Skocz do zawartości

Wilgoć na ścianie i schodach zewnętrznych


IRYS

Recommended Posts

Latem roku ubiegłego nabyłem dom.po jesiennych opadach okazało się,że schody zewnętrzne są fatalnie zbudowane,pokryte płytkami lastrukowymi i niektóre stopniepochylone na scianę.co powoduje zawilgocenie sciany.wilgoc na wysokości stopni przeszła już do wnętrza co spowodowało spólchnienie tynku na schodach do piwnicy.chciałem scody zewnętrze okryć kupionymi płytkami gresowymi ale ? Na scianie nie ma jeszcze struktury,tylko steropian i zatarta siatka.sąsiad budowlaniec radził mi wyciąć nad stopniami pas steropianu,dosuszyć scianę,zerwać lastryko,wypoziomować stopnie na zewnątrz,położyć hudroizolację a potem dopiero płytki gresowe a na końcu strukturę elewacji.czy ma rację.co mi radzicie?

Czy siksfloor-400 n,aquafin-2k/m lub botazit ma 80 położyć pod warstwę wyrównującą czy na a pod płytki gresowe? Czy tymi środkami mogę też zabezpieczyć ścianę ?czy na styku ściany ze stopniem muszę dla pewności wtopić taśmę uszczelniającą?

Link do komentarza
Witam,

Rozwiązanie problemu powinno wyglądać następująco :

1. usunąć starą powierzchnię w tym wypadku płytki lastriko
2. oczyścić powierzchnię i wykonać spadek od domu z BOTACEM M 100
3. powierzchnię zagruntować środkiem gruntującym BOTACT D11
4. całe schody oraz ścianę na wysokości min. 15 cm zaizolować izolacją mineralną BOTACT M28 (min. 2 warstwy)
5. między schodami, a ścianą należy zastosować taśmę izolacyjną BOTACT SB 78
taśmę wtapia się w pierwszą warstwę BOTACT M28
6. bezpośrednio na BOTACT MD 28 przykleić płytki przy użyciu kleju BOTACT M29 i za fugować produktem MULTIFUGE lub BOTACT M 30
7. przy wykonywaniu cokołu między schodami, a cokołem użyć sznur polietylenowy i wypełnić spoinę silikonem SUPAX S 5


Pozdrawiam
Michał Walory
Link do komentarza
W odpowiedzi na pytania zawarte w mailu:

CZY SIKSFLOOR-400 N,AQUAFIN-2K/M LUB BOTAZIT MA 80 POŁOŻYĆ POD WARSTWĘ WYRÓWNUJĄCĄ CZY NA A POD PŁYTKI GRESOWE? CZY TYMI ŚRODKAMI MOGĘ TEŻ ZABEZPIECZYĆ ŚCIANĘ ?CZY NA STYKU ŚCIANY ZE STOPNIEM MUSZĘ DLA PEWNOŚCI WTOPIĆ TAŚMĘ USZCZELNIAJĄCĄ?

Trzeba przyjąć zasadę, że zawsze warstwa spadkowa jest pierwsza, a na nią dopiero aplikujemy izolację. Izolacja ta powinna być wywinięta na ścianę. Najlepiej zastosować taśmy uszczelniające, które powinny być wklejone na konstrukcję przed warstwą termoizolacyjną.

Pozdrawiam

mgr inż. Paweł Skoczek
Doradca Techniczny
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Rozwiązanie problemu powinno wyglądać następująco :

1. usunąć starą powierzchnię w tym wypadku płytki lastriko
2. oczyścić powierzchnię i wykonać spadek od domu z BOTACEM M 100
3. powierzchnię zagruntować środkiem gruntującym BOTACT D11
4. całe schody oraz ścianę na wysokości min. 15 cm zaizolować izolacją mineralną BOTACT M28 (min. 2 warstwy)
5. między schodami, a ścianą należy zastosować taśmę izolacyjną BOTACT SB 78
taśmę wtapia się w pierwszą warstwę BOTACT M28
6. bezpośrednio na BOTACT MD 28 przykleić płytki przy użyciu kleju BOTACT M29 i za fugować produktem MULTIFUGE lub BOTACT M 30
7. przy wykonywaniu cokołu między schodami, a cokołem użyć sznur polietylenowy i wypełnić spoinę silikonem SUPAX S 5


Pozdrawiam
Michał Walory


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...