Skocz do zawartości

Czy posadzka jest wystarczająco mocna? Jaki stosunek?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Murarz wykonał posadzkę betonową w kotłowni /z betoniarki/:
8 cm gruba, zbrojenie fi 6, 10 m kw, 0,8 kubika zaprawy /półsuchej/, zużyty cement 190 kg - jaki to jest stosunek? czy posadzka jest wystarczająco mocna? Pod spodem jest podbeton zbrojony o gr. 15 cm.
Płytki gresowe przyjdą dopiero na drugi rok, a więc ta powierzchnia będzie użytkowana przez wiele miesięcy /kotłownia tradycyjna, piec węglowy/. Posadzka ma 10 dni.

Kiedy można wpuścić hydraulików?
Czy jest sens wzmacniać unigruntem, gruntem czy jakimś impregnatem?
Wydaje mi się mało cementu. Edytowano przez Henryk (zobacz historię edycji)
Napisano
Po takiej posadce to czołgiem możesz jeździć.A płytki to bym Ci doradził żebyś położył przed zamontowaniem kotła, bo później jak podłożysz pod kocioł płytki? Będziesz musiał rozmontować podłączenie kotła. A hydraulikę kiedy położyć to zależy od Twojego hydraulika.U mnie będzie robiona dopiero po tynkach, a później wylewanie posadzek.
Napisano
Cytat

Murarz wykonał posadzkę betonową w kotłowni /z betoniarki/:
8 cm gruba, zbrojenie fi 6, 10 m kw, 0,8 kubika zaprawy /półsuchej/, zużyty cement 190 kg - jaki to jest stosunek? czy posadzka jest wystarczająco mocna?

Czy jest sens wzmacniać unigruntem, gruntem czy jakimś impregnatem?
Wydaje mi się mało cementu.



Biorąc pod uwagę informacje zawarte w tym linku i objetość posadzki 0,8 m3, można powiedzieć, że murarz zrobił jak dla siebie icon_smile.gif

"Generalnie można przyjąć iż nawierzchnie betonowe I TU NAZWA FIRMY (bez znaczenia) należy wykonywać z betonu klasy min. B25 (C 20/25) o stosunku woda/cement < 0,45. Zaleca się, aby ilość cementu w mieszance betonowej była nie mniejsza niż 300 kg/m3 (najlepiej 320÷350 kg/m3). Rekomendowany rodzaj cementu to: CEM I, CEM II/A-S, CEM II/B-S, a w okresach wysokich temperatur CEM III/A."

Czyli w myśl tych założeń ogólnych - 0,5 m3 posadzki to 160-175 kg cementu. U Ciebie jest 0,8 m3 posadzki i 190 kg cementu. I załóżmy, że receptura zblizona do mieszanki betonowej B25 robionej w betoniarce. Dochodzi zbrojenie itd. itp. Jak wspomniał poprzednik - czołgiem można jeździć.

Na kładzenie płytek za wcześnie - dopiero jest 10 dni - brakuje jeszcze kilkunastu. Beton to beton.

TUTAJ są receptury wybranych mieszanek betonowych towarowych do najróżniejszych konstrukcji. Proszę zatrzymać się na BETON B 20 Konsystencja K5 do konstrukcji żelbetowych.
Napisano
Witam, w świetle informacji przekazanych mi przez Pana Rembisza, przedstawiam poniżej wyjaśnienie zagadnienia.

