Skocz do zawartości

Domek letniskowy muratorDL01S


Recommended Posts

Napisano
Witajcie !!
To mój pierwszy post na tym forum , witam wszystkich serdecznie !!
Wybrałem projekt domku letnickowego http://projekty.muratordom.pl/projekt_dla-dwojga,108,1,0.htm
W kosztorysie podano cene pod klucz 94 tys pln , proszę spójrzcie na materiały i podpowiedzcie jak zbić trochę tą kwotę + to że chce budować systemem gospodarczym , czy zastosować pustak czy drewno , jak zrobić ładnie solidnie i taniej
Z góry dzięki za wszystkie porady
pozdrawiam
Wojtek
Napisano
A po co taki budynek i tak drogi?
Dla wspomnianych celów można:
- kupić dwie altany ogrodowe, połaczyć je, dokupić materiał na elewację, wełnę, płyty i za 1/3 podanej ceny mieć większą powierzchnię.
- kupić gotowy domek drewniany też w cenie około 30.000zł przy podobnej powierzchni.
Napisano
Dzięki za podpowiedź
Problem w tym że nie moge znaleźć ładnego gotowego projektu domku letniskowego , a te co znajduje wcale nie są o wiele tańsze bo dochądzą póżniej dodatkowe koszta, domek niby kosztuje 35tys , ale 15% montaż, kilka tys za transport na miejsce + wykonczenie wewnątrz instalacje i pewnie wyjdzie w okolicach 70-80 tys stą moje pytanie , jak przy wybranym przezemnie projekcie zejść z ceny 94 tys pod klucz
Napisano (edytowany)
Cytat

Dzięki za podpowiedź
Problem w tym że nie moge znaleźć ładnego gotowego projektu domku letniskowego , a te co znajduje wcale nie są o wiele tańsze bo dochądzą póżniej dodatkowe koszta, domek niby kosztuje 35tys , ale 15% montaż, kilka tys za transport na miejsce + wykonczenie wewnątrz instalacje i pewnie wyjdzie w okolicach 70-80 tys stą moje pytanie , jak przy wybranym przezemnie projekcie zejść z ceny 94 tys pod klucz



On 94 tysiące kosztuje fiu fiu icon_smile.gif podobnej wielkości gospodarczy postawiłem za 1/10 tej ceny
Pytanie jest takie czy bierzesz ekipę czy samemu robisz.

Cięcia
1) Budynek na słupach betonowych - nie pełnym fundamencie ( w technice kanadyjczyka )
2) Drzwi tarasowe - nie dawaj wszystkich szklanych - zrób sobie jedno wyjście tarasowe a w pozostałych daj tradycyjne okna
3) Zlikwiduj balustrady drewniane - przynajmniej te z rzutów - zrób sobie z desek zwykłych - 2 deski poziomo i też jest git
4) kominek daj gotowy albo popularną kozę a na taras daj grilla z marketu
5) Taras daj ziemny - na to płyty chodnikowe lub kostkę z odzysku - zawsze sobie później wymienić możesz

Gdyby o mnie chodziło to postawił bym w zupełnie inny sposób ale ja hardkor jestem icon_razz.gif

Tak sobie patrzę w koszta i nadziwić się nie mogę..
Elektryka 12000 zł...
W 2009r. w mieszkaniu M-3 o podobnej wielkości domu sam kładłem elektrykę - koszt ok 750 zł a kabla mi jeszcze zostało.
Chyba że tu jakieś grzejniki elektryczne, bojler elektryczny no nie wiem co jeszcze..
W tym domku bym dał:
Kabel 3x2,5 kontakty - 70mb
Oświetlenie 3x 1,5 -50mb
Włączniki świateł 4 szt
Gniazda natynkowe 4 w kuchni 3 w salonie, 2 w sypialni, 2 w łazience.
Bezpieczniki 2 układy oświetlenie i elektryka + powiedzmy te grzejniki elektryczne..

Jak daleko masz z doprowadzeniem wody (studni) i prądu ? Tu mogą być spore koszty.. Edytowano przez Draagon (zobacz historię edycji)
Napisano
Dzięki serdeczne
Dla mnie ta cena też jest chora , ale że jestem zupełnym żółtodziobem w tej sprawie , to do końca nie zdaje sobie sprawy z poszczególnych kosztów , dzięki za obszerną odpowiedź napewno zastosuje się do Twoich porad !!
woda będzie ze studni głebinowej nie ma innej możliwosci niestety , tutaj znam dokładny koszt 12 tys zł
pozdrawiam

jak znacie jakies fajne projekty domków letniskowych pomiędzy 40 a 70 m przesyłajcie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...