Henryk Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #1 Napisano 22 lipca 2011 (edytowany) Murarz zapomniał zrobić izolację pod posadzką w jednym pomieszczeniu na parterze. Tutaj przyjdą płytki gresowe. Izolacja na fundamentach jest niżej od górnej części posadzki o około 4 cm. Nie jest również zrobiona dylatacja obwodowa. Co można teraz zrobić? Edytowano 22 lipca 2011 przez Henryk (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość gawel Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #2 Napisano 22 lipca 2011 Usiąść i płakać Link do komentarza
ewiq0 Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #3 Napisano 22 lipca 2011 Cytat Usiąść i płakać normalnie pomocna porada, nie ma co Link do komentarza
Gość gawel Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #4 Napisano 22 lipca 2011 Cytat normalnie pomocna porada, nie ma co Rada jak rada przyznaje zę niekonstruktywna. A tak na marginesie to po 1 dopaść zapominalskiego wykonawcę i nie wiem co mu zrobic . Po 2 albo skuć i poprawić od razu albo odlożyć to na póżniej i zadziałoć zachowawczo może nic sie nie b edzie działo Link do komentarza
Jani_63 Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #5 Napisano 22 lipca 2011 O jakiej izolacji mówisz... cieplnej? Link do komentarza
Gość gawel Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #6 Napisano 22 lipca 2011 nie o społecznej Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #7 Napisano 22 lipca 2011 Cytat O jakiej izolacji mówisz... cieplnej? dobre pytanie. Skoro to murarz, to pewnie chodziło o izolację wodną, przeciwwilgociową...za mało danych Link do komentarza
Henryk Napisano 22 lipca 2011 Autor Udostępnij #8 Napisano 22 lipca 2011 Cytat dobre pytanie. Skoro to murarz, to pewnie chodziło o izolację wodną, przeciwwilgociową...za mało danych Chodzi o folię. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #9 Napisano 22 lipca 2011 Tak jak moi poprzednicy napisali jestem tego samego zdania -robić od nowa. Nie rozumiem jak można zapomnieć tych sprawach przez fachowca,który to wykonuje praktycznie na co dzień. A w tej posadzce to masz jakieś ogrzewanie podłogowe? Link do komentarza
PeZet Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #10 Napisano 22 lipca 2011 Jak to nieduża powierzchnia, to może by zamalować folią w płynie... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #11 Napisano 22 lipca 2011 Cytat Jak to nieduża powierzchnia, to może by zamalować folią w płynie... Może coś by pomogło,ale on nie ma dylatacji od ścian a to już nie wygląda wg mnie ciekawie bo jak wiadomo będzie posadzka pękać.Jeżeli to jest posadzka wylana jako ostateczna to gdzie styropian? Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #12 Napisano 22 lipca 2011 brak izolacji to w zasadzie pikuśdzieje się coś ???jak wiadomo na wszelki wypadek to ...... ma rozporek brak dylatacji ?jaka powierzchniamoże jakieś zdjęcia .na wstępie rąk nie załamuj może nie jest tak źlepozdrawiam Link do komentarza
