Skocz do zawartości

ogrzewanie podlogowe od grzejnika


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich

Jestem laikiem w temacie instalacji i budownictwa ogolnie. Ale szybko sie ucze, mam checi i dwie sprawne rece.
Prosze o pomoc w pewnej kwestii ktora trapi mnie od jakiegos czasu...

Mianowicie niedawno odebralem nowe mieszkanie (budynek wybudowany 1mc temu). Musialem skuc wylewke w lazience bo rury odplywowe wychodzily ponad nia i nie moglem polozyc kafelek. Przy okazji chcialbym przeniesc grzejnik (rurkowy) na przeciwlegla sciane. I teraz pomyslalem, ze moze zrobic od razu ogrzewanie podlogowe...

No i zaczynaja sie pytania icon_wink.gif
1. Czy przedluzajac rury do grzejnika (chcialem puscic wlasnie pod wylewka) moge polozyc je tak, zeby pokryly wiekszosc podlogi (bez miejsca gdzie bedzie prysznic) a nastepnie wpinaly sie w grzejnik ?

[pytam poniewaz, moj znajomy twierdzi, ze tak zrobil, czyli przy okazji przenosin i wymiany grzejnika, hydraulik pociagnal mu rurki w podlodze i bezposrednio do grzejnika. I twierdzi, ze jest wszytsko ok. Ma to niby juz 4 lata i nic nie peka, etc., a grzejnik ma ustawiony na 2 albo skreca calkowicie jak nie chce grzac]

2. Ewentualnie jesli ten sposob jest nieprawidlowy, lub w inny sposob zle dzialajacy, to czy mozecie podac cos podobnego ? Np. tak jak tu: LINK

3. Czy przy okazji robienia wspomnianej instalacji musze zwracac sie do zarzadcy o odlaczenie calego pionu czy w ogole po cokolwiek ? (wiem, ze wstarych budynkach tak sie robilo)

I jeszcze garsc informacji dodatkowych:
- mieszkanie na 1 pietrze (budynek 3 pietrowy)
- podloga betonowa, na to izolacja ze styropianu, folia izolacyjna i na nia wylewka (tak jest/bylo obecnie)
- na klatce przy moim mieszkaniu jest szafeczka w ktorej mam dwa liczniki - na wode i ogrzewanie. Kazdy ma po 2 zawory. Gdy odlaczylem zawor czerwony przy ogrzewaniu to wszystkie grzejniki u mnie zrobily sie zimne. Drugi jest chyba powrotny...

To chyba tyle. Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam
Napisano
1. tak, jeżeli to nie ma być podłogowe
2. tak, jeżeli to ma być podłogowe
3.skoro masz liczniki, to możesz na nich wsio odciąć, bez pytania kogokolwiek, bo to Twoja broszka
Napisano (edytowany)
Barbossa:

Dzieki za szybka odpowiedz.
A mozesz mi wyjasnic czemu pierwsza instalacja jest bledna ? Byloby za cieplo ? Czy mimo skrecenia grzejnika podloga nadal bylaby ciepla ? Czy jeszcze cos innego moze ?

Pozdrawiam Edytowano przez Zangetsu (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeśli chcemy prowadzić podłogówkę od grzejnika bez dawania mieszacza to najlepiej ciągnąć ją z powrotu - żeby od nadmiaru ciepła przypadkiem nie pękły płytki. A poza tym jak jest zbyt ciepła podłoga to jest podobno niezdrowo dla nóg.
Napisano
Troche nie sprecyzowałem na poczatku...

