jak oba wychodzą cenowo w skali roku i miesiąca tak około . Jakie jest najkorzystniejsze w utrzymaniu? Dodam , że nie chodzi mi o wygodę a pieniądze . Jeśli potrzeba więcej informacji o mieszkaniu , aby mi doradzić to chętnie napiszę to co trzeba . Uprzejmie proszę wszystkie osoby (które mogą mi doradzić) o pomoc.



Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że ten węgiel trzeba wnieść na to trzecie piętro. Samo to daje dużo do myślenia. icon_wink.gif Ja wolałbym dopłacić za gaz. icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

A skąd węglowe? Czy wiesz, że tak wolno? Czy nie trzeba będzie wykonywać remontu, żeby to umożliwić?
Masz piece czy kaloryfery? Taż tu na razie nic nie wiadomo. Jak jest grzana reszta obiektu?



Właśnie będziemy robić remont całego mieszkania. W obecnym momencie jest tam piec kaflowy , ale gaz jest podłączony ogólnie do każdego z mieszkań . Ludzie różnie mają jedni gazowe , inni Co a jeszcze inni całkiem coś innego .
Tak , że teraz mam wybór co robić , bo na pewno nie zostawię pieca kaflowego .
Link do komentarza
Cytat

Właśnie będziemy robić remont całego mieszkania. W obecnym momencie jest tam piec kaflowy , ale gaz jest podłączony ogólnie do każdego z mieszkań . Ludzie różnie mają jedni gazowe , inni Co a jeszcze inni całkiem coś innego .
Tak , że teraz mam wybór co robić , bo na pewno nie zostawię pieca kaflowego .



Jeśli pieca nie będzie, to jak grzać węglem?
Jeśli robicie remont, to pozostaje tylko zadbać o docieplenie i ukrócenie ucieczki ciepła. A reszty to nie da się podpowiedzieć zaocznie. To należałoby obejrzeć i powinien to zrobić specjalista budowlaniec, który zna uwarunkowania. Dopiero wtedy można przygotowywać konkretniejsze propozycje.
Link do komentarza
Cytat

Jeśli pieca nie będzie, to jak grzać węglem?
Jeśli robicie remont, to pozostaje tylko zadbać o docieplenie i ukrócenie ucieczki ciepła. A reszty to nie da się podpowiedzieć zaocznie. To należałoby obejrzeć i powinien to zrobić specjalista budowlaniec, który zna uwarunkowania. Dopiero wtedy można przygotowywać konkretniejsze propozycje.



Po pierwsze co ma fachowiec budowlaniec do ogrzewania , co do ocieplenie to jak dla mnie odpada wewnątrz ( raczej żadnych mieszkań nie się nie ociepla od wewnątrz ponieważ para itp nie ma wtedy gdzie uciekać i zatrzymuje się na styropianie , a później farba się łuszczy itp ) , a z zewnątrz tym bardziej bo to jest blok , dlatego jest pytanie jakie ogrzewanie na takie mieszkanie , gaz niby wygoda ale ponoć drogo wychodzi , CO na węgiel czy drewno bądź można palić również brykietem co daje również dużo ciepła , a czekam na odpowiedź ludzi którzy mają któreś z tych ogrzewań i podadzą konkrety a nie na wypowiedź ludzi którzy myślą że nikt nie jest mądrzejszy od nich , a co do pieca to ma być założony przed remontem , no ale jak ktoś nie umie czytać i pisze że nie będzie pieca to sorry ale wystarczy pomyśleć że przy zakładaniu ogrzewania zakłada sie piec Edytowano przez melisa123 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Na decyzję o wyborze sposobu ogrzewania ma wpływ wiele czynników, czynniki te mają wiele zmiennych i tylko ktoś, kto jest na miejscu, widzi wszystkie uwarunkowania, zna Twoje preferencje może skutecznie doradzić.
Pierwszym jaki mi się narzuca, to dostępność mediów. Wspominasz o gazie, węglu. W grę wchodzić mógłby jeszcze kominek, albo prąd.
Na koszt systemu ogrzewania wpływają nie tylko comiesięczne rachunki, ale także koszt zakupu, montażu i utrzymania (przeglądów itp.) pieca, kominka oraz instalacji (grzejniki). Mogą pojawić się koszty nieoczekiwane - gdy trzeba przerobić komin, albo doprowadzić większą moc.
Jeżeli chodzi o podstawowe parametry do porównania kosztów ogrzewania, najprostszym jest koszt uzyskania 1 kWh. Dla przykładu koszt uzyskania 1 kWh z gazu ziemnego GZ 50 taryfa W3 wynosi od 0,15 do 0,18, przy ogrzewaniu węglem 0,12 do 0,17, energią elektryczną 0,67. Dane są oczywiście orientacyjne i mogą się różnić. Przy niewielkiej powierzchni mieszkania, pomimo dużych strat ciepła (dom nieogrzewany) powinno opłacać się ogrzewanie gazem, węglem albo drewnem z kominka. Wybierając z kolei ogrzewanie prądem niewiele kosztują grzejniki. Przy gazie dochodzi koszt instalacji, przy węglu, albo drewnie ich magazynowanie oraz pracochłonność.
Cytat

