Skocz do zawartości

Działka rekreacyjna - budowa domku


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,
Posiadam działkę budowlaną o wymiarach 18mx33m niedaleko jeziora.Przy działce jest woda i prąd(na działce obok i na przeciwko są już przyłącza) tak że myślę ze z podłączeniem nie będę miał większego problemu.
Chce postawić domek który będzie użytkowany głownie w ciepłe miesiące, wiec domek nie potrzebuje super izolacji przed zimnem.Dodatkowo w salonie ma stanąć kominek aby można było dogrzać w chłodniejsze dni lub przyjechać sobie posiedzieć wiosną/jesienią.

Oto plan wewnętrznego rozkładu pomieszczeń: http://www.planmieszkania.pl/plan/rysuj/id/34251
-Altana ma by być dobudowana na końcu i to raczej połączenie szkła i drewna - na etapie budowy powstanie tylko podłoga.

wszelkie poprawki dotyczące rozkładu lub grubości ścian czy okien będę nanosił na bieżąco zgodnie z waszymi sugestiami.

Myślę o budynku parterowym lecz nie potrafię sobie wyliczyć kosztów budowy dodam że co możliwe chce robić we własnym zakresie.Od ładnych kilku dniu studiuje forum i widzę ze to całkiem możliwe(polak potrafi:)

Oto kilka moich pytań:
1]Jak wygląda sprawa fundamentu ?Zabezpieczenie przed wilgocią ,głębokość ?
2]Z czego najlepiej w porównaniu cena i jakość budować?
3]Jak wyliczyć koszty budowy - materiały + pozwolenia?
4]Czy jest jakiś sposób aby za uczciwe pieniądze ktoś z mojego rysunku zrobił mi projekt ?

Z góry dzięki za pomoc.

DSC01446.jpg

Edytowano przez Mistic (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Napisano

Oto kilka moich pytań:
1]Jak wygląda sprawa fundamentu ?Zabezpieczenie przed wilgocią ,głębokość ? -tak, na cełej głębokości z obu stron
2]Z czego najlepiej w porównaniu cena i jakość budować?- SILKA- jest najtańsza
3]Jak wyliczyć koszty budowy - materiały + pozwolenia? - Metraż*~2000pln.
4]Czy jest jakiś sposób aby za uczciwe pieniądze ktoś z mojego rysunku zrobił mi projekt ?- Jeśli uczciwe pieniądze 500zł to nie, jeśli 5000 to ktoś się znajdzie;)


Wszystko o co pytasz będzie zawarte w projekcie. A skąd jesteś? mam kolege projektanta który zrobił dla mnie projekt domku letniskowego na majej działce.
Gość mhtyl
Napisano
Silka nie jest najtańsza, jest w podobnych cenach co inne materiały, ale nie chodzi mi o cenę tylko ,że silka jest zimna i należy ją docieplić. Ja poleciłbym jakiś materiał na ścianę 1W, może to być Ytong, Porotherm, Solbet. A co do kosztów (materiały+pozwolenia) to cosik za mało melek1 Ci wyszło 2000 zl? I nie przesadzaj ,że za projekt domku letniskowego trza zapłacić 5 koła(pewnie jak się znajdzie frajera z kasą to i 10 koła będzie mało). Cena normalna uważam nie powinna przekroczyć max 2000 zl.Co do materiałów to mistic dałeś za mało wytycznych takich jak np z czego i jakie mury, czym pokryjesz dach itd wtedy można coś bliżej powiedzieć o kosztach.


