Skocz do zawartości

Działka rekreacyjna - budowa domku


Recommended Posts

Witam,
Posiadam działkę budowlaną o wymiarach 18mx33m niedaleko jeziora.Przy działce jest woda i prąd(na działce obok i na przeciwko są już przyłącza) tak że myślę ze z podłączeniem nie będę miał większego problemu.
Chce postawić domek który będzie użytkowany głownie w ciepłe miesiące, wiec domek nie potrzebuje super izolacji przed zimnem.Dodatkowo w salonie ma stanąć kominek aby można było dogrzać w chłodniejsze dni lub przyjechać sobie posiedzieć wiosną/jesienią.

Oto plan wewnętrznego rozkładu pomieszczeń: http://www.planmieszkania.pl/plan/rysuj/id/34251
-Altana ma by być dobudowana na końcu i to raczej połączenie szkła i drewna - na etapie budowy powstanie tylko podłoga.

wszelkie poprawki dotyczące rozkładu lub grubości ścian czy okien będę nanosił na bieżąco zgodnie z waszymi sugestiami.

Myślę o budynku parterowym lecz nie potrafię sobie wyliczyć kosztów budowy dodam że co możliwe chce robić we własnym zakresie.Od ładnych kilku dniu studiuje forum i widzę ze to całkiem możliwe(polak potrafi:)

Oto kilka moich pytań:
1]Jak wygląda sprawa fundamentu ?Zabezpieczenie przed wilgocią ,głębokość ?
2]Z czego najlepiej w porównaniu cena i jakość budować?
3]Jak wyliczyć koszty budowy - materiały + pozwolenia?
4]Czy jest jakiś sposób aby za uczciwe pieniądze ktoś z mojego rysunku zrobił mi projekt ?

Z góry dzięki za pomoc.

DSC01446.jpg

Edytowano przez Mistic (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Oto kilka moich pytań:
1]Jak wygląda sprawa fundamentu ?Zabezpieczenie przed wilgocią ,głębokość ? -tak, na cełej głębokości z obu stron
2]Z czego najlepiej w porównaniu cena i jakość budować?- SILKA- jest najtańsza
3]Jak wyliczyć koszty budowy - materiały + pozwolenia? - Metraż*~2000pln.
4]Czy jest jakiś sposób aby za uczciwe pieniądze ktoś z mojego rysunku zrobił mi projekt ?- Jeśli uczciwe pieniądze 500zł to nie, jeśli 5000 to ktoś się znajdzie;)


Wszystko o co pytasz będzie zawarte w projekcie. A skąd jesteś? mam kolege projektanta który zrobił dla mnie projekt domku letniskowego na majej działce.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Silka nie jest najtańsza, jest w podobnych cenach co inne materiały, ale nie chodzi mi o cenę tylko ,że silka jest zimna i należy ją docieplić. Ja poleciłbym jakiś materiał na ścianę 1W, może to być Ytong, Porotherm, Solbet. A co do kosztów (materiały+pozwolenia) to cosik za mało melek1 Ci wyszło 2000 zl? I nie przesadzaj ,że za projekt domku letniskowego trza zapłacić 5 koła(pewnie jak się znajdzie frajera z kasą to i 10 koła będzie mało). Cena normalna uważam nie powinna przekroczyć max 2000 zl.Co do materiałów to mistic dałeś za mało wytycznych takich jak np z czego i jakie mury, czym pokryjesz dach itd wtedy można coś bliżej powiedzieć o kosztach.


Sory melek1 za te koszty bo nie zwróciłem uwagi że podałeś cenę za metraż, ale ona też może być mniejsza jak będzie się budować systemem gospodarczym.
Link do komentarza
Silka jest o tyle fajna że można wybudować ścianę nośną z elementu o grubości 18cm (tak buduje ten kolega od projektu) a w małym domku każdy centymetr się przyda no i jak pisze Mistic domek będzie użytkowany latem i nie potrzebuje super ciepłych ścian, co do ceny to oczywiście silka już nie jest wyraźnie tańsza tak jak kiedyś, ale też nie jest super droga i trzyma raczej dolny kres zakresu cen za mat. budowlane, tańszy jest napewno pustak żużlowy ale nie polecam;)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Żużlowe pustaki to nadają się do budowy gospodarczego.Napisałem że materiał na ścianę 1W bo jak dobrze zwrócił uwagę Barbossa ściana ma prawie 50 cm (wg rysunku 39). Natomiast ma to być domek letniskowy, ok teraz ,a za jakiś czas jak właścicielowi coś się odwidzi i zamieszka na stałe to będzie miał już problem z głowy.W katalogach z projektami są podobne domki letniskowe z takimi gabarytami.
Link do komentarza
Cytat