To należałoby obejrzeć i powinien to zrobić specjalista budowlaniec, który zna uwarunkowania. Dopiero wtedy można przygotowywać konkretniejsze propozycje.


Tak, że sama widzisz nie ma co się melisa123 ciskać. Retrofood może nieładnie opakował swoje uwagi, ale jest w nich sporo racji.
Link do komentarza
Cytat

czekam na odpowiedź ludzi którzy mają któreś z tych ogrzewań i podadzą konkrety a nie na wypowiedź ludzi którzy myślą że nikt nie jest mądrzejszy od nich



Mileńka, ja ocieram się o budownictwo więcej lat, niż Ty żyjesz. I dlatego nie mamię Ciebie głupimi poradami.
Ja Ci dobrze radzę, strzeż się "fachofców", którzy od razu wszystko wiedzą.
Link do komentarza
Cytat

Mileńka, ja ocieram się o budownictwo więcej lat, niż Ty żyjesz. I dlatego nie mamię Ciebie głupimi poradami.
Ja Ci dobrze radzę, strzeż się "fachofców", którzy od razu wszystko wiedzą.


wiesz są i fachowcy którzy nie robią w swoim zawodzie a wiedzą dużo , co do pieca to nie trzeba wstawiać jakiegoś wielkiego kotła , wystarczy piecyk 1Kw , mój mąż wie to z doświadczenia bo wcześniej ogrzewał mieszkanie takim piecykiem o podobnym metrażu może różnica 0.5m2 , a wysokość pomieszczeń była około 3,5m tak że dosyć wysokie stare niemieckie budownictwo , a to jest zaledwie jakie 2,5 tak że dużo mniej , a wnoszenie węgla czy drewna na 3 piętro z piwnicy to nie problem dla niego gdzie wcześniej nosił ponad 50m z szopki do mieszkania na 2 piętrze , co do kosztów to raczej jest różnica i jak dla mnie spora , bo ogrzewanie na węgiel i drewno bądź nawet brykiet wyniesie 1000-1400zł rocznie nie więcej , a natomiast ogrzewanie gazowe z tego co się orientowaliśmy wyniesie około 1200zł na 4 miesiące czyli na 2 miesiące jakieś około 600 zł ( to są przybliżone koszty do innych mieszkań , znajomy płaci 800zł na 2 miesiące również w bloku lecz o parę m2 większe mieszkanie i również blok nie jest ocieplony gdzie ociepla na 20-24 stopnie) ,więc widać różnicę w skali roku a 4 miesięcy , a tu chodzi głownie też o koszty bo ja nie pracuje tylko mój mąż , a tym bardziej że w drodze dziecko tak że wszystkie koszty się liczą czyż nie prawda ?? no chyba że się mylę to czekam na konkretne argumenty .
pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

wiesz są i fachowcy którzy nie robią w swoim zawodzie a wiedzą dużo , co do pieca to nie trzeba wstawiać jakiegoś wielkiego kotła , wystarczy piecyk 1Kw , mój mąż wie to z doświadczenia bo wcześniej ogrzewał mieszkanie takim piecykiem o podobnym metrażu



To po co pytasz? Zapytaj męża i nie zawracaj nam głowy.