Sory melek1 za te koszty bo nie zwróciłem uwagi że podałeś cenę za metraż, ale ona też może być mniejsza jak będzie się budować systemem gospodarczym.
Napisano
Silka jest o tyle fajna że można wybudować ścianę nośną z elementu o grubości 18cm (tak buduje ten kolega od projektu) a w małym domku każdy centymetr się przyda no i jak pisze Mistic domek będzie użytkowany latem i nie potrzebuje super ciepłych ścian, co do ceny to oczywiście silka już nie jest wyraźnie tańsza tak jak kiedyś, ale też nie jest super droga i trzyma raczej dolny kres zakresu cen za mat. budowlane, tańszy jest napewno pustak żużlowy ale nie polecam;)
Gość mhtyl
Napisano
Żużlowe pustaki to nadają się do budowy gospodarczego.Napisałem że materiał na ścianę 1W bo jak dobrze zwrócił uwagę Barbossa ściana ma prawie 50 cm (wg rysunku 39). Natomiast ma to być domek letniskowy, ok teraz ,a za jakiś czas jak właścicielowi coś się odwidzi i zamieszka na stałe to będzie miał już problem z głowy.W katalogach z projektami są podobne domki letniskowe z takimi gabarytami.
Napisano
Cytat

Żużlowe pustaki to nadają się do budowy gospodarczego.


dlatego ich nie polecam;)))... w domku letniskowym teoretycznie nie można zamieszkać przez cały rok bo to nie mieści się w definicji zabudowy letniskowej;))...ale to prawda, życie pisze różne senariusze...aprpos pustaków żużlowych, widziełem nie jeden dom z tego materiału postawiony;)
Napisano
Cytat

dlatego ich nie polecam;)))... w domku letniskowym teoretycznie nie można zamieszkać przez cały rok bo to nie mieści się w definicji zabudowy letniskowej;))...ale to prawda, życie pisze różne senariusze...aprpos pustaków żużlowych, widziełem nie jeden dom z tego materiału postawiony;)



ja też - u nas na Śląsku był to kiedyś bardzo popularny materiał, do dziś z tego budują , mieszkają i są szczęśliwi icon_biggrin.gif
ja mam ściany wewnętrzne działowe z pustaka żużlowego (zewnętrzne i nośne z bk) - z banalnego powodu: budowałam w czasie boomu i brało się co było icon_lol.gif - ale plazma wisi i nie spadła a ja nie świecę na zielono i nie emituję więc chyba jest ok icon_biggrin.gif
Napisano
Widze ze temat w końcu ma swoje 5 minut.
Dzieki za info o projekcie , powiem wam ze w Bydgoszczy z której jestem dałem 5000 nie oceniam tego czy dużo czy tez mało ale na pewno wygodnie, nie musiałem żadnych zezwoleń czy warunków załatwiać wszystkim zajmował się architekt.
Aktualne leci 3 tydzień od momentu złożenia pozwolenia na budowę.
Domek będzie z bloczków gazobetonowych + ocieplenie bo tak jak ktoś wspomniał nie wiadomo co życie przyniesie i jak przyjdzie tam mieszkać to nie będzie trzeba już za wiele z ocieplaniem kombinować.
Co do kosztów budowy to chyba nie ma patentu na policzenie tego dodam ze sporą cześć prac mam zamiar wykonać własnoręcznie.Murarka czy też tynkowanie nie są dla mnie wielkim wyzwaniem bo swego czasu robiło się na budowach.
Potrzebować będę specjalistów czyli elektryka hydraulika no i pomyśle nad dachem bo korci mnie żeby samemu spróbować tym bardziej ze to blacho-dachówka ale jeszcze nie wiem.
Czekam z niecierpliwością na kolejną porcje waszych rad.
Napisano
Cytat

Silka jest o tyle fajna że można wybudować ścianę nośną z elementu o grubości 18cm (tak buduje ten kolega od projektu) a w małym domku każdy centymetr się przyda no i jak pisze Mistic domek będzie użytkowany latem i nie potrzebuje super ciepłych ścian...


No, no, a po trzech dniach upałów w środku będzie jak w piekarniku.
Izolacja termiczna działa w obie strony.
Napisano
Cytat

Widze ze temat w końcu ma swoje 5 minut.
Dzieki za info o projekcie , powiem wam ze w Bydgoszczy z której jestem dałem 5000 nie oceniam tego czy dużo czy tez mało ale na pewno wygodnie, nie musiałem żadnych zezwoleń czy warunków załatwiać wszystkim zajmował się architekt.


