Skocz do zawartości

Połączenie kominka z płaszczem wodnym, solaru i pica węglowego


morny

Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich,
z nadejściem wiosny zaczynam budowę swojego domu i tak myślę już jak będzie ogrzewany mój dom.
Nie mam możliwości podłączenia do sieci gazowej więc pozostaje mi wybór pieca węglowego.
dodatkowo w domu będzie kominek i tu ostatnio poczytałem, że można je montować z tzw płaszczem wodnym do ogrzania innych pomieszczeń. Na dachu będę chciał zamontować kolektory słoneczne do podgrzania wody.
I tu mam pytanie:
- Czy można jakoś połączyć te wszystkie instalacje ze sobą, żeby w jakiś sposób uzupełniały się nawzajem (np kominek z piecem do ogrzania domu lub kominek z solarami i piecem do ogrzania wody)?
- czy montowanie tego wszystkiego jest opłacalne ?
A może jakieś inne rozwiązanie proponujecie ?

Dodam, że domek jest 2-kondygnacyjny 160m2

Mam nadzieję, że zrozumiale wszystko opisałem i proszę o pomoc i rady
Gość adiqq
Napisano
Szacowałeś koszt wykonania istalacji dla tej całości i koszt całości? (piec,kominek i solary)
Nie piszesz, czy będziesz mieć grzejniki czy podłogówkę, ale w przypadku gdy chcesz zdecydować sie na podłogówkę, to sensowną alternatywą dla tych trzech na pewno będzie pompa ciepła...kosztowo wyjdzie porównywalnie albo i taniej...i zdecydowanie mniej skomplikowana instalacja
Napisano
Cytat

Witam wszystkich,
z nadejściem wiosny zaczynam budowę swojego domu i tak myślę już jak będzie ogrzewany mój dom.
Nie mam możliwości podłączenia do sieci gazowej więc pozostaje mi wybór pieca węglowego.
dodatkowo w domu będzie kominek i tu ostatnio poczytałem, że można je montować z tzw płaszczem wodnym do ogrzania innych pomieszczeń. Na dachu będę chciał zamontować kolektory słoneczne do podgrzania wody.
I tu mam pytanie:
- Czy można jakoś połączyć te wszystkie instalacje ze sobą, żeby w jakiś sposób uzupełniały się nawzajem (np kominek z piecem do ogrzania domu lub kominek z solarami i piecem do ogrzania wody)?
- czy montowanie tego wszystkiego jest opłacalne ?
A może jakieś inne rozwiązanie proponujecie ?

Dodam, że domek jest 2-kondygnacyjny 160m2

Mam nadzieję, że zrozumiale wszystko opisałem i proszę o pomoc i rady



Witam,

Na pierwsze pytanie proponuję film ( http://www.elkomatic.pl/pl/aktualnosci/fil...h-jak-to-dziala ) , ze strony EURONOM.ee ;
Podstawą nowoczesnej instalacji jest w tym przypadku bufor ( optymalnie dla Pańskiego domu ok. 1000 l ),
pozostałe urządzenia jak pompa ciepła, kominek , solar czy inny piec grzewczy to tylko elementy do wyboru;
Na drugie pytanie czy to jest opłacalne , zależy od Pańskich preferencji i wyboru stylu " życia " - sposobu korzystania
z domu , ilości mieszkańców itp.
Proponuję omówienie projektu domu i zaprojektowanie instalacji. Nie wszystkie urządzenia muszą być o razu
zainstalowane ; można etapami już w trakcie prac wykończeniowych np. wykorzystywać kominek z częścią instalacji
do osuszania itp.
Napisano
Cytat

Witam wszystkich,
z nadejściem wiosny zaczynam budowę swojego domu i tak myślę już jak będzie ogrzewany mój dom.
Nie mam możliwości podłączenia do sieci gazowej więc pozostaje mi wybór pieca węglowego.
dodatkowo w domu będzie kominek i tu ostatnio poczytałem, że można je montować z tzw płaszczem wodnym do ogrzania innych pomieszczeń. Na dachu będę chciał zamontować kolektory słoneczne do podgrzania wody.
I tu mam pytanie:
- Czy można jakoś połączyć te wszystkie instalacje ze sobą, żeby w jakiś sposób uzupełniały się nawzajem (np kominek z piecem do ogrzania domu lub kominek z solarami i piecem do ogrzania wody)?
- czy montowanie tego wszystkiego jest opłacalne ?
A może jakieś inne rozwiązanie proponujecie ?

Dodam, że domek jest 2-kondygnacyjny 160m2

Mam nadzieję, że zrozumiale wszystko opisałem i proszę o pomoc i rady


To Pan nie będzie domu izolował??? Duża odwaga.
Napisano
A jak wygląda kwestia Pompy Ciepła i nieustannie idących w górę kosztów energii elektrycznej, A jeśli się już decydujemy na pompę ciepła to jakie dodatkowe źródło ciepła??
Napisano
Cytat

A jakich przesłanek wynika, warunek posiadania drugiego źródła grzewczego?