Cytat

Po pierwsze co ma fachowiec budowlaniec do ogrzewania ,



Mam nadzieję, że nie będziesz musiała się przekonać.
Link do komentarza
Meliso123, zadałaś pytanie - to czytaj uważnie co doświadczeni i próbujący Ci pomóc userzy piszą, bo oni naprawdę wiedzą co piszą!
Nie jest to takie proste - zamontujesz piecyk gazowy i juz grzejesz... Mieszkanie to kilka pomieszczeń, do których musisz rozprowadzić ciepło, a więc kupić i założyć grzejniki, doprowadzić wodę, odprowadzić spaliny tak, aby komin służył dłużej niż sezon grzewczy (przeróbka komina!!!)...
Co to znaczy: "Ludzie różnie mają jedni gazowe , inni Co " - to gazowe to co - kominki gazowe???
Jak nie zostawisz pieca kaflowego, to jak chcesz grzeć węglem, nie bardzo to widzę - jeden pokój przeznaczysz na kotłownię, magazyn węgla... A noszenie węgla na trzecie piętro - mimo, że teraz Wam nie będzie sprawiało problemu - z każdym rokiem będzie coraz trudniejsze, aż ze starością stanie się wielkim problemem.
Jak pisze retrofood "Jeśli robicie remont, to pozostaje tylko zadbać o docieplenie i ukrócenie ucieczki ciepła"
Ocieplenie nie koniecznie musi być wykonane styropianem od środka (chociaż jeden użytkownik kiedyś poradziłby Ci 30cm styropianu od środka i grzanie miejscowe precyzyjnie sterowane icon_biggrin.gif ) - możesz zastosować bloczki ytonga multipor:
http://www.ytong-silka.pl/pl/content/renow...wnatrz_1358.php
Żeby uzyskać te - jak piszesz - 600 złotych na dwa miesiące za gaz, czy te 1000-1400 rocznie za drewno i brykiet - trzeba wyłożyć konkretne pieniądze na uzbrojenie mieszkania w system ogrzewania... Może okazać się, że taniej Was w ciągu 20, czy 30 lat wyniesie drożej płacić za grzanie prądem - tańszymi i łatwiej zasilanymi piecami akumulacyjnymi z odpowiednią taryfą, niż tańszym gazem, na używanie którego musisz zaciągnąć wielki kredyt - na zakup grzejników, pieca, jego instalację, przeróbkę komina, wykonanie układu rur zasilających grzejniki...
Link do komentarza
opcją jest też wykorzystać istniejące piece kaflowe, zamontowac w nich grzałki i grzać w taniej taryfie...to rozwiązanie na pewno tańsze inwestycyjnie niż piece akumulacyjne...ale nie wiem jak wyjdzie porównianie kosztów eksploatacji...
3 lata temu likwidacja pieców kaflowych w mieszkaniu 84m2(4 pokoje w kamienicy) i zainstalowanie CO gazowego kosztowało mnie około 14tyś. Kamienica nieocieplona, koszt gazu na cały rok to około 3-3,5tys.(CO+CWU+kuchenka)
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jesteśmy firmą przeprowadzkową z wieloletnim doświadczeniem w transporcie i noszeniu materiałów budowlanych. Chcielibyśmy podzielić się z Wami kilkoma praktycznymi wskazówkami, które ułatwią prace związane z noszeniem materiałów do mieszkania w bloku. Bez względu na to, czy jesteś profesjonalnym budowlańcem, czy hobbystą, te porady przydadzą się każdemu!   1. Planowanie i organizacja Przed przystąpieniem do prac, warto dokładnie zaplanować, jakie materiały będziesz potrzebować, aby uniknąć wielokrotnego noszenia ciężarów. Przygotuj listę potrzebnych materiałów, a następnie sprawdź, czy wszystko się zgadza. Zwróć uwagę na gabaryty oraz wagę poszczególnych elementów. 2. Współpraca z sąsiadami Jeśli masz możliwość, porozmawiaj z sąsiadami i sprawdź, czy ktoś nie planuje równocześnie remontu. Wspólne zamówienie materiałów może przynieść korzyści finansowe i oszczędzić czas. 3. Zastosuj odpowiednie narzędzia Ułatw sobie pracę, korzystając z narzędzi ułatwiających transport materiałów, takich jak wózki, taśmy nośne czy chwytaki. Dzięki nim przenoszenie ciężkich przedmiotów będzie mniej męczące, a także bezpieczniejsze dla Twojego zdrowia. 