Skocz do zawartości

Wilgoć na ścianie i schodach zewnętrznych


IRYS

Recommended Posts

Napisano
Latem roku ubiegłego nabyłem dom.po jesiennych opadach okazało się,że schody zewnętrzne są fatalnie zbudowane,pokryte płytkami lastrukowymi i niektóre stopniepochylone na scianę.co powoduje zawilgocenie sciany.wilgoc na wysokości stopni przeszła już do wnętrza co spowodowało spólchnienie tynku na schodach do piwnicy.chciałem scody zewnętrze okryć kupionymi płytkami gresowymi ale ? Na scianie nie ma jeszcze struktury,tylko steropian i zatarta siatka.sąsiad budowlaniec radził mi wyciąć nad stopniami pas steropianu,dosuszyć scianę,zerwać lastryko,wypoziomować stopnie na zewnątrz,położyć hudroizolację a potem dopiero płytki gresowe a na końcu strukturę elewacji.czy ma rację.co mi radzicie?

Czy siksfloor-400 n,aquafin-2k/m lub botazit ma 80 położyć pod warstwę wyrównującą czy na a pod płytki gresowe? Czy tymi środkami mogę też zabezpieczyć ścianę ?czy na styku ściany ze stopniem muszę dla pewności wtopić taśmę uszczelniającą?

Napisano
Ma rację - koniecznie musisz zrobić to od podstaw tak jak radzi - każde inne rozwiązanie będzie tylko doraźne , a w perspektywie czasu tylko pogorszy sytuację.
Napisano
Cytat

Ma rację - koniecznie musisz zrobić to od podstaw tak jak radzi - każde inne rozwiązanie będzie tylko doraźne , a w perspektywie czasu tylko pogorszy sytuację.


DZIĘKUJĘ ZA DOBRĄ RADĘ I BIORĘ SIĘ DO PRACY.
Napisano
Cytat

DZIĘKUJĘ ZA DOBRĄ RADĘ I BIORĘ SIĘ DO PRACY.



Można na teraz zadaszenie zrobić nad nimi a psuć je i robić poprawnie jak się zużyje ta okładzina lastriko .
Napisano
Witam,

Rozwiązanie problemu powinno wyglądać następująco :

1. usunąć starą powierzchnię w tym wypadku płytki lastriko
2. oczyścić powierzchnię i wykonać spadek od domu z BOTACEM M 100
3. powierzchnię zagruntować środkiem gruntującym BOTACT D11
4. całe schody oraz ścianę na wysokości min. 15 cm zaizolować izolacją mineralną BOTACT M28 (min. 2 warstwy)
5. między schodami, a ścianą należy zastosować taśmę izolacyjną BOTACT SB 78
taśmę wtapia się w pierwszą warstwę BOTACT M28
6. bezpośrednio na BOTACT MD 28 przykleić płytki przy użyciu kleju BOTACT M29 i za fugować produktem MULTIFUGE lub BOTACT M 30
7. przy wykonywaniu cokołu między schodami, a cokołem użyć sznur polietylenowy i wypełnić spoinę silikonem SUPAX S 5


Pozdrawiam
Michał Walory
Napisano
W odpowiedzi na pytania zawarte w mailu:

CZY SIKSFLOOR-400 N,AQUAFIN-2K/M LUB BOTAZIT MA 80 POŁOŻYĆ POD WARSTWĘ WYRÓWNUJĄCĄ CZY NA A POD PŁYTKI GRESOWE? CZY TYMI ŚRODKAMI MOGĘ TEŻ ZABEZPIECZYĆ ŚCIANĘ ?CZY NA STYKU ŚCIANY ZE STOPNIEM MUSZĘ DLA PEWNOŚCI WTOPIĆ TAŚMĘ USZCZELNIAJĄCĄ?

Trzeba przyjąć zasadę, że zawsze warstwa spadkowa jest pierwsza, a na nią dopiero aplikujemy izolację. Izolacja ta powinna być wywinięta na ścianę. Najlepiej zastosować taśmy uszczelniające, które powinny być wklejone na konstrukcję przed warstwą termoizolacyjną.

Pozdrawiam

mgr inż. Paweł Skoczek
Doradca Techniczny
Napisano
Cytat

Witam,

Rozwiązanie problemu powinno wyglądać następująco :

1. usunąć starą powierzchnię w tym wypadku płytki lastriko
2. oczyścić powierzchnię i wykonać spadek od domu z BOTACEM M 100
3. powierzchnię zagruntować środkiem gruntującym BOTACT D11
4. całe schody oraz ścianę na wysokości min. 15 cm zaizolować izolacją mineralną BOTACT M28 (min. 2 warstwy)
5. między schodami, a ścianą należy zastosować taśmę izolacyjną BOTACT SB 78
taśmę wtapia się w pierwszą warstwę BOTACT M28
6. bezpośrednio na BOTACT MD 28 przykleić płytki przy użyciu kleju BOTACT M29 i za fugować produktem MULTIFUGE lub BOTACT M 30
7. przy wykonywaniu cokołu między schodami, a cokołem użyć sznur polietylenowy i wypełnić spoinę silikonem SUPAX S 5


Pozdrawiam
Michał Walory


Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...