Skocz do zawartości

ogrzewanie podlogowe od grzejnika


Recommended Posts

Witam wszystkich

Jestem laikiem w temacie instalacji i budownictwa ogolnie. Ale szybko sie ucze, mam checi i dwie sprawne rece.
Prosze o pomoc w pewnej kwestii ktora trapi mnie od jakiegos czasu...

Mianowicie niedawno odebralem nowe mieszkanie (budynek wybudowany 1mc temu). Musialem skuc wylewke w lazience bo rury odplywowe wychodzily ponad nia i nie moglem polozyc kafelek. Przy okazji chcialbym przeniesc grzejnik (rurkowy) na przeciwlegla sciane. I teraz pomyslalem, ze moze zrobic od razu ogrzewanie podlogowe...

No i zaczynaja sie pytania icon_wink.gif
1. Czy przedluzajac rury do grzejnika (chcialem puscic wlasnie pod wylewka) moge polozyc je tak, zeby pokryly wiekszosc podlogi (bez miejsca gdzie bedzie prysznic) a nastepnie wpinaly sie w grzejnik ?

[pytam poniewaz, moj znajomy twierdzi, ze tak zrobil, czyli przy okazji przenosin i wymiany grzejnika, hydraulik pociagnal mu rurki w podlodze i bezposrednio do grzejnika. I twierdzi, ze jest wszytsko ok. Ma to niby juz 4 lata i nic nie peka, etc., a grzejnik ma ustawiony na 2 albo skreca calkowicie jak nie chce grzac]

2. Ewentualnie jesli ten sposob jest nieprawidlowy, lub w inny sposob zle dzialajacy, to czy mozecie podac cos podobnego ? Np. tak jak tu: LINK

3. Czy przy okazji robienia wspomnianej instalacji musze zwracac sie do zarzadcy o odlaczenie calego pionu czy w ogole po cokolwiek ? (wiem, ze wstarych budynkach tak sie robilo)

I jeszcze garsc informacji dodatkowych:
- mieszkanie na 1 pietrze (budynek 3 pietrowy)
- podloga betonowa, na to izolacja ze styropianu, folia izolacyjna i na nia wylewka (tak jest/bylo obecnie)
- na klatce przy moim mieszkaniu jest szafeczka w ktorej mam dwa liczniki - na wode i ogrzewanie. Kazdy ma po 2 zawory. Gdy odlaczylem zawor czerwony przy ogrzewaniu to wszystkie grzejniki u mnie zrobily sie zimne. Drugi jest chyba powrotny...

To chyba tyle. Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam
Link do komentarza
Troche nie sprecyzowałem na poczatku...

Chodzilo mi bardziej o to, zeby podloga nie byla zimna i ocieplic ja chcialem niejako "przy okazji".
Nie chodzilo mi o typowe ogrzewanie podlogowe z regulacja temp. etc. Raczej o cos prostego jako dodatek do grzejnika typu wlasnie przedluzona rurka od powrotu idaca pod podloga. Byleby kafle nie byly lodowate jak sie rano wchodzi do lazienki icon_razz.gif

Ale widze, ze tak niespecjalnie chca ludzie cos doradzic...
Link do komentarza
Taka "przedłużona rurka" ułożona pod cała podłogą będzie miała za wysoką temperaturę i zawór mieszający będzie niezbędny.
Z kolei jeśli położysz jej "tak tylko trochę" może powodować zbyt duże naprężenia.
Grzejnik (typowy kaloryfer) pracuje w innym zakresie temperatur (zasilanie około 70oC, powrót około 50oC),
podłogówka zasilana jest temperaturą 30-40oC, max 45oC.
Link do komentarza
Cytat

Z tego co wiem to sporo osób posiada łazienkę z podłogówką zrobioną z powrotu grzejnika i działa już lata bez problemów.


podłogówkę podłącz pod grzejnik a na końcu pętli (powrót z podłogówki) zastosuj zawór RTL - pozwoli ci to na sterowanie podłogówką
Link do komentarza
Tylko nie bardzo rozumiem jedna rzecz...

Skoro kaloryfer jest zasilany tak wysoka temperatura i nawet na wylocie ma ponad 50 oC a podlogowka ma byc zasilana 30-40 oC (tak jak pisze Jani_63) to juz w tym momencie temperatura z grzejnika jest za wysoka (dla podlogowki).
Czyli w tym wypadku nic mi nie daje zawor RTL, bo go montuje na koncu petli podlogowej, czyli wplywa do podlogi z grzejnika 50 oC a dopiero na koncu zawor RTL puszcza ja dalej jak sie np. schlodzi... ale podobno to jest za duza temperatura na podlogowke...

Poprawcie mnie jesli sie myle bo w tym momencie to juz w ogole nie wiem o co kaman...
Link do komentarza
Cytat

Tylko nie bardzo rozumiem jedna rzecz...

Skoro kaloryfer jest zasilany tak wysoka temperatura i nawet na wylocie ma ponad 50 oC a podlogowka ma byc zasilana 30-40 oC (tak jak pisze Jani_63) to juz w tym momencie temperatura z grzejnika jest za wysoka (dla podlogowki).
Czyli w tym wypadku nic mi nie daje zawor RTL, bo go montuje na koncu petli podlogowej, czyli wplywa do podlogi z grzejnika 50 oC a dopiero na koncu zawor RTL puszcza ja dalej jak sie np. schlodzi... ale podobno to jest za duza temperatura na podlogowke...

Poprawcie mnie jesli sie myle bo w tym momencie to juz w ogole nie wiem o co kaman...



Zastosuj rury grzewcze duo :
Brak obrazka

system 70

Nie musisz podłączać podłogówki do powrotu z grzejnika . Podłogówkę możesz podłączyć do zasilania tak jak grzejnik w twojej łazience.
Link do komentarza
Cytat

Tylko nie bardzo rozumiem jedna rzecz...

Skoro kaloryfer jest zasilany tak wysoka temperatura i nawet na wylocie ma ponad 50 oC a podlogowka ma byc zasilana 30-40 oC (tak jak pisze Jani_63) to juz w tym momencie temperatura z grzejnika jest za wysoka (dla podlogowki).
Czyli w tym wypadku nic mi nie daje zawor RTL, bo go montuje na koncu petli podlogowej, czyli wplywa do podlogi z grzejnika 50 oC a dopiero na koncu zawor RTL puszcza ja dalej jak sie np. schlodzi... ale podobno to jest za duza temperatura na podlogowke...

Poprawcie mnie jesli sie myle bo w tym momencie to juz w ogole nie wiem o co kaman...


zawór RTL na wylocie będzie powoli wypuszczał wodę z pętli kiedy osiagnie odpowiednią temp. a więc do pętli powoli będzie napływać gorąca woda która będzie się mieszać z chłodniejszą w pętli dlatego podłoga nie będzie za gorąca
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...