Większość instalatorów zaleca zastosowanie alternatyw dla pompy ciepła, na wypadek wysokich mrozów
Napisano
Witam,

Mam dla Pana nastepujaca rade, bo niedawno tez stalem przed tym dylematem czy pompa ciepla, czy kolektory itd...

1) Pompa ciepła owszem, ale tylko gruntowa, koszt u mnie wyszedł ok 80 tys PLN (dwa odwierty po 90 m i koszt instalacji, pompy NIBE) na 150 m2. Zrezygnowalem dlatego ze bardzo dobra kotlownie zasilana gazem zrobilem za 20 000 PLN i zostaje mi mimo wszystko 60 000 PLN na rachunki za gaz

2)Pompa powietrzna owszem ale jako alternatywa do gazu. Kolega ma dom ogrzewany tylko pompami powietrznymi i ma w domu wedlug mnie zimno, a przy mrozach w Polsce minus 20 to moze Pan o tym zapomniec, grzeje Pan grzaleczkami 9KW. Oraz nie jest to takze tania inwestycja bo ja w ofertach dostawalem srednio 35 tys PLN (pompy Daikin)

3)Kolektory sloneczne tez trzeba 10 lat liczyc na zwracanie sie inwestycji, i tu ja bym osobiscie proponowal pompe ciepla powietrzna tylko do cieplej wody uzytkowej, dziala dluzej niz kolektor (wiecej miesiecy), koszt ok 8000PLN, a w zimie tylko gaz

Podsumowujac uzwzam ze w tej chwili najtanszym w zbudowaniu i w utrzymaniu zrodlem ciepla jest gaz i dobry piec kondensacyjny. Oczywiscie Pompa ciepla jak najbardzie ale narazie wydaje mi sie jest to troche za droga technologia

Marcin
Gość adiqq
Napisano
Marcin80 - mnie koszt PC dla domu 150m2 po podłogach + 65m2 dogrzewanej piwnicy wyszedł 34tys. Kolektor poziomy 550mb. Jak widać można taniej.
Jeśli chodzi o PC p-w - to proszę powiedzieć mi ile dni w tym roku mieliśmy -20 ? u mnie w regionie to zaledwie kilka dni było...a inwestycyjnie koszt niższy niż PC g-w. Dla domu 5-litrowego (zpotrzebowanie na ciepło około 50kwh/m2*rok to z powodzeniem można grzać prądem w 2 taryfie, a co dopiero PC p-w

wszystkie te wyliczenia odnośnie gazu biorą w łeb, jak gazu po prostu nie ma, albo koszt doprowadzenia jest koszmarnie drogi

Alternatywne źródło ciepła nie jest konieczne...osobiscie nie znam nikogo kto pali węglem, żeby miał alternatywne źródło ciepła icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

)Kolektory sloneczne tez trzeba 10 lat liczyc na zwracanie sie inwestycji,

Przy zużyciu 35 l/ średnidziennie cwu - i przy 300 dniach w domu - mamy 300-350kWh rocznie na osobę. Ile wynoszą roczne odsetki z kasy za solara!? Jak to się może zwrócić nawet za 100lat?
A czy nie taniej dom zaizolować...
Cytat

Podsumowujac uzwzam ze w tej chwili najtanszym w zbudowaniu i w utrzymaniu zrodlem ciepla jest gaz i dobry piec kondensacyjny

gaz ma sens w domach nieizolowanych ( zużycie ponad 70kWh/m2 rocznie) - czy jest sens takie "domy" budować by gaz doprowadzić czy pompę ciepła instalować?
Napisano
Cytat

Marcin80 - mnie koszt PC dla domu 150m2 po podłogach + 65m2 dogrzewanej piwnicy wyszedł 34tys. Kolektor poziomy 550mb. Jak widać można taniej.
Jeśli chodzi o PC p-w - to proszę powiedzieć mi ile dni w tym roku mieliśmy -20 ? u mnie w regionie to zaledwie kilka dni było...a inwestycyjnie koszt niższy niż PC g-w. Dla domu 5-litrowego (zpotrzebowanie na ciepło około 50kwh/m2*rok to z powodzeniem można grzać prądem w 2 taryfie, a co dopiero PC p-w

wszystkie te wyliczenia odnośnie gazu biorą w łeb, jak gazu po prostu nie ma, albo koszt doprowadzenia jest koszmarnie drogi

Alternatywne źródło ciepła nie jest konieczne...osobiscie nie znam nikogo kto pali węglem, żeby miał alternatywne źródło ciepła icon_biggrin.gif



Spoko 34 tys, ciekawe gdzie i jakie pompy. A kolektor poziomy to myslalem ze sie robi na metry kwadratowe a nie biezce
i koszt m2 jast ok 25 PLN za siatke nie licze wykopu itd, koszt dobrego ogrzeawania podlogowego to ok 100 PLN za metr
czyli
25 * 500 = 12500
150 * 100 = 15000
= 27 500 koszt i gdzie dobra gruntowa pompe na tyle metrow kupi pan za 6500 PLN ??
a gdzie jeszcze ogrzewanie cieplej wody uzytkowej

A z tego co wiem to pompa powietrzna jest efektywna jezeli temperatura nie spada ponizej 8 stopni, oczywiscie powinno byc tez ogrzewanie podlogowe w calym domu co tez nie jest tanie.

