Skocz do zawartości

Ciśnienie wody w domu?


Recommended Posts

Napisano
Witam,

więc mam pytanie jakie powinno być ciśnienie za wodomierzem? U mnie jest lekko ponad 4Bar. Ale ostatnio był znajomy i twierdzi ze jest za wysokie i powinienem je jakoś obniżyć?

Autorus
Napisano
Cytat

Witam,

więc mam pytanie jakie powinno być ciśnienie za wodomierzem? U mnie jest lekko ponad 4Bar. Ale ostatnio był znajomy i twierdzi ze jest za wysokie i powinienem je jakoś obniżyć?

Autorus



Chodzi Ci o ciśnienie w instalacji ?
Jeśli tak to masz prawidłowe ... u mnie też 0,4Bar ( a nie 4 icon_wink.gif )

chyba , że chodzi Ci o inne ciśnienie ... pojęcia nie mam jakie ... icon_rolleyes.gif

w sumie to zdeczka się zagalopowałam ... wzięłam za pewnik , że masz jak ja kocioł na paliwo stałe w instalacji otwartej ( z naczyniem wzbiorczym) ... wtedy przyjmuje sie taką zasadę , że ma być 0,1 B na każdy metr wysokości od kotła do naczynia wzbiorczego ...

edit:
czytam i czytam w tym necie - i jest faktycznie jeszcze jakieś ciśnienie na wodomierzu - ale tutaj nie pomogę , nawet nie zaglądałam czy u mnie pokazuje coś takiego ...
Napisano
Cytat

dokładnie,



dokładnie .... co?
dokładnie że chodzi o ciśnienie w instalacji , czy jakieś inne? icon_biggrin.gif

Cytat

jak pisałem u mnie jest 4BAR



jaka instalacja ? otwarta czy zamknięta? kocioł na paliwo stałe , czy kocioł gazowy?
jesli instalacja otwarta z naczyniem wzbiorczym - to jaka jest odległość (wysokość) słupa wody? czyli odległość kotła od naczynia wzbiorczego ...?
Napisano
Cytat

Daga zlituj się , woda z wodociągu icon_smile.gif Żadne piece, przecież to dział instalacje wodociągowe icon_smile.gif



nie wchodzę w działy , tylko na pasku aktualnych wpisów jak mi się coś rzuci to napiszę - stąd nie zauważyłam ... icon_rolleyes.gif
a Ty pisząc tylko "dokładnie" też mnie nie nakierowałeś ... icon_razz.gif icon_biggrin.gif

zajrzę w domu jak to jest u mnie .... bo szczerze powiem , nigdy nie interesowałam się tym akurat parametrem ...
Napisano
Nie jestem wyrocznią w tej sprawie, ale z tego co czytałem dla własnego spokoju ustawia się właśnie około 0,4MPa (4bary).
Cytat

§ 114. [Ciśnienie wody] 1. Ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku, poza hydrantami przeciwpożarowymi, powinno wynosić przed każdym punktem czerpalnym nie mniej niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie więcej niż 0,6 MPa (6 barów).

2. Jeżeli minimalne ciśnienie, określone w ust. 1, nie może być uzyskane ze względu na występujące stale lub okresowo niedostateczne ciśnienie wody w sieci wodociągowej, należy zastosować odpowiednie urządzenia techniczne, zapewniające wymaganą jego wielkość w instalacji wodociągowej w budynku.


http://www.architektura.info/index.php/pra..._i_cieplej_wody
Gość gawel
Napisano
Im większe ciśnienie tym większe zużycie wody, jeżeli więc woda jest tania i jednocześnie tani jest odpływ tzn kanalizacja to 4 bary to zaden problem. Jeżeli jednak masz szambo lub opłaty wodno-kanalizacyjne wysokie to można cisnieie śmiało zmniejszyć do 2-3 bar i na pewno odwdzieczy się to niższymi kosztami. Jeżeli masz wielką wannę to zdecydowanie większe cićnienie będzie bardziej komfortowe do jej napełniania.
Napisano
Cytat

Im większe ciśnienie tym większe zużycie wody, jeżeli więc woda jest tania i jednocześnie tani jest odpływ tzn kanalizacja to 4 bary to zaden problem. Jeżeli jednak masz szambo lub opłaty wodno-kanalizacyjne wysokie to można cisnieie śmiało zmniejszyć do 2-3 bar i na pewno odwdzieczy się to niższymi kosztami. Jeżeli masz wielką wannę to zdecydowanie większe cićnienie będzie bardziej komfortowe do jej napełniania.



Powiem ci ze nigdy o tym w ten sposób nie pomyślałem. Szkoda ze plusików stawiać nie można icon_sad.gif
Gość gawel
Napisano
Dziekuję za uznanie, generalnie ja pisze tylko o własnych doświadczeniach bo od teorii to są inni icon_wink.gif

Cytat

Postaw mu w innym temacie, albo piwo po prostu! icon_biggrin.gif


Lub pozwól na odwiedzenie budowy icon_wink.gif
Napisano
Cytat

Dziekuję za uznanie, generalnie ja pisze tylko o własnych doświadczeniach bo od teorii to są inni icon_wink.gif


Lub pozwól na odwiedzenie budowy icon_wink.gif



Oglądanie budowy zero problemu, tylko żeby to w końcu wystartowało icon_sad.gif czuję przez skórę ze w tym roku tylko fundamenty zdążę.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej ekipo! 👋 Mam pytanie do wszystkich, którzy spędzają czas w warsztacie: czy Wasze narzędzia też czasem "znikają" w skrzynkach i szafkach? 😅 Zastanawiam się, jakie macie sposoby na utrzymanie porządku i szybki dostęp do narzędzi. Czy korzystacie z organizerów, przegródek, a może sami coś projektujecie? Słyszałem, że niektórzy drukują własne uchwyty i organizery 3D – to naprawdę działa? Podzielcie się swoimi doświadczeniami i pomysłami – może razem znajdziemy sposób, żeby nasze warsztaty były bardziej zorganizowane i mniej frustrujące! 💡🛠️ Dzięki z góry za odpowiedzi!  
    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...