Kwota chyba uczciwa, napewno nie przepłaciłeśicon_wink.gif

Cytat

No, no, a po trzech dniach upałów w środku będzie jak w piekarniku.
Izolacja termiczna działa w obie strony.


Ściana konstrukcyjna w tym przypadku nie jest izol. termiczną - dajesz silke 18+styropianu12cm masz ściane 30cm o bdb U, dajesz pustaki z bet. kom. 24 min 8cm styropainu (U wychodzi na granicy jeśli zastosujesz bdb styropian) i masz ścianę o grubszą o 2cm....czyli wychodzi na to że silka to dobry pomysł.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Wybór między rynnami plastikowymi (PCV) a metalowymi sprowadza się do kompromisu między kosztem początkowym, trwałością i wymaganiami montażowymi.   Rynny plastikowe są tańsze i odporne na korozję, jednak wykazują dużą rozszerzalność cieplną (przy różnicy temperatur ok. 20 °C nawet 16 mm na 10 m długości) i mogą blaknąć pod wpływem UV. W mrozy stają się kruche i mogą pękać, zwłaszcza przy temperaturach poniżej –10 °C. Ich elastyczność i niewielka waga ułatwiają transport i montaż bez specjalistycznych narzędzi. Rynny metalowe (stal ocynkowana, tytanowo-aluminiowa, cynkowo-tytanowa czy miedziana) cechują się wysoką wytrzymałością mechaniczną i długą żywotnością – przy odpowiedniej powłoce zabezpieczającej przed korozją służą kilkadziesiąt, a nawet ponad sto lat. Wymagają jednak okresowej kontroli powłoki i w razie uszkodzeń ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Ze względu na większą masę i niekiedy dłuższe odcinki, montaż bywa nieco bardziej skomplikowany i często realizowany przez ekipę fachowców. Jeżeli zależy Ci na najniższych kosztach początkowych i prostej obsłudze, rynny PCV będą wystarczające, o ile dbałość o ich czystość nie sprawia problemu. Jeśli natomiast priorytetem jest maksymalna trwałość, estetyka oraz minimalna liczba napraw w przyszłości, warto zainwestować w rynny metalowe – szczególnie tytanowo-aluminiowe lub cynkowo-tytanowe, które łączą odporność z niewielkimi wymaganiami konserwacyjnymi.   W ofercie Blachy Pruszyński dostępny jest system metalowy system rynnowy NIAGARA => https://pruszynski.com.pl/produkt/rynny-niagara/  
    • Cześć.Nie jestem fachowcem.Mam ogrzewanie gazowe.Aktualnie mam remont.Potrzebuje odkręcić grzejniki i je zdjąć ze ściany.Jak za to się zabrać???Co muszę zrobić przed odkręcaniem rur?Zamknąć jakiś zawór,odłączyć pompę od prądu?Zamknąć główny zawór wody?Jeżeli zna się ktoś na tym proszę o jakieś wskazówki.
    • Czyli sama wiesz. A temu kto robił podbitkę wręcz żółtą kartkę. NIE MOŻNA tworzyć przestrzeni, w których nie ma wymiany powietrza, bo tam będzie gnicie i grzyby Poza tym pewnie parametry rynien są zbyt małe w stosunku do powierzchni dachu skoro woda się wylewała. jaka jest średnica rur spustowych?  
    • Nie ma otworów wentylacyjnych..a czy woda się przelewala, to ciężko mi powiedzieć, możliwe że tak, w trakcie ostatniej nawałnicy.  Właśnie po niej pojawiła się ta plama na elewacji. A podbitka pękła w narożniku na łączeniu, tak jakby od nadmiaru wody.
    • No dzień dobry, Rysiu   Wpisać Cię na listę w jednej, czy dwóch osobach? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...