A tak przy okazli bo ja wlasnie zainteresowalem sie pompami jak czytalem fora bo sobie mysle ok 40 000 PLN za pompe i miec tansze grzanie to sobie myslalem spoko, mniejsze rachunki nie ma gazu -> bezpieczniej

Ale tak naprawde ceny zaczely sie karowac jak paru instalatorow przyszlo ogladnac dom i wykonalo oferty
Zadne nie bylo ponize 60 000 PLN i najlepsze ze ceny za odwierty podawali od 100 za metr jesli nie bedzie skal ....
A na kolektor poziomy to trzeba miec kupe dzialkina ktorej nic pozniej nie mozna postawic
Tak ze ja tu nie wypisuje swoich przemyslen tylko to co mnie spotkalo


Napisano
Cytat

Spoko 34 tys, ciekawe gdzie i jakie pompy. A kolektor poziomy to myslalem ze sie robi na metry kwadratowe a nie biezce
i koszt m2 jast ok 25 PLN za siatke nie licze wykopu itd, koszt dobrego ogrzeawania podlogowego to ok 100 PLN za metr
czyli



Pomyliłeś kolektor poziomy PCi (w mb) z ogrzewaniem podłogowym (w m2).
Podano koszt wykonania „kotłowni” z PCi – bo koszt pozostałej instalacji ogrzewania będzie dokładnie taki sam – bez względu na kocioł.
Koszt wykonania kolektora poziomego, to koszt rur + wykop i zasypanie.
Kolektor dla PCi o mocy 10kW, „to zajęte” miejsce na działce (najlepiej trawnik) o powierzchni od 150 do 250m2 (w zależności od rodzaju gruntu).

Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz bardzo tanie PCi np. http://allegro.onet.pl/pompa-ciepla-ecopol...1425970100.html (całkowity koszt wykonania instalacji CO i CWU w oparciu o PCi 44.000zł – z podłogówką, wszystko systemem zleconym).
Napisano
Wszystko pięknie ładnie, a dalej nie ma konkretnej fachowej oceny popartej argumentami, jakie ogrzewanie do domu nowo budowanego dobrze zaizolowanego.
Gość adiqq
Napisano
podam może bardziej szczegółowo..
kolektor poziomy 550mb - wykopanie, rurka PE40+zasypanie - 7000
PC 8kw polskiego producenta+montaż+napełnienie glikolem+kotłownia(w tym zasobnik 300l)- 26600

podłogówka kosztowała mnie 60/m2 - czyli te 150m2 kosztowało mnie 9000 (w rzeczywistosci zrobilem jeszcze 65m2 podlogowki w piwnicy,ale to poza konkursem - nie musiałem tego robic) - ekipa tania, ale pewna, firma chciala 100/m2
czyli całe CO i CWU kosztowało mnie 42600.(nie licze w tym kosztow rurek do wody i kanalizacji)

Dobrze zaizolowany dom (np 5 litrowy - zapotrzebowanie 50kwh/m2*rok) można grzać i prądem w taniej taryfie - wtedy koszt inwestycyjny jest dużo niższy, ale rachunki większe...coś za coś
wszysko co rozumiesz przez dom dobrze zaizolowany...najlepiej jakbyś podał konkretne dane nt zapotrzebowania...ja mam około 42-46kwh/m2*rok i mimo to wybrałem PC. Gdybym zdecydował się na kotłownię na ekogroszek, to zaoszczędziłbym około 13tys, dużo więcej brudu i roboty miałbym, koszt eksploatacyjny podobny lub nawet wyższy...

dla mnie priorytetem było ogrzewanie bezobsługowe, gaz - przyłacze koszt ponad 10tys, więc zdecydowałem się na PC, koszt inwestycyjny podobny a dużo niższe koszty eksploatacyjne.
Gość adiqq
Napisano
Cytat

Ile potrzebowałeś wolnego terenu na kolektor poziomy??



http://arek-domiogrod.blogspot.com/



nie wiem dokladnie, bo petle mam troche porozrzucane po dzialce...odleglosc miedzy zasilaniem i powrotem okolo 1m..
w normalnym układzie byłoby to 300m2, ale ja to mam porozrzucane z roznych wzgledow...wiec zajmuje naprawde wiecej...mam dobre warunki glebowe (glina)

Michał, tak z ciekawości, ile cię wyszedł koszt tego zestawu?
Napisano
Cytat

To Pan nie będzie domu izolował??? Duża odwaga.



A gdzie napisałem, że dom nie będzie izolowany ??
Dom będzie miał ścianę 3 warstwową w środku będzie wełna 10 cm

Na pompe ciepła mnie nie stać, zbyt dużo trzeba na samym początku zainwestować

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...