Henryk Napisano 22 lipca 2011 Autor Udostępnij #13 Napisano 22 lipca 2011 (edytowany) Cytat brak izolacji to w zasadzie pikuśdzieje się coś ???jak wiadomo na wszelki wypadek to ...... ma rozporek brak dylatacji ?jaka powierzchniamoże jakieś zdjęcia .na wstępie rąk nie załamuj może nie jest tak źlepozdrawiam 10 m kw,jest to świeża posadzka, obecnie nic się nie dzieje, brak dylatacji obwodowej. Cytat Może coś by pomogło,ale on nie ma dylatacji od ścian a to już nie wygląda wg mnie ciekawie bo jak wiadomo będzie posadzka pękać.Jeżeli to jest posadzka wylana jako ostateczna to gdzie styropian? Styropianu też nie ma. Cytat Jak to nieduża powierzchnia, to może by zamalować folią w płynie... 10 m kw - też tak myślałem, ale wszystkiego to nie załatwi, ponieważ nie zespolę się z papą na fundamentach /jest niżej około 4 cm/. Edytowano 22 lipca 2011 przez Henryk (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #14 Napisano 22 lipca 2011 Cytat 10 m kw,jest to świeża posadzka, obecnie nic się nie dziejeStyropianu też nie ma. A co to za pomieszczenie?Zresztą... moim zdaniem nie pozostaje nic innego, jak robić od nowa. Link do komentarza
Henryk Napisano 22 lipca 2011 Autor Udostępnij #15 Napisano 22 lipca 2011 Cytat Tak jak moi poprzednicy napisali jestem tego samego zdania -robić od nowa. Nie rozumiem jak można zapomnieć tych sprawach przez fachowca,który to wykonuje praktycznie na co dzień. A w tej posadzce to masz jakieś ogrzewanie podłogowe? nie ma ogrzewania podłogowego Link do komentarza
Jani_63 Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #16 Napisano 22 lipca 2011 Napisz dokładnie jaki masz układ warstw tej podłogi... bo właściwie dalej mało wiadomo. Link do komentarza
Henryk Napisano 22 lipca 2011 Autor Udostępnij #17 Napisano 22 lipca 2011 (edytowany) Cytat Napisz dokładnie jaki masz układ warstw tej podłogi... bo właściwie dalej mało wiadomo. kotłownia po remoncie /likwidacja zaniżenia pieca/- piasek zagęszczony 80 cm,15 cm podbeton /zbrojony/,posadzka 8 cm /zbrojona/,grubość posadzki była zależna od poziomów drzwi /3 szt/ oraz części istniejącego poziomu podbetonu.Przyjdą płytki.Stara kotłownia to dwa poziomy podłogi / pow. wokół pieca-zaniżona i wyżej korytarzowa/.Wokół pieca tj. 1/2 pow. całkowitej - spód z papą i lepikiem. Piony zaniżenia i podbeton korytarzowy,górny bez papy. Stan ten trwał 20 lat /tyle ma budynek/. Część korytarzowa górna zawsze była sucha.Stan obecny - jeden poziom.Niezrealizowany plan - folia na całości pod posadzką. Edytowano 22 lipca 2011 przez Henryk (zobacz historię edycji) Link do komentarza
PeZet Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #18 Napisano 22 lipca 2011 Dylatacja, to pół biedy, bo możesz szlifierką wyciąć-wykruszyć po obwodzie i np piankę tam wstrzyknąć. Problem to brak izolacji i ocieplenia. Skoro jest to świeża wylewka, może naprawdę warto skuć i poprawić. Choćby te 5cm wrzucić i papę, folię czy coś tam. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #19 Napisano 22 lipca 2011 Co do dylatacji ta sama myśl mi przyszła do głowy, ale chciałem się upewnić w układzie warstw podłogi.PeZet dobrze radzi.Tak na marginesie czy ta kotłownia nie jest przypadkiem w nieogrzewanej piwnicy? Jeśli tak to odkuć po obwodzie jak napisano i spróbować uszczelnić folią w płynie tak by spróbować to połączyć z izolacją (papą).Wypełnienie zrobić z piany tak by powstała dylatacja, reszta beton.Jak nieogrzewane pomieszczenie to o izolację termiczną nie ma co płakać . 1 Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #20 Napisano 22 lipca 2011 Cytat Dylatacja, to pół biedy, bo możesz szlifierką wyciąć-wykruszyć po obwodzie i np piankę tam wstrzyknąć. Problem to brak izolacji i ocieplenia. Skoro jest to świeża wylewka, może naprawdę warto skuć i poprawić. Choćby te 5cm wrzucić i papę, folię czy coś tam. a co mu da folia czy papa ?pozorne poczucie bezpieczeństwa czy większy WQ w razie problemów ?jest sucho woda nie wywala nie ma wilgotnych plam to pominąć temat jako mało istotny - tylko nie rzucać się na płytki po paręset zł za m2 , jak zaczną się problemy z wodą to ani folia ani papa nie dadzą nic poza zwiększeniem kosztów ewentualnego zabezpieczenia .dylatację jak wskazano można wykonać.pozdrawiam Link do komentarza
