Skocz do zawartości

ogrzewanie podlogowe od grzejnika


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich

Jestem laikiem w temacie instalacji i budownictwa ogolnie. Ale szybko sie ucze, mam checi i dwie sprawne rece.
Prosze o pomoc w pewnej kwestii ktora trapi mnie od jakiegos czasu...

Mianowicie niedawno odebralem nowe mieszkanie (budynek wybudowany 1mc temu). Musialem skuc wylewke w lazience bo rury odplywowe wychodzily ponad nia i nie moglem polozyc kafelek. Przy okazji chcialbym przeniesc grzejnik (rurkowy) na przeciwlegla sciane. I teraz pomyslalem, ze moze zrobic od razu ogrzewanie podlogowe...

No i zaczynaja sie pytania icon_wink.gif
1. Czy przedluzajac rury do grzejnika (chcialem puscic wlasnie pod wylewka) moge polozyc je tak, zeby pokryly wiekszosc podlogi (bez miejsca gdzie bedzie prysznic) a nastepnie wpinaly sie w grzejnik ?

[pytam poniewaz, moj znajomy twierdzi, ze tak zrobil, czyli przy okazji przenosin i wymiany grzejnika, hydraulik pociagnal mu rurki w podlodze i bezposrednio do grzejnika. I twierdzi, ze jest wszytsko ok. Ma to niby juz 4 lata i nic nie peka, etc., a grzejnik ma ustawiony na 2 albo skreca calkowicie jak nie chce grzac]

2. Ewentualnie jesli ten sposob jest nieprawidlowy, lub w inny sposob zle dzialajacy, to czy mozecie podac cos podobnego ? Np. tak jak tu: LINK

3. Czy przy okazji robienia wspomnianej instalacji musze zwracac sie do zarzadcy o odlaczenie calego pionu czy w ogole po cokolwiek ? (wiem, ze wstarych budynkach tak sie robilo)

I jeszcze garsc informacji dodatkowych:
- mieszkanie na 1 pietrze (budynek 3 pietrowy)
- podloga betonowa, na to izolacja ze styropianu, folia izolacyjna i na nia wylewka (tak jest/bylo obecnie)
- na klatce przy moim mieszkaniu jest szafeczka w ktorej mam dwa liczniki - na wode i ogrzewanie. Kazdy ma po 2 zawory. Gdy odlaczylem zawor czerwony przy ogrzewaniu to wszystkie grzejniki u mnie zrobily sie zimne. Drugi jest chyba powrotny...

To chyba tyle. Bede bardzo wdzieczny za pomoc. Pozdrawiam
Napisano
1. tak, jeżeli to nie ma być podłogowe
2. tak, jeżeli to ma być podłogowe
3.skoro masz liczniki, to możesz na nich wsio odciąć, bez pytania kogokolwiek, bo to Twoja broszka
Napisano (edytowany)
Barbossa:

Dzieki za szybka odpowiedz.
A mozesz mi wyjasnic czemu pierwsza instalacja jest bledna ? Byloby za cieplo ? Czy mimo skrecenia grzejnika podloga nadal bylaby ciepla ? Czy jeszcze cos innego moze ?

Pozdrawiam Edytowano przez Zangetsu (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeśli chcemy prowadzić podłogówkę od grzejnika bez dawania mieszacza to najlepiej ciągnąć ją z powrotu - żeby od nadmiaru ciepła przypadkiem nie pękły płytki. A poza tym jak jest zbyt ciepła podłoga to jest podobno niezdrowo dla nóg.
Napisano
Troche nie sprecyzowałem na poczatku...

Chodzilo mi bardziej o to, zeby podloga nie byla zimna i ocieplic ja chcialem niejako "przy okazji".
Nie chodzilo mi o typowe ogrzewanie podlogowe z regulacja temp. etc. Raczej o cos prostego jako dodatek do grzejnika typu wlasnie przedluzona rurka od powrotu idaca pod podloga. Byleby kafle nie byly lodowate jak sie rano wchodzi do lazienki icon_razz.gif

Ale widze, ze tak niespecjalnie chca ludzie cos doradzic...
Napisano
Taka "przedłużona rurka" ułożona pod cała podłogą będzie miała za wysoką temperaturę i zawór mieszający będzie niezbędny.
Z kolei jeśli położysz jej "tak tylko trochę" może powodować zbyt duże naprężenia.
Grzejnik (typowy kaloryfer) pracuje w innym zakresie temperatur (zasilanie około 70oC, powrót około 50oC),
podłogówka zasilana jest temperaturą 30-40oC, max 45oC.
Napisano
Z tego co wiem to sporo osób posiada łazienkę z podłogówką zrobioną z powrotu grzejnika i działa już lata bez problemów.
Napisano
Cytat

Z tego co wiem to sporo osób posiada łazienkę z podłogówką zrobioną z powrotu grzejnika i działa już lata bez problemów.


podłogówkę podłącz pod grzejnik a na końcu pętli (powrót z podłogówki) zastosuj zawór RTL - pozwoli ci to na sterowanie podłogówką
Napisano
Tylko nie bardzo rozumiem jedna rzecz...

Skoro kaloryfer jest zasilany tak wysoka temperatura i nawet na wylocie ma ponad 50 oC a podlogowka ma byc zasilana 30-40 oC (tak jak pisze Jani_63) to juz w tym momencie temperatura z grzejnika jest za wysoka (dla podlogowki).
Czyli w tym wypadku nic mi nie daje zawor RTL, bo go montuje na koncu petli podlogowej, czyli wplywa do podlogi z grzejnika 50 oC a dopiero na koncu zawor RTL puszcza ja dalej jak sie np. schlodzi... ale podobno to jest za duza temperatura na podlogowke...