Żużlowe pustaki to nadają się do budowy gospodarczego.


dlatego ich nie polecam;)))... w domku letniskowym teoretycznie nie można zamieszkać przez cały rok bo to nie mieści się w definicji zabudowy letniskowej;))...ale to prawda, życie pisze różne senariusze...aprpos pustaków żużlowych, widziełem nie jeden dom z tego materiału postawiony;)
Link do komentarza
Cytat

dlatego ich nie polecam;)))... w domku letniskowym teoretycznie nie można zamieszkać przez cały rok bo to nie mieści się w definicji zabudowy letniskowej;))...ale to prawda, życie pisze różne senariusze...aprpos pustaków żużlowych, widziełem nie jeden dom z tego materiału postawiony;)



ja też - u nas na Śląsku był to kiedyś bardzo popularny materiał, do dziś z tego budują , mieszkają i są szczęśliwi icon_biggrin.gif
ja mam ściany wewnętrzne działowe z pustaka żużlowego (zewnętrzne i nośne z bk) - z banalnego powodu: budowałam w czasie boomu i brało się co było icon_lol.gif - ale plazma wisi i nie spadła a ja nie świecę na zielono i nie emituję więc chyba jest ok icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Widze ze temat w końcu ma swoje 5 minut.
Dzieki za info o projekcie , powiem wam ze w Bydgoszczy z której jestem dałem 5000 nie oceniam tego czy dużo czy tez mało ale na pewno wygodnie, nie musiałem żadnych zezwoleń czy warunków załatwiać wszystkim zajmował się architekt.
Aktualne leci 3 tydzień od momentu złożenia pozwolenia na budowę.
Domek będzie z bloczków gazobetonowych + ocieplenie bo tak jak ktoś wspomniał nie wiadomo co życie przyniesie i jak przyjdzie tam mieszkać to nie będzie trzeba już za wiele z ocieplaniem kombinować.
Co do kosztów budowy to chyba nie ma patentu na policzenie tego dodam ze sporą cześć prac mam zamiar wykonać własnoręcznie.Murarka czy też tynkowanie nie są dla mnie wielkim wyzwaniem bo swego czasu robiło się na budowach.
Potrzebować będę specjalistów czyli elektryka hydraulika no i pomyśle nad dachem bo korci mnie żeby samemu spróbować tym bardziej ze to blacho-dachówka ale jeszcze nie wiem.
Czekam z niecierpliwością na kolejną porcje waszych rad.
Link do komentarza
Cytat

Silka jest o tyle fajna że można wybudować ścianę nośną z elementu o grubości 18cm (tak buduje ten kolega od projektu) a w małym domku każdy centymetr się przyda no i jak pisze Mistic domek będzie użytkowany latem i nie potrzebuje super ciepłych ścian...


No, no, a po trzech dniach upałów w środku będzie jak w piekarniku.
Izolacja termiczna działa w obie strony.
Link do komentarza
Cytat

Widze ze temat w końcu ma swoje 5 minut.
Dzieki za info o projekcie , powiem wam ze w Bydgoszczy z której jestem dałem 5000 nie oceniam tego czy dużo czy tez mało ale na pewno wygodnie, nie musiałem żadnych zezwoleń czy warunków załatwiać wszystkim zajmował się architekt.


Kwota chyba uczciwa, napewno nie przepłaciłeśicon_wink.gif

Cytat

No, no, a po trzech dniach upałów w środku będzie jak w piekarniku.
Izolacja termiczna działa w obie strony.


Ściana konstrukcyjna w tym przypadku nie jest izol. termiczną - dajesz silke 18+styropianu12cm masz ściane 30cm o bdb U, dajesz pustaki z bet. kom. 24 min 8cm styropainu (U wychodzi na granicy jeśli zastosujesz bdb styropian) i masz ścianę o grubszą o 2cm....czyli wychodzi na to że silka to dobry pomysł.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...