Skocz do zawartości

Wilgoć na ścianie i schodach zewnętrznych


IRYS

Recommended Posts

Latem roku ubiegłego nabyłem dom.po jesiennych opadach okazało się,że schody zewnętrzne są fatalnie zbudowane,pokryte płytkami lastrukowymi i niektóre stopniepochylone na scianę.co powoduje zawilgocenie sciany.wilgoc na wysokości stopni przeszła już do wnętrza co spowodowało spólchnienie tynku na schodach do piwnicy.chciałem scody zewnętrze okryć kupionymi płytkami gresowymi ale ? Na scianie nie ma jeszcze struktury,tylko steropian i zatarta siatka.sąsiad budowlaniec radził mi wyciąć nad stopniami pas steropianu,dosuszyć scianę,zerwać lastryko,wypoziomować stopnie na zewnątrz,położyć hudroizolację a potem dopiero płytki gresowe a na końcu strukturę elewacji.czy ma rację.co mi radzicie?

Czy siksfloor-400 n,aquafin-2k/m lub botazit ma 80 położyć pod warstwę wyrównującą czy na a pod płytki gresowe? Czy tymi środkami mogę też zabezpieczyć ścianę ?czy na styku ściany ze stopniem muszę dla pewności wtopić taśmę uszczelniającą?

Link do komentarza
Witam,

Rozwiązanie problemu powinno wyglądać następująco :

1. usunąć starą powierzchnię w tym wypadku płytki lastriko
2. oczyścić powierzchnię i wykonać spadek od domu z BOTACEM M 100
3. powierzchnię zagruntować środkiem gruntującym BOTACT D11
4. całe schody oraz ścianę na wysokości min. 15 cm zaizolować izolacją mineralną BOTACT M28 (min. 2 warstwy)
5. między schodami, a ścianą należy zastosować taśmę izolacyjną BOTACT SB 78
taśmę wtapia się w pierwszą warstwę BOTACT M28
6. bezpośrednio na BOTACT MD 28 przykleić płytki przy użyciu kleju BOTACT M29 i za fugować produktem MULTIFUGE lub BOTACT M 30
7. przy wykonywaniu cokołu między schodami, a cokołem użyć sznur polietylenowy i wypełnić spoinę silikonem SUPAX S 5


Pozdrawiam
Michał Walory
Link do komentarza
W odpowiedzi na pytania zawarte w mailu:

CZY SIKSFLOOR-400 N,AQUAFIN-2K/M LUB BOTAZIT MA 80 POŁOŻYĆ POD WARSTWĘ WYRÓWNUJĄCĄ CZY NA A POD PŁYTKI GRESOWE? CZY TYMI ŚRODKAMI MOGĘ TEŻ ZABEZPIECZYĆ ŚCIANĘ ?CZY NA STYKU ŚCIANY ZE STOPNIEM MUSZĘ DLA PEWNOŚCI WTOPIĆ TAŚMĘ USZCZELNIAJĄCĄ?

Trzeba przyjąć zasadę, że zawsze warstwa spadkowa jest pierwsza, a na nią dopiero aplikujemy izolację. Izolacja ta powinna być wywinięta na ścianę. Najlepiej zastosować taśmy uszczelniające, które powinny być wklejone na konstrukcję przed warstwą termoizolacyjną.

Pozdrawiam

mgr inż. Paweł Skoczek
Doradca Techniczny
Link do komentarza
Cytat

Witam,

Rozwiązanie problemu powinno wyglądać następująco :

1. usunąć starą powierzchnię w tym wypadku płytki lastriko
2. oczyścić powierzchnię i wykonać spadek od domu z BOTACEM M 100
3. powierzchnię zagruntować środkiem gruntującym BOTACT D11
4. całe schody oraz ścianę na wysokości min. 15 cm zaizolować izolacją mineralną BOTACT M28 (min. 2 warstwy)
5. między schodami, a ścianą należy zastosować taśmę izolacyjną BOTACT SB 78
taśmę wtapia się w pierwszą warstwę BOTACT M28
6. bezpośrednio na BOTACT MD 28 przykleić płytki przy użyciu kleju BOTACT M29 i za fugować produktem MULTIFUGE lub BOTACT M 30
7. przy wykonywaniu cokołu między schodami, a cokołem użyć sznur polietylenowy i wypełnić spoinę silikonem SUPAX S 5


Pozdrawiam
Michał Walory


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Nie widać żeby siadał. Przynajmniej patrzę po chudziaku że jest na tym samym poziomie
    • Duży błąd. Moja zona przez lata prowadziła tematy remontów w spółdzielni i mówi, że w takiej sytuacji winniście wszyscy iść na zebranie najpierw osiedlowe, a później Walne i wyrzucić zarząd na zbity pysk. U nas w mieście miałbyś o zrobione za darmo.   Przede wszystkim balkon najczęściej traktowany jest jako element elewacji, a więc część wspólna, dlatego niezależnie od własności mieszkania, zarządza nim ten, kto zajmuje się elementami wspólnymi. A to o czym Ty piszesz, to są bardzo rzadkie przypadki i raczej nie w spółdzielniach a w wyjątkowych wspólnotach. Dlatego pytałem o zarządzającego budynkiem. W spółdzielni to niemożliwe.
    • Przyjrzyj się jak mają zrobione to zabezpieczenie, porozmawiaj z właścicielami balkonu...   Rozmawiaj w spółdzielni... może planują jakieś remonty i może to uwzględnią w swoich planach...   Balkon - o ile nie jest to inaczej w akcie notarialnym sformułowane - jest własnością spółdzielni i ona powinna wadę usunąć...   Nie bardzo wiem dlaczego nie ma na tych balkonach okapników blaszanych zamontowanych pod wylewką na balkonie... A na Twoim balkonie, za balustradą widać obróbkę blaszaną?   Wszystkie  balkony, które remontowałem u nas, mają obróbkę blaszaną i co najwyżej była potrzeba wymiany blachy, co wiązało się z ingerencją w płytę balkonową, dodatkowym doszczelnianiem, nową - albo fragmentem nowej wylewki i ponownym układaniem płytek na podłodze balkonu... Tym powinna zająć się firma, zatrudniona przez spółdzielnię, albo inny wykonawca, który wystawi fakturę, a spółdzielnia rozliczy tę fakturę... W moim przypadku spółdzielnia miała jakieś ryczałty, zwracane mieszkańcom...   O ile Spółdzielnia nie będzie chciała z jakichś tam powodów zadziałać, i jak będziesz już tam na własną rękę coś kombinował - po zakomunikowaniu tego zarządcy budynku - możesz zamontować (lub to zlecić) kapinos - pas blachy wzdłuż krawędzi "sufitu" balkonu, wystający na zewnątrz balkonu, z małym spadkiem i doszczelniony od zewnątrz silikonem dekarskim...  Do tego potrzebna będzie dość długa drabina, z której dostaniesz się na wysokość balkonu na drugim piętrze... albo zwyżka - tak byłoby najbezpieczniej...  
    • Spółdzielnia mieszkaniowa, podejrzewam że będą mieli gdzieś, u mnie w bloku większość balkonów tak wygląda że są łuszczenia na sufitach , to samo na osiedlu, raczej mieszkańcy sami ogarniają we własnym zakresie 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...