PeZet Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #21 Napisano 22 lipca 2011 MTW Orle,Rrracja! Link do komentarza
Gość adiqq Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #22 Napisano 22 lipca 2011 Cytat Co do dylatacji ta sama myśl mi przyszła do głowy, ale chciałem się upewnić w układzie warstw podłogi.PeZet dobrze radzi.Tak na marginesie czy ta kotłownia nie jest przypadkiem w nieogrzewanej piwnicy? Jeśli tak to odkuć po obwodzie jak napisano i spróbować uszczelnić folią w płynie tak by spróbować to połączyć z izolacją (papą).Wypełnienie zrobić z piany tak by powstała dylatacja, reszta beton.Jak nieogrzewane pomieszczenie to o izolację termiczną nie ma co płakać . w pierwszym poście pisze że sytuacja miała miejsce na parterze...brak izolacji cieplnej może zabolec... Link do komentarza
PeZet Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #23 Napisano 22 lipca 2011 ...śmy przegapili.Adqq... racja.MTW Orle, co ty na to?Ja jestem za izolowaniem (aż się dziwię, że to napisałem...) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #24 Napisano 22 lipca 2011 Fakt... umknęło mi Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #25 Napisano 22 lipca 2011 Cytat ...śmy przegapili.Adqq... racja.MTW Orle, co ty na to?Ja jestem za izolowaniem (aż się dziwię, że to napisałem...) no to ja nie zmienię reguł i odpowiem to zależypod piec stopa nieizolowana bo trzaśniepod bufor - na ciepło stopa nieizolowana bo trzaśniepod pieniek do rąbania drewna stopa nieizolowana bo się pokruszy jak puder na ....przy tradycyjnej kotłowni szkoda zachodua jako że posadzka jest zbrojona to i robienie tej dylatacji jest w/g mnie działaniem jakby na wyrostwykonuję wylewki bez dylatacji na większych powierzchniach fakt z betonów modyfikowanych o mniejszym skurczu i nie dzieje się nic . więc i tu nie powinno bo powierzchnia zbyt wielka nie jest - ale jakby co głowy nie dam tyle w temacie styrow temacie przeciw-wodnym przykryć to na tydzień folią i po tygodniu zobaczyć efekt jak jest sucho - to nieistotne jak jest wilgotno to wszystko do zerwania i do zrobienia jak należy.oczywiście próbę należy przeprowadzić po odparowaniu wilgoci technologicznej czyli za jakiś czas Link do komentarza
Henryk Napisano 22 lipca 2011 Autor Udostępnij #26 Napisano 22 lipca 2011 Cytat Co do dylatacji ta sama myśl mi przyszła do głowy, ale chciałem się upewnić w układzie warstw podłogi.PeZet dobrze radzi.Tak na marginesie czy ta kotłownia nie jest przypadkiem w nieogrzewanej piwnicy? Jeśli tak to odkuć po obwodzie jak napisano i spróbować uszczelnić folią w płynie tak by spróbować to połączyć z izolacją (papą).Wypełnienie zrobić z piany tak by powstała dylatacja, reszta beton.Jak nieogrzewane pomieszczenie to o izolację termiczną nie ma co płakać . Pomieszczenie jest ogrzewane. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #27 Napisano 22 lipca 2011 Cytat Pomieszczenie jest ogrzewane. Kolego to jeszcze podaj co będzie w tej kotłowni jeśli chodzi o " wagowe " sprzęty jak i ich gabaryty . Link do komentarza