4. Wybierz odpowiednią firmę transportową Przy wyborze firmy transportowej zwróć uwagę na jej doświadczenie w przewozie materiałów budowlanych. Profesjonalna firma zadba o właściwe zabezpieczenie ładunku oraz dostarczy go we wskazane miejsce w odpowiednim terminie. 5. Bezpieczeństwo przede wszystkim Podczas przenoszenia ciężkich materiałów pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa. Dbaj o prawidłową postawę ciała, unikaj gwałtownych ruchów i noszenia zbyt dużego ciężaru. Jeśli nie jesteś pewien swoich możliwości, poproś o pomoc znajomych lub wynajmij profesjonalistów. 6. Rozkładaj prace na etapy Staraj się nie przeciążać swojego organizmu w jednym dniu. Planuj prace w taki sposób, aby rozłożyć je na kilka dni, dając sobie czas na odpoczynek i regenerację mięśni. 7. Wykorzystaj windę Jeśli w bloku jest dostępna winda, upewnij się, że możesz z niej skorzystać. Winda ułatwi transport ciężkich materiałów na wyższe piętra, oszczędzając Twój czas i wysiłek. Pamiętaj jednak, że winda może mieć ograniczenia ładowności, dlatego staraj się nie przekraczać dopuszczalnej wagi. 8. Zabezpiecz przestrzeń wspólną Przed przystąpieniem do noszenia materiałów, zabezpiecz klatkę schodową oraz windy, aby uniknąć zniszczeń. Możesz użyć folii ochronnej, kartonów lub innych materiałów amortyzujących, aby chronić ściany i podłogi przed zarysowaniami czy uszkodzeniami. 9. Sprawdź warunki atmosferyczne Jeśli możliwe, staraj się przewidywać warunki pogodowe na dzień dostawy materiałów. Deszcz, śnieg czy silny wiatr mogą utrudnić przenoszenie ciężarów, a także zwiększyć ryzyko uszkodzenia materiałów. W razie potrzeby zabezpiecz materiały przed wilgocią, używając folii czy plandek. 10. Zadbaj o komunikację Współpracuj z innymi mieszkańcami bloku oraz z firmą transportową. Ustal z nimi dogodny termin i godzinę dostawy materiałów, aby uniknąć kłopotów czy nieporozumień. Upewnij się, że wszyscy są na bieżąco z planami i ewentualnymi zmianami.   Mamy nadzieję, że nasze porady okażą się pomocne w trakcie realizacji Twojego projektu budowlanego. Jeśli masz więcej pytań lub potrzebujesz dodatkowych wskazówek, śmiało pytaj na forum! Jesteśmy tu, aby pomóc i udzielić odpowiedzi na wszelkie wątpliwości związane z noszeniem materiałów budowlanych. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie, organizacja i bezpieczeństwo. Powodzenia!   Jeśli szukają Państwo pomocy w transporcie mebli na terenie Warszawy i całej Polski zachęcamy do skorzystania z naszych usług. GOOGLE: Przeprowadzki i Usługi Transportowe Szybkie-Przeprowadzki.pl | Transport Warszawa   STRONA: http://szybkie-przeprowadzki.pl/
    • Zainteresowania nie straciłem i dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Działka po prostu nie jest w atrakcyjnej cenie jak na ilość problemów które mogą się z nią wiązać dlatego postanowiłem szukać dalej. Poza słupem dochodził problem tego, że przez środek tej działki przechodzi rura z wodą która niby miałaby być przeniesiona na drogę (dojazdową wewnętrzną do innych działek) + ja w tej drodze nie miałbym udziałów.    W przypadku jeśli zakupiłbym podobną działkę ale taką na której nie ma prądu ani wody ( + chciałbym zrobić sobie fotowoltaikę z magazynem energii + studnie głębinową) czy jest możliwość, że ktoś kiedyś będzie chciał mi na niej taki słup postawić ? Oraz czy będę mógł się na coś takiego nie zgodzić? 