Powierzchniowe piaszczenie podkładu to zjawisko normalne, które też może być efektem wypłukania cementu podczas polewania wodą. Płytki można kłaść po ok. 3-4 tygodniach od wykonania podkładu przy czym
warto powierzchnię pokryć preparatem gruntującym, który zwiąże luźne ziarna piasku i zapewni lepszą przyczepność zaprawy klejowej.
Napisano
Bardzo dziękuję wszystkim Panom. O wiele trudniej żyło się kiedyś bez internetu. Cieszy uprzejmość, życzliwość i kompetencje.
Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Zawsze polecamy zakup paneli z fabrycznie zamontowaną matą wygłuszającą Sound Control, która jest nakładana fabrycznie podczas produkcji paneli. Oprócz tego, że zapobiega stukaniu blachy, wygłusza odgłosy padającego deszczu o ok. 6-7 dB. Niestety, nie jest możliwe jej podklejeniu na istniejącym już dachu. Drugie rozwiązanie to podklejenie taśmy (jak na załączonym rysunku) w dwóch pasach po bokach panela. Nie posiadają funkcji wygłuszenia, ale zapobiegają stukom blachy. Rozwiązanie to można zastosować, przy istniejącym już pokryciu dachu, ale niestety konieczne będzie odkręcenie i wypięcie arkuszy, podklejenie taśmy i ponowny montaż.   Zalecamy skontaktowanie się z Polskim Stowarzyszeniem Dekarzy (PSD), które w ramach swojej działalności przeprowadza oględziny dachów pod kątem prawidłowości montażu. W efekcie takich oględzin wydawane są zalecenia dotyczące ewentualnych poprawek i usprawnień. Szczegóły oraz możliwość zamówienia opinii technicznej dostępne są tutaj: https://www.dekarz.com.pl/zamow-opinie-techniczna       ________________________ Panele dachowe na rąbek PD-510, Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
    • Dzień dobry,   Pytanie o to, czy lepiej wybrać blachę w macie czy w połysku, wraca bardzo często i nic dziwnego, bo to decyzja, która wpływa nie tylko na wygląd domu, ale też na późniejsze użytkowanie dachu. Matowe wykończenie daje efekt spokojniejszy i bardziej elegancki, świetnie komponuje się z otoczeniem i nie odbija tak mocno światła. Dzięki swojej strukturze lepiej znosi drobne zarysowania i skuteczniej maskuje kurz czy pyłki, co sprawia, że dach dłużej prezentuje się schludnie. Połysk natomiast ma zupełnie inny charakter – dach błyszczy w słońcu i przyciąga uwagę, a gładka powierzchnia sprawia, że łatwiej jest go oczyścić i trudniej, by osadził się na nim mech.   Warto jednak podkreślić, że sam wybór matu albo połysku nie decyduje jeszcze o trwałości. Kluczowa jest powłoka ochronna zastosowana przez producenta. To ona odpowiada za odporność na promieniowanie UV, korozję czy utratę koloru. W ofercie są różne warianty – od standardowych powłok poliestrowych, które zapewniają solidną ochronę na kilkanaście lat, po trwalsze systemy poliuretanowe (np. PURMAT), które oferowane są z gwarancją do nawet 50 lat i lepiej radzą sobie w zmiennych polskich warunkach pogodowych.   Dlatego wybierając dach, warto najpierw zastanowić się nad oczekiwaniami estetycznymi – czy bliższy jest spokojny mat, czy wyrazisty połysk – a dopiero później dobrać do tego odpowiednią powłokę, która zagwarantuje trwałość. Ostatecznie wygląd to kwestia gustu, ale jakość powłoki to kwestia praktyczności i bezpieczeństwa inwestycji. Więcej o powłokach => https://pruszynski.com.pl/produkt/powloki-ochronne/ ________________________________ Blachodachówki panelowe - Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/blachodachowka-panelowa-modulowa
    • Najskuteczniejszy jest środek o nazwie WYMIANA na nową. Na naprawę pęknięć w ceramice szkoda czasu i atłasu. Można by się bawić gdyby to coś było starożytne (czyli bardzo cenne), a po naprawie stało w hermetycznej gablocie. Jednak umywalka będzie zawsze, jak wyżej wspomniano, narażona na zabrudzenia i te rysy ponownie się ujawnią. Dlatego taniej jest wymienić na nową i nie zawracać sobie rzyci.   PS. Kiedyś pęknięcie szklanki naprawiałem sokiem z czosnku, ale w użytkowaniu to wszystko się wypłucze i rysa znowu będzie.
    • Na dłuższą metę nic tu nie zadziała. W pęknięcia szkliwa zawsze wejdzie nieco brudu. Świeżo po wyszorowaniu będą mało widoczne, jednak szybko się to zmieni. 
    • Można spróbować gotowymi zestawami naprawczymi dostępnymi w różnych sklepach internetowych. Pewnie cały proces przypomina pastowanie rys na karoserii samochodu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...