Henryk Napisano 22 lipca 2011 Autor Udostępnij #28 Napisano 22 lipca 2011 Cytat no to ja nie zmienię reguł i odpowiem to zależypod piec stopa nieizolowana bo trzaśniepod bufor - na ciepło stopa nieizolowana bo trzaśniepod pieniek do rąbania drewna stopa nieizolowana bo się pokruszy jak puder na ....przy tradycyjnej kotłowni szkoda zachodua jako że posadzka jest zbrojona to i robienie tej dylatacji jest w/g mnie działaniem jakby na wyrostwykonuję wylewki bez dylatacji na większych powierzchniach fakt z betonów modyfikowanych o mniejszym skurczu i nie dzieje się nic . więc i tu nie powinno bo powierzchnia zbyt wielka nie jest - ale jakby co głowy nie dam tyle w temacie styrow temacie przeciw-wodnym przykryć to na tydzień folią i po tygodniu zobaczyć efekt jak jest sucho - to nieistotne jak jest wilgotno to wszystko do zerwania i do zrobienia jak należy.oczywiście próbę należy przeprowadzić po odparowaniu wilgoci technologicznej czyli za jakiś czas Tradycyjna kotłownia. Cytat Kolego to jeszcze podaj co będzie w tej kotłowni jeśli chodzi o " wagowe " sprzęty jak i ich gabaryty . Piec 300 kg Cytat Kolego to jeszcze podaj co będzie w tej kotłowni jeśli chodzi o " wagowe " sprzęty jak i ich gabaryty . Piec wys. około 120 cm, szer. 50 cm, głębokość 60 cm Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 22 lipca 2011 Udostępnij #29 Napisano 22 lipca 2011 czyli :powinno być takchudziak na całości izolacja termo na większości pod piecem tylko betoni pod pieńkiem do rąbania tylko beton - może niezgodne z ogólnymi zaleceniami izolowania względnie bardzo twardy styrodurswego czasu miałem kawałek takiego jako podkładkę do lewarka i dużego fiata na tym targałem w górę bez problemówizolacja przeciw-wodna lub przeciwwilgociowa na chudziaku w zależności od warunków gruntowo wodnychfolia czy papa poniżej poziomu gruntu ma sens tam gdzie nie ma problemów z wodątam gdzie problemy są pod poziomem gruntu sensu nie ma najmniejszegojak piszesz kotłownia na parterze czyli nad gruntem więc sens powinien być , zależy czy posadzka nad gruntem czy chudziak nad gruntem jeśli chudziak to ma sens zdecydowanie.pozdrawiam Link do komentarza
Draagon Napisano 23 lipca 2011 Udostępnij #30 Napisano 23 lipca 2011 Czy aby nie przesadzacie ?Zapomniał to trudno - tyle lat ludzie folii nie używali i jakoś żyją.Tym bardziej, że to kotłownia tradycyjna.Będzie dobrze tylko fundament pod piec na lekkim podwyższeniu. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 23 lipca 2011 Udostępnij #31 Napisano 23 lipca 2011 Też tak uważam jak kolega Draagon. W końcu to kotłownia ,tym bardziej że posadzka (posadzki) jest tam solidnej grubości,a pod piec to żadnego podwyższenia bym nie robił tylko w tym miejscu siatkę zbrojoną bym wtopił aby wzmocnić posadzkę. Link do komentarza
Draagon Napisano 23 lipca 2011 Udostępnij #32 Napisano 23 lipca 2011 Odnośnie podwyższenia pieca - byłem świadkiem jak uszkodzona została rura od bojlera w piwnicy i cała woda poszła na podłoge a piec był na chodzie - piec akurat był te 5cm nad posadzką więc tylko para z paleniska.Ale wystarczy odpływ/kratkę ściekową zrobić I może zazbroić fundament pod ten piec, aczkolwiek tragedii też nie będzie jak znowu ktoś zapomniał Byleby podłoże było utwardzone przed wylewką. Tzn nie lać betonu ba luźny piach i będzie ok Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 24 lipca 2011 Udostępnij #33 Napisano 24 lipca 2011 podwyższenie pieca czy też kratka odpływowa są istotne w zasadzie tylko przy spuszczaniu wody i to też nie we wszystkich wypadkach , co wymusza bądź nie wymusza sama konstrukcja pieca choć sam odpływ jest rozwiązaniem zdecydowanie wygodnym Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się