Chodzilo mi bardziej o to, zeby podloga nie byla zimna i ocieplic ja chcialem niejako "przy okazji".
Nie chodzilo mi o typowe ogrzewanie podlogowe z regulacja temp. etc. Raczej o cos prostego jako dodatek do grzejnika typu wlasnie przedluzona rurka od powrotu idaca pod podloga. Byleby kafle nie byly lodowate jak sie rano wchodzi do lazienki icon_razz.gif

Ale widze, ze tak niespecjalnie chca ludzie cos doradzic...
Napisano
Taka "przedłużona rurka" ułożona pod cała podłogą będzie miała za wysoką temperaturę i zawór mieszający będzie niezbędny.
Z kolei jeśli położysz jej "tak tylko trochę" może powodować zbyt duże naprężenia.
Grzejnik (typowy kaloryfer) pracuje w innym zakresie temperatur (zasilanie około 70oC, powrót około 50oC),
podłogówka zasilana jest temperaturą 30-40oC, max 45oC.
Napisano
Z tego co wiem to sporo osób posiada łazienkę z podłogówką zrobioną z powrotu grzejnika i działa już lata bez problemów.
Napisano
Cytat

Z tego co wiem to sporo osób posiada łazienkę z podłogówką zrobioną z powrotu grzejnika i działa już lata bez problemów.


podłogówkę podłącz pod grzejnik a na końcu pętli (powrót z podłogówki) zastosuj zawór RTL - pozwoli ci to na sterowanie podłogówką
Napisano
Tylko nie bardzo rozumiem jedna rzecz...

Skoro kaloryfer jest zasilany tak wysoka temperatura i nawet na wylocie ma ponad 50 oC a podlogowka ma byc zasilana 30-40 oC (tak jak pisze Jani_63) to juz w tym momencie temperatura z grzejnika jest za wysoka (dla podlogowki).
Czyli w tym wypadku nic mi nie daje zawor RTL, bo go montuje na koncu petli podlogowej, czyli wplywa do podlogi z grzejnika 50 oC a dopiero na koncu zawor RTL puszcza ja dalej jak sie np. schlodzi... ale podobno to jest za duza temperatura na podlogowke...

Poprawcie mnie jesli sie myle bo w tym momencie to juz w ogole nie wiem o co kaman...
Napisano
Cytat

Tylko nie bardzo rozumiem jedna rzecz...

Skoro kaloryfer jest zasilany tak wysoka temperatura i nawet na wylocie ma ponad 50 oC a podlogowka ma byc zasilana 30-40 oC (tak jak pisze Jani_63) to juz w tym momencie temperatura z grzejnika jest za wysoka (dla podlogowki).
Czyli w tym wypadku nic mi nie daje zawor RTL, bo go montuje na koncu petli podlogowej, czyli wplywa do podlogi z grzejnika 50 oC a dopiero na koncu zawor RTL puszcza ja dalej jak sie np. schlodzi... ale podobno to jest za duza temperatura na podlogowke...

Poprawcie mnie jesli sie myle bo w tym momencie to juz w ogole nie wiem o co kaman...



Zastosuj rury grzewcze duo :
Brak obrazka

system 70

Nie musisz podłączać podłogówki do powrotu z grzejnika . Podłogówkę możesz podłączyć do zasilania tak jak grzejnik w twojej łazience.
Napisano
Cytat

Tylko nie bardzo rozumiem jedna rzecz...

Skoro kaloryfer jest zasilany tak wysoka temperatura i nawet na wylocie ma ponad 50 oC a podlogowka ma byc zasilana 30-40 oC (tak jak pisze Jani_63) to juz w tym momencie temperatura z grzejnika jest za wysoka (dla podlogowki).
Czyli w tym wypadku nic mi nie daje zawor RTL, bo go montuje na koncu petli podlogowej, czyli wplywa do podlogi z grzejnika 50 oC a dopiero na koncu zawor RTL puszcza ja dalej jak sie np. schlodzi... ale podobno to jest za duza temperatura na podlogowke...

Poprawcie mnie jesli sie myle bo w tym momencie to juz w ogole nie wiem o co kaman...


zawór RTL na wylocie będzie powoli wypuszczał wodę z pętli kiedy osiagnie odpowiednią temp. a więc do pętli powoli będzie napływać gorąca woda która będzie się mieszać z chłodniejszą w pętli dlatego podłoga nie będzie za gorąca

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
    • nawet, jeśli to beton od sciany zewnetrznej do ściany zewnętrznej budynku, czyli ileś metrów? - niestety nie widać, jakie sa wymiary. No może... A beton 15 to nie mocarz - ale może jestem zbyt ostrożny 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...