Poprawcie mnie jesli sie myle bo w tym momencie to juz w ogole nie wiem o co kaman...
Napisano
Cytat

Tylko nie bardzo rozumiem jedna rzecz...

Skoro kaloryfer jest zasilany tak wysoka temperatura i nawet na wylocie ma ponad 50 oC a podlogowka ma byc zasilana 30-40 oC (tak jak pisze Jani_63) to juz w tym momencie temperatura z grzejnika jest za wysoka (dla podlogowki).
Czyli w tym wypadku nic mi nie daje zawor RTL, bo go montuje na koncu petli podlogowej, czyli wplywa do podlogi z grzejnika 50 oC a dopiero na koncu zawor RTL puszcza ja dalej jak sie np. schlodzi... ale podobno to jest za duza temperatura na podlogowke...

Poprawcie mnie jesli sie myle bo w tym momencie to juz w ogole nie wiem o co kaman...



Zastosuj rury grzewcze duo :
Brak obrazka

system 70

Nie musisz podłączać podłogówki do powrotu z grzejnika . Podłogówkę możesz podłączyć do zasilania tak jak grzejnik w twojej łazience.
Napisano
Cytat

Tylko nie bardzo rozumiem jedna rzecz...

Skoro kaloryfer jest zasilany tak wysoka temperatura i nawet na wylocie ma ponad 50 oC a podlogowka ma byc zasilana 30-40 oC (tak jak pisze Jani_63) to juz w tym momencie temperatura z grzejnika jest za wysoka (dla podlogowki).
Czyli w tym wypadku nic mi nie daje zawor RTL, bo go montuje na koncu petli podlogowej, czyli wplywa do podlogi z grzejnika 50 oC a dopiero na koncu zawor RTL puszcza ja dalej jak sie np. schlodzi... ale podobno to jest za duza temperatura na podlogowke...

Poprawcie mnie jesli sie myle bo w tym momencie to juz w ogole nie wiem o co kaman...


zawór RTL na wylocie będzie powoli wypuszczał wodę z pętli kiedy osiagnie odpowiednią temp. a więc do pętli powoli będzie napływać gorąca woda która będzie się mieszać z chłodniejszą w pętli dlatego podłoga nie będzie za gorąca

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • koszt wyrównania na 100% przekroczy ci kwotę 60 tyś. Tyle co najmniej to będzie kosztował mur oporowy wysokości ponad 2 m. Bo nie możesz sobie wyrównać i spadku zrobić na sąsiedniej działce.  
    • Trzy zakręty 90 stopni i jeden zakręt 180 stopni? Tam jest jakoś 12 metrów tego kanału? Trochę słabo... Działać to będzie jakoś ale jak to już osobna sprawa.
    • Transformuj swoje codzienne otoczenie dzięki usługom sprzątającym KrakBłysk w Krakowie. Specjalizujemy się w wszechstronnych rozwiązaniach, które dopasowujemy do stylu życia naszych klientów. Zajmujemy się sprzątaniem mieszkań i domów, oferując elastyczne terminy, dostosowane do Twojego grafiku. Używamy wyłącznie sprawdzonych produktów i technik, które pozwalają nam sprostać najwyższym wymaganiom w dziedzinie czystości. Nasi specjaliści z pasją podejmują każde wyzwanie, a wyniki ich pracy gwarantują pełną satysfakcję. Zdecyduj się na KrakBłysk i odkryj, jak idealnie czysty może być Twój dom.   Krakblysk.pl
    • Cześć,   w przyszłym roku będziemy wykańczać mieszkanie. Będzie zamiana miejsca aneksu kuchennego. Najbardziej martwię się wentylacją, z kanalizacją będzie prościej.  Na załączonym rzucie mieszkania niebieskimi strzałkami zaznaczone są obecne miejsca wywiewu, przeznaczone pod okap jest w starej kuchni. O to okap, S to potencjalne lokalizacje drugiego silnika. Zielonym rura z okapu, może nawet ciągnąca się z nad lodówki. Żółtym wentylacja nie wspomagana przeciągnięta ze starej kuchni na korytarz.  Co wiem to musi być praca albo koszt, szczególnie wycinanie górnych w szafkach kuchennych. Silnik tylko z okapu sam sobie nie poradzi więc od razu plan na drugi silnik. Sterowanie będzie trudne, ale zamierzam zrobić to za pomocą Home assistant razem z czujnikami temp/wilgoci i przejściówkami do gniazdek. Jeżeli dałoby się za pomocą okapu reagującego na parę i współpracującego z silnikiem odległym jednocześnie to też ok, ale na razie nie znalazłem takiego. Oprócz tego drugi silnik uruchamiałbym sam bez okapu np przy wilgotności powyżej 60% lub trzymał włączony jakiś czas po zakończeniu gotowania, daleko i/lub zabudowany to mniej hałasuje. Czy robić taką instalację? Czy wentylacja przejdzie przeglądy, czy ten żółty może się liczyć się jako grawitacyjna w kuchni? Mam ochotę gdzieś przed drugim silnikiem zastosować jakiś filtr, czy się opłaca? Linki do podobnych realizacji?      
    • 15 lat pykło niedawno! 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...