    • OK już coś kojarzę - humus, potem glina i pospółka do 0,35-0,55 a potem od 0,55 już piaski wysadzinowe. Cytuję z pliku pdf z poprzednich tematów "Poziom wody gruntowej nawiercono na głębokości ok. 1,7 – 2,1 m p.p.t. tj. na rzędnej ok. 101,3 – 101,4 m n. p. m. W zależności od intensywności opadów i pory roku poziom wody gruntowej może wahać się o ok. ± 0,5 – 0,8 m względem stanu obecnego. Szczegółowe rzędne pomiaru zwierciadła wody podziemnej w ww. punktach badawczych podano w kartach otworów geologicznych"   Czyli w najgorszym scenariuszu woda podejdzie ci na -0.9 m  - o ile w piątek mózg mi działa prawidłowo i dobrze policzyłem.
    • Jesteśmy firmą przeprowadzkową z wieloletnim doświadczeniem w demontażu, transporcie i montażu mebli. Chcielibyśmy podzielić się z Wami poradnikiem, jak bezpiecznie wykonać demontaż mebli, aby uniknąć uszkodzeń zarówno mebli, jak i otoczenia.   1. Przygotuj narzędzia i materiały: Zanim przystąpisz do demontażu, upewnij się, że masz odpowiednie narzędzia i materiały, takie jak śrubokręt, młotek, klucze, folia bąbelkowa, taśma klejąca, rękawice ochronne i ochraniacze na narożniki.   Śrubokręt: Potrzebny do odkręcania śrub i wkrętów. Najlepiej mieć kilka śrubokrętów o różnych końcówkach (płaskie, krzyżowe, Torx). Młotek: Przydatny do delikatnego uderzania elementów, jeśli są zbyt mocno połączone lub trudne do rozdzielenia. Klucze: Klucze płaskie, oczkowe lub imbusowe, niezbędne do odkręcania nakrętek i śrub. Folia bąbelkowa: Służy do zabezpieczania elementów mebli przed uszkodzeniami. Taśma klejąca: Przydatna do oznaczania elementów i zabezpieczania folii bąbelkowej. Rękawice ochronne: Ważne dla ochrony dłoni przed otarciami, drzazgami czy przecięciami. Ochraniacze na narożniki: Przydatne do zabezpieczania narożników elementów mebli przed uszkodzeniem.   2. Zabezpiecz otoczenie: Aby uniknąć uszkodzeń podłóg czy ścian, rozłóż folię lub karton na podłodze, a na ścianach zamocuj ochronne maty lub folię bąbelkową.   Folia lub karton na podłodze: Ochrona podłogi przed zarysowaniami lub uszkodzeniami. Ochronne maty lub folia bąbelkowa na ścianach: Zapobiegają uszkodzeniu ścian podczas demontażu, zwłaszcza przy dużych meblach.   3. Opróżnij meble: Usuń wszelkie przedmioty z szafek, szuflad i półek, aby uniknąć ich uszkodzenia podczas demontażu.   Zdejmij wszystkie przedmioty z szafek, półek i szuflad, aby uniknąć ich przypadkowego uszkodzenia czy wypadnięcia.   4. Oznacz elementy: Przed rozpoczęciem demontażu, oznacz elementy mebli za pomocą taśmy klejącej i markerów. Pozwoli to na łatwiejsze zrozumienie, jak poszczególne elementy mają być ponownie zamocowane.   Użyj taśmy klejącej i markerów, aby oznaczyć poszczególne elementy mebli i ich połączenia, co ułatwi późniejszy montaż.   5. Odkręć zamocowania: Zacznij od odkręcenia śrub, wkrętów i innych elementów łączących meble. Upewnij się, że robisz to stopniowo, aby nie uszkodzić elementów mebli.   Odkręć śruby, wkręty i inne elementy łączące meble, zaczynając od najbardziej zewnętrznych części. Robiąc to stopniowo, unikniesz uszkodzeń elementów mebli.   6. Zdejmij drzwi i szuflady: Jeśli meble mają drzwi lub szuflady, zdejmij je, odkręcając zawiasy lub prowadnice. Pamiętaj, aby zabezpieczyć je folią bąbelkową lub innym materiałem ochronnym.   Odkręć zawiasy lub prowadnice szuflad i drzwi, a następnie zdejmij je ostrożnie. Owijając zdejmowane elementy folią bąbelkową, zabezpieczysz je przed ewentualnymi uszkodzeniami.   7. Usuń szkło i lustra: Jeśli meble mają szklane elementy lub lustra, ostrożnie je zdejmij i zabezpiecz, owijając folią bąbelkową lub innym materiałem amortyzującym.   Ostrożnie zdejmij wszelkie szklane elementy czy lustra, aby uniknąć przypadkowego stłuczenia. Zabezpiecz je, owijając folią bąbelkową lub innym materiałem amortyzującym.   8. Demontaż: Teraz, gdy wszystkie elementy są oznaczone i zabezpieczone, można przystąpić do demontażu mebli. Staraj się robić to ostrożnie, aby nie uszkodzić poszczególnych części. Jeśli napotkasz opór, nie używaj siły - sprawdź, czy nie ma jeszcze jakiejś niewidocznej śruby czy zaczepu.   Odkręć lub rozłącz poszczególne elementy mebli, starając się robić to delikatnie i z kontrolą. Jeśli napotkasz opór, sprawdź, czy nie ma jeszcze jakiejś niewidocznej śruby czy zaczepu zamiast używać siły.   9. Zabezpieczanie elementów: Po demontażu, zabezpiecz poszczególne elementy mebli, owijając je folią bąbelkową, tekturą lub innym materiałem ochronnym. Ochraniacze na narożniki mogą być również przydatne, aby zabezpieczyć wrażliwe miejsca przed uszkodzeniami.   Owijając poszczególne elementy mebli folią bąbelkową, tekturą lub innym materiałem ochronnym, zapobiegniesz uszkodzeniom podczas transportu czy przechowywania. Nałożenie ochraniaczy na narożniki zabezpieczy wrażliwe miejsca przed uszkodzeniami mechanicznymi.   10. Przechowywanie elementów: Uporządkuj i przechowuj elementy mebli w bezpiecznym miejscu, tak aby uniknąć przypadkowych uszkodzeń. Jeśli posiadasz oryginalne opakowanie, możesz je wykorzystać do przechowywania elementów.   Przechowuj elementy mebli w bezpiecznym miejscu, tak aby uniknąć przypadkowych uszkodzeń. Jeśli posiadasz oryginalne opakowanie, możesz je wykorzystać do przechowywania elementów, co dodatkowo zabezpieczy meble.   11. Utrzymanie porządku: Po zakończonym demontażu, upewnij się, że wszystkie śruby, wkręty i inne małe części są przechowywane w sposób uporządkowany, np. w zamkniętych pojemnikach lub torebkach strunowych. Dobrym pomysłem jest również przymocowanie takich elementów do odpowiadających im części mebli za pomocą taśmy klejącej.   Przechowuj wszystkie śruby, wkręty i inne małe części w sposób uporządkowany, np. w zamkniętych pojemnikach lub torebkach strunowych. Przymocowanie takich elementów do odpowiadających im części mebli za pomocą taśmy klejącej ułatwi późniejszy montaż.   12. Dokumentacja: Robienie zdjęć przed, w trakcie i po demontażu może być pomocne w późniejszym montażu. Zdjęcia mogą również posłużyć jako dowód na stan mebli przed demontażem, jeśli zachodzi taka potrzeba.   Robienie zdjęć przed, w trakcie i po demontażu pomoże w późniejszym montażu, gdyż będzie można odtworzyć poprawne połączenia. Zdjęcia mogą również posłużyć jako dowód na stan mebli przed demontażem, jeśli zachodzi taka potrzeba, np. w przypadku reklamacji czy ubezpieczenia.   Podsumowując, demontaż mebli może być procesem wymagającym precyzji i ostrożności, ale dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, można go wykonać bezpiecznie i skutecznie. Pamiętaj o zachowaniu ostrożności podczas całego procesu, a meble będą gotowe do ponownego montażu w nowym miejscu. Mamy nadzieję, że ten poradnik okaże się pomocny! Jeśli potrzebujecie profesjonalnej pomocy przy demontażu, transporcie i montażu mebli, nie krępujcie się skontaktować z nami! Nasz zespół fachowców jest gotów, aby służyć pomocą. Życzymy powodzenia i bezpiecznego demontażu mebli!   Jeśli szukają Państwo pomocy w demontażu mebli na terenie Warszawy i całej Polski zachęcamy do skorzystania z naszych usług. GOOGLE: Przeprowadzki i Usługi Transportowe Szybkie-Przeprowadzki.pl | Transport Warszawa   STRONA: http://szybkie-przeprowadzki.pl/
    • Tu jest badanie